Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 huohottimen päivitys Cold country versioksi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ApriliaMan
    replied
    Originally posted by bmw330ci View Post
    Voisiko johtua huohottimen tukkeutumisesta seuraava ongelma?
    Eli nyt parina viime päivänä ,kun tuo 330ci on seissyt n.8 tuntia ja sitten lyönyt tulille niin pölläyttää oikein kunnolla sinistä savua putkesta jokusen sekunnin. Tänään avasin tuon huohottimen paluu letkun liittimen ja majoneesia oli putkessa ihan kiitettävästi Noh johan tässä on ollut +5 asteen kelejä yöllä
    Ainakin mulla teki tuota, kun auton laitto käymään duunipäivän jälkeen...ja huohotin oli melkolailla tukossa.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Paluuletku on varmaan tikusta tukossa.

    Leave a comment:


  • bmw330ci
    replied
    Voisiko johtua huohottimen tukkeutumisesta seuraava ongelma?
    Eli nyt parina viime päivänä ,kun tuo 330ci on seissyt n.8 tuntia ja sitten lyönyt tulille niin pölläyttää oikein kunnolla sinistä savua putkesta jokusen sekunnin. Tänään avasin tuon huohottimen paluu letkun liittimen ja majoneesia oli putkessa ihan kiitettävästi Noh johan tässä on ollut +5 asteen kelejä yöllä

    Leave a comment:


  • Mikozu
    replied
    Metelin aiheuttaja paljastui. Otin imusarjasta disan irti, jotta pääsee kurkkaamaan imusarjaan peilillä. Disan irroituksen jälkeen oli tämmöinen näky edessä:



    Tältä pitäisi näyttää:



    On se kumma jos imusarjasta kuuluu muovista kolinaa kun koko läppä pyörii siellä Ties kuinka kauan ollut, viimesellä 1000km on ollut parikertaa ihme käyntihäiriöitä, pyttyjä tippunut pois pelistä ja yhtäkkiä lähtenyt taas toimimaan kuin ei mitään.

    Leave a comment:


  • Squamish
    replied
    Originally posted by masa83 View Post
    Missäspäin pääkaupunkiseudulla tehdään näitä cold country muutos töitä? Onko laakkonen ainoa? Vai löytyy jostain päin joku pienempi paja mikä tekee ehkä hieman halvemmalla. Autohan on 330xi -00
    Schmiedmann. Muistaakseni joku 3-4 tunnin työ, 68e/h.

    Leave a comment:


  • Mikozu
    replied
    Viime syksynä ostin talvimallin letkut, ja nyt sain vihdoinkin vaihdettua. Itse separaattoria en vaihtanut kun oli niin pahassa paikassa ilman imusarjan irroitusta. MUTTA nyt sitten kun koneen laittaa käyntiin, menee 5s. ja rupee imusarjasta kuulumaan pauke, toistuu semmoisella 3s. syklillä suunnilleen ja aina silloin tyhjäkäynti notkahtaa pikkasen Auto jäi tallille..

    Onko mahdollista että olisi jotain mennyt imusarjaan ja siellä imuilma heittelee kappaletta pitkin seiniä? Mitään avaimia ei ainakaan puutu Huomenna uudella tarmolla uudestaan osia irti, nyt vielä enempi että pääsee kurkkaamaan imusarjan sisään onko siellä kutsumattomia vieraita ja samalla saa itse separaattorikin vaihtua.

    edit. eikös vaparissa tuo imupaine tms miksi ammattilaiset sitä sanookaan ole aikalailla 1bar? eli ei varmaan jaksa heitellä mitään mikä olisi kovin painavaa.
    Last edited by Mikozu; 17-08-2011, 22:32.

    Leave a comment:


  • masa83
    replied
    Missäspäin pääkaupunkiseudulla tehdään näitä cold country muutos töitä? Onko laakkonen ainoa? Vai löytyy jostain päin joku pienempi paja mikä tekee ehkä hieman halvemmalla. Autohan on 330xi -00

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Macinaggio View Post
    Jäähdytyksen mitoitus on ilmeisesti aika kuumiinkin oloihin suunniteltu. Mutta säätö on yksinkertaisimmillaan näin helppo. Ilmojen lämmitessä revitään aaltopahvin tyylikkäitä aukkoja isommiksi. Kuvassa parin lämpöasteen säätö. F10:ssä on kai jo hieman kehittyneempi systeemi. Yritin katsella realoem:stä mutta en löytänyt säleikkoä, toimiiko se sähköllä vai jollain bimetallijousella? Jos vaikka ehtisi rakentaa ensi talveksi vastaavan.
    Tuskin tarvitsee vielä tehdä aukkoa keulaan. Jäähtyy riitävästi vaikka munuaiset kokomaan ummessa näillä keleillä. Kai oot ottanut flektin talveksi pois? Mulla ei ole flektiä kesälläkään.

    Leave a comment:


  • syncro^^
    replied
    paljonkohan e60 530d:hen mahtanee huohotin kustantaa? rupiaa vainoharhaseks ku lukee näitä

    Leave a comment:


  • Juhis
    replied
    Originally posted by suppari View Post
    "Kaikissa" BMW:n pensamoteissa toi huohotussysteemi on yhtä "vikaherkkä". Pitäs melkeen olla huoltoohjelmaan merkattu kys. järjestelmän osien vaihto.
    Juu kyllähän se monessa BMW:ssä on vikaherkkä. Mutta mitä olen BMW:n eri malleja harrastanut viimeiset 15 vuotta, niin ainoa moottorityyppi, josta on öljyt tulleet kahdesta eri yksilöstä talvella pihalle, on ollut nimenomaan M54. Muuten kyllä asiallinen kone, mutta huohotinjärjestelmä on perseestä talvikäyttöä ajatellen.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Originally posted by Juhis View Post
    Juu kyllähän tuo huohotinjärjestelmä on mallia viisi vuotta käyttöikää autolla ja sen jälkeen paaliin koko paska. Ja sekin viisi vuotta mieluiten autobaanalla läpät auki. Suomen pilipali nopeuksilla ja talvipakkasilla järjestelmä menee tukkoon todella nopeasti. Eikä longlife huoltovälit ainakaan vähennä ongelmaa..
    "Kaikissa" BMW:n pensamoteissa toi huohotussysteemi on yhtä "vikaherkkä". Pitäs melkeen olla huoltoohjelmaan merkattu kys. järjestelmän osien vaihto.

    Leave a comment:


  • Macinaggio
    replied
    Originally posted by Juhis View Post
    Mulla on työmatka 23km/suunta, M54B25 moottori, Cold Country huohotinosat ja Castrolin öljyt. Majoneesia kertyy silti järjestelmään. Jos munuaisten taakse laittaa peitelevyt, vähenee tuon majoneesin muodostuminen. Mutta aika naurettavaa, että BMW:n tasoisiin autoihin joutuu tekemään omia viritelmiä, ettei huohotinjärjestelmä mene itsestään tukkoon ja öljyt pysyy koneessa sisällä..

    M54 moottorien huohotinjärjestelmä on yksinkertaisesti susi ja ei sovellu lainkaan Suomen talviolosuhteisiin. Tähän lopputulokseen minä olen tullut, kun on vuosien varrella jo kahdesta M54:sta puskenut öljyt pihalle venttiilikopan tiivisteen kautta. Molemmissa oli tosin alkuperäinen huohotinjärjestelmä, joka varmaan oli mennyt lähes tukkoon ajat sitten jo Saksassa.
    Jäähdytyksen mitoitus on ilmeisesti aika kuumiinkin oloihin suunniteltu. Mutta säätö on yksinkertaisimmillaan näin helppo. Ilmojen lämmitessä revitään aaltopahvin tyylikkäitä aukkoja isommiksi. Kuvassa parin lämpöasteen säätö. F10:ssä on kai jo hieman kehittyneempi systeemi. Yritin katsella realoem:stä mutta en löytänyt säleikkoä, toimiiko se sähköllä vai jollain bimetallijousella? Jos vaikka ehtisi rakentaa ensi talveksi vastaavan.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Wages
    replied
    Originally posted by WarHead View Post
    Hii-o-hoi.
    Kyseisen kiesin varustelistasta ei löydy mainintaa cold country versiosta, eli siltä pohjalta seuraavaa.
    Aattelin tilailla matskua, mitäs sanoo jury, tarvinko muuta:
    osat 1-4 : http://bmwfans.info/parts/catalog/E6...oil_separator/
    Ota myös toi putki nro 7. Tykkää murentua toikin ja menee samalla kerralla kätevästi vaihto.

    Niin ja osat 1-3 saa pakettina vähän halvemmalla ja löytyy osanumerolla 11 61 7 534 237 (ovh n.90e) Tarkasta vaan et passaa sunkin autoon. Katselin osanumerot läpi ja sopi ainakin M54B22.
    Last edited by Wages; 04-04-2011, 13:36.

    Leave a comment:


  • Juhis
    replied
    Originally posted by ApriliaMan View Post
    Tottahan se on, että tuossa on tainnu jonkinlainen suunnitteluvirhe käydä
    Juu kyllähän tuo huohotinjärjestelmä on mallia viisi vuotta käyttöikää autolla ja sen jälkeen paaliin koko paska. Ja sekin viisi vuotta mieluiten autobaanalla läpät auki. Suomen pilipali nopeuksilla ja talvipakkasilla järjestelmä menee tukkoon todella nopeasti. Eikä longlife huoltovälit ainakaan vähennä ongelmaa..

    Leave a comment:


  • ApriliaMan
    replied
    Originally posted by Juhis View Post
    Mulla on työmatka 23km/suunta, M54B25 moottori, Cold Country huohotinosat ja Castrolin öljyt. Majoneesia kertyy silti järjestelmään. Jos munuaisten taakse laittaa peitelevyt, vähenee tuon majoneesin muodostuminen. Mutta aika naurettavaa, että BMW:n tasoisiin autoihin joutuu tekemään omia viritelmiä, ettei huohotinjärjestelmä mene itsestään tukkoon ja öljyt pysyy koneessa sisällä..

    M54 moottorien huohotinjärjestelmä on yksinkertaisesti susi ja ei sovellu lainkaan Suomen talviolosuhteisiin. Tähän lopputulokseen minä olen tullut, kun on vuosien varrella jo kahdesta M54:sta puskenut öljyt pihalle venttiilikopan tiivisteen kautta. Molemmissa oli tosin alkuperäinen huohotinjärjestelmä, joka varmaan oli mennyt lähes tukkoon ajat sitten jo Saksassa.
    Sitä minäkin vähän ajattelin, että laittais ens talvena toisen munuaisen umpeen niin vältyttäis jäätymiseltä

    Tottahan se on, että tuossa on tainnu jonkinlainen suunnitteluvirhe käydä

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎