Originally posted by Dani
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M54 huohottimen päivitys Cold country versioksi?
Collapse
X
-
Originally posted by Dani View PostHmm, kuulostaa edulliselta, mahtaakohan ne vaihtaa sitten kans kaikki vaadittavat putket + separaattorin?
Mutta kiitti vinkistä, pitää pistää soittoa tuonne niin saan putket kuntoon.
Paljonkohan ne ottaa pelkästä työstä jos itse hommaa osat ja tarvikkeet, et kysynyt?Last edited by unskelotti; 25-10-2007, 10:04.E91 325d (04/2008)
Ex: E46 330iAT (10/2000)
Comment
-
-
Niin, kyllä niitä oikein SUOMI autoistakin paukkuu, vaikka oikeat letkut onkin paikalla ja minullakin on vaihdettu yhteen (suomi) E46:een erilainen huohotin jälkikäteen takuuna.
BMW huollosta olen saanut kuulla, että jos autossa on nuo muut ns. talvivarusteet (penkinlämppärit, lämmitettävät lukot,peilit tai pissapojan suuttimet) olisi autossa myös oikeanlainen huohotin. Eli en ole joutuntu vaihtamaan yhteenkään autoon erilaista huohotinta, vaikka olen hakenut noin 15 autoa itselleni tässä vuosien varrella.F25 X3 35d
E87 118i
E46 330ti
E46 M3
E30 M3
E30 M3 Convertible
Z3 Roadster
Comment
-
-
Originally posted by takatalvi View PostTässäpä palikat!Originally posted by TJJ View PostEdelleenkin ihmetyttää, kun taannoin noita Aitoja Suomi-autoja Laakkosella tutkin, niin eipä mistään löytynyt tuollaisia putkia, siis ainakaan tuota eristettyä putkea joka lähtee venttiilikopasta.Originally posted by Juice View PostTuo koppaan tulevan putken eriste ei yllä aivan näkyville, pitää kurkata hieman alemmas.
Mutta jos noin, maahatuoja hieman "säästänyt" kertomatta mitään asiakkaille.
Missään alempanakaan en nähnyt eristettä alkavan. Sitä tässä vaan miettii että kun viime talvena oli todella pitkään kosteat kelit ja sitten myös kovia pakkasia mikä varmasti lisäsi ongelmia näissä huohottimissa, niin oliko vain tuuria ettei mulla ollut mitään ongelmaa (vaikka sitä majoneesia näkyikin tuolla putkessa). Eli pitäisikö nuo osat nyt kuitenkin vaihdattaa varmuuden vuoksi vaikka on "kylmän maan versio" jo valmiiksi alla?
Originally posted by Ha2 View PostHomma tehdään M52tu koneen letkuilla.
Mutta noi osat näyttää kyllä olevan numeroiltaan samat kuin M53B30:ssa lukuunottamatta letkua 3. Eli kolme osaa noista neljästä varmaan vois vaihtaa.
Originally posted by Convertible View PostBMW huollosta olen saanut kuulla, että jos autossa on nuo muut ns. talvivarusteet (penkinlämppärit, lämmitettävät lukot,peilit tai pissapojan suuttimet) olisi autossa myös oikeanlainen huohotin.Last edited by Petri.Kekkonen; 06-11-2007, 21:02.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostTuo takatalven kuva selvensi asiaa paljon, ja pitikin heti käydä kurkkimassa oman auton pellin alle. Pimeässä ei paljoa nähnyt, mutta näyttää "säästäneen" maahantuoja Ruotsissakin, kun ei mullakaan ole tuota eristettyä putkea joka lähtee venttiilikopalta.
Missään alempanakaan en nähnyt eristettä alkavan. Sitä tässä vaan miettii että kun viime talvena oli todella pitkään kosteat kelit ja sitten myös kovia pakkasia mikä varmasti lisäsi ongelmia näissä huohottimissa, niin oliko vain tuuria ettei mulla ollut mitään ongelmaa (vaikka sitä majoneesia näkyikin tuolla putkessa). Eli pitäisikö nuo osat nyt kuitenkin vaihdattaa varmuuden vuoksi vaikka on "kylmän maan versio" jo valmiiksi alla?
Syystä tai toisesta RealOEM ei kuitenkaan edes tunne mun autoon (M52TU) mitään erilaisia versioita näistä huohottimen osista:
Mutta noi osat näyttää kyllä olevan numeroiltaan samat kuin M53B30:ssa lukuunottamatta letkua 3. Eli kolme osaa noista neljästä varmaan vois vaihtaa.
Tuohon en usko, mutta luulisin että tuon "842 COLD CLIMATE VERSION" -varustepaketin olemassaolon näkee E39:ssä ainakin helposti siitä mitkä nesteet on ohjaustehostajassa. Mulla on CHF-11S kun taas ilman tuota pitäisi olla ATF. Tämä käsitys perustuu ruotsalaisilta foorumeilta luettuun.
eli toisinsanoen, ei siellä mitään eristettyjä putkia/separaattoria ollut, mutta nyt on. tosin tuo petri.kekkosenkin kuvassa näkyvä venakopan päästä lähtevä putki on vielä entinen, eli ilman eristystä, kun marmoritiskillä väittivät naama peruslukemilla, ettei siihen ole saatavana eristettyä putkea. silloin vitutuksen sumentamin silmin en jaksanut etk:ta vilkuilla sen vertaa, että olisin huomannut asian toisen laidan. mutta tämä asiahan on helpohko korjata, täytynee käydä ostamassa vastaavaa eristettä ja sujauttaa se vielä tuonkin putken päälle. saapahan mielenrauhan.
eli kyllä minä petri.kekkoselle ja muille suosittelen aivan lämpimästi tuota huohottimen päivitystä ennen kuin kovat pakkaset tulevat. voihan olla, että tulevatkin talvet menevät ilman ongelmia, mutta itse en kyllä viitsisi riskeerata, kun nyt saisi ajan kanssa ja kohtuukustannuksilla (varsinkin jos itse tekee) homman tehtyä.
ja selvennyksenä vielä: tämä auto on siis SUOMI-auto.Last edited by Martti; 07-11-2007, 08:43.
Comment
-
-
Originally posted by Juice View PostEi pidä paikkaansa...
Eikä niissä kaikissa SUOMI autoissa ole eristettyjä, kuten ei ollut minun SUOMI compakissakaan. Olen jutellut yhden 330i ja 316i molemmat E46(valvetronic) omistajan kanssa, joista suodatin on mennyt tukkoon ja molemmat parasta A luokkaa, eli SUOMI autoja.
Nyt puhun siis täysin bensa autoista, eli en kiisseleiden esilämmitetyistä.
Eli en ole joutunut vaihtamaan yhdestäkään viidestä E46 mallista, mitä minulla on ollut ja kaikki on ollut tuontiautoja.F25 X3 35d
E87 118i
E46 330ti
E46 M3
E30 M3
E30 M3 Convertible
Z3 Roadster
Comment
-
-
Taitaapi kivuta Lahtisellakin tuonne ~300 e:n tietämille sittenkin. Työaika-arvio kolminkertaistui imusarjan irroitustarpeen vuoksi.
Edit: No niin, laskussa lukee 317,45 e.Last edited by unskelotti; 10-11-2007, 09:05.E91 325d (04/2008)
Ex: E46 330iAT (10/2000)
Comment
-
-
Mites nyt on? Onko porukka käyny näitä asennuttamassa otsikon moottoreihin?
Itselleni Metro-auto treella kertoi että ehdottomasti kannattaa asentaa eristetyt osat jos niitä ei ole jo tehtaalla laitettu. Hinta jää hiukan alle neljänsadan, joka ei sinällään kuulosta hirveän pahalta jos tohon on huomattu jo laskea imusarjan irrotus ja tiivisteetkin.** E92 330i Coupé M-Sport -11 **
ex. E46 330 Ci M-Sport -03
ex. E36 325i Coupé M-Technic -93
ex. E36 316i -92
Comment
-
-
Originally posted by Sievälä View PostKaverin suomi 325ti -02 (~ 124 tkm) puski öljyt pihalle ilmeisesti juuri tuon tukkeutumisen takia, nyt alkuviikosta saadaan tietää mitä kaikkea tuhoa on saanu aikaan, mutta halpa remontti ei varmasti ole edessä. Huomenissa täytyy varata itsellekin aika tuohon operaatioon..** E92 330i Coupé M-Sport -11 **
ex. E46 330 Ci M-Sport -03
ex. E36 325i Coupé M-Technic -93
ex. E36 316i -92
Comment
-
Comment