Announcement

Collapse
No announcement yet.

RVS aineet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemmeri
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4181

    #91
    Eihän nyt usko erkkikään. Mutta tyhjäkäynnin lievä tutina tuntuu miltei kadonneen.
    Kone käy muutenkin nätimmin.
    Ohjaustehostin vinkuu samaan malliin kuin ennenkin.

    RSVt ollu koneessa ja tehostimessa n. 100km ja pari tuntia tyhjäkäynnillä pyörittelyä. Öljyt on vielä kirkkaat, melkein väitän että kirkkaammat kuin ennen aineen lisäystä. Vaikka RSVn heppu varoitteli että noin vanhasta moottorista irtoo paskat liikkeelle ja mustuu öljyt.

    Vielä jonkun verran ajoa ja sitten uudet öljyt ja toinen käsittely RSVllä.
    EVERYTHING | WORKS

    Comment

    • Urpo_rotta
      BTCF Member
      • May 2012
      • 5270
      • Pirkkala

      #92
      Originally posted by bemmeri View Post
      Eihän nyt usko erkkikään. Mutta tyhjäkäynnin lievä tutina tuntuu miltei kadonneen.
      Kone käy muutenkin nätimmin.
      Ohjaustehostin vinkuu samaan malliin kuin ennenkin.

      RSVt ollu koneessa ja tehostimessa n. 100km ja pari tuntia tyhjäkäynnillä pyörittelyä. Öljyt on vielä kirkkaat, melkein väitän että kirkkaammat kuin ennen aineen lisäystä. Vaikka RSVn heppu varoitteli että noin vanhasta moottorista irtoo paskat liikkeelle ja mustuu öljyt.

      Vielä jonkun verran ajoa ja sitten uudet öljyt ja toinen käsittely RSVllä.

      Tätä vähän mielessäni toivoa elättelin että josko vaikuttaisi tyhjäkäynnin tutinaan...
      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
      E34 525i -90 twinturbo 427/519

      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
      Kysy jos tarvetta

      Comment

      • bemmeri
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4181

        #93
        Originally posted by Urpo_rotta View Post
        Tätä vähän mielessäni toivoa elättelin että josko vaikuttaisi tyhjäkäynnin tutinaan...

        Joo, mutta ei vielä kokonaan poistunut tutina. Kuitenkin vähemmän kuin aikasemmin.
        Odotellaan kun aine vaikuttaa lisää ja sitten kun toinen käsittely on "valmis", niin sitten näkee häviääkö nuo kokonaan.

        Mitähän öljyä laittais tuohon mottiin seuraavaks?
        EVERYTHING | WORKS

        Comment

        • Antsah
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2009
          • 1776
          • Oulu

          #94
          E39 525i:n M54 tein tuon RVS käsittelyn, mutta en kyllä huomannut mitään muutosta missään. Kulutus pysyi ihan samana.

          Comment

          • Maili
            BTCF Member
            • Aug 2011
            • 446
            • E-pohjanmaa

            #95
            Originally posted by Antsah View Post
            E39 525i:n M54 tein tuon RVS käsittelyn, mutta en kyllä huomannut mitään muutosta missään. Kulutus pysyi ihan samana.
            Teitkö sen pelkästään moottoriin vai laatikko ja perä myös? Ainakin omien kokemuksien mukaan on aina tullu pers tuntumallakin autoista hipposemmin kulkevia. Tuossa mun Lumi valmetissa sen kaikkein parhaiten huomasi,siinä vain moottorissa, mutta on -74 vuodesta jo jonkin verran kulumaa ja siinä parin mönjä käsittelyn jälkeen orastava koneen aukaisu siirtyi hamaan tulevaisuuteen. Liekö niin otollinen maaperä vai mikä, mutta koneen kolinat lakkasi aikamoisesti ja kierros herkkyyttä tuli lisää.Ei ole uutta vertailu kohtaa ,niin ei tiedä verrata mikä kolina on vakio....
            E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
            Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

            Comment

            • Antsah
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2009
              • 1776
              • Oulu

              #96
              Koneelle tein pelkästään. Kai se voi vaikuttaa jos on jotain vikaa selvästi, mutta itse en kyllä usko mihinkään 1l kulutuksen tippumiseen ehjässä autossa. Johan tuota käyttäisi kaikki autonvalmistajatkin sitten.
              Last edited by Antsah; 20-09-2014, 21:20.

              Comment

              • bemmeri
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4181

                #97
                RSV:lla ajettu reilu 300km. Öljynvaihto on seuraavaksi, öljyt on tummunut, mutta ei ihan pikeä kuitenkaan vielä.

                Tutisee edelleen hieman tyhjäkäynnillä, eli siinä ei enää muutosta. Bensankulutus on pudonnut ainakin tyhjäkäynnillä (ennen oli L/h 1.6-1.7 ja nyt 1.5). Lisäksi nyt on viileämmät ilmat ollut, niin kaiken järjen mukaan syöttökin olisi hivenen korkeampi verrattuna kesäkeliin(?).
                Keskikulutuksesta, tms, ei mitään hajua kun en sitä ikinä ole seurannu. Kaikki menee tankkiin, mitä laittaa.

                Tehostin vinkuu edelleen, mutta ohjaus tuntuu käteen erilaiselle, semmonen jännän tahmee, mutta kevyempi kuin ennen. Aikaisemmin oli jäykkä ja saatto jäykistyä pienillä kierroksilla yht'äkkiä, mitä ei ole nyt tehnyt. Onko sitten osansa viileillä keleillä, en osaa sanoa.
                EVERYTHING | WORKS

                Comment

                • Tomba87
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 4029
                  • Imatra

                  #98
                  Voiko tuota rvs:ää laittaa ohjaustehostimeen jos on perän tasonsäätö eli öljy kiertää myös takaiskareilla?
                  Luukku auki ja risut kyytiin

                  Comment

                  • Bullitt
                    BTCF Member
                    • Jul 2002
                    • 2786
                    • Turku

                    #99
                    Kahteen autoon olen koittanut noita RVS-litkuja. VW T4 transuun pistin moottoriin, käynti ei juuri muuttunut, joskin isoa vikaa ei ollutkaan. Pieni naputus havaittavissa tyhjäkäynnillä, ei muuttunut yhtään mihinkään. Kulutuksessa en myöskään eroa havainnut, tosin ei sitä millilitran tarkkuudella mitattukaan.

                    Toiseen koe-eläimeen tein sitten vähän perusteellisemman käsittelyn. RVS-aineet pistettiin 330DXA 2000 joka ikiseen toosaan, missä vain öljyä on, eli moottoriin, vaihteistoon, molempiin periin, jakolaatikkoon ja ohjaustehostimeen. 2 tankillisen ja noin 1300 kilometrin aikana en ainakaan vielä ole eroja huomannut, ja kulutusmittari näyttää jääräpäisesti samoja lukemia. Autolla on ajettu mittariston mukaan 370000 km, mutta mitään huomattavia vikoja tai oireita autossa ei ole ollut. Eli vikojen takia kokeilua ei tehty, mutta joku edes pieni lasku kulutuksessa olisi ollut kiva yllätys.

                    Jos ajan kanssa kulutus vielä muuttuu, niin aika kauan kestää, ennen kuin litkut itsensä takaisin tienaa, koska niiden hinnalla saa sentään 3 tankillista polttoainetta.


                    Comment

                    • VolvoTDi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2006
                      • 1576
                      • Tampere - Pori

                      Jaguariin (S-type 2.7DA -08) laitettiin, moottoriin, perään ja vaihteistoon RVS:t ja nyt ajettu sen jälkeen sen reilu 2000km ja ennen samalla matkalla kulutus tietokoneen mukaan 5,9L nyt näyttää 5,4L. Mitään muuta selitystä en keksi kuin RVS...
                      Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                      Check:
                      www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                      Tampere 044-5867096

                      Comment

                      • Calypsocoupe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2003
                        • 2932
                        • EFNU

                        M50B20tu tyhjäkäyntikulutus putosi vajaasta 1.1 dm3/h -> 1.0 dm3/h. Flektin käyttö väheni.
                        Tuli joskus mittailtua nokka-akselien pintojen sähkönjohtavuutta, mutta en millään muista enää lopputuloksia.

                        Kiinalaisen paineilmakompuran kanssa tein tieteellisempiäkin testejä tuoton suhteen, mutta siihen ei vaikuttanut havaittavasti. Asiaan vaikuttanee että laite oli suht uusi. Sivuhuomiona lämmöt putosivat selvästi, toiseen sylinterikanteen kun oli laitettu lämpömittari sopivia käyntijaksoja avittamaan.
                        - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                        Comment

                        • jannmann
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 5856
                          • Joccis City

                          Originally posted by VolvoTDi View Post
                          Jaguariin (S-type 2.7DA -08) laitettiin, moottoriin, perään ja vaihteistoon RVS:t ja nyt ajettu sen jälkeen sen reilu 2000km ja ennen samalla matkalla kulutus tietokoneen mukaan 5,9L nyt näyttää 5,4L. Mitään muuta selitystä en keksi kuin RVS...
                          Sinä siis muuten pystyt vetämään 2000km matkan ihan samalla kulutuksella kerta toisensa perään? Olosuhteetkin aina ihan samat tuulen/sateen/lämpötilan/rengaspaineiden osalta?

                          Meidän perheen ex pikkudieseliin vaikutti esim. Forssa-Turku välillä vastatuuli kulutukseen helposti sen 0,3-0,5l, myös kohtalainen sade nosti kulutusta pari desiä kun vierintävastus kasvaa.
                          Aprilia RSV4

                          Comment

                          • Spetke
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 3452
                            • Janakkala

                            Erään asiakkaani E61 äänsi takaosasta todella voimakkaasti kun löysäsi vedon pois maantie nopeudesta. Viaksi todettiin viallinen perä murikka.
                            Öljymäärä oli ok, öljy propussa oli aavistuksen verran pinttynyttä mustaa lietepikeä kiini. (Tyhjennysproppuahan noissa ei ole).
                            Asiakkaan kanssa yhteistuumin päädyttyyin kokeilemaan perämurikkaan RVS T3 tuotetta, ja imettiin imuvaihtajalla vanhat öljyt pois ja uudet peräöljyt sisään RVS aineen kera.
                            Asiakas lähti ajamaan autollaan ja lupasi palata asiaan kun saa muutaman tonnin ajettua. Saa nähdä miten käy. Palaan asiaan kun saan tietoa.

                            Samalla tilasin omaan käyttöpeliin RVS aineet mottoriin, automaattilootaan ja perään (E39 530D) tosin en usko, että niillä saa mitään näkyvää tai tuntuvaa muutosta aikaan. Mutta kaikkeahan pitää kokeilla
                            Mikäli tuo aine oikeasti toimisi niin kuin esittelyvideoissa luvataan niin tuollahan pitäisi pystyä parantamaan ja korjaamaan kaikki N42, N46, N62 ym valvetronic ongelmaiset autot, joissa apuakselit ja valvetronicin seuraajat ovat syöpuneet rokoarpisiksi.
                            Kai tuotakin voisi kokeilla johonkin kyseisen ongelman omaavaan peliin.
                            Last edited by Spetke; 23-11-2014, 20:15.
                            ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                            Comment

                            • ritariässä
                              BTCF Member
                              • Jan 2006
                              • 3580
                              • Raisio

                              Originally posted by jannmann View Post
                              Sinä siis muuten pystyt vetämään 2000km matkan ihan samalla kulutuksella kerta toisensa perään? Olosuhteetkin aina ihan samat tuulen/sateen/lämpötilan/rengaspaineiden osalta?

                              Meidän perheen ex pikkudieseliin vaikutti esim. Forssa-Turku välillä vastatuuli kulutukseen helposti sen 0,3-0,5l, myös kohtalainen sade nosti kulutusta pari desiä kun vierintävastus kasvaa.

                              Juu, ei tahdo onnistua tarkat kulutusvertailut kenttäolosuhteissa. Viime vuosina vedelty useaan kertaan pitkiä reissuja eri autoilla kainuuseen ja takaisin.

                              Aina kulutukset heitelleen muutaman desin suuntaan ja toiseen samalla autolla ajaako tuonna vai tänne ja pitkät matkat tapana vetää cruise päällä eli keskinopeudet olleet 1-2km/h sisällä suuntaan ja toiseen.
                              G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                              Comment

                              • ritariässä
                                BTCF Member
                                • Jan 2006
                                • 3580
                                • Raisio

                                Originally posted by Spetke View Post
                                Erään asiakkaani E61 äänsi takaosasta todella voimakkaasti kun löysäsi vedon pois maantie nopeudesta. Viaksi todettiin viallinen perä murikka.
                                Öljymäärä oli ok, öljy propussa oli aavistuksen verran pinttynyttä mustaa lietepikeä kiini. (Tyhjennysproppuahan noissa ei ole).
                                Asiakkaan kanssa yhteistuumin päädyttyyin kokeilemaan perämurikkaan RVS T3 tuotetta, ja imettiin imuvaihtajalla vanhat öljyt pois ja uudet peräöljyt sisään RVS aineen kera.
                                Asiakas lähti ajamaan autollaan ja lupasi palata asiaan kun saa muutaman tonnin ajettua. Saa nähdä miten käy. Palaan asiaan kun saan tietoa.

                                Samalla tilasin omaan käyttöpeliin RVS aineet mottoriin, automaattilootaan ja perään (E39 530D) tosin en usko, että niillä saa mitään näkyvää tai tuntuvaa muutosta aikaan. Mutta kaikkeahan pitää kokeilla
                                Mikäli tuo aine oikeasti toimisi niin kuin esittelyvideoissa luvataan niin tuollahan pitäisi pystyä parantamaan ja korjaamaan kaikki N42, N46, N62 ym valvetronic ongelmaiset autot, joissa apuakselit ja valvetronicin seuraajat ovat syöpuneet rokoarpisiksi.
                                Kai tuotakin voisi kokeilla johonkin kyseisen ongelman omaavaan peliin.
                                Runsas 5-wee kokeilin ainetta ensimmäisen kerran ja kohteena kuplavolsu jossa porschen 5-lovinen hämmennin. Isommilla vaihteilla kuuluu hammasujellusta ja RVS jälkeen äänet pieneni vaikkeivat kokonaan poistuneet. Edelleenkään ei alkuperäiseen ulinaan ole päästy.

                                Kun ex N42 koneiseen cabrioon oli alkuun varmuuden vuoksi vaihdettu päivitetty kiristin jakopäähän ja myöhemmin vanossolenoidit tyhjäkäyntirynkyttelyjen hoidoksi päätin tyrkätä koneeseen myös RVS aineet.

                                Muuta en osaa sanoa että kone kävi mielestäni N42 malliseksi tosi nätisti ja tyhjäkäynti oli aina ns rock solid joista suurin ansio mennee solenoidien vaihdolle.

                                Venakopan tiiviste odotti vaihtoa ja silloin olis ollut tarkoitus hiplailla yläkerran voitelupintoja, mutta jäi tekemättä.

                                Seuravaksi kait M62 sisään litkua kun yksi satsi ylimääräisenä.
                                G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎