Auto BMW X1 2010. Automaatti vaihdelaatikkoon vaihdatettu öljyt ja suodatin. Nyt haluaisin lisätä laatikkoon RVS lisäaineen. Miten tuon saa helpoiten lisättyä laatikkoon.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
RVS aineet
Collapse
X
-
Originally posted by Jaskalla View PostAuto BMW X1 2010. Automaatti vaihdelaatikkoon vaihdatettu öljyt ja suodatin. Nyt haluaisin lisätä laatikkoon RVS lisäaineen. Miten tuon saa helpoiten lisättyä laatikkoon.
Ja sitä muovista kertakäyttö öljyproppua ei parane mennä avaamaan.
Comment
-
-
En nyt yhtään tiedä onko näissä erillistä täyttöreikää mutta mites jos jäähdyttimen liittimen aukaisee ja valuttaa siitä astiaan öljyä vähän, sekottelee siihen ja sitten takaisin laatikkoon. Ei tartteis sitten öljytasoa jäädä mittailee kun sama määrä minkä ottaa pois menee takaisinLast edited by naikou; 04-08-2022, 22:40.E39 523i Turbo
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostTuohon spetken testihommaan:
Muistelen että ainakin minun ohivuotomittarin ohjeessa lukee näin:
Kytke paineilmaletku
Pyöritä paineensäätimen nuppia että taempi mittari näyttää nollaa
Kytke sylinteriin menevä letku--> katso lukema
Lukeeko sulla?
Tällä varmaankin vältetään että mittari ei voi näyttää yli asteikon.
Oon nyt monta viikkoo ollu lomalla, enkä pääse asiaa tarkistamaan.
Sinällään asialla ei liene väliä kun mittarilla etsitään eroja eikä absoluuttisia arvoja
Tämä tavallaan selittää sen, että testissäsi osa pytyistä oli täysin tiiviitä ja ylikin joka ei tietenkään ole mahdollista
Ihan mielenkiintoinen testi
Comment
-
-
Originally posted by Spetke View PostEi onnistu mitenkään helposti. Se olisi pitänyt tursottaa sinne ennen öljyn täyttöä. Tai sitten laatikosta öljyä pois ja RVS sisään ja uudelleen täyttö oikeassa lämpötilassa oikeaan määrään.
Ja sitä muovista kertakäyttö öljyproppua ei parane mennä avaamaan.
Oudosti lainasi kirjoituksen johon vastasinLast edited by Jaskalla; 06-08-2022, 22:41.
Comment
-
-
Originally posted by Jaskalla View PostNiin varmaan olisi mutta eivät suostuneet mitään ylimääräistä laittamaan laatikkoon ja ottamaan siitä vastuuta. Rvs tuubi on niin pieni (11ml eikä edes täynnä) että ei kai öljyn määrää ja lämpötilaa muutaman millin lisäyksen takia tarvitse uudestaan mitata. Eikä se täyttöproppu kyllä mitään muovia ole. Oudosti lainasi kirjoituksen johon vastasin
Ei se täyttömäärä olekkaan kiinni RVS määrästä vaan siitä, että et saa sitä sinne enään kunnolla ilman, että laatikosta tyhjentää öljyä ulos. Se olisi pitänyt tursottaa sinne öljypohjaan valmiiksi ennen öljypohjan kiinnitystä vaihteistoon.
Sieltä se olisi lähtenyt kiertoon oikein.
Kumma korjaamo jos eivät suostu RVS laittamaan. Itse suosittelen vaihtamaan korjaamoa tuossa tapauksessa.
-Mutta kyllähän sen RVS sinne saa silti laitettua jälkikäteenkin ainakin sellaisella korjaamolla missä ymmerretään asiat.
Originally posted by Jarger View PostKolmatta ootellessa ja kanava tilattu.
Comment
-
-
Miten hitossa öljymäärän voi tarkistaa tai öljyä lisätä tai edes vaihtaa jos täyttöpropun aukaisu heittää muutaman litran öljyä pihalle. Jos vaihdelaatikko ja öljy on oikeassa lämpötilassa ja öljy määrä oikea eikö täyttöaukosta pitäisi valua hento noro öljyä ulos eikä puhaltaa muutama litra ulos. Jos taas öljy ja laatikko on vaikka pakkasen puolella ei sieltä pitäisi tulla mitään ulos.
Miten ne asian ymmärtävät rvs:n saa laatikkoon jos täyttöaukosta lentää muutama litra öljyä ulos. Olisko täällä ketään asiaa ymmärtävää.Last edited by Jaskalla; 08-08-2022, 23:40.
Comment
-
-
Ei sieltä täyttöpropun kautta liiemmälti vaihteistoöljyä valu, kun moottori on toimenpiteen ajan käynnissä, öljyn lämmöt 30-40 asteista ja öljy kiertää vaihteistossa. Samalla voi haluamansa lisäaineen annostella täyttöpropun kautta.IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by Jaskalla View PostMiten hitossa öljymäärän voi tarkistaa tai öljyä lisätä tai edes vaihtaa jos täyttöpropun aukaisu heittää muutaman litran öljyä pihalle. Jos vaihdelaatikko ja öljy on oikeassa lämpötilassa ja öljy määrä oikea eikö täyttöaukosta pitäisi valua hento noro öljyä ulos eikä puhaltaa muutama litra ulos. Jos taas öljy ja laatikko on vaikka pakkasen puolella ei sieltä pitäisi tulla mitään ulos.
Miten ne asian ymmärtävät rvs:n saa laatikkoon jos täyttöaukosta lentää muutama litra öljyä ulos. Olisko täällä ketään asiaa ymmärtävää.
Comment
-
-
Originally posted by Spetke View PostAuton tulee olla käynnissä ja öljyn kädenlämpöistä kun öljymäärä tarkistetaan. Tarkoitin sitä, että jos vaan menet auton alle ja avaat ropun niin öljyä tulee sen verran ulos, että vaihteisto jää vajaaksi.
Kiitos JaniLap tiedosta.
Comment
-
-
Jos vastaus on lisäämällä täyttöreijästä. Vastaus on väärä. Tällöin täytyy tietää mitkä olosuhteet edellyttää täyttöpropun avaamista. Mitä pätemistä tässä on?
Joillekin ei vaan vastaukset kelpaa.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Originally posted by |foder| View PostJos vastaus on lisäämällä täyttöreijästä. Vastaus on väärä. Tällöin täytyy tietää mitkä olosuhteet edellyttää täyttöpropun avaamista. Mitä pätemistä tässä on?
Joillekin ei vaan vastaukset kelpaa.
Ei tämä johda mihinkään. Tämä oli minun osaltani tässä. Kiitti ja moi.Last edited by Jaskalla; 09-08-2022, 12:31.
Comment
-
Comment