Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 huohottimen päivitys Cold country versioksi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ha2
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1786
    • Oulu

    #76
    Nyt se meni sitte mullaki. Onneks ehdin pysäyttää aika heti, kun käryä alko tulemaan. Näyttäs, että venttiilikopan tiivisteen välistä pakosarjan puolelta koneen etunurkasta rupes tuleen öljyä. Arvioin, että ei sitä ehtinyt tulla kuin desi kaks ulos. Mitä luulette selviänkö huothotinjärjestelmän uusimisella (vrt. Donin viesti ylempänä), venttiilikopan tiivisteen vaihdolla ja öljyn lisäämisellä? Asialla on hieman kiire, koska auto jäi sakkopaikalle tohon kilsan päästä kotoa.

    Auto siis E39 530i 6/2002 touring automaatti.
    E61 525d LCI

    Comment

    • baier4ever
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 560
      • Jurva

      #77
      Originally posted by Ha2 View Post
      Nyt se meni sitte mullaki. Onneks ehdin pysäyttää aika heti, kun käryä alko tulemaan. Näyttäs, että venttiilikopan tiivisteen välistä pakosarjan puolelta koneen etunurkasta rupes tuleen öljyä. Arvioin, että ei sitä ehtinyt tulla kuin desi kaks ulos. Mitä luulette selviänkö huothotinjärjestelmän uusimisella (vrt. Donin viesti ylempänä), venttiilikopan tiivisteen vaihdolla ja öljyn lisäämisellä? Asialla on hieman kiire, koska auto jäi sakkopaikalle tohon kilsan päästä kotoa.

      Auto siis E39 530i 6/2002 touring automaatti.
      Itellä samanlainen tapaus tänään samat oireet ja muutama desi pakosarjan päällä öljyä, ei muuta kuin auto pajalle niin näkee mitä vauriota kerkes tehdä
      Harrasteet: E21 315 -82, Land Cruiser RJ70 -89,
      Käyttis: Skoda Octavia RS TDI ja Passat Tdi -01

      Ex :E61 530D M-Sport, E34 525i pitkäkatto, E39 525 TDSA -98, E46 330DA
      ,316i -89, E39 525i -01 M-SPORT
      E34 520i -89, E36 328i -96 ///M-SPORT, E30 320i -88

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #78
        Originally posted by Ha2 View Post
        Asialla on hieman kiire, koska auto jäi sakkopaikalle tohon kilsan päästä kotoa.
        Ota vaikka öljytikkua hiukan auki ja aja kotia. Ei pääse tekemään painetta niin pahasti eikä työnnä öljyjä pakosarjalle. Tai vaikka öljykorkki irti, tosin sitten saattaa sumuttaa öljyä hiukan konepellin eristeeseen.

        Comment

        • Pasi_K
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2003
          • 691
          • Tyrnävä

          #79
          Niin tai se huohotinputkihan on "pika"liittimellä venttiilikopassa niin nyppää sen irti.
          Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

          Tsekkaa myytävät osat tästä

          Comment

          • fastandfurious
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 1731
            • Tampesteri

            #80
            Asiaa sivuten... Onko tietoa, että onko "suomi" bemarissa automaattisesti tämä kylmänilman versio?:think
            ---------------------------------------------------
            E91 325d M-Sport
            ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
            E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

            Comment

            • Martti
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 787
              • Suomi

              #81
              Originally posted by Ha2 View Post
              Nyt se meni sitte mullaki. Onneks ehdin pysäyttää aika heti, kun käryä alko tulemaan. Näyttäs, että venttiilikopan tiivisteen välistä pakosarjan puolelta koneen etunurkasta rupes tuleen öljyä. Arvioin, että ei sitä ehtinyt tulla kuin desi kaks ulos. Mitä luulette selviänkö huothotinjärjestelmän uusimisella (vrt. Donin viesti ylempänä), venttiilikopan tiivisteen vaihdolla ja öljyn lisäämisellä? Asialla on hieman kiire, koska auto jäi sakkopaikalle tohon kilsan päästä kotoa.

              Auto siis E39 530i 6/2002 touring automaatti.
              Tuskin mitään kummempaa ehtinyt tapahtua, eli varmasti selviät em. toimenpiteillä.

              Originally posted by fastandfurious View Post
              Asiaa sivuten... Onko tietoa, että onko "suomi" bemarissa automaattisesti tämä kylmänilman versio?:think
              Ei ole ja vaikka varustelistassa niin lukee, niin kaikki letkut eivät välttämättä ole eristettyjä.

              Comment

              • Ha2
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 1786
                • Oulu

                #82
                Mullakin näytti olevan eristämättömät letkut vaikka on cold climate version. Sitä ne marmoritiskilläkin ihmetteli. Mun auto on siis alunperin ruotsiin myyty auto, jonka varusteluettelokin näytti, että cold climate version.

                Oululaisille tiedoksi, että Wetterillä on vielä kaks täyttä sarjaa eristettyä huohotinta letkuineen hyllyssä.

                Hinautin auton pajalle (automaattilaatikko) ja tänään pitäs olla homman jo valmis, ku pyörällä aamulla ajelin Wetteriltä osat sinne pajalle, johon sen hinautin. Tuntiveloitus oli 25 euroa halvempi ja sielläkin on niitä huohottimen vaihtoja tehty M54-koneellisiin autoihin. Pari tuntia kehuivat siihen käyttävänsä. Ei jaksanu ite alkaa värkätä.

                Osat makso (4 letkua + huohotin) 155 € - alennukset.

                Editoidaanpas sen verran, että muistakaapas tarkistaa/tarkituttaa näissä tapauksissa myös öljytikun putki. Mun autosta oli ollu kuulemma ihan ummessatukossa. Olivat saaneet elvytettyä jonkin verran, mutta uusi putki alapään o-renkaineen ja tikku on jo tilattu. Eiköhän se sitte ala oleen huohotus kunnossa.
                Last edited by Ha2; 15-12-2009, 17:52.
                E61 525d LCI

                Comment

                • ace_
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2006
                  • 223
                  • Turku

                  #83
                  mitä se eriste vaikuttaa siinä putkien ja huohottimen pinnassa jos pihalla on pakkasta esim. 15 astetta ja auto seisoo yön ulkona. silloinhan se jäätyminen useimmiten tapahtuu. vähän se varmasti eristää mutta tuskin tuo sentään pitää sitä plussan puolella kovilla pakkasilla vai olenko ihan pihalla ajatuksesta
                  e91 330iA M-Sport -05
                  ex. e46 330Ci -00
                  ex. E36 328i coupe m-sport -96
                  ex. E36 320i coupe -92

                  Comment

                  • Risto113
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 1204
                    • GrassLake

                    #84
                    Originally posted by ace_ View Post
                    mitä se eriste vaikuttaa siinä putkien ja huohottimen pinnassa jos pihalla on pakkasta esim. 15 astetta ja auto seisoo yön ulkona. silloinhan se jäätyminen useimmiten tapahtuu. vähän se varmasti eristää mutta tuskin tuo sentään pitää sitä plussan puolella kovilla pakkasilla vai olenko ihan pihalla ajatuksesta
                    Moottorin huohotusilma voi jäätyä ajon aikana ilman eristeitä, ilmavirran jäähdytysvaikutuksen ansiosta, jolta nuo juuri suojaa.

                    Ja putket toki lämpiää nopsemmin, eikä pätkäajossa tule niin voimakkaita lämmönvaihteluja = ei niin paljon kondensiovettä.

                    Comment

                    • Bouma
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2007
                      • 3108
                      • Tampere

                      #85
                      Itsellä tuontipeli saksasta ja komeesti pärjäsi viime talvenkin normi huohottimella niin en nähnyt syytä vaihtaa scandinaavi malliin. Komeesti nytkin toimii vaikka pakkasta aamulla -23,4 astetta.
                      MB CLS-12 350CGI AMG

                      MYSTINEN.FI

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        #86
                        Originally posted by Bouma View Post
                        Itsellä tuontipeli saksasta ja komeesti pärjäsi viime talvenkin normi huohottimella niin en nähnyt syytä vaihtaa scandinaavi malliin. Komeesti nytkin toimii vaikka pakkasta aamulla -23,4 astetta.
                        Kannattaa sekin joskus puhdistaa, öljymömmö tukkii sen plussakeleilläkin.

                        Comment

                        • EM^
                          Bimmer Rookie
                          • May 2005
                          • 65
                          • Oulu

                          #87
                          Originally posted by Bouma View Post
                          Itsellä tuontipeli saksasta ja komeesti pärjäsi viime talvenkin normi huohottimella niin en nähnyt syytä vaihtaa scandinaavi malliin. Komeesti nytkin toimii vaikka pakkasta aamulla -23,4 astetta.
                          Samalla tavalla itekki ajattelin viime talvena mutta miten sitten yksi kaunis pakkasaamu kävikään
                          E36 323i -98

                          Comment

                          • ace_
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2006
                            • 223
                            • Turku

                            #88
                            ne joilla vahinko on tapahtunu niin säilytättekö autoa ulkona/kylmässä tallissa vai lämpimässä tallissa yöt?
                            e91 330iA M-Sport -05
                            ex. e46 330Ci -00
                            ex. E36 328i coupe m-sport -96
                            ex. E36 320i coupe -92

                            Comment

                            • EM^
                              Bimmer Rookie
                              • May 2005
                              • 65
                              • Oulu

                              #89
                              Originally posted by ace_ View Post
                              ne joilla vahinko on tapahtunu niin säilytättekö autoa ulkona/kylmässä tallissa vai lämpimässä tallissa yöt?
                              Ulkona tulee säilytettyä.
                              E36 323i -98

                              Comment

                              • ritariässä
                                BTCF Member
                                • Jan 2006
                                • 3605
                                • Raisio

                                #90
                                Millainen merkitys jäätymisongelmiin käytettävällä öljyllä?! Todettu jo miljoonaan kertaan miten jotkut öljyt tekee enemmän majoneesia korkkiin ja varmaankin myös samalle helpommin huohotuspuolelle?! Samoin varmaan tuoreilla öljyillä pienempi "jäätymisvaara" kuin 20tkm ajetuilla litkuilla?!
                                G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎