Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 huohottimen päivitys Cold country versioksi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • petterihi
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Nostellaampa tätä ylös, ei kannata ylihintaan ostella M54 huohotinosia
    Mahtaako olla tuo kuinka yhtenevä M52TU koneeen vastaavan kanssa? Vai onko omanlaisensa?

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Nostellaampa tätä ylös, ei kannata ylihintaan ostella M54 huohotinosia

    Leave a comment:


  • kt10734
    replied
    Tilannepäivitys:

    Meidän e46:n reilu öljynkulutus loppui, kun vaihdettiin tuo öljysuodattimen jalan tiiviste. Homma siis OK. Kiitos avustajille!

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Muistutuksena taas tänne:

    Leave a comment:


  • kt10734
    replied
    Nyt on tutkittu ja korjailtu. Öljysuodatinjalan tiiviste vaihdettu uuteen, muuta vuotaa silti siltä suunnalta. Korjaaja ehdotteli jo, että suodatinjalan valu voi olla halki, mutta onkohan liian kaukaa haettua?

    EDIT: Noniin, kyllä se vuoto loppuikin tiivisteen vaihtoon. Jalan alla on valussa lokeroita, joita ei putsattu vanhasta öljystä ja ensiajolla ne puski koneen kylkeen. Putsauksen jälkeen ei enää vuotoja ilmennyt. Homma paketissa.
    Last edited by kt10734; 11-03-2018, 10:22.

    Leave a comment:


  • kt10734
    replied
    Tuplaposti
    Last edited by kt10734; 11-03-2018, 10:22.

    Leave a comment:


  • kt10734
    replied
    Originally posted by JiiVee92 View Post
    Siinä öljytikun putken alaosassa on ihan oma kanavansa, ja letkulähtö sille letkulle mitä pitkin öljy tulee separaattorilta, mitä ei saa rassattua auki muuten, kuin purkamalla putken pois. Niin ja siinä öljytikun putkessa on muuten O-rengas, mistä voi myös tulla vuotoa.
    Thanks mate! Tutkitaanpas!

    Leave a comment:


  • JiiVee92
    replied
    Siinä öljytikun putken alaosassa on ihan oma kanavansa, ja letkulähtö sille letkulle mitä pitkin öljy tulee separaattorilta, mitä ei saa rassattua auki muuten, kuin purkamalla putken pois. Niin ja siinä öljytikun putkessa on muuten O-rengas, mistä voi myös tulla vuotoa.

    Leave a comment:


  • kt10734
    replied
    Originally posted by JiiVee92 View Post
    1) Kampiakselin stefa, eipä sinne käsittääkseni oikein muualta voi öljyä päästä.
    2) Öljynsuodatinjalan tiiviste, ajoviima levittää öljyt tehokkaasti "ympäri jokapuolta" jolloin näyttää että jokapaikka vuotaa
    3) Öljytikun putken alaosa tukossa jolloin separaattorilta tuleva öljy ei pääse valumaan takaisin moottoriin, ehkäpä.
    4) Katso ylemmät
    OK, kiitos vastauksesta. Itse mietin, voisiko kaikki johtua tukkeutuneesta huohottimesta, että se puskee kampuranstefasta ja muista tiivisteistä sen takia? Mutta tutkin noita sinun ehdottamiasi ensin.

    EDIT: Noni, en tiedä teinkö väärin, mutta puhalsin kompuralla ilmaa öljytikun putkesta sisään siten, että öljykorkki oli auki. Saas nähdä vaikuttiko mitään vai pitääkö purkaa paikkoja.
    Last edited by kt10734; 20-02-2018, 20:52.

    Leave a comment:


  • JiiVee92
    replied
    Originally posted by kt10734 View Post
    M54 320i -02:

    1) Kytkimelle pääsee öljyä ja se ravistaa aluksi hieman
    2) Moottori on alkanut valuttaa öljyä "jostain" aika reilusti
    3) Pölläyttää sinistä lämpimälläkin kelillä jonkin verran
    4) Öljyä kuluu noin 1L / 1000km

    Onko tämäkin joku imusarjan irroituskeikka vai mitähän kannattaisi tehdä?
    1) Kampiakselin stefa, eipä sinne käsittääkseni oikein muualta voi öljyä päästä.
    2) Öljynsuodatinjalan tiiviste, ajoviima levittää öljyt tehokkaasti "ympäri jokapuolta" jolloin näyttää että jokapaikka vuotaa
    3) Öljytikun putken alaosa tukossa jolloin separaattorilta tuleva öljy ei pääse valumaan takaisin moottoriin, ehkäpä.
    4) Katso ylemmät

    Leave a comment:


  • kt10734
    replied
    M54 320i -02:

    1) Kytkimelle pääsee öljyä ja se ravistaa aluksi hieman
    2) Moottori on alkanut valuttaa öljyä "jostain" aika reilusti
    3) Pölläyttää sinistä lämpimälläkin kelillä jonkin verran
    4) Öljyä kuluu noin 1L / 1000km

    Onko tämäkin joku imusarjan irroituskeikka vai mitähän kannattaisi tehdä?
    Last edited by kt10734; 20-02-2018, 20:03.

    Leave a comment:


  • |makke
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Pahin mahdollinen ajosykli ja lämpötilaerot.
    Kondensoi todella pahasti ja kondenssi jäätää.
    Lämmin talli edesauttaa kondensoitumista joka ei ehdi kuivaa.
    Totta, mutta vastasinkin lähinnä tuohon viestiin etteikö ongelmia cold climate-versiollakin olisi jos olosuhteet on tuollaiset.

    Originally posted by Antti O View Post
    Ei tuolla 3km matkalla kyllä öljyt lämpiä yhtään, ei ihme jos on jukurttia putkissa..
    Kuinkahan usein pitäisi käydä käyttämässä kone lämpöseksi, että tällaiselta ongelmalta välttyisi?

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    Jaa tää olikin uudemmassa korissa. Ei varmaan haittais, vaikka ne kaihtimet olis kiinni talvella koko ajan.

    Leave a comment:


  • Mirska
    replied
    Löytyy ne tehtaan kaihtimet munuaisten takaa jotka ainakin vaikuttavat toimivan oikein et ei kylmällä koneella aukene.

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    Jos ei munuaisissa oo vielä peitelevyjä, niin kipin kapin ostamaan. Jopa eristämätön huohotin pelaa, kun nuo ovat käytössä. Oman kokemuksen perusteella tuota majoneesiä kertyy aina vähän.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎