Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 huohottimen päivitys Cold country versioksi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6937
    • N/A

    Originally posted by peltone View Post
    Miksi tarvitsee 15kpl metalliprikkoja? T:idiootti?
    Hups, silmät haritti.

    Eli näitä

    #7 Rubber seal 11 12 1 437 395

    Kannattaa sitten vielä etk:sta oman auton runkonumerolla katsoa ja tilata niin tulee varmasti oikeat.
    Last edited by Antti O; 04-01-2016, 13:25.

    Comment

    • peltone
      BTCF Member
      • Jan 2005
      • 8092
      • Willähde

      Originally posted by Antti O View Post
      Hups, silmät haritti.

      Eli näitä

      #7 Rubber seal 11 12 1 437 395

      Kannattaa sitten vielä etk:sta oman auton runkonumerolla katsoa ja tilata niin tulee varmasti oikeat.


      Kiitos, samat kuminappulat oli runkonumeron kanssa. Tivarisarja oli jostain syystä eri, onneksi tuli tarkistettua..
      Last edited by peltone; 04-01-2016, 14:19.
      E30 316 -87
      E91 325i -06
      E61 530d -06
      F10 520d -14
      ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

      Comment

      • Samppale
        Bimmer Rookie
        • Mar 2010
        • 140
        • Tuusula

        Noniin homma suoritettu. Onhan se vähän vmäinen, mutta tehtävissä.

        Ei tuo separaattori nyt niin pahasti ollut möhnässä. Letkuissa oli kyllä jonkin verran. Venttiilikopan tiivistettä en vielä vaihtanut. Testilenkin perusteella ei tunnu enää vuotavan. Seurataan tilannetta.

        F20 118iA M-sport 2016


        EX E91 335d M-sport 07´
        EX e39 02' 530i touring

        Comment

        • Peltsii
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 7061
          • Turenki

          Originally posted by Samppale View Post
          Kolmeen merkkiliikkeeseen tänään soitettu ja tuota tikun o-rengasta ei löydy mistään hyllystä. . Ostin o-rengas-sarjan, pitää katsoa jos niistä löytyisi sopivaa. Tänään päästävä purkamaan tuo. Myöskään kaasuläpän tiivistettä ei mistään löytynyt =(
          Jatkossa tiivistekeskus koivuhaassa, siinä vehon vieressä tuuskin varressa. Löytyy useimmat erikoisetkin o-renkaat ja eri materiaalit
          DUCATI 1098 RACING EVO

          Comment

          • Samppale
            Bimmer Rookie
            • Mar 2010
            • 140
            • Tuusula

            Originally posted by Peltsii View Post
            Jatkossa tiivistekeskus koivuhaassa, siinä vehon vieressä tuuskin varressa. Löytyy useimmat erikoisetkin o-renkaat ja eri materiaalit
            Hyvä tietää. Joutuu näköjään vaihtamaan tuon venttiilikopan tiivosteenkin. Pikkuisen vielä tiputtaa pakosarjan/lambdan päälle öljyä.

            Voiko ostaa tarvikkeena? Vai suosia alkuperäistä?
            F20 118iA M-sport 2016


            EX E91 335d M-sport 07´
            EX e39 02' 530i touring

            Comment

            • racing02
              BTCF Member
              • Nov 2004
              • 2044
              • Riihimäki

              8 talven jälkeen pamahti huohotin jäihin täälläkin. Auto on nyt tallissa sulamassa.
              Voiko tuolla ajella viikon verran niin että huohotusletku venakopasta on irti vai aiheutuuko tästä jotain ongelmia?

              Venakopan tiivarista ne ölpät taisi tulla pakosarjan päälle. Kopan tiiviste löytyisi hyllystä mutta muita osia joutuu odottelemaan ja yhdellä autolla toimeentulo on aika hankalaa. Separaattorin putsausurakkaan en ala ilman että on uusia osia, kuulostaa riittävän hankalalta muutenkin ja joku menee kumminkin pieleen.

              Comment

              • ritariässä
                BTCF Member
                • Jan 2006
                • 3603
                • Raisio

                Laittakaa munuaiset tukkoon oli uudet tai vanhat osat paikallaan ja purskahtele sen jälkeen öljyt pihalle.
                G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                Comment

                • racing02
                  BTCF Member
                  • Nov 2004
                  • 2044
                  • Riihimäki

                  No juu sekin tullaan tekemään mutta on nyt vähän myöhäistä. Tosiaan kahdeksas talvi menossa ja tähän asti pärjätty on pärjätty ilmankin. Tämä on suomiauto joten luulisin että cold country -varusteet on siellä valmiina.

                  Jos homman päätyisi tekemään imusarja irrottamalla tarvitaankohan muita osia kuin imusarjan tiivarit lisäksi? Jos suosiolla laittaisi pitemmän kaavan mukaan ja vanosremppa samalla...

                  Comment

                  • Tojopa
                    BTCF Member
                    • Mar 2004
                    • 1592
                    • Kuopio

                    Originally posted by ritariässä View Post
                    Laittakaa munuaiset tukkoon oli uudet tai vanhat osat paikallaan ja purskahtele sen jälkeen öljyt pihalle.
                    Siis munuaiset tukkimalla jäätyy huohotin, vai? Kohta 10v ja 200tkm olen kolmella eri E39 talvet ajanut munuaiset tulpattuna, eikä ole jäätyneet. Tekniikat noissa M57, M54 ja M52TU.

                    Comment

                    • ritariässä
                      BTCF Member
                      • Jan 2006
                      • 3603
                      • Raisio

                      Originally posted by Tojopa View Post
                      Siis munuaiset tukkimalla jäätyy huohotin, vai? Kohta 10v ja 200tkm olen kolmella eri E39 talvet ajanut munuaiset tulpattuna, eikä ole jäätyneet. Tekniikat noissa M57, M54 ja M52TU.
                      Kirjotusvirhe eli keulaa osittain tukkimalla pysyy öljyt koneen sisällä.
                      G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                      Comment

                      • Tojopa
                        BTCF Member
                        • Mar 2004
                        • 1592
                        • Kuopio

                        Originally posted by ritariässä View Post
                        Kirjotusvirhe eli keulaa osittain tukkimalla pysyy öljyt koneen sisällä.
                        Ok

                        Comment

                        • Kivikeisari
                          Newbiemmer
                          • May 2013
                          • 6
                          • Joensuu/Tampere

                          Originally posted by racing02 View Post
                          No juu sekin tullaan tekemään mutta on nyt vähän myöhäistä. Tosiaan kahdeksas talvi menossa ja tähän asti pärjätty on pärjätty ilmankin. Tämä on suomiauto joten luulisin että cold country -varusteet on siellä valmiina.

                          Jos homman päätyisi tekemään imusarja irrottamalla tarvitaankohan muita osia kuin imusarjan tiivarit lisäksi? Jos suosiolla laittaisi pitemmän kaavan mukaan ja vanosremppa samalla...
                          Huohotin ja vanos rempattu ennakoivasti lokakuussa. E61 -04 suomiauto M54, eikä ollut eristetty huohotin. Jos venttiiikopan päähän huohottimelta tuleva letku on eristetty niin siitähän sen mm. näkee. Omassa on munuaisten takana sälekaihtimet, joiden toimintaa ohjaillaan solenoidilla.

                          Imusarjaa ei tosiaan tarvinnut irroittaa, vaikka vastaavaa pohdintaa itsekin kävin läpi osia tilatessani. Vanosremppa on tuossa yhteydessä niin helppo, että kannattaa tehdä.

                          Comment

                          • Antti O
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6937
                            • N/A

                            Tässä hyvät ohjeet, osa 1

                            Comment

                            • Wespa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2016
                              • 1842
                              • Karjaa

                              Kannattaa ihan jokaiseen E46:seen ostaa ne munuaissuojat ajoviimaa blokkaamaan, hintaa huimat 11€ x 2kpl Laakkoselta. Samoin veikkaan että cold climate -mallisen separaattorin ja letkujen ohella tuo cold climate -mallin uudempi öljytikun putki on ihan fiksu päivitys. Omaan Saksan-tuontiin on vielä nämä hommat tekemättä, mutta ei tuntuisi majoneesia muodostuvan nytkään kun munuaissuojat ovat paikallaan ja pätkäajoa ei tule juuri ollenkaan.
                              E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                              Porsche 944 -86 (DE)
                              Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                              Comment

                              • |makke
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2006
                                • 847
                                • Vaasa

                                Kävin Vaasan marmorilta kysymässä noita eristettyjä versioita osanumerolla 11617534237. Itseassa se paketti löytyi, mutta silti näitä tarjottiin erikseen.

                                Osa nro 1 11617533400 60,45€
                                Osa nro 2 11617533398 27€
                                Osa nro 3 11617533399 40,8€
                                Osa nro 4 11157532629 22,75€
                                Osa nro 7 11617504536 28,75€
                                Yhteensä 178€



                                Tämän koko threadin läpi lukeneena kuulostaa aika kalliilta. Siis tuohon pakettiin 11617534237 kuuluu osat 1-3? Ja sitten ostaa osat 4 ja 7 erikseen ja pääsee näin vähän halvemmalla?

                                Mulla on kahden viikon päästä korjaamolle aika, niin muualtakin voi tilata jos halvemmalla saa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎