Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 huohottimen päivitys Cold country versioksi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    Originally posted by Dualfun View Post
    Joo, nyt on mainosmies ollu vauhdissa. Toki se käytetty osa saattaa olla tukketumassa jos on pahasti likaa sisällä, mutta eipä ole erikseen olemassa cold country versiota tuosta olemassa - samanlaisen uuden osan olet saanut.

    Itse en vaihtaisi tuota osaa, en usko että tuo voisi edes tukkeutua.
    Samahan se on vaihtaa, mitä haittaa siitä on? Kuulemma ovat niitä koittaneet putsailla ja rapsutella, muttei saa puhtaaksi kunnolla. Helpoin laittaa uusi osa suoraan.

    Katsotaan nyt millainen osa sieltä tulee.

    Comment

    • Dualfun
      Moderator
      • Jan 2003
      • 17847
      • PKS

      Originally posted by Bmw Master View Post
      Samahan se on vaihtaa, mitä haittaa siitä on?
      Ei toki mitään, mutta ei siitä hyötyäkään ole Alipainekisko..
      E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
      E28 ///M535i '87 zinnoberrot
      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

      E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
      ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
      ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
      ½
      G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
      Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
      Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

      Comment

      • kupla69
        Newbiemmer
        • May 2010
        • 23
        • somero

        Tulipa poikettua tiskillä osahankinnoilla ja kateltiin että mitä kaikkea tarttis vaihtaa Cold Climate versiota varten. Lisäksi Disa ja imusarjan tulpat kantoon. Ainoa ihmetys että osa numeroa 15 realoem ja tiski tarjosi kahta kappaletta. mihis se toinen kappale tuloo :think

        ei oo ainakaan kuvassa toisen paikkaa kerrottu ja kopeloimalla ei löydy. Virhe vai enkö vaan osaa

        Niin ja meikän kiesissä on M54B22 karvalakkimylly.Samaa tarjoaa myös kolmen litran myllyyn.
        Last edited by kupla69; 07-02-2011, 22:28. Reason: more information
        _____________________
        BMW 520i E60 -03
        BMW 520i E39 -99 Ex

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          Originally posted by kupla69 View Post
          Tulipa poikettua tiskillä osahankinnoilla ja kateltiin että mitä kaikkea tarttis vaihtaa Cold Climate versiota varten. Lisäksi Disa ja imusarjan tulpat kantoon. Ainoa ihmetys että osa numeroa 15 realoem ja tiski tarjosi kahta kappaletta. mihis se toinen kappale tuloo :think

          ei oo ainakaan kuvassa toisen paikkaa kerrottu ja kopeloimalla ei löydy. Virhe vai enkö vaan osaa
          Kyllä noita osia #15 oli ainakin minulla kaksi kappaletta. Mutta niiden vaihto on yleensä turhaa, se on aina tuo isompi tulppa joka on halki ja pienemmät ovat täysin kunnossa. Auton ilmastointilaitteen tyyppihän vaikuttaa noiden pikkutulppien määrään, manuaali-ilmastoinnissa sinne menee letku/letkuja (en ole varma menikö niitä 1 vai 2).
          E39 528iA

          Comment

          • unskelotti
            Bimmer Rookie
            • Oct 2007
            • 92
            • Espoo

            Originally posted by TJJ View Post
            Kyllä noita osia #15 oli ainakin minulla kaksi kappaletta. Mutta niiden vaihto on yleensä turhaa, se on aina tuo isompi tulppa joka on halki ja pienemmät ovat täysin kunnossa. Auton ilmastointilaitteen tyyppihän vaikuttaa noiden pikkutulppien määrään, manuaali-ilmastoinnissa sinne menee letku/letkuja (en ole varma menikö niitä 1 vai 2).
            Mulla on automaagi-ilmastointi, ja "toisen tulpan paikalla" oli alipaineletku eli yksi pieni ja yksi iso meni vaihtaessa.
            E91 325d (04/2008)
            Ex: E46 330iAT (10/2000)

            Comment

            • kupla69
              Newbiemmer
              • May 2010
              • 23
              • somero

              Originally posted by unskelotti View Post
              Mulla on automaagi-ilmastointi, ja "toisen tulpan paikalla" oli alipaineletku eli yksi pieni ja yksi iso meni vaihtaessa.
              Ok homma. Karvalakkimallin automaatti-ilmastointi löytyy.
              _____________________
              BMW 520i E60 -03
              BMW 520i E39 -99 Ex

              Comment

              • _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8972
                • Kellokoski

                No nyt on omaan suomiautoon huohotinsetti ja venttiilikopan tiiviste uusittu.
                Tässähän oli siis jo alunperin coldcountry paketti mutta silti oli jo edellisen omistajan aikaan vetänyt hieman tukkoon ja öljyä venttiilikopantiivisteestä pihalle. Öljytikun jalan joutuu irroittamaan ja tästä oli kuulemma sen reikä niin hapettunut että joutui hiomaan auki että sai uuden o-renkaan kanssa laitettua sen takaisin. Siksipä meni myös öljyt vaihtoon samalla. Ja melko tukossa/majoneesissa ne entiset linjat olivat

                Vaihtoon meni cold country paketin lisäksi:
                11431740045 öljytikun o-rengas
                11129070990 venttiilikopan tiiviste
                11121437395 15kpl kumeja pulttien alle
                13541435625 haitariputki
                13541437191 haitariputki
                11611437560 imm tulppa
                Sytytystulpat BOSCH FGR7DQP

                Työt + öljyt 320€ ja osiin taisi mennä kaikkineen hieman alle 300€ :think
                Mutta nyt uskaltaa ajella myös pakkasella

                Seuraavaksi vielä vanoksen tiivisteet vaihtoon. Sitten pääseekin alustan kimppuun
                Last edited by _nixu_; 02-03-2011, 18:04.
                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                Comment

                • Ravermeister
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 1508
                  • Melkeen Turkkuses

                  Tulihan se itsellekin eteen, eli eilen n. puolen kilometrin ajon jälkeen tuuppasi öljyt imusarjaan. Separaattorin kalvo ilmeisesti rikki kun pitää vihellystä.

                  Eipä auttanut vaikka kaikki varotoimenpiteet on tehty: Kotona ja töissä tulee aina lämmitettyä säteilijällä, munuaiset tulpattu ja työmatkakin on 30km/suunta.

                  "Majoneesia" on ollut hyvin vähän öljykorkin alla, joten olisiko ihan vanhuuttaan separaattori hajonnut? (240tkm ajettu)
                  Tuleepa nyt ainakin vaihdettua eristettyihin versioihin kaikki putket, on se harkinnan alla ollut ennenkin mutta tuon vähäisen majoneesin muodostumisen takia on jäänyt mietintä-asteelle.
                  -Turku Connection-
                  HDJ80 4.2TD
                  ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

                  Comment

                  • ilu
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2006
                    • 79
                    • Lapinlahti

                    Mitenköhän vaikuttas toimintaan jos jättäs huohotinputken liittimeen "höplälle", eli ei laittas klipsejä kiinni, pääsispähän siitä huohottamaan jos painetta kerää ettei tiivisteen välistä työntäs, Osaako kukaan viisaampi neuvoa? Laitoin putkieristettä huohotinputken päälle sen matkaa kun sitä sai + puhaltelin putket puhtaaks..

                    Comment

                    • _nixu_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 8972
                      • Kellokoski

                      Originally posted by ilu View Post
                      Mitenköhän vaikuttas toimintaan jos jättäs huohotinputken liittimeen "höplälle", eli ei laittas klipsejä kiinni, pääsispähän siitä huohottamaan jos painetta kerää ettei tiivisteen välistä työntäs, Osaako kukaan viisaampi neuvoa? Laitoin putkieristettä huohotinputken päälle sen matkaa kun sitä sai + puhaltelin putket puhtaaks..
                      No imuvuotojahan siitä seuraa että anna olla kiinni vaan. Separaattori voi olla tukossa että uutta osaa vaan. Ei niitä taida helposti saada ehjänä irti kuitenkaan ja se öljytikun jalka olis hyvä rassata auki samalla.

                      Ensiapuna voi ne munuaiset tukkia niin ei ehkä niin helposti jäädä :think
                      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                      Comment

                      • nudi
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2004
                        • 214
                        • Järvenpää

                        Taitaapa tuossa meidänkin touringissa (525 -01) olla huohotin jäässä. Sytyttelee moorotin vikavaloa, mutta onneksi on öljyt pysynyt kattilassa, kun joku oli unohtanut edellisen venttiilikopan tiivisteiden vaihdossa huohotin putken puoliksi irti. Ja tuosta huohottimen jäätymisestä taisi tuo venttiilikopan tiivisteen vuoto johtua.

                        Mutta asiaan... näyttäisi tuota majoneesia kertyvän öljytilaan, niin milläs ne sieltä pois saa?
                        Ei taida millään marmorilla olla hyllykamaa nuo talvimallin putket ja huohottimet?

                        Comment

                        • Jakuza
                          BTCF Member
                          • Nov 2006
                          • 516
                          • Brisbane

                          Originally posted by nudi View Post

                          Mutta asiaan... näyttäisi tuota majoneesia kertyvän öljytilaan, niin milläs ne sieltä pois saa?
                          Ei taida millään marmorilla olla hyllykamaa nuo talvimallin putket ja huohottimet?
                          Ittellä lähti majoneesit, kun tukki munuaiset ja ajoi 100-200km motaria. Eli moottorin kunnolla lämpöseksi.

                          Ja, jos keravan autosalvasta meinaat hakea niin EI VARMANA ole hyllytavaraa. Näillä meinaan öljynsuodatinkaan ei ole hyllytavaraa . Että turha mennä kyselemään, mutta näille on tullu joku nettitilaussysteemi, että voit tilauslomakkeella tilata haluamasi varaosat sinne liikkeesee, on toiminut ainakin itselläni. Ei tarvi jonottaa kahta tuntia 5e/min puhelinnumeroon kun kukaan ei viitsi vastata, ja sitten yrittää selittää millasta osaa haluat ja osanumeroakaan ei ymmärretty jne.

                          Comment

                          • _nixu_
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 8972
                            • Kellokoski

                            Originally posted by nudi View Post
                            Taitaapa tuossa meidänkin touringissa (525 -01) olla huohotin jäässä. Sytyttelee moorotin vikavaloa, mutta onneksi on öljyt pysynyt kattilassa, kun joku oli unohtanut edellisen venttiilikopan tiivisteiden vaihdossa huohotin putken puoliksi irti. Ja tuosta huohottimen jäätymisestä taisi tuo venttiilikopan tiivisteen vuoto johtua.

                            Mutta asiaan... näyttäisi tuota majoneesia kertyvän öljytilaan, niin milläs ne sieltä pois saa?
                            Ei taida millään marmorilla olla hyllykamaa nuo talvimallin putket ja huohottimet?
                            Hertsikan laakkosella oli muistaakseni kaikki ihan hyllyssä. Hae sieltä jos on kiire, autosalvasta saat odottaa 3-4 päivää. Tuo öljytikun jalan o-rengas kannattaa muistaa ottaa samalla. Ja jos on haitariletkuissa murtumia niin nekin samalla vaivalla kun joutuu kuitenkin irroittamaan. Taisin saada laakkoselta kaikki muut mukaan paitsi tuon toisen haitariputken, entiset olivat lopulta ehjät mutta pantiin nyt uutta tilalle niin ei tarvitse miettiä asiaa enää.
                            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                            Comment

                            • ApriliaMan
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2006
                              • 235
                              • Lohja

                              Kun olette vaihtaneet noita huohottimia, niin vaihdoitteko myös noi osat 5-6?

                              Vai riittääkö 1-4 :think

                              Minun auto on e39 vaikka tuo kuva nyt onkin e46:sta

                              e39 530iA ///M Sport -02
                              Kawasaki zx10r -07 (vihree tottakai )

                              ex: e39 528iA touring R.I.P, Volvo 740 GLE -88 (löytyy vielä tallista), Aprilia RSV mille Factory -04 R.I.P, Kawasaki zx-6r -99 ja Suzuki RG125f

                              Comment

                              • Doni
                                Moderator
                                • Sep 2004
                                • 2842
                                • Kyrsälä

                                Originally posted by ApriliaMan View Post
                                Kun olette vaihtaneet noita huohottimia, niin vaihdoitteko myös noi osat 5-6?

                                Vai riittääkö 1-4 :think

                                Minun auto on e39 vaikka tuo kuva nyt onkin e46:sta

                                http://www.realoem.com/bmw/showparts...94&hg=11&fg=15
                                Ei tarvitse osia 5-6.
                                Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎