Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin kestävin kone?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    Originally posted by TareJR View Post
    no emt ny tiedä ei kestä oikee kunnol.

    ja muutenkin bemarin koneet ovat lämöarkoja.
    Ei kai ne kestä jos ei ole edes rajotinta ollenkaan
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • Peksu_M20
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 2121
      • Lahti

      Itse rullailin aikanaan m20b25 430tkm. Kaikki kesti muuten mutta 407tkm kohdalla katkesi yksi keinu. Eli anostaan yksi keinu meni. Nokassa ei liiemmin ollut kulumaa ja muutenkin moottorissa tehot ym tallella. Mikä vaan bmw moottori kestää erittäin hyvin oikein huollettuna ja käytettynä
      Mahtiala kustom - No connection
      Bmw E21 320A -81 "330i"
      Bmw e30 318is

      Comment

      • tonnizi
        Bimmer Enthusiast
        • May 2007
        • 1501
        • Mäntsälä

        Originally posted by JJT View Post
        Ei kai ne kestä jos ei ole edes rajotinta ollenkaan
        no sitä ny tässä en tarkkotanu vaan että ei M50 kestä muutenkaa vaikka rajotin olis, ei se kestä samanlaila kun esim m10 tai m40 tai m30. Muutenkin nää bemarin koneet ny onki lämpö arkoja.
        Social Media:
        - Twitter
        - Instagram
        - Twitch

        - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
        Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

        Nykyinen:
        E61 530d -04
        Ex:
        E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

        Comment

        • bimmerjones
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2010
          • 1006
          • Nurmoo

          tähän väliin lähtisin M10 kehumaan, kakskasin mittarissa on 447tkm ja otin koneen pukille sieltä (vain vaihtaakseni tiivisteet! vikoja ei ollut) niin oli laakerit ja sylinterit sekä männät niin nätissä kunnossa ainavain että ajaa varmasti toiset mokomat samoilla hiluilla kyseessä siis ruiskumalli.
          Pesut&kiillotukset + valtuutettu nanolex asennuspiste! jkautokiilto.fi puh:0442019970
          E39 523i köyrinki
          _____________________________________________
          Ex: e30x2 e36x3 e34x4 e32x2 e39x6 e60x2 e28x1 e46x2 e38x1 e53x1 e91x1

          Comment

          • JJT
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6694
            • .......

            Originally posted by TareJR View Post
            no sitä ny tässä en tarkkotanu vaan että ei M50 kestä muutenkaa vaikka rajotin olis, ei se kestä samanlaila kun esim m10 tai m40 tai m30. Muutenkin nää bemarin koneet ny onki lämpö arkoja.
            Ai kun ei kestä ajaa ilman nesteitä vai mitenniin lämpöarkoja?
            Myyn:
            M10/20/52 E30-E36 osia

            Comment

            • Juhis
              BTCF Honorary Member
              • Jul 2002
              • 19175
              • -

              M50, M52 ja M73 on lujia ja vähävikaisia patoja.
              All good things come to those who wait.

              Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

              Sound Factory Bar & Nightclub

              Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

              Comment

              • 426Hemi
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2008
                • 621
                • Pälkäne

                Mä painelin joskus -89 m20b25:llä jossa oli yli 500tkm mittarissa, tod näk piti vielä huoltohistoriaa katsoen paikkansa.

                Nokan ja keinut vaihdoin, mut niitäkään ei olis pakolla tarvinnu. Ei syönyt öljyä eikä jäähdytysnestettä, kanttakaan oli tuskin koskaan käytetty irti :O
                ex: viitisenkymmentä bmw+muut

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  M50 ja etenkin m52, kestää ikuisesti.

                  Comment

                  • BeamR
                    BTCF Member
                    • Jul 2007
                    • 13363
                    • Espoon takametsät

                    Kaikki ne hajoaa lopulta, hyvä huolto ja oikea käyttö vain hitusen parantaa elinajanodotetta.
                    Ainoa mikä kestää ikuisesti on ruotsalainen ikiliikkuja; anna blondille paperi jonka molemmilla puolilla lukee "käännä".
                    F46 Gran Tourer -20
                    Boxster 2.5 -97

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      Originally posted by BeamR View Post
                      Kaikki ne hajoaa lopulta, hyvä huolto ja oikea käyttö vain hitusen parantaa elinajanodotetta.
                      Ainoa mikä kestää ikuisesti on ruotsalainen ikiliikkuja; anna blondille paperi jonka molemmilla puolilla lukee "käännä".
                      Lähinnä ikuisesti tarkoittaa, että ennemmin se auto loppuu muuten. Joutuu kolariin tai muuten vaan ei enää leimata ja päätyy paaliin. Eli moni esim. m50 koneinen Bemari kohtaa romutuksen täysin teknisesti toimivalla koneella.

                      Comment

                      • Micce///M
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2008
                        • 3552
                        • Hämeenlinna

                        Originally posted by TareJR View Post
                        no sitä ny tässä en tarkkotanu vaan että ei M50 kestä muutenkaa vaikka rajotin olis, ei se kestä samanlaila kun esim m10 tai m40 tai m30. Muutenkin nää bemarin koneet ny onki lämpö arkoja.
                        Onko omakohtasta kokemusta niin paljon?

                        Mutta että haukut M50 moottoria huonoksi ja kehut M40 kestäväksi. Mitä.

                        Comment

                        • full
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2005
                          • 1214
                          • Tampere

                          Varmaan on tullut vastattuakin tähän mutta omat kokemukset kertoo M43:n olevan omaa luokkaansa.. ihmettelen taasen M52 hehkutusta kun niissä on vaikka kuinka paljon tiiviste ja o-rengas vikoja.
                          BMW M535iA -86
                          Volvo V90 -18

                          Comment

                          • BeamR
                            BTCF Member
                            • Jul 2007
                            • 13363
                            • Espoon takametsät

                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Lähinnä ikuisesti tarkoittaa, että ennemmin se auto loppuu muuten. Joutuu kolariin tai muuten vaan ei enää leimata ja päätyy paaliin. Eli moni esim. m50 koneinen Bemari kohtaa romutuksen täysin teknisesti toimivalla koneella.


                            Ymmärsin toki...

                            Lasketaanko pelkästään perusmoottori vai myös lohkon/kannen ulkopuoliset osat? Onhan noi kaikki enemmän tai vähemmän kestäviä, ongelma on vaan useinmiten joko jäähdytyvehkeiden vika-alttius, imupuolen letkujen haurastuminen tai jotain muuta kuten automaatin porsiminen, mikä ei liity perusmosaan millään tavalla mutta aiheuttaa vanhassa autossa paalaamisen.
                            F46 Gran Tourer -20
                            Boxster 2.5 -97

                            Comment

                            • V W
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2009
                              • 335
                              • Salo

                              M115
                              Ford 4500 :think Nuffield
                              Volvo 264 GLE,Toyota BJ40x3,Toyota BJ45(avolava),Toyota HJ60, E24 635CSi

                              Kawasaki ZX-12R
                              Borat

                              Comment

                              • Juhis
                                BTCF Honorary Member
                                • Jul 2002
                                • 19175
                                • -

                                Originally posted by full View Post
                                Varmaan on tullut vastattuakin tähän mutta omat kokemukset kertoo M43:n olevan omaa luokkaansa.. ihmettelen taasen M52 hehkutusta kun niissä on vaikka kuinka paljon tiiviste ja o-rengas vikoja.
                                Kyllä kai Ladankin kone on kestävä, mutta en silti halua ajaa sellaisella.

                                Kaikissa BMW:n "uudemmissa" koneissa 1990-luvulta alkaen on enemmän tai vähemmän noita tiiviste ja o-rengas vikoja. Ne ei silti riko moottoria, joten siksi mielestäni esim. M50 ja M52 pääsee korkealle minun listalla kestävin moottori kategoriassa. Jos vikaherkistä moottoreista puhutaan, niin kylläpä M60 ja M62 tyyppiset BMW:n V8:t tulee ensimmäisenä mieleen kaikenlaisine käyntihäiriöineen, löystyvine ketjuineen yms (nämäkään tosin harvemmin hajoavat kokonaan) ja vanhan liiton moottoreista M40 ja surullisen kuuluisat nokka-akselien kulumiset sekä paukkuvat jakohihnat..

                                Motorsport moottori kuten S50, S54, S62 olisi myös kestävien moottoreiden listalla, mutta niissä kaikissa on ongelmia kiertokangen laakereiden kestävyyden kanssa. Ne kun joutuu noihin moottoreihin vaihtamaan usein noin 200tkm kohdalla. KK-laakereiden pettäminen tarkoittaa lähes poikkeuksetta täyttä moottorivauriota. Tällaisia ongelmia ei esim. M50, M52 ja M73 moottoreissa ole!
                                Last edited by Juhis; 13-07-2012, 08:58.
                                All good things come to those who wait.

                                Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                                Sound Factory Bar & Nightclub

                                Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎