Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin kestävin kone?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Aukes!
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 2014
    • Riihimäki

    #46
    M10 on moottorina mielestäni aika tylsä mutta kestävyydeltään ihan ylivoimainen. Huoltaminen on helppoa ja osat on halpoja. M70 moottori on kyllä toinen ääripää, seiskoilla yleensä ajetaan paljon mutta se ei ole tuon moottorin ansiota Todella herkkä moottori vaurioitumaan, silti suosikkini BMW:n moottoreista. Jos haluaa vaan kestävyyttä niin BMW on väärä valinta. Toyota kestää, Toyota on tylsä.


    - E60 -05 "too small to mention"
    ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

    Comment

    • full
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2005
      • 1214
      • Tampere

      #47
      itse annan ääneni kuulopuheitten perusteella M10:lle.. kokemusta laitoksesta ei ole mutta kestävyys vakiona ja turbokäytössä on mitä ilmeisimmin jotain mahtavaa.

      puolikas ääni lähtee M20B20 motille.. esimerkiksi isäukon -89 E34 körötellyt k.o motilla 450000km.. kone kyllä räjähti käsiin tuossa 10000km sitten kun samalla jakohihnalla ajettiin 120000km. tämän jälkeen kone laakeroitiin ja on jälleen ajossa kylläkin vm -82 kannella jos en väärin muista.
      BMW M535iA -86
      Volvo V90 -18

      Comment

      • LASSI-S
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 4918
        • hattula/hämeenlinna.

        #48
        moniko on saanu m57d30 koneen rikki? en ole yhtäkään tapausta kuullu tai nähny et olis hajonnu. mun korviin ei ole yhtäkään kansivikaa edes kantautunu.
        E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #49
          Originally posted by LASSI-S View Post
          moniko on saanu m57d30 koneen rikki? en ole yhtäkään tapausta kuullu tai nähny et olis hajonnu. mun korviin ei ole yhtäkään kansivikaa edes kantautunu.
          Onhan noita muutama tälläkin foorumilla joissa imusarjan irronneet läpät ovat tehneet tuhojaan.

          E: Nojoo, kysessä välillinen vika, mutta kuitenkin.
          Last edited by Leka; 16-10-2007, 20:22.
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • Tzeimi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 2067
            • Banshee - Jyväskylä

            #50
            M10 tietysti ja hyvänä kakkosena S14 - no olipa yllätys
            Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
            & 02 tulpo saniteetti dyno




            Älä väkisin, ota isompi vasara.
            If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #51
              Tilastojenkin valossa M52TU/M54 sekä m47.
              Last edited by Hemi; 16-10-2007, 22:59.

              Comment

              • Wihis
                Bimmer Rookie
                • Nov 2006
                • 155
                • Lieto

                #52
                Uskaltaisin ehkä mennä antamaan kanssa ääneni M10:lle. syyt on, että itse ajajn sellaisella millä on ajettu 350tkm ja kone itsessään on vielä täydessä vedossa. Ja toiseksi kaikki ne jutut mitä olen kuullut M10 koneesta. Vahva kone viritykseen (esim. turbo) ja pitkä ikäinen vakiona.
                Lexus GS430 Sport '03

                Past BMW's: e30 316 '87, e30 320iA '87, e28 518i '85, e46 328Ci '99, BMW 316 E30 '88, BMW 325 e36 '91, BMW 520 E39 '97.

                Comment

                • cmro85
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2004
                  • 38

                  #53
                  naapurilla on ollut uudesta 520i-89, siellä mittarissa taitaa olla nykyiseltään liki 800000km ja konetta ei ole avattu (omistaja luottaa öljyn lisäaineisiin ja tuntuuu toimivan). työkaverin 316 m10 lähti 500000km taipaleelle ja koneelle ei ollut tarvinut tehdä mitään öljynvaihtoa kummempaa.
                  omassa m20 koneessa alkoi nokka-akselissa näkymään kulumista 390000km kohdalla, mutta muuten toimi kuin ajatus.

                  Comment

                  • mizter
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2006
                    • 245
                    • Turku

                    #54
                    juuri siirtyi omistukseen mutsin e34 520 -88 jolla mittarissa 380tkm eikä konetta ole avattu eikä muutenkaan juuri öljynvaihtohuoltoa kummempaa ole tehty. auto ollu perheessä viimiset 11 vuotta..
                    Impreza WRX STI Vers.IV -99


                    ex: e36 325i cabrio -94
                    ex: e34 520i -88
                    ex: e30 316 -86
                    ex: e34 M5 -89
                    ex: e36 325i -91
                    ex: e36 320i -92

                    Comment

                    • saulih
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2005
                      • 208
                      • Jyväskylä

                      #55
                      Originally posted by Aukes! View Post
                      M10 on moottorina mielestäni aika tylsä mutta kestävyydeltään ihan ylivoimainen.
                      ...
                      Aivan. Jotenkin kestävyyttä pitäis myös arvioida suhteessa viritysasteeseen (kW/l). Tästä syystä mun äänet M50 ja M52/54 ja diiseleistä M57:lle.

                      Comment

                      • Juggis
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2006
                        • 197
                        • Espoo

                        #56
                        Ihan noin mielenkiinnosta, millasia kilometrejä jengi on tolla M52TU:lla ajellut? Pääseekö 300tkm asti ennenkuin pitää konetta aukoa, jos vesipumppu ei ole lauennut
                        F10 535d xdrive msport
                        Ex. e91 325xiA
                        Ex. e36 328i Coupé

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #57
                          Originally posted by Juggis View Post
                          Ihan noin mielenkiinnosta, millasia kilometrejä jengi on tolla M52TU:lla ajellut? Pääseekö 300tkm asti ennenkuin pitää konetta aukoa, jos vesipumppu ei ole lauennut
                          Sanotaanko se näinpäin...eli näytäppä loppuunajettu TU/m54 moottori?
                          No, joka tapauksessa tuo 300tkm on 2.0-2.8TU/m54:lle parhaiden japsikoneiden tapaan lähinnä sisäänajo.

                          Comment

                          • Tarmo_Kettunen
                            Bimmer Rookie
                            • May 2004
                            • 66
                            • Parikkala

                            #58
                            Itsellä 3:mas m42 koneella oleva e30 menossa ja pidän aika hyvänä koneena sitä.. (jos muistaa vaihtaa ketjun kiristimen aikanaan... )
                            Ei riemulla rajaa ku IS:llä ajaa...!

                            Comment

                            • Tikkunen85
                              BTCF Member
                              • Mar 2006
                              • 892
                              • Paltamo

                              #59
                              m20b20 ainaski kestää. nykyisessä vessassa oleva m43b18 ei sit niinkään ole vakuuttanut.

                              Comment

                              • Miku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 2624
                                • Kajaani

                                #60
                                m10.... vielä ruiskulla tai ees korvauskaasarilla niin eipä taida tarvita paljon peltiä aukasta.
                                TEAM "Peli Menetetty"
                                Nyt:
                                E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                                E30 320i 2d m20b27 tic project
                                E38 728ia
                                E46 316i sedan
                                Ex:
                                3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎