Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin kestävin kone?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JTMD
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2006
    • 834
    • Helsinki

    #61
    Lainataan:

    The M54 is the most reliable BMW engine ever built. Here's why:

    * The camshaft chain drive and the V-belt drive are maintenance-free and designed for the life of the engine.
    * Valve clearances are kept consistent throughout the entire running life of the engine by a self-adjusting hydraulic valve clearance mechanism. There is no need to adjust valve clearances, ever.
    * There is no need to reset the clutch since it is self-adjusting.
    * The air filters and spark plugs only have to be replaced after 100,000 km or 62,000 miles.
    * The oil in the transmission and final drive is a lifetime filling not requiring any replacement.
    * There is no need for any particular running-in service.
    * The BMW Service Interval Indicator informs the driver of the remaining distance until the next oil change. You no longer have to change the oil after a fixed, rigid mileage.
    * The engine is able to adjust automatically to all fuel grades between 87 and 98 octane.
    * Anti-knock control automatically adjusts the engine's running conditions to the respective fuel grade and quality.
    * Please note that the engine's maximum output is only achieved when running on 98 octane premium fuel.


    Omakohtaisia kokemuksia on turha sanoa kun ei juuri ole hirveesti. Mutta kvg auttaa
    Tietysti nää on näitä uusia "lässynlässyn" koneita
    Last edited by JTMD; 13-11-2007, 15:32.
    -10 e93 325i
    -04 e46 320i
    -92 e31 850i 6speed
    -92 e30 325 cab
    -93 e36 M3
    -91 e36 325

    Comment

    • ile01
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2004
      • 191
      • Helsinki

      #62
      Itellä m20b27 on kestänyt mielettömän hyvin ite ajanu koneella jonku 150.000 lähinnä kaasupohjassa, mutta osnnut toki huoltaa kunnolla, mutta mielestäni m10/m30 ovat niitä ikiliikkujia.
      vhl:llän vemppa team

      Comment

      • jannmann
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 5856
        • Joccis City

        #63
        Oikein huollettuna ja viisaasti käytetynä jokaisella BMW:n valmistamalla moottorilla ajaa todella pitkään.

        Idioottimaiset revitykset kylmällä koneella ja epämääräiset öljynvaihtovälit hajoittavat ennenpitkään moottorin kuin moottorin.

        En kyllä ymmärtänyt mitä topiikin aloittaja tarkoitti tuolla kuumenemis ongelmalla???
        Tietääkseni yksikään moottorityyppi ei kärsi ylikuumenemisesta jos kaikki oheislaitteet on kunnossa:think
        Aprilia RSV4

        Comment

        • Jochen
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2002
          • 1229
          • Valkeakoski & Trondheim

          #64
          335i:n N54 menee kuulemma aika tiuhaan limp moodiin rata-ajossa ylikuumenemisen takia, tosin tämä tieto on jenkkilästä missä voi olla välillä oikeasti kuumaakin.

          Ilmeisesti jonkinlainen recall oli myös aiheesta vireillä, tai sitten autoja päivitetään omistajien valitusten perusteella.

          No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
          Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
          Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
          Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
          Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
          Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

            #65
            Originally posted by Jochen View Post
            335i:n N54 menee kuulemma aika tiuhaan limp moodiin rata-ajossa ylikuumenemisen takia, tosin tämä tieto on jenkkilästä missä voi olla välillä oikeasti kuumaakin.

            Ilmeisesti jonkinlainen recall oli myös aiheesta vireillä, tai sitten autoja päivitetään omistajien valitusten perusteella.

            Veikkaan että aika moni vakio kone ottaa itseensä rata-ajossa....
            Aprilia RSV4

            Comment

            • Freak
              BTCF Member
              • Apr 2003
              • 2560
              • .

              #66
              ...varsinkin, jos ne Jenkkitampiot ajaa rataa ilmastointi päällä.
              Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

              Vanha Uuden liiton mies...

              Comment

              • Jochen
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2002
                • 1229
                • Valkeakoski & Trondheim

                #67
                Originally posted by jannmann View Post
                Veikkaan että aika moni vakio kone ottaa itseensä rata-ajossa....
                Ehkä, mutta harva niin pahasti kuin N54.

                Originally posted by jannmann View Post
                Tietääkseni yksikään moottorityyppi ei kärsi ylikuumenemisesta jos kaikki oheislaitteet on kunnossa
                No nyt tiedät

                No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
                Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
                Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
                Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
                Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
                Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

                Comment

                • jannmann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 5856
                  • Joccis City

                  #68
                  Originally posted by Jochen View Post
                  Ehkä, mutta harva niin pahasti kuin N54.



                  No nyt tiedät
                  Hyvä tietää, ettei vahingossakaan osta sellaista itselleen. Tiedä vaikka keittäisi keskustan ruuhkissa kesällä.
                  Aprilia RSV4

                  Comment

                  • turbopuusti
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2005
                    • 826
                    • Helsinki

                    #69
                    eikö koneen luotettavuus ole parhaiten katsottavissa huolloista ja esim apulaitteiden rikkoutumisista. mikä kone tarvitsee eniten huoltoa? mistä koneesta poksahtelee eniten apulaitteita? esim m40:stä menee kohtuu helposti nostajat, mistä itselläkin kokemusta. vielä en ole yhtään m40 kuullut mikä ei säkättäisi...

                    enää kun ei eletä 50-luvulla niin oli kone mikä tahansa ja jos noudattaa
                    valmistajan ohjeita huolloissa, niin ei niitä kyllä oikeasti ajamalla rikki saa oli mikä merkki tahansa kyseessä. esim. taas sähköongelmia uudemmissa pulkissa en laskisi moottorivikojen piiriin vaan puhun ainoastaan mekaanisista häiriöistä.

                    mun mielestä tää menee vähän tähän mun mielestä toi kone tuntuu parhaimmalta. jättäkää esim huollot tekemättä, laittakaa samat öljyt ja nesteet koneisiinne ja katsotaan mitä koneita foorumilaisilta eniten porsii prosentuaalisesti... ei herneitä... oma ääneni m30...

                    loppujen lopuksi kestävyys riippuu kuitenkin ihan käyttäjistä...
                    Last edited by turbopuusti; 25-11-2007, 02:00.
                    e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

                    Comment

                    • Juice
                      BTCF Member
                      • Apr 2003
                      • 820

                      #70
                      .........................................
                      Last edited by Juice; 17-03-2012, 17:20.

                      Comment

                      • ongelmalapsi
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 1063
                        • Hämeenlinna

                        #71
                        M10,M20,M30,M60 ja M62
                        -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                        -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                        -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                        -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                        -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                        Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                        GMC Topkick C6500 rollback -95
                        Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                        E46 330xiA -02
                        Chrysler neon -99

                        Comment

                        • ttw
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2006
                          • 1016
                          • Vantaa

                          #72
                          Ykkössijalle kohoaa ilman muuta M10 / S14.

                          Kakkossijalle pistetään M57D30.
                          On omakohtaista kokemusta ja kyllä vaan kestää.
                          Konerikkoja aika harvoin.
                          Imusarjan läpät taitavat olla ainoat, mutta kyllä muuten aivan mahtava kone.

                          Kolmossijalle pitää pistää M20.
                          Tämä kaikkien inhoama hihnakone on omassa autossa kestänyt 380tkm.
                          Öljyä ei vedä, tehot on tallessa, päästöt kohdallaan, yms.
                          Kansista tulee miinuspiste, omani kanssa selvisin onneksi tiivisteen vaihdolla.
                          Oikealla käytöllä kestävät nekin.
                          Jakohihnan vaihtokin on pieni kiusa, siinä ei kauan aikaa mene ja ajaa seuraavat 90tkm.
                          728iA -97 "FABULOUS" Navarraviolet & Lavendergrau
                          Harrasteproggis E9 3.0 CS -72 JDM
                          MB 280SE Kompressorilahna "kilosta alkaa ilo" -77

                          Comment

                          • Betrunken
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2007
                            • 458
                            • Vantaa

                            #73
                            Mekaanisesti varmaan kaikki BMW moottorit kestävät aika pitkään kunhan huoltaa niitä ja eikä turhia revittele. Mutta uusien mallien moottoreissa tulee varmaan olemaan 10v sisällä jotain sähkö ongelmia tai vastavaa.

                            Itsellä on M10 kone ja ajettu 424tkm ja monet vanhat biimeri kuskit sanovat sen kestävän ainakin 500tkm. Siis auto on normi käytössä ja enkä huudata muuten kun moottoritiellä.
                            Kestävimmäksi en mene sanomaan kun en ole ajanut kaikkia moottoreita tappiin asti ja katsonut paljon oli Km mittarissa kun moottori laukesi..
                            Citroen ZX "Sacrebleu" edition
                            EX:
                            -Bmw E28 518i
                            -Saab 9000
                            -Lada 2105
                            Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

                            Comment

                            • opl21
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2007
                              • 320
                              • Itävalta

                              #74
                              Mitä väliä sillä on ,jos joku m10 tai 42 kestää,-->kestäähän se ruohonleikkurinkin kone vaikka vuosisadan mutta ei se kyllä tehoihin suhteutettuna mikään ilon/ylpeyden aihe ole...
                              Tottakai ne kestää kun ei sielä pytyissä räjähtele kuin höyryt mutta ajamisen ilosta ei kyllä voi puhua.

                              Ne bemun nelipyttyiset on niin karseita moottoreita ominaisuuksiltaan,miksi ei siis voi ostaa jotain corollan konetta paljon halvemmalla samoilla ominaisuuksilla...

                              Eli äänet menee M52B28,tehokas,kestävä,bensapihi
                              Last edited by opl21; 26-11-2007, 09:38.
                              sigpic

                              F01 730d -09
                              Ex
                              E70 x5 3.0d-08
                              e39 M5-99
                              e60 535da M-Sport -07 380hp/710nm
                              (Ego)
                              e39 530da-03 219hp/500nm(Eco)
                              e39 528ia -97 200hp/290nm
                              e36 320i -94
                              e30 320i -89

                              Comment

                              • JD
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 1194
                                • Espoo

                                #75
                                Originally posted by Jochen View Post
                                Kyllä se on aika selkeästi 801. Noista ammuttiin jopa sylintereitä paskaksi ja silti ne toi kuskin kotiin.
                                Tälläisiäkö meinasit ;-)
                                jaridebner,jaridebner.com,Keimola,Debner,Jari,Formula,offroad,BMW, kisakuvia, moottoriurheilu kuvia,autokuvia,traktorikuvia,maamoottori,rokkiralli,formula offroad,

                                jaridebner,jaridebner.com,Keimola,Debner,Jari,Formula,offroad,BMW, kisakuvia, moottoriurheilu kuvia,autokuvia,traktorikuvia,maamoottori,rokkiralli,formula offroad,


                                Tai ehkä tämä:
                                jaridebner,jaridebner.com,Keimola,Debner,Jari,Formula,offroad,BMW, kisakuvia, moottoriurheilu kuvia,autokuvia,traktorikuvia,maamoottori,rokkiralli,formula offroad,
                                Last edited by JD; 26-11-2007, 09:46.
                                Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
                                https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎