Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin kestävin kone?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • r.w.
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2007
    • 2510
    • Länsirannikko

    #31
    Yksi ääni lisää M30-pannuille.

    Lisäksi, ihan pelkästään myynnissä olevia pommeja seuraamalla, olen mutuillut, että M70 tuntuisi myös oikealla huollolla olevan melkoinen ikiliikkuja. :think
    1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

    Comment

    • TheLate
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2006
      • 418

      #32
      Täälläpäin M10 kestäny yli 300tkm ilman koneen aukasua, kaikkea pientä ollut, mutta ei mitään maata järisyttävää. M21 kesti yli 300tkm, mutta kori oli jo aika loppu(tv). M50 yli 300tkm, mutta kansi halki Omalla(M20) menty n. 420tkm, mutta ei tietoa onko joku tuon koneen joskus aukassu.

      E: Tuohon kysymykseen ihan suora vastaus niin jokainen kone kestää, kun sitä joskus viitsii huoltaa, mutta käytetty on aina käytetty. Mitään laskelmia kukaan tuskin on tehny, mutta kai tuo M10/M30 aika kestävää konesukua on...

      Comment

      • Dandy
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2003
        • 1438
        • ....

        #33
        M52b28 mielestäni bemarin paras moottori. Kestävä, riittävästi vääntöä ja kuluttaa vähän. Ollut viidessä autossa, ei mitään vikaa. Vesipumppu ainoa heikko kohta, mutta kulutusosahan onkin kyseessä.

        Comment

        • Tomi T
          BTCF Member
          • Apr 2003
          • 3828
          • Nokia

          #34
          Originally posted by T3 View Post
          BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
          Onko tähän täydellisen naurettavaan väitteeseen minkäänlaisia perusteluja?

          Itse pidän M52B28 erittäin hyvänä, parhaasta en osaa sanoa.
          ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
          ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
          BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
          BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

          ex. 53*BMW

          Comment

          • Baabylon85
            Bimmer Rookie
            • Feb 2006
            • 177
            • Äänekoski

            #35
            Itsellä ei tosiaan oo kokemuksia kun m10b10 ja m20b25 moottoreista. Ensinmainittu kilahti 300tkm kohdalla ja jälkimmäinen oli vielä ehjä ainakin 280tkm asti joten en itse ihan voi samaistua m10b10 kestävyysväitteisiin. m20:stä en kyl keksi pahaa sanottavaa ja toimi erittäin luotettavasti.

            Comment

            • Night-Wind
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 1534
              • 02

              #36
              M50B25.. not

              M40 ainakin raksutti mulla vuoden ilman minkäänlaisia ongelmia ja siskolla on mennyt yli viisi vuotta ongelmitta saman myllyn kanssa.
              ex: BMW E38 735iA -97
              ex: MB W211 E200CDI -03
              ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
              ex: BMW E39 528iA -96
              ex: MB W126 300SE -89
              ex: BMW E34 525iAT -95
              ex: BMW E36 316iA -91

              Comment

              • Spetke
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 3449
                • Janakkala

                #37
                Tämä taasen on taas kerran aivan loputon aihe ruvetkaa seuraavaksi keskustelemaan, että mikä karkki maistuu suussa parhaimmalle... Kuuluu varmastikkin samaan katekoriaan...
                ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                Comment

                • herja
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 1649

                  #38
                  Originally posted by Jochen View Post
                  Kyllä se on aika selkeästi 801. Noista ammuttiin jopa sylintereitä paskaksi ja silti ne toi kuskin kotiin.
                  Aika hyvä veto tähän saumaan, huutoäänestän samaa konetta.
                  Retard Member

                  Comment

                  • Rudenorth
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 2415
                    • Iisalmi

                    #39
                    Originally posted by Baabylon85 View Post
                    Itsellä ei tosiaan oo kokemuksia kun m10b10 ja m20b25 moottoreista. Ensinmainittu kilahti 300tkm kohdalla ja jälkimmäinen oli vielä ehjä ainakin 280tkm asti joten en itse ihan voi samaistua m10b10 kestävyysväitteisiin. m20:stä en kyl keksi pahaa sanottavaa ja toimi erittäin luotettavasti.
                    m10b10 ? Täältä ääni m52b28:lle.
                    MB W204 C320 CDI
                    Kawasaki Ninja ZX-7R

                    Comment

                    • Brawler
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2005
                      • 1093
                      • Mynämäki

                      #40
                      Originally posted by basso72 View Post
                      Ja,jos en väärin muista mr. Brawlerin edellinen sigu oli kyllä melko mauton.
                      taaskin vaihtui kun rocla meni ja poimi saman kukkasen.

                      Originally posted by TheLate View Post
                      Täälläpäin M10 kestäny yli 300tkm ilman koneen aukasua, kaikkea pientä ollut, mutta ei mitään maata järisyttävää. M21 kesti yli 300tkm, mutta kori oli jo aika loppu(tv). M50 yli 300tkm, mutta kansi halki Omalla(M20) menty n. 420tkm, mutta ei tietoa onko joku tuon koneen joskus aukassu.
                      omalla m10b18 on ajettu nyt n. 350tkm ja ei ole öljyjen vaihtoa sekä ventiili välysten säätöä ihmeellisimpiä temppuja tehty. Tosin siitä tietää suurempien remppojen olevan edessäpäin, mutta onneksi sijainen odottelee jo kasailua.

                      Toki se on totta ettei mikään kone kestä huoltamatta, ja kai ne kaikki kestää jos kunnolla huoltaa. Mutta yksi pitää valita niin päätös on aika selkeä.

                      VW Bora 2.0 '99
                      UrS4 230hp + alv 22%+more...
                      E21 315 '83 future chassis for turbo engine
                      E28 518i '86

                      -Turku Connection-

                      Comment

                      • T3
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 8530
                        • Karhe

                        #41
                        Originally posted by Tomi T View Post
                        Onko tähän täydellisen naurettavaan väitteeseen minkäänlaisia perusteluja?
                        No, täydellisen naurettavaa tai ei mutta, jos M10-moottori on ollut tuotannossa vuodesta 1961 vuoden 1989-puolelle, ei se voi ihan turha pata olla. Mikäs muu moottori on BMW:llä ollut tuotannossa yhtä kauan? M30 pääsee aika lähelle, mutta hetkinen... M30 onkin M10:stä edelleenkehitetty moottori.
                        Moottori, jolla itsellään, sen kaikilla johdannaisilla jne on hankittu eniten ja kaikkein suurimmat voitot moottoriurheilun saralla.

                        Oletko ystävällinen ja kerrot jonkin toisen BMW:n (autonmoottorin), joka pääsisi tuotannon elinkaaressa, kilpailuvoitoissa, luotettavuudessa = kestävyydessä jne edes lähelle M10:ä.
                        .

                        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                        Comment

                        • Baabylon85
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2006
                          • 177
                          • Äänekoski

                          #42
                          Originally posted by Rudenorth View Post
                          m10b10 ? Täältä ääni m52b28:lle.
                          Ohoh. Mahtais olla tehopeli tuollainen 1.0 m10

                          Tarkoitin siis m10b18, mutta ajatuksissani kirjoitinkin jotain muuta

                          Comment

                          • Delphin
                            BTCF Member
                            • Mar 2006
                            • 231
                            • Nurmijärvi

                            #43
                            Ääni M50 koneelle
                            Vanhoja katiskoja.

                            Comment

                            • T3
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 8530
                              • Karhe

                              #44
                              Originally posted by Tomi T
                              Niin ja ohan se F1-kone melkee ku M10B18
                              Tosiasiassa se F1-moottorin lohko oli tuotantomoottorin lohko. Vanhoja NK-1500:n lohkoja niissä käytettiin. Tuo lohko oli KESTÄVYYDESSÄ ylivertainen muihin nähden. Muuten hyvin meni sun arvaus, mutta se oli M10B15.

                              Tekstisi muihin osiin en ota kantaa, menivät niin ohi otsikon.

                              Vaan mitäpä tätä enää vänkäämään. Kohta joku kuitenkin vetää näistäkin minun kirjoituksista omat johtopäätöksensä ja kuvittelee, että taas ollaan ylistämässä "sitä erästä automallia" tai jotain muuta sellaista paskaa.

                              Sovitaan niin, että M10 oli kaikenkaikkiaan huono moottori, yksi turhimmista, mitä BMW on ikinä valmistanut. Kamalasti anteeksi, että meninkään päästämään suustani kehuja tuon paskamoottorin suhteen.
                              .

                              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                              Comment

                              • jani1632
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2002
                                • 2243
                                • Etelä-pohjanmaa

                                #45
                                Oikein käytettynä kaikki ihan yhtä hyviä,parempaa vastausta tähän ei voi antaa!
                                Tallin täytteet:
                                E70 3.0d -09
                                E34 540ia -94
                                E39 520d -00
                                E39 528i M-sport -00
                                E60 520i -04
                                E30 -86
                                E61 520da -09

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎