Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • A.I
    BTCF Member
    • Mar 2007
    • 1359
    • Salo

    Originally posted by Matuh View Post
    P65 käy siististi putuuden puolesta Kyllä Johdotus on helppo, pinnien järjestyksen muutto vain ja kovaa ajoa
    Tuossa vielä M50 liitiin to P65

    M50 liitin
    Pin1= musta coil -
    Pin2= ruskea (maa)
    Pin3= vihreä +12v

    P65 liitin
    Pin1= Ruskea (maa)
    Pin2= Vihreä +12v
    Pin3= musta Coil -

    Eli yksinkertainen muutos.

    mittailin että vakio puolan pituus on n.120mm puolan alaosasta mitattuna puolan runkoon, alaosasta mitattuna puolan kiinnityksen alapintaan on n.143mm. puolan alapäästä aivan yläpäähän on n.175mm..

    P65 puolan pituudeksi ilmoitetaan 180mm mikä mitta tämä mahtaa olla?
    Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
    -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
    Kiitos ajastasi? :think

    Comment

    • Freak
      BTCF Member
      • Apr 2003
      • 2490

      Originally posted by A.I View Post
      mittailin että vakio puolan pituus on n.120mm puolan alaosasta mitattuna puolan runkoon, alaosasta mitattuna puolan kiinnityksen alapintaan on n.143mm. puolan alapäästä aivan yläpäähän on n.175mm..

      P65 puolan pituudeksi ilmoitetaan 180mm mikä mitta tämä mahtaa olla?
      Klikkaa nyt sitä mun laittamaa linkkiä. Etsi sivuilta linkki downloads ja sen takaa linkki data sheet. Lataa data sheet. Aukaise se ja voila' siinä on kaikki tarvitsemasi mitat ilmoitettu puolasta. Lisäksi siellä on ilmoitettu latausajat.
      Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

      Vanha Uuden liiton mies...

      Comment

      • A.I
        BTCF Member
        • Mar 2007
        • 1359
        • Salo

        Originally posted by Freak View Post
        Klikkaa nyt sitä mun laittamaa linkkiä. Etsi sivuilta linkki downloads ja sen takaa linkki data sheet. Lataa data sheet. Aukaise se ja voila' siinä on kaikki tarvitsemasi mitat ilmoitettu puolasta. Lisäksi siellä on ilmoitettu latausajat.
        OHO! :think:think
        katsoin vaan tekniset tiedot kohdan.
        kiitos paljon -> pitänee jatkossa tutkia tarkemmin mitä sivuilla lukee..

        onko kellään tiedossa vakiopuolan tehoa?


        -
        Last edited by A.I; 04-10-2021, 12:17.
        Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
        -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
        Kiitos ajastasi? :think

        Comment

        • A.I
          BTCF Member
          • Mar 2007
          • 1359
          • Salo

          Tuli 1kpl tilattua noita P65 puolia ja näyttivät istuvan kivasti. meni 5kpl lisää tilaukseen sekä liittimet myös. näyttää että pitää askarrella jokin "kisko" puolille että saa pultattua kiinni. toivottavasti nämä olisivat oikotie onneen.
          Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
          -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
          Kiitos ajastasi? :think

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5134
            • Pirkkala

            Originally posted by A.I View Post
            Tuli 1kpl tilattua noita P65 puolia ja näyttivät istuvan kivasti. meni 5kpl lisää tilaukseen sekä liittimet myös. näyttää että pitää askarrella jokin "kisko" puolille että saa pultattua kiinni. toivottavasti nämä olisivat oikotie onneen.
            Saatanpa nuo tilata itsellenikin.

            Milloin saat tiedon, pelaako hyvin?
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • A.I
              BTCF Member
              • Mar 2007
              • 1359
              • Salo

              Originally posted by Urpo_rotta View Post
              Saatanpa nuo tilata itsellenikin.

              Milloin saat tiedon, pelaako hyvin?

              Jaapa. ehteis, jaksais ja viitteis vain.. (jälimmäiset kaksi oikeita ongelmia) kai se kevääseen mennessä selviää?
              ilmoittelen..
              Last edited by A.I; 05-10-2021, 15:59.
              Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
              -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
              Kiitos ajastasi? :think

              Comment

              • A.I
                BTCF Member
                • Mar 2007
                • 1359
                • Salo

                Kysytäänpäs tässä samalla mielipidettä loiskelevyistä.
                onko tarvetta m50 koneeseen? stroukki 3l M54B30 kampura koneessa.

                ö painevalo ei ole vilkkunut missään kohtaa vaikka alastarolla / ahvenistolla menty "kovaakin" -olen aina huolehtinut että öljyt on ylärajassa.

                mistä tällaisia loiskelevyjä saa, vai pitääkö custom hitsata jotkin alumiinin lärpäkkeet ö pohjaan?
                Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                Kiitos ajastasi? :think

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5134
                  • Pirkkala

                  Laitan 2x m50 imunokat ja kansi tulee olemaan m52b28 peräisin, ajoituksen arvelin tehdä n. 1mm/1mm
                  Kampi on b28
                  Kanki 140mm
                  Mäntä nousee ~0.3mm yli dekin.
                  Venttiilinkolo on imupuolella 1,7mm ja pako 1,3mm

                  Vakio non vanos kolot on karkeesti 1mm syvemmät kuin nuo, mutta oliko se nyt niin että mäntä nousee 0,7mm yli dekin että lopullinen mäntä-venttiili väli on ~0,5mm vakiota pienempi.

                  Osaako kukaan sanoa suoralta kädeltä että onko liian ahdasta?

                  Ja miten saan sen luotettavasti mitattua kun hydraulinostaja voi tehä temput ja huijata tulosta, jos muovailuvahalla sitä koittaa mitata.
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • Keme
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2003
                    • 225
                    • Rannikko

                    Originally posted by Urpo_rotta View Post
                    Ja miten saan sen luotettavasti mitattua kun hydraulinostaja voi tehä temput ja huijata tulosta, jos muovailuvahalla sitä koittaa mitata.
                    Romut nippuun, mäntä ykk ja jättää nostajan ja nokat pois. Sit painaa suoraan venttiilin päästä venttiiliä auki haluamansa määrän.
                    JEEE JEE!

                    Comment

                    • Freak
                      BTCF Member
                      • Apr 2003
                      • 2490

                      Originally posted by Keme View Post
                      Romut nippuun, mäntä ykk ja jättää nostajan ja nokat pois. Sit painaa suoraan venttiilin päästä venttiiliä auki haluamansa määrän.
                      Ei toimi noin. Mäntä-venttiilivälys on pienimmillään jossain 15 astetta ennen ja jälkeen ykk välisellä alueella, mutta ei siinä ykk:ssa. Siksi pitäisi saada kone kasaan ja pyöritettyä ajoitettuna.

                      Tee kahdesta nostajasta kiinteä ja mittaa niillä.
                      Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                      Vanha Uuden liiton mies...

                      Comment

                      • Supra^
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 5150
                        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                        Originally posted by Urpo_rotta View Post
                        Laitan 2x m50 imunokat ja kansi tulee olemaan m52b28 peräisin, ajoituksen arvelin tehdä n. 1mm/1mm
                        Kampi on b28
                        Kanki 140mm
                        Mäntä nousee ~0.3mm yli dekin.
                        Venttiilinkolo on imupuolella 1,7mm ja pako 1,3mm

                        Vakio non vanos kolot on karkeesti 1mm syvemmät kuin nuo, mutta oliko se nyt niin että mäntä nousee 0,7mm yli dekin että lopullinen mäntä-venttiili väli on ~0,5mm vakiota pienempi.

                        Osaako kukaan sanoa suoralta kädeltä että onko liian ahdasta?

                        Ja miten saan sen luotettavasti mitattua kun hydraulinostaja voi tehä temput ja huijata tulosta, jos muovailuvahalla sitä koittaa mitata.
                        Mulla on M50 imunokkien nokkaprofiili mitattuna ja exceli olemassa. Jos saat mitattua todellisen venttiili-mäntä-välin @YKK niin voin tsekata miten käy.
                        Musti 8HP
                        Nokivasara M47
                        TeiniCoupé DCT
                        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                        Ex:
                        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                        Comment

                        • Urpo_rotta
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 5134
                          • Pirkkala

                          Originally posted by Supra^ View Post
                          Mulla on M50 imunokkien nokkaprofiili mitattuna ja exceli olemassa. Jos saat mitattua todellisen venttiili-mäntä-välin @YKK niin voin tsekata miten käy.

                          Suurkiitos tarjouksesta, tartun tähän ilomielin ja korvaan vaivankin jotenkin

                          Jos en väärin käsitä, tuohon todelliseen mäntä-venttiili rakoon vaikuttaa kampura, nokka, ajoitus, sekä myös kiertokangen pituus vaikka sen vaikutus lienee minimaalinen esim. 135mm ja 140mm kangen välillä.

                          Ja kuten edellä mainittiin, rako ei ole pienimmillään ykk asennossa vaan hiukan ennen tai jälkeen sen.
                          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                          E34 525i -90 twinturbo 427/519

                          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                          Kysy jos tarvetta

                          Comment

                          • Tenttu
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2007
                            • 86
                            • Joensuu

                            Originally posted by Urpo_rotta View Post
                            Saatanpa nuo tilata itsellenikin.

                            Milloin saat tiedon, pelaako hyvin?
                            Kyllä pelaa hyvin!
                            e70 x5 sd -08
                            e21 323i m50 turbo -79
                            kp60 4a-gte -78

                            Comment

                            • Urpo_rotta
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 5134
                              • Pirkkala

                              Originally posted by Tenttu View Post
                              Kyllä pelaa hyvin!
                              Hienoa, kiitos
                              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                              E34 525i -90 twinturbo 427/519

                              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                              Kysy jos tarvetta

                              Comment

                              • janne[l
                                BTCF Member
                                • Apr 2011
                                • 861
                                • Ylöjärvi

                                Ajeleeko joku m54:lla viinalla 1.5-1.8b paineella yli 9:1 puristuksilla ? Taitaa kaikilla olla 9:1 wisecot taikka DP männät näissä jotka tietysti paras ja helpoin vaihtoehto.
                                Haluaisin itse noissa ampin männissä pysyä kun ovat toimineet hyvin tuossa m50:ssä.
                                Ongelma siis se että heidän mallistosta ei löydy omaan komboon 8.5-9:1 välille mäntää vaan fiksuin olisi nuo m54 NA malliset männät joilla puristukset nousee 9.4:1. Mahtaako olla jo liikaa m54:een 700-750 tehoille ?

                                e46 330i cabriolet
                                e91 320d
                                e36 328 törpö

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎