Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 huohottimen päivitys Cold country versioksi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jube
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 9636
    • ...

    Originally posted by Jube View Post
    Oliko se e60 M54 huohottimen ja putkien vaihto kuinka hankalaa ilman imusarjan irroittamista? :think
    Originally posted by Driver22 View Post
    No ei mahdoton homma mutta vaatii kätilön käsiä ja kärsivällisyyttä ei ole pakko imusarjaa irroittaa kuitenkaan.
    Voi jumalauta mikä homma, vaihdettu on putket ja venttiili imusarja paikallaan mutta tuossakohtaa voi e60 kohdalla jo puhua oikeasti ahtaasta tilasta ja kärsivällisyyttä vaativasta hommasta!
    Itse purin irti imanputsarikotelon, MAF:in kumiputken, kaasuläpän, lisäilmaluistin, disan ja sen peltikehikon missä "johtoboksi" on kiinni mutta siitähuolimatta tila on niin ahdas että vanhoja kovettuneita putkia on turha haaveilla saavan ehjänä irti...

    Aika erikoista että tuo on Suomi-auto ja varustelistassa on "cold country version" mutta paikoillaan oli eristämätön venttiili ja eristämättömät putket :think
    Last edited by Jube; 06-10-2012, 23:58.
    Näillä mennään:
    Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
    BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
    BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
    BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
    MB c124 230CE -90 "Badboy"
    MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

    Comment

    • Bomb5
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2011
      • 726
      • Kivijärvi

      Originally posted by Jube View Post
      Aika erikoista että tuo on Suomi-auto ja varustelistassa on "cold country version" mutta paikoillaan oli eristämätön venttiili ja eristämättömät putket :think
      Joo itellä oli E39:ssä sama. Suomiauto ja eristämätön ccv. Sanoivat merkkihuollossa, että joitain malleja on toimitettu tänne cold country malleina huohottimilla, missä ei ole eristeitä. No, ei se tässäkään ollut jäätynyt vielä. Vaihdatin sen varmuudenvuoksi.
      E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        Originally posted by Bomb5 View Post
        Sanoivat merkkihuollossa, että joitain malleja on toimitettu tänne cold country malleina huohottimilla, missä ei ole eristeitä.
        Minusta tuntuu, että tuo on toisinpäin eli on toimitettu muutamia autoja joissa on eristetty huohotin mutta valtaosassa ei ole. Siis E39:ssä.
        E39 528iA

        Comment

        • Bomb5
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2011
          • 726
          • Kivijärvi

          Originally posted by TJJ View Post
          Minusta tuntuu, että tuo on toisinpäin eli on toimitettu muutamia autoja joissa on eristetty huohotin mutta valtaosassa ei ole. Siis E39:ssä.
          Joo taitaa olla juuri näin. Tainnut tulla tuo eristetty ccv vasta korjaussarjana lälkeenpäin ja on asennettuna vasta viimeisissä myydyissä autoissa. Harvemmin kukaan raportoi, että oli jo valmiina eristetty systeemi.
          E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

          Comment

          • Kapanos
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 1394
            • Kirkkonummen Westend

            Aattelin saman operaation tehdä kun näyttäis keltaista mujua olevan.

            Auto siis 330i -02 E46
            Ilmeisesti onnistuu ilman imusarjan irroitusta? onkohan jossain jtn DIY ohjetta?

            -Karri
            E30 M50tic -90
            E34 M5 -90
            E91 325d M-sport -07
            Ford F100 -53 LS edition

            Comment

            • Bomb5
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2011
              • 726
              • Kivijärvi

              Originally posted by Kapanos View Post
              Aattelin saman operaation tehdä kun näyttäis keltaista mujua olevan. Auto siis 330i -02 E46 Ilmeisesti onnistuu ilman imusarjan irroitusta? onkohan jossain jtn DIY ohjetta?
              -Karri
              Tuossa on hyvät videot. http://www.youtube.com/watch?v=YWXtiCwRH-k
              Ja tulee sitä keltaista mönjää, vaikka on uusikin huohotin. Se lähtee pois vain ajamalla.
              E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

              Comment

              • tonkka alpina b3 3.3
                Bimmer Rookie
                • Sep 2012
                • 103
                • espoo

                mites tohon s52b32 mallin motoriin toi sparaattorin vaihto? onko helpompi kuin m52 moottoriin? ei oikeen mistään löytyny juttua kyseiseen moottoriin ton vaihtoa. kyseessä alpina b3

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7435
                  • Oulu

                  Originally posted by Bomb5 View Post
                  Olipa loistava video.
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • Basillicus
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2010
                    • 153
                    • Turku

                    Onko kenelläkään tietoa onko huohottimen vaihto N53-moottorin tapauksessa aiheellista? Varustelistassa tuollaista ei Saksasta tuodussa autossa ole, ja aloin miettimään että onko kyseistä optiota N53-moottorille olemassakaan? Googlella ei tullut ainakaan osumia.
                    BMW E60 530iA LCI -07 Monacoblau
                    ex: BMW E60 520i -04 Silvergrau

                    Comment

                    • ritariässä
                      BTCF Member
                      • Jan 2006
                      • 3604
                      • Raisio

                      Munuaiset sitten pakkaskautena tukkoon, vähentää kummasti majoneesin muodostusta kun konehuone pysyy hiukkasen lämpöisempänä ja muutenkin kone lämpenee nopeammin.
                      G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                      Comment

                      • e46touring
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 1327
                        • Tornio

                        N53 huohotin

                        Originally posted by Basillicus View Post
                        Onko kenelläkään tietoa onko huohottimen vaihto N53-moottorin tapauksessa aiheellista? Varustelistassa tuollaista ei Saksasta tuodussa autossa ole, ja aloin miettimään että onko kyseistä optiota N53-moottorille olemassakaan? Googlella ei tullut ainakaan osumia.
                        Ei ole vaihto tarvetta.
                        N53:ssa tuo huohotin on periaatteessa järkevämmin tehty koneen takapäähän jolloin M52/54 tyyppinen majoneesin muodostus on vähäisempää.
                        tässä kuvassa osa nro 13 huohotin putkisto.
                        __________________________________________________ ____________
                        Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                        Comment

                        • Midway
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2010
                          • 157
                          • Hamina

                          Irtoaako m54 koneessa se öljytikunjalka vain vetämällä ylöspäin ja valuuko sieltä öljyä jos sen otta poies kun pitäis se öljytikulta separaattorille lähtevä putki putsata?

                          Comment

                          • Bomb5
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2011
                            • 726
                            • Kivijärvi

                            Originally posted by Midway View Post
                            Irtoaako m54 koneessa se öljytikunjalka vain vetämällä ylöspäin ja valuuko sieltä öljyä jos sen otta poies kun pitäis se öljytikulta separaattorille lähtevä putki putsata?
                            Irtoaa helposti, kun ottaa sen yhden pultin vaan pois siitä tuesta, millä se on koneessa kiinni. Toki öljyä valuttaa, mutta nostaa hitaasti ja antaa valua vähän, ennen kuin nostaa kokonaan, niin ei sotke paikkoja. Jollain viisaammalla voisi olla myös keino siihen, miten se putken reikä öljypohjassa kannattaisi puhdistaa. Sehän kerää pölyä ja hiekkaa aika tehokkaasti siihen putken juureen. O-rengas kannattaa vaihtaa samalla.
                            E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by Bomb5 View Post
                              Jollain viisaammalla voisi olla myös keino siihen, miten se putken reikä öljypohjassa kannattaisi puhdistaa. Sehän kerää pölyä ja hiekkaa aika tehokkaasti siihen putken juureen.
                              Paineilmalla. Siis ihan ensiksi ennen kuin tikun putkeen on koskettu.
                              E39 528iA

                              Comment

                              • Midway
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2010
                                • 157
                                • Hamina

                                Originally posted by Bomb5 View Post
                                Irtoaa helposti, kun ottaa sen yhden pultin vaan pois siitä tuesta, millä se on koneessa kiinni. Toki öljyä valuttaa, mutta nostaa hitaasti ja antaa valua vähän, ennen kuin nostaa kokonaan, niin ei sotke paikkoja. Jollain viisaammalla voisi olla myös keino siihen, miten se putken reikä öljypohjassa kannattaisi puhdistaa. Sehän kerää pölyä ja hiekkaa aika tehokkaasti siihen putken juureen. O-rengas kannattaa vaihtaa samalla.
                                Kiitos tästä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎