Itse rullailin aikanaan m20b25 430tkm. Kaikki kesti muuten mutta 407tkm kohdalla katkesi yksi keinu. Eli anostaan yksi keinu meni. Nokassa ei liiemmin ollut kulumaa ja muutenkin moottorissa tehot ym tallella. Mikä vaan bmw moottori kestää erittäin hyvin oikein huollettuna ja käytettynä
Ei kai ne kestä jos ei ole edes rajotinta ollenkaan
no sitä ny tässä en tarkkotanu vaan että ei M50 kestä muutenkaa vaikka rajotin olis, ei se kestä samanlaila kun esim m10 tai m40 tai m30. Muutenkin nää bemarin koneet ny onki lämpö arkoja.
- Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu. Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].
tähän väliin lähtisin M10 kehumaan, kakskasin mittarissa on 447tkm ja otin koneen pukille sieltä (vain vaihtaakseni tiivisteet! vikoja ei ollut) niin oli laakerit ja sylinterit sekä männät niin nätissä kunnossa ainavain että ajaa varmasti toiset mokomat samoilla hiluilla kyseessä siis ruiskumalli.
no sitä ny tässä en tarkkotanu vaan että ei M50 kestä muutenkaa vaikka rajotin olis, ei se kestä samanlaila kun esim m10 tai m40 tai m30. Muutenkin nää bemarin koneet ny onki lämpö arkoja.
Ai kun ei kestä ajaa ilman nesteitä vai mitenniin lämpöarkoja?
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Mä painelin joskus -89 m20b25:llä jossa oli yli 500tkm mittarissa, tod näk piti vielä huoltohistoriaa katsoen paikkansa.
Nokan ja keinut vaihdoin, mut niitäkään ei olis pakolla tarvinnu. Ei syönyt öljyä eikä jäähdytysnestettä, kanttakaan oli tuskin koskaan käytetty irti :O
Kaikki ne hajoaa lopulta, hyvä huolto ja oikea käyttö vain hitusen parantaa elinajanodotetta.
Ainoa mikä kestää ikuisesti on ruotsalainen ikiliikkuja; anna blondille paperi jonka molemmilla puolilla lukee "käännä".
Kaikki ne hajoaa lopulta, hyvä huolto ja oikea käyttö vain hitusen parantaa elinajanodotetta.
Ainoa mikä kestää ikuisesti on ruotsalainen ikiliikkuja; anna blondille paperi jonka molemmilla puolilla lukee "käännä".
Lähinnä ikuisesti tarkoittaa, että ennemmin se auto loppuu muuten. Joutuu kolariin tai muuten vaan ei enää leimata ja päätyy paaliin. Eli moni esim. m50 koneinen Bemari kohtaa romutuksen täysin teknisesti toimivalla koneella.
no sitä ny tässä en tarkkotanu vaan että ei M50 kestä muutenkaa vaikka rajotin olis, ei se kestä samanlaila kun esim m10 tai m40 tai m30. Muutenkin nää bemarin koneet ny onki lämpö arkoja.
Onko omakohtasta kokemusta niin paljon?
Mutta että haukut M50 moottoria huonoksi ja kehut M40 kestäväksi. Mitä.
Varmaan on tullut vastattuakin tähän mutta omat kokemukset kertoo M43:n olevan omaa luokkaansa.. ihmettelen taasen M52 hehkutusta kun niissä on vaikka kuinka paljon tiiviste ja o-rengas vikoja.
Lähinnä ikuisesti tarkoittaa, että ennemmin se auto loppuu muuten. Joutuu kolariin tai muuten vaan ei enää leimata ja päätyy paaliin. Eli moni esim. m50 koneinen Bemari kohtaa romutuksen täysin teknisesti toimivalla koneella.
Ymmärsin toki...
Lasketaanko pelkästään perusmoottori vai myös lohkon/kannen ulkopuoliset osat? Onhan noi kaikki enemmän tai vähemmän kestäviä, ongelma on vaan useinmiten joko jäähdytyvehkeiden vika-alttius, imupuolen letkujen haurastuminen tai jotain muuta kuten automaatin porsiminen, mikä ei liity perusmosaan millään tavalla mutta aiheuttaa vanhassa autossa paalaamisen.
Varmaan on tullut vastattuakin tähän mutta omat kokemukset kertoo M43:n olevan omaa luokkaansa.. ihmettelen taasen M52 hehkutusta kun niissä on vaikka kuinka paljon tiiviste ja o-rengas vikoja.
Kyllä kai Ladankin kone on kestävä, mutta en silti halua ajaa sellaisella.
Kaikissa BMW:n "uudemmissa" koneissa 1990-luvulta alkaen on enemmän tai vähemmän noita tiiviste ja o-rengas vikoja. Ne ei silti riko moottoria, joten siksi mielestäni esim. M50 ja M52 pääsee korkealle minun listalla kestävin moottori kategoriassa. Jos vikaherkistä moottoreista puhutaan, niin kylläpä M60 ja M62 tyyppiset BMW:n V8:t tulee ensimmäisenä mieleen kaikenlaisine käyntihäiriöineen, löystyvine ketjuineen yms (nämäkään tosin harvemmin hajoavat kokonaan) ja vanhan liiton moottoreista M40 ja surullisen kuuluisat nokka-akselien kulumiset sekä paukkuvat jakohihnat..
Motorsport moottori kuten S50, S54, S62 olisi myös kestävien moottoreiden listalla, mutta niissä kaikissa on ongelmia kiertokangen laakereiden kestävyyden kanssa. Ne kun joutuu noihin moottoreihin vaihtamaan usein noin 200tkm kohdalla. KK-laakereiden pettäminen tarkoittaa lähes poikkeuksetta täyttä moottorivauriota. Tällaisia ongelmia ei esim. M50, M52 ja M73 moottoreissa ole!
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment