Announcement
Collapse
No announcement yet.
M54 huohottimen päivitys Cold country versioksi?
Collapse
X
-
Originally posted by Muppe View PostJälkipolville merkinnäksi, ettei tuo tiivistemaksu kuin 2,5€ marmorilla, joten kannattaa hommata orkkis kun ei tuon suurempia kustanna.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostOnneksi on tuo koko mainittu myös jälkipolville niin voi hakea sen muualta kun marmori myy ei oota..E61 530dA M-Sport
E39 520iA Touring
ex. E34 525iA
ex. E34 535iA
ex. E34 520i
ex. E34 520i
ex. E36 320i
Comment
-
-
Originally posted by Muppe View PostOnneksi tämän kokoisessa tuppukylässä on kaksi marmoria, niin mahdollisuus paranee, että löytyisi heti. Jatkona jälkipolville: myös muut voi myydä ei oota. Ja uusavuttomille mainitakoon, että sillä puhelimella pystyy myös soittamaan ja kysymään löytyykö mahdollista osaa heti varastosta.
Laskeehan siinä toki mittaamattoman arvokkaan Suomiauton arvo jos sinne joutuu yleismallin o-renkaan vaihtamaan, mutta joskus sitä vaan joutuu elämässä ottamaan riskejä.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Tuosta o-renkaasta, tilasin viikolla sen tamperelaisesta autotarvikeliikkeestä kun oli hyllyssä. Menin ostoskoriin ja kun painoin
"Maksa", tuli nettimaksufirman tms "error". Annoin asian olla ja kaikesta huolimatta perjantaina o-rengas oli postilaatikossaMielenkiintoista.
Mutta, huohottimeen ja sen letkuihin. Kaikki on vaihdettu ja auto pelaa kuin unelma.
Itse synnytys kesti verkkaisesti tehtynä muutama ölssi nautiskellen normityöpäivän verran lauantaina sekä nelisen tuntia sunnuntaina
Aivan jäätävä hedari iski lauantain iltapäivästä ja työtahti hidastu merkittävästi.
Optimistisesti lähdin hommaa tekemään ilman että irrotan imusarjaa mutta muutaman rohkaisukommentin
jälkeen päädyin siihen että revin imusarjan pois. Kaiken tuon jälkeen nostan kyllä hattua
sille joka haluaa/jaksaa/viitsii turata tota huohotinta ja letkuja irti alakautta sieltä imusarjan sisältä
Jos joudun joskus tämän tekemään uudestaan, en todellakaan mieti että otanko imusarjan irti, kyllä otan.
Venakopan tiivisteet olivat muuttuneet täysin muoviksi, mikään kohta ei joustanut ja tulpanreikien tiivisteet piti kairata koloistaa palasina
Nyt on hyvä mieli vaikka selkä rikki konehuoneen päällä ja kädet verillä vitutti vkl, se on ohi
Jos joku yhtä tyhmä kuin minä tarvitsee maalaisjärkisiä neuvoja tossa hommassa ni multa niitä saaE30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostKyllä se ns. repair kit kannattaa ottaa minkä olen tässä ketjussa jo aiemmin postannut. Säästää mukavasti rahaa. Sopi ainaski omaan 2003 2.5i hyvin.
http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=341
No samapa tuo, repair kit tulossa muita reittejä halvemmalla kuin osat erikseen ostettuna merkkiliikkeestä.
Originally posted by Cunttory View PostEi tarvitse, jos kohtuu selvinpäin olet sen irrottanu.
Originally posted by Dualfun View PostOsa #7 ei ole olemassa erikseen ns. Cold Country versiota, on jo vakiona eristettyä mallia. Aikoinaan vaihdoin siksi vain #1, #2, #3, #4 ja puhdistin #7.
Huohotinpäivityksen lisäksi suosittelen hankkimaan peitelevyt munuaisten taakse E46 malliin, sillä kylmä ilmavirta on pahin vihollinen huohottimelle.
http://2009.bmwfans.info/parts/catal...trim/air_duct/
Osanumero #8 vasen ja oikea, eli 51718199699 ja 51718199700, n. 11€ kpl marmorilta.
Tarkista kuitenkin ensin, että niille on kiinnitykset, kuuleman mukaan aina ei ole.
Sitten löytyy lisäpitkät munuaisten takaa, niin ei nuo peitelevyt oikeen sovi mun tapauksessa. Muuten kyllä hommaisin. Toisaalta omassa käytössä ajan 2-4 km matkoja, mutta toisessa päässä on aina lämpöisessä tallissa, niin en usko tuon ajoviiman vaikuttavan omassa käytössä niin paljoa.
Comment
-
-
Sen repair kitin saa melko todennäköisesti tilattua miltä tahansa merkkiliikkeeltä kun pyytää #11617534237 tilaamaan. Tässä vielä kuva mitä tuo paketti sisältää: https://www.ecstuning.com/b-genuine-...t/11617534237/
Oman kokemuksen perusteella sanoisin CCV rempan olevan tehtävissä imusarja paikallaan, toki vaatii pieniä käsiä ja malttia .. + tietoa miten eri komponentit ovat yhdistetty toisiinsa. Tästä youtube videosarjasta osat 1-3 on todella paljon apua.
Oman auton kohdalla meni noin 3h, kasausvaiheessa minulla oli kaveri apuna kuka noita on enempi tehnyt ja se toki nopeutti projektia.
Vaikeimmat kohdat ja muutama vinkki:
Varaa kunnon valoja, että näet mitä teet. Endoskoopista voi olla myös hyötyä kuten aiemmin kirjoitettiin. Pitkävartinen peili on myös hyvä.
Purkaminen oli aika simppeliä kun seurasi tuon videon ohjeita. Vanhat separaattorin letkut voi olla aika hauraat ne kannattaa kaikki uusia, lisäksi ne on kohtuu haastavia saada ehjänä irti imusarjan alta.
Uusia kun kasaa kannattaa putken ja separaattorin liitoksiin laittaa silikoonispreitä tai vastaavaa, menevät helpommin paikalleen. Kannattaa huomioida että se 90 asteen lyhyt putki mikä menee separaattorilta imusarjaan työnnetään ensin paikalleen separaattoriin ja sitten käännetään että se lukittuu, kts. youtube video.. Kannattaa tutustua miten osat menevät paikalleen kun ne ovat vielä pöydällä. Helpottaa imusarjan alla sitten niitten sovittelua keskenään. Muut menevät tosiaan ihan painamalla ja naksahtavat kun lukittuvat paitsi tuo lyhyt putki on eri lailla kiinni.
Öljytikun putki kannattaa kokonaan purkaa irti ja putsata se brakecleanerilla ja paineilmalla.
Comment
-
-
Lasikuitunauhalla eristys
Kerron tänne oman tarinani M54B30 huohotinjärjestelmän suhteen. Ehkä siitä on joskus jollekulle hyötyä.
Motiiveja huohotinjärjestelmän läpikäymiseen olivat moottorin suuri öljynkulutus (1 L / 1000-1500 km), sekä pelko huohotinjärjestelmän jäätymisestä. Pelkotiloja aiheuttivat eri foorumeilta luetut kauhutarinat huohottimeen liittyen.
Suoritin huohottimen putkien eristyksen autooni (E46 330Ci vm.-01) pakosarjan eristykseen tarkoitetulla lasikuitukomposiittinauhalla. Ajattelin, että käytetäänhän lasikuitua taloissakin eristeenä niin miksi se ei toimisi tässäkin kohteessa.
Irrottelin huohotinputket, ja tarkistin että ovat kunnossa. Kieritin eristämättömien letkujen ympärille kerroksen pakosarjanauhaa ja kiristin nauhojen päät metallisilla nippusiteillä. Jätin itse separaattorin kuitenkin eristämättä, sillä eristysnauhaa ei oikein saanut pysymään sen ympärillä kunnolla. Kun olin saanut auton kasaan, halkaisin vanhan separaattorin mielenkiinnosta. Se oli täysin ehjä. Kalvo oli hieman öljyinen, mutta ehjä ja joustava.
Tein koko homman imusarja paikallaan. Se ei ollut loppujen lopuksi niin hankalaa kuin foorumeita lukemalla olin olettanut. Kun kohteen ympäriltä purki pois suurimmat osat niin homma onnistui hienosti kopeloiden.
Homma ei tuonut auton toimintaan minkäänlaista muutosta. Öljynkulutus on edelleen suhteellisen korkea. Separaattori ei ole jäätynyt auton talvikäytösta huolimatta. En käytä ajoviimaa estäviä kilpiä auton keulassa. Ajoni koostuu päivittäisestä työmatkasta pääkaupunkiseudun kehäteillä ja kaupunkialueilla. Välillä esilämmitettynä ja välillä ilman.
Mitään mittauksia en ole tehnyt huohotinjärjetelmän toimintalämpötilojen muutoksista, mutta voin elää vähän rauhallisemminmielin pakkaskeleillä kun tiedän, että huohottimen putket on vuorattu 1-2 mm paksuisella lasikuitueristeellä.E61 530D
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View PostOlet oikeassa. Ainoastaan E46 Sedan/Touring ja Compact saa viimasuojat, tai siis niissä on kiinnitykset niille, onkohan muoto edes sama...
Repsikan puolelle tais sujahtaa suoraan, mutta kuskin puolelta tarvitsee vähän veistellä että istuu edestä katsottuna oikeasta ylänurkasta. Onnistuu asennus keneltä vain ilman ressiä.
Omani olen hakenut KL-varaosista.Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20
Työn alla: E21 320/6
Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21
Comment
-
-
Originally posted by e36coupe View PostMulla on sama osa #8 sekä avossa, että sedanissa. Myydään vain sedaniin sopivana, mutta on laitettavissa hyvin pienellä muokkauksella myös avoon ja coupeen. Viimasuojien tapeille löytyy kyllä reiät muistakin ku sedanista. Varmistuksenhan saa kun kurkkaan oman autonsa munuaisten taakse ja jos näkyy pienet neliömäiset reiät niin passaa.
Repsikan puolelle tais sujahtaa suoraan, mutta kuskin puolelta tarvitsee vähän veistellä että istuu edestä katsottuna oikeasta ylänurkasta. Onnistuu asennus keneltä vain ilman ressiä.
Omani olen hakenut KL-varaosista.E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D
Comment
-
-
Tuo compactini on suomiauto ja siis 842 COLD CLIMATE VERSION löytyy.
Letkut ei kuitenkaan ole eristettyjä, mitenkäs näin?
Ei ole huohotinjärjestelmää tullut purettua, mutta hyvin tuo on näillä pakkasilla pelannut ja öljyä menee litra/10tkm eli aika pientä on. Munuaisiin voisi suojat kyllä laittaa.Tesla Model Y Performance
E36 318iS "jäärata/rallicross"
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostKyllä se ns. repair kit kannattaa ottaa minkä olen tässä ketjussa jo aiemmin postannut. Säästää mukavasti rahaa. Sopi ainaski omaan 2003 2.5i hyvin.
http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=341
Noh, hyvä että tuli täällä vastaan. On näköjään tarvikkeitakin halvempi.
Thanks!E36 320i cabrio -96
E46 330i sedan -00
F31 318d -14
Ex: 2x E36, 2x E39, 1x E61
Comment
-
-
Käynnistelyt roikan sijaan??
Ei ole säteilijää lohkon kupeessa vielä..
Joten olen käyttänyt pari kertaa lämpöseksi 10 tunnin työpäivän aikana ja -20c pakkasta.
Onko enemmän haittaa kun hyötyä, kone ei kerkee sinne -20c:hen jäähtyä.. Eikä tosin tulikuumaks lämmetä käynnistäessä kesken työpäivän.. Cold country löytyy, mutta kysymys kuuluu et saanko sen jäähän näillä käynnistyksillä?:think
Ja 3 litranen bensa kyseessä.Nykyiset:e39 530i & e36 325
---------------------------------------------------
Exät:
vw golffi
e46 328 -00
e30 320 -87
e30 325 -83
e36 325 -91
e36 328 -98
e30 325 M-tech1 -87
Comment
-
Comment