Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 huohottimen päivitys Cold country versioksi?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • takatalvi
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 1019
    • Jokela

Originally posted by Dani View Post
    Hyvä, eli omassa kaarassa noita tommosia siis ei ole.
    Tossa taitaa olla ekan postauksen kuvassa 1, 2, 3 ja 7?
    Tuliko mitään muuta ostettua vai pelkästään noi?
    Niin ja hinta ja mistä?
    Tuossa kuvassa on osat 1, 2, 3 & 4. Merkkiliikkeestä kävin hakemassa ja hintaa tuli 92,7 €, alennuksineen.
    BMW i3

Comment

• unskelotti
      Bimmer Rookie
      • Oct 2007
      • 92
      • Espoo

Originally posted by Dani View Post
      Hmm, kuulostaa edulliselta, mahtaakohan ne vaihtaa sitten kans kaikki vaadittavat putket + separaattorin?
      Mutta kiitti vinkistä, pitää pistää soittoa tuonne niin saan putket kuntoon.

Paljonkohan ne ottaa pelkästä työstä jos itse hommaa osat ja tarvikkeet, et kysynyt?
      Eipä tullut kysäistyä tuota pelkän työn hintaa. Jos kysyt, niin heitätkö vastauksen tähän ketjuun? Tulispahan ainakin varmasti oikeanlaiset, kun itse hommaa.
      Last edited by unskelotti; 25-10-2007, 10:04.
      E91 325d (04/2008)
      Ex: E46 330iAT (10/2000)

Comment

• THM1
        Newbiemmer
        • Sep 2007
        • 4

Onko kukaan vielä käynyt tuolla Autohuolto T. Lahtisella teettämässä tätä Cold Country muutosta? Pitikö arvioitu hinta paikkansa?

Comment

• unskelotti
          Bimmer Rookie
          • Oct 2007
          • 92
          • Espoo

Originally posted by THM1 View Post
          Onko kukaan vielä käynyt tuolla Autohuolto T. Lahtisella teettämässä tätä Cold Country muutosta? Pitikö arvioitu hinta paikkansa?
          Perjantaina tulee tietoa mun osalta.
          E91 325d (04/2008)

Comment

• Convertible
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2003
            • 2638
            • Turku

Niin, kyllä niitä oikein SUOMI autoistakin paukkuu, vaikka oikeat letkut onkin paikalla ja minullakin on vaihdettu yhteen (suomi) E46:een erilainen huohotin jälkikäteen takuuna.

BMW huollosta olen saanut kuulla, että jos autossa on nuo muut ns. talvivarusteet (penkinlämppärit, lämmitettävät lukot,peilit tai pissapojan suuttimet) olisi autossa myös oikeanlainen huohotin. Eli en ole joutuntu vaihtamaan yhteenkään autoon erilaista huohotinta, vaikka olen hakenut noin 15 autoa itselleni tässä vuosien varrella.
            F25 X3 35d
            E87 118i
            E46 330ti
            E46 M3
            E30 M3
            E30 M3 Convertible
            Z3 Roadster

Comment

• Juice
              BTCF Member
              • Apr 2003
              • 820

Originally posted by Convertible View Post
              BMW huollosta olen saanut kuulla, että jos autossa on nuo muut ns. talvivarusteet (penkinlämppärit, lämmitettävät lukot,peilit tai pissapojan suuttimet) olisi autossa myös oikeanlainen huohotin.
              Ei pidä paikkaansa...

Comment

• Dani
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2007
                • 3847
                • Espoo

Ei pidäkkään, koska mun autosta löytyy penkinlämmittimet ym. lämmitysvehkeitä jo tehtaalla asennettuna eikä pellinalta löydy noita eristettyjä letkuja.
                ..enkä jaksa uskoa että ne saksassa olis ottanut noi pois ennen myyntiä.
                sigpic
                Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

Comment

• Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7436
                  • Oulu

Originally posted by takatalvi View Post
                  Tässäpä palikat!
                  Originally posted by TJJ View Post
                  Edelleenkin ihmetyttää, kun taannoin noita Aitoja Suomi-autoja Laakkosella tutkin, niin eipä mistään löytynyt tuollaisia putkia, siis ainakaan tuota eristettyä putkea joka lähtee venttiilikopasta.
                  Originally posted by Juice View Post
                  Tuo koppaan tulevan putken eriste ei yllä aivan näkyville, pitää kurkata hieman alemmas.
                  Mutta jos noin, maahatuoja hieman "säästänyt" kertomatta mitään asiakkaille.
                  Tuo takatalven kuva selvensi asiaa paljon, ja pitikin heti käydä kurkkimassa oman auton pellin alle. Pimeässä ei paljoa nähnyt, mutta näyttää "säästäneen" maahantuoja Ruotsissakin, kun ei mullakaan ole tuota eristettyä putkea joka lähtee venttiilikopalta.

Missään alempanakaan en nähnyt eristettä alkavan. Sitä tässä vaan miettii että kun viime talvena oli todella pitkään kosteat kelit ja sitten myös kovia pakkasia mikä varmasti lisäsi ongelmia näissä huohottimissa, niin oliko vain tuuria ettei mulla ollut mitään ongelmaa (vaikka sitä majoneesia näkyikin tuolla putkessa). Eli pitäisikö nuo osat nyt kuitenkin vaihdattaa varmuuden vuoksi vaikka on "kylmän maan versio" jo valmiiksi alla?

Originally posted by Ha2 View Post
                  Homma tehdään M52tu koneen letkuilla.
                  Syystä tai toisesta RealOEM ei kuitenkaan edes tunne mun autoon (M52TU) mitään erilaisia versioita näistä huohottimen osista:

Mutta noi osat näyttää kyllä olevan numeroiltaan samat kuin M53B30:ssa lukuunottamatta letkua 3. Eli kolme osaa noista neljästä varmaan vois vaihtaa.

Originally posted by Convertible View Post
                  BMW huollosta olen saanut kuulla, että jos autossa on nuo muut ns. talvivarusteet (penkinlämppärit, lämmitettävät lukot,peilit tai pissapojan suuttimet) olisi autossa myös oikeanlainen huohotin.
                  Tuohon en usko, mutta luulisin että tuon "842 COLD CLIMATE VERSION" -varustepaketin olemassaolon näkee E39:ssä ainakin helposti siitä mitkä nesteet on ohjaustehostajassa. Mulla on CHF-11S kun taas ilman tuota pitäisi olla ATF. Tämä käsitys perustuu ruotsalaisilta foorumeilta luettuun.
                  Last edited by Petri.Kekkonen; 06-11-2007, 21:02.
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

Comment

• Martti
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2005
                    • 787
                    • Suomi

Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                    Tuo takatalven kuva selvensi asiaa paljon, ja pitikin heti käydä kurkkimassa oman auton pellin alle. Pimeässä ei paljoa nähnyt, mutta näyttää "säästäneen" maahantuoja Ruotsissakin, kun ei mullakaan ole tuota eristettyä putkea joka lähtee venttiilikopalta.

Missään alempanakaan en nähnyt eristettä alkavan. Sitä tässä vaan miettii että kun viime talvena oli todella pitkään kosteat kelit ja sitten myös kovia pakkasia mikä varmasti lisäsi ongelmia näissä huohottimissa, niin oliko vain tuuria ettei mulla ollut mitään ongelmaa (vaikka sitä majoneesia näkyikin tuolla putkessa). Eli pitäisikö nuo osat nyt kuitenkin vaihdattaa varmuuden vuoksi vaikka on "kylmän maan versio" jo valmiiksi alla?

Syystä tai toisesta RealOEM ei kuitenkaan edes tunne mun autoon (M52TU) mitään erilaisia versioita näistä huohottimen osista:

Mutta noi osat näyttää kyllä olevan numeroiltaan samat kuin M53B30:ssa lukuunottamatta letkua 3. Eli kolme osaa noista neljästä varmaan vois vaihtaa.

Tuohon en usko, mutta luulisin että tuon "842 COLD CLIMATE VERSION" -varustepaketin olemassaolon näkee E39:ssä ainakin helposti siitä mitkä nesteet on ohjaustehostajassa. Mulla on CHF-11S kun taas ilman tuota pitäisi olla ATF. Tämä käsitys perustuu ruotsalaisilta foorumeilta luettuun.
                    nojoo. varustelistaa tuosta meidän pulkasta en ole koskaan nähnyt, mutta siitä kyllä löytyy penkinlämmitintä, lämmitettäviä pissapojansuuttimia sekä ohjaustehostimessa on CHF 11S:t. nämä eivät paljoa viimetalvena lämmittäneet huohottimen tukkeuduttua.

eli toisinsanoen, ei siellä mitään eristettyjä putkia/separaattoria ollut, mutta nyt on. tosin tuo petri.kekkosenkin kuvassa näkyvä venakopan päästä lähtevä putki on vielä entinen, eli ilman eristystä, kun marmoritiskillä väittivät naama peruslukemilla, ettei siihen ole saatavana eristettyä putkea. silloin vitutuksen sumentamin silmin en jaksanut etk:ta vilkuilla sen vertaa, että olisin huomannut asian toisen laidan. mutta tämä asiahan on helpohko korjata, täytynee käydä ostamassa vastaavaa eristettä ja sujauttaa se vielä tuonkin putken päälle. saapahan mielenrauhan.

eli kyllä minä petri.kekkoselle ja muille suosittelen aivan lämpimästi tuota huohottimen päivitystä ennen kuin kovat pakkaset tulevat. voihan olla, että tulevatkin talvet menevät ilman ongelmia, mutta itse en kyllä viitsisi riskeerata, kun nyt saisi ajan kanssa ja kohtuukustannuksilla (varsinkin jos itse tekee) homman tehtyä.

ja selvennyksenä vielä: tämä auto on siis SUOMI-auto.
                    Last edited by Martti; 07-11-2007, 08:43.

Comment

• Convertible
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2003
                      • 2638
                      • Turku

Originally posted by Juice View Post
                      Ei pidä paikkaansa...
                      Niin, no näin minulle on kerrottu BMW huollossa, kun olen noita käynyt kysymässä, että pitääkö vaihtaa, ns kylmäversioon ja aina on katsottu versio koneesta ja sanottu, että "ei kannata vaihtaa" Muistaakseni kaveri sanoi, että niitä on usemammanlaisia ja, että tuo versio on ok, vaikka ei olekkaan se viimeisin.

Eikä niissä kaikissa SUOMI autoissa ole eristettyjä, kuten ei ollut minun SUOMI compakissakaan. Olen jutellut yhden 330i ja 316i molemmat E46(valvetronic) omistajan kanssa, joista suodatin on mennyt tukkoon ja molemmat parasta A luokkaa, eli SUOMI autoja.

Nyt puhun siis täysin bensa autoista, eli en kiisseleiden esilämmitetyistä.

Eli en ole joutunut vaihtamaan yhdestäkään viidestä E46 mallista, mitä minulla on ollut ja kaikki on ollut tuontiautoja.
                      F25 X3 35d
                      E87 118i
                      E46 330ti
                      E46 M3
                      E30 M3
                      E30 M3 Convertible
                      Z3 Roadster

Comment

• jone
                        Newbiemmer
                        • Jan 2006
                        • 28

Ymmärtääkseni nämä ovat suht uusia keksintöjä nämä eristetyt letkut ja separaattorit Suomessakin. Ei siis varmaankaan löydy suomiautoista vakiona, ainakaan vähänkään vanhemmista E46 malleista.
                        E46 330ci cabrio
                        F48 18d xdrive

Comment

• unskelotti
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2007
                          • 92
                          • Espoo

Taitaapi kivuta Lahtisellakin tuonne ~300 e:n tietämille sittenkin. Työaika-arvio kolminkertaistui imusarjan irroitustarpeen vuoksi.

Edit: No niin, laskussa lukee 317,45 e.
                          Last edited by unskelotti; 10-11-2007, 09:05.
                          E91 325d (04/2008)

Comment

• minurmi
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2003
                            • 222
                            • Pirkanmaa

Mites nyt on? Onko porukka käyny näitä asennuttamassa otsikon moottoreihin?

Itselleni Metro-auto treella kertoi että ehdottomasti kannattaa asentaa eristetyt osat jos niitä ei ole jo tehtaalla laitettu. Hinta jää hiukan alle neljänsadan, joka ei sinällään kuulosta hirveän pahalta jos tohon on huomattu jo laskea imusarjan irrotus ja tiivisteetkin.
                            ** E92 330i Coupé M-Sport -11 **
                            ex. E46 330 Ci M-Sport -03
                            ex. E36 325i Coupé M-Technic -93
                            ex. E36 316i -92

Comment

• Sievälä
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2004
                              • 529
                              • Mänttä

Kaverin suomi 325ti -02 (~ 124 tkm) puski öljyt pihalle ilmeisesti juuri tuon tukkeutumisen takia, nyt alkuviikosta saadaan tietää mitä kaikkea tuhoa on saanu aikaan, mutta halpa remontti ei varmasti ole edessä. Huomenissa täytyy varata itsellekin aika tuohon operaatioon..
                              Last edited by Sievälä; 14-01-2008, 19:58. Reason: Korjattu mittarilukema
                              G11 740e msport-17
                              G21 320D xdrive msport -19 TAXI

www.taksisakarisievala.com

Comment

• minurmi
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2003
                                • 222
                                • Pirkanmaa

Originally posted by Sievälä View Post
                                Kaverin suomi 325ti -02 (~ 124 tkm) puski öljyt pihalle ilmeisesti juuri tuon tukkeutumisen takia, nyt alkuviikosta saadaan tietää mitä kaikkea tuhoa on saanu aikaan, mutta halpa remontti ei varmasti ole edessä. Huomenissa täytyy varata itsellekin aika tuohon operaatioon..
                                Jep, oma autoni on pari talvea Suomessa ollu hyvällä menstyksellä ilman Cold country huohotinta mutta minäpä sen asennutin ns. varmuuden vuoksi. Eipähän tarvii sit syyttää itteensä kun "säästi" muutaman satkun...
                                ** E92 330i Coupé M-Sport -11 **
                                ex. E46 330 Ci M-Sport -03
                                ex. E36 325i Coupé M-Technic -93
                                ex. E36 316i -92

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡