Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin kestävin kone?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5856
    • Joccis City

    #76
    Originally posted by opl21 View Post
    Tottakai ne kestää kun ei sielä pytyissä räjähtele kuin höyryt mutta ajamisen ilosta ei kyllä voi puhua.

    Ne bemun nelipyttyiset on niin karseita moottoreita ominaisuuksiltaan,miksi ei siis voi ostaa jotain corollan konetta paljon halvemmalla samoilla ominaisuuksilla...

    Eli äänet menee M52B28,tehokas,kestävä,bensapihi
    Tossa M42 koneessa on litratehot isommat(75hv/l vs. 71hv/l) kuin mainitsemassasi vanos,maf,puola,nicasil,asentotunnistin vikaisessa kuutosessa.
    Aprilia RSV4

    Comment

    • csimann
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2004
      • 433
      • (not available)

      #77
      Näyttäkää mulle M10 / M30:a parempi BMW:n valmistama autonmoottori, niin lupaan tuoda kopallisen kananhampaita...

      Comment

      • csimann
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2004
        • 433
        • (not available)

        #78
        Originally posted by jannmann View Post
        Tossa M42 koneessa on litratehot isommat(75hv/l vs. 71hv/l) kuin mainitsemassasi vanos,maf,puola,nicasil,asentotunnistin vikaisessa kuutosessa.

        (päivän parhaat naurut, sorry ot)

        Comment

        • opl21
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2007
          • 320
          • Itävalta

          #79
          Originally posted by jannmann View Post
          Tossa M42 koneessa on litratehot isommat(75hv/l vs. 71hv/l) kuin mainitsemassasi vanos,maf,puola,nicasil,asentotunnistin vikaisessa kuutosessa.
          Johtunee siitä että tehoja "rajoitettu" imusarjalla ja tuloksena--> mahtavat väännöt -->mahtava kulutus-->mahtavat dynohepat-->helppo saada 40hp lisää (imusarja)... Taitaa muuten by the way olla samaa luokkaa kuin tuossa vajaasylinterisessäsi tuo kulutus...

          Kuitenkin bemarin nelipyttyiset laiskoja ja ominaisuudet (Vääntö/tehokäyrä) sopisivat paremmin johonkin tehosekoittimeen kuin autoon...Ja mitkä äänet tuossa räksyttävässä nelosessa-->kuin vammainen orava hakkaisi bongorumpua venttiilikopan alla.
          sigpic

          F01 730d -09
          Ex
          E70 x5 3.0d-08
          e39 M5-99
          e60 535da M-Sport -07 380hp/710nm
          (Ego)
          e39 530da-03 219hp/500nm(Eco)
          e39 528ia -97 200hp/290nm
          e36 320i -94
          e30 320i -89

          Comment

          • Brawler
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2005
            • 1093
            • Mynämäki

            #80
            Originally posted by opl21 View Post
            Kuitenkin bemarin nelipyttyiset laiskoja ja ominaisuudet (Vääntö/tehokäyrä) sopisivat paremmin johonkin tehosekoittimeen kuin autoon...Ja mitkä äänet tuossa räksyttävässä nelosessa-->kuin vammainen orava hakkaisi bongorumpua venttiilikopan alla.
            En nyt tiedä onko esim m10 2.0 ruisku 125hv@5700 172nm@4350 vs m20 2.0 ruisku 129hv@6000 174nm@4000 mitenkään suuri ero, ja kun ottaa huomioon vielä m10:n vanhemman ruiskutyypin:think

            s14b25 238hv@7000 240nm@4750 vs m50b25 192hv@5900 245nm@4700 Onhan s14 korkeammalla tehot mutta väännötkin aika lailla samoissa kierroksissa tulee kuin tuon m50:n kanssa, ja en kyllä laiskaksi menisi sanomaan tuota s14:kaan.

            Tuntuu nuo kutosetkin olevan aika tehosekoitin kamaa siis.

            Ja äänistä sen verta et makuasia on kuin persreikä.............

            VW Bora 2.0 '99
            UrS4 230hp + alv 22%+more...
            E21 315 '83 future chassis for turbo engine
            E28 518i '86

            -Turku Connection-

            Comment

            • Betrunken
              Bimmer Fanatic
              • May 2007
              • 458
              • Vantaa

              #81
              Tämä meni sitten nelos ja kutoskoneiden vertailuksi?
              Kylmä tosi faktahan on se että BMW tunnettaan erityisesti kutoskoneistaan.
              Vaiko onko se hepreaa kun BMW voittaa yleensä kutoskoneella "vuoden moottori palkinnon"? Neloskoneet jätän ihan japskien huoleksi kun osaavat ne tehdä. Jos totta vielä puhutaan niin ei normi neloskoneella BMW:ssä tee mitään(Ei siis M versioita) niin kutoskoneinen BMW se olla pitää ja mielellään yli 2.5 litranen, kun haetaan sitä suorituskykyä mitä BMW:ltä voidaan odottaa.

              E:Sori,meni vähän ohi aiheen...
              Citroen ZX "Sacrebleu" edition
              EX:
              -Bmw E28 518i
              -Saab 9000
              -Lada 2105
              Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

              Comment

              • jannmann
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 5856
                • Joccis City

                #82
                Originally posted by opl21 View Post
                Johtunee siitä että tehoja "rajoitettu" imusarjalla ja tuloksena--> mahtavat väännöt -->mahtava kulutus-->mahtavat dynohepat-->helppo saada 40hp lisää (imusarja)... Taitaa muuten by the way olla samaa luokkaa kuin tuossa vajaasylinterisessäsi tuo kulutus...

                Kuitenkin bemarin nelipyttyiset laiskoja ja ominaisuudet (Vääntö/tehokäyrä) sopisivat paremmin johonkin tehosekoittimeen kuin autoon...Ja mitkä äänet tuossa räksyttävässä nelosessa-->kuin vammainen orava hakkaisi bongorumpua venttiilikopan alla.
                OT.

                By the way, itse tuollaisen m52b28 koneisen auton omistaneena ja siihen sen "imusarjan" vaihtaneena, voin kyllä sanoa ettei todellinen teho sillä noussut kuin sen 20hv....
                Mitä tulee kulutukseen esim. m52b28 ja s14b23 suhteen, molemmat ruokailee suht saman verran. 50tkm todellinen laskettu keskikulutus 328i:ssä oli 9,7l ja nyt reilu 20tkm takana samanlaista ajoa ja s14b23 antaa keskikulutukseksi 9,9l


                Se että moottorissa on 4 sijaan 6 sylinteriä ei tee siitä yhtään vääntävämpää.

                Luonnollisesti 6 sylinterinen rivimoottori moottori on hieno ja BMW:n tapauksessa yksi merkkiin kuuluva haluttu ominaisuus.
                Siltikin BMW pudotti 2l (2,2) kutosen pois ja korvasi sen 2,0l nelisylinterisellä.?? Sielläkin todettiin ettei niillä ylimääräisillä 2 sylinterillä saada aikaan mitään hyötyä, ainoastaan kalliimmat valmistuskulut.
                Käytännössa yli 2,5l koneita löytyy maailmalta hyvin vähän mitkä olis nelisylinterisiä.
                Enemmän iskutilavuutta = enemmän sylintereitä.

                Jos katsotaan 100000 valmistettua M10 koneista ja M52 koneista autoa. Ja mietitään kumpia patoja on tullut takuun aikana enemmän takaisin tehtaalle .....


                Lisää OT:tä Kenellä autovalmistajalla on ollut iskutilavuudeltaan isoin 4 sylinterinen bensamoottori henkilöautossa nykyaikana??
                Aprilia RSV4

                Comment

                • Tzeimi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2004
                  • 2067
                  • Banshee - Jyväskylä

                  #83
                  Originally posted by jannmann View Post

                  Lisää OT:tä Kenellä autovalmistajalla on ollut iskutilavuudeltaan isoin 4 sylinterinen bensamoottori henkilöautossa nykyaikana??
                  Mikä on nykyaika? Possun 3.0L (944 S2) tulee nyt ekana mieleen.
                  Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                  & 02 tulpo saniteetti dyno




                  Älä väkisin, ota isompi vasara.
                  If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                  Comment

                  • opl21
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2007
                    • 320
                    • Itävalta

                    #84
                    Eipäs nyt sotketa mitään M:miä tähän sillä ne on kyllä kaikki hienoja.

                    Ja tuosta sylinterien vähentämisestä,oletkos ajanut kyseisillä yksilöillä?,,,minäpä olen ja manasin maasta helvettiin sen nelimukisen pappamoottorin.Epäilisin kuten sinäkin kustannusalennuksen aiheuttamaa mielenhäiriötä.
                    Mutta millä hinnalla?..Auto kiihtyi kuin halvaantunut mummo nitronpuutteessa,särisi vaan niin helvetisti ja tasaisesta kiihtyvyydestä/makeista äänistä ei ollut tietoakaan.Joka vaihteella piti hakea se nelikon selvästi erottuva tylsä tehohuippu ja sitten auto taas nytkähti tehottomille kierroksille-->kun näkisit sen vääntökäyrän muodon niin ymmärtäisit.
                    Ja kuten tuossa jo joku kirjoittelikin ei se Bemu millään vajaamukisilla mainetta ole niittänyt moottoritekniikassa...
                    Ja se imusarja,en tarkoittanut mitään vanhan 2,5litraisen sarjaa vaan 2,8:lle vastavarten tarkoitettua eli esim Schrick...
                    Last edited by opl21; 27-11-2007, 09:22.
                    sigpic

                    F01 730d -09
                    Ex
                    E70 x5 3.0d-08
                    e39 M5-99
                    e60 535da M-Sport -07 380hp/710nm
                    (Ego)
                    e39 530da-03 219hp/500nm(Eco)
                    e39 528ia -97 200hp/290nm
                    e36 320i -94
                    e30 320i -89

                    Comment

                    • Jochen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2002
                      • 1229
                      • Valkeakoski & Trondheim

                      #85
                      Originally posted by opl21 View Post
                      Kuitenkin bemarin nelipyttyiset laiskoja ja ominaisuudet (Vääntö/tehokäyrä) sopisivat paremmin johonkin tehosekoittimeen kuin autoon...Ja mitkä äänet tuossa räksyttävässä nelosessa-->kuin vammainen orava hakkaisi bongorumpua venttiilikopan alla.
                      Sanoo mies joka ajaa dieselillä... Kai tiesit ettei autoa ja työkonetta tankata samalla mittarilla ja että elämä alkaa vasta 5000 kierroksen jälkeen?

                      Kyllä neloset rulettaa ihan siinä missä kutosetkin, paremmuus ratkeaa käyttötarkoituksen mukaan. Jostain syystä esim. M50B20 jäi hyllylle kun E36:sta väsättiin FIA:n sääntöihin supertouring autoa, valituksi tuli M42B18 vaikka sen käyttämiseksi piti rakentaa suurella vaivalla 318is sedan homologaatiomalli kun taas 320i sedan olisi ollut suoraan hyllyssä. E46:ssa taisi olla pakko käyttää suoraa kutosta koska sopivaa 4-venttiilistä nelosta ei ollut tuotannossa.

                      Muutenkin BMW:n suorat kutoset on monesti jääneet hyllyyn kilpailutarkoituksissa jos vain on ollut yhtään valinnanvaraa. 7 vuotta sitten BMW rakensi *todella* pienen ja erittäin kalliin sarjan V8 moottoreita M3 GTR malliin ettei tarvisisi käyttää suoraa kuutosta. Ja kuten tiedetään, kilpa-autoissa ratkaisut jalostuvat äärimmäisyyksiin kun tavoitellaan parasta suorituskykyä.

                      Ja nythän uutta M3:a vauhdittaa 2 x suora nelonen, ne vain on kytketty samaan kampiakseliin

                      No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
                      Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
                      Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
                      Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
                      Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
                      Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

                      Comment

                      • pmv
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 2032
                        • tornio

                        #86
                        Mitä? Onko Uudessa M3:ssa 180 asteinen, ns. flat-plane, kampura? Sehän on ehtä kilpakone sitten.

                        Comment

                        • opl21
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2007
                          • 320
                          • Itävalta

                          #87
                          Originally posted by Jochen View Post
                          Sanoo mies joka ajaa dieselillä... Kai tiesit ettei autoa ja työkonetta tankata samalla mittarilla ja että elämä alkaa vasta 5000 kierroksen jälkeen?

                          Kyllä neloset rulettaa ihan siinä missä kutosetkin, paremmuus ratkeaa käyttötarkoituksen mukaan. Jostain syystä esim. M50B20 jäi hyllylle kun E36:sta väsättiin FIA:n sääntöihin supertouring autoa, valituksi tuli M42B18 vaikka sen käyttämiseksi piti rakentaa suurella vaivalla 318is sedan homologaatiomalli kun taas 320i sedan olisi ollut suoraan hyllyssä. E46:ssa taisi olla pakko käyttää suoraa kutosta koska sopivaa 4-venttiilistä nelosta ei ollut tuotannossa.

                          Muutenkin BMW:n suorat kutoset on monesti jääneet hyllyyn kilpailutarkoituksissa jos vain on ollut yhtään valinnanvaraa. 7 vuotta sitten BMW rakensi *todella* pienen ja erittäin kalliin sarjan V8 moottoreita M3 GTR malliin ettei tarvisisi käyttää suoraa kuutosta. Ja kuten tiedetään, kilpa-autoissa ratkaisut jalostuvat äärimmäisyyksiin kun tavoitellaan parasta suorituskykyä.

                          Ja nythän uutta M3:a vauhdittaa 2 x suora nelonen, ne vain on kytketty samaan kampiakseliin
                          Kai tiesit miksi kutsutaan ihmistä,joka ajaa yli 50000/vuosi tehokkaalla bensakoneella...idiootiksi?
                          Kyllähän bensa tietysti on urheiluautoon sopivampi,mutta mitä sillä käyttiksessä tekee?..Ja sitäpaitsi aika moni vakibensa jää kyllä noiden uusien diiselien taa vähän joka suhteessa muutenkin...

                          Ja kun nyt hiuksia alettiin halkomaan niin voihan siitä nelosesta saada epäkäytännöllistä hetkellistä voimaa äärimmäiseen kilpakäyttöön kapealla kierrosalueella ja valtavalla energiankulutuksella etc...,mutta saahan sitä v***u vaikka suihkuturbiinillakin...Mitä teet sillä henkilöautossa,jonka moottori pyritään saaman energiapihiksi ja silti tehokkaaksi?
                          sigpic

                          F01 730d -09
                          Ex
                          E70 x5 3.0d-08
                          e39 M5-99
                          e60 535da M-Sport -07 380hp/710nm
                          (Ego)
                          e39 530da-03 219hp/500nm(Eco)
                          e39 528ia -97 200hp/290nm
                          e36 320i -94
                          e30 320i -89

                          Comment

                          • Susi
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2003
                            • 473
                            • Kuopio, Suomi

                            #88
                            Originally posted by pmv View Post
                            Mitä? Onko Uudessa M3:ssa 180 asteinen, ns. flat-plane, kampura? Sehän on ehtä kilpakone sitten.
                            Kyllä uudessa M3:ssa on ihan normi cross-plane kampura, valitettavasti.

                            Tuossa yksi threadi asiaan liittyen:

                            Comment

                            • Susi
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2003
                              • 473
                              • Kuopio, Suomi

                              #89
                              Originally posted by Jochen View Post

                              Kyllä neloset rulettaa ihan siinä missä kutosetkin, paremmuus ratkeaa käyttötarkoituksen mukaan. Jostain syystä esim. M50B20 jäi hyllylle kun E36:sta väsättiin FIA:n sääntöihin supertouring autoa, valituksi tuli M42B18 vaikka sen käyttämiseksi piti rakentaa suurella vaivalla 318is sedan homologaatiomalli kun taas 320i sedan olisi ollut suoraan hyllyssä. E46:ssa taisi olla pakko käyttää suoraa kutosta koska sopivaa 4-venttiilistä nelosta ei ollut tuotannossa.
                              Rivikutonen on sellainen moottorikonstruktio, että sitä ei saa kiertämään yhtä ylös kuin esim rivinelosen. Tämän takia mainitsemasi 2-litran rivikuutonen jäi hyllylle ja nelosesta piti rakentaa kisakone.
                              E46:n kanssa aluksi saattoi olla tilanne, että rivikutosta piti käyttää, mutta myöhemmin 318i:ssa oli 2-litran rivinelonen, jota taidettiin käyttää pohjana kisakoneelle....tästä tosin en ole täysin varma.

                              Comment

                              • jannmann
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 5856
                                • Joccis City

                                #90
                                Originally posted by opl21 View Post
                                Ja se imusarja,en tarkoittanut mitään vanhan 2,5litraisen sarjaa vaan 2,8:lle vastavarten tarkoitettua eli esim Schrick...
                                Mulla nimenomaan oli toi Schrick:n imusarja. Maksoi markka-aikana mukavat 7500mk. Ja sillä aikuisten oikeasti saatiin tehoa lisää se n. 20hv.(Mulla olevissa Schrickin papereissa (Tüv) ilmoitetaan tehonnousuksi 18,5hv) Lähtötehot vakiona samassa penkissä olivat 207hv. Imusarjalla 227hv. Autolla oli tuolloin ajettu n.80tkm.
                                Samalla kertaa verrattiin pörinäpönttöä ja vapaavirtaus ilmansuodatinta omassa kotelossaan. Kummankaan vaikutusta ei penkissä huomannut.
                                Lastua ei autoon helpolla saanut johtuen juurikin kyseisen auton Siemensin ECU:n versiosta. Karala löi silloin hanskat tiskiin. Eli ei ole tietoa miten paljon sillä olisi vielä saanut lisää.

                                Huolimatta piristetystä moottorista 227hv/305Nm 328i jäi yli 250tkm ajetulle e30 M3:lle(215hv) niin 0-100km/h ja 0-200km/h kiihdytyksissä ja huippunopeudessa. 5 vaihteella 60-120km/h 328i pääsi hivenen karkuun. 80-140km/h Mentiin jo rinnakkain.
                                Aprilia RSV4

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎