Announcement

Collapse
No announcement yet.

EGR-termostaatin vaikutus lämpöihin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vecara
    BTCF Member
    • Jul 2003
    • 342
    • Rovaniemi

    #31
    Huuli ymmyrkäisenä on hän..

    Eli sama juttu: lämmöt lähtee laskuun jos ajaa pidempää matkaa näin pakkasilla ja muutenkin nousevat hitaasti normaaliin. Auto on menossa normaalin termostaatin vaihtoon torstaina.

    Onko manuaali 330d:ssa myös EGR-termari? RealOEM:n mukaan on vain automaateissa, voiko pitää paikkaansa?

    ** S203 C250 CDI 4Matic ** Ski-Doo MXZ X-RS 850 **

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9146
      • Oulu

      #32
      Originally posted by Vecara View Post
      Huuli ymmyrkäisenä on hän..

      Eli sama juttu: lämmöt lähtee laskuun jos ajaa pidempää matkaa näin pakkasilla ja muutenkin nousevat hitaasti normaaliin. Auto on menossa normaalin termostaatin vaihtoon torstaina.

      Onko manuaali 330d:ssa myös EGR-termari? RealOEM:n mukaan on vain automaateissa, voiko pitää paikkaansa?

      http://www.realoem.com/bmw/showparts...42&hg=11&fg=35
      Äkkiäkös sen kurkkaa konepeiton alta, löytyykö EGR-jäähdytystä vai ei. Koneen keulilta vain se etummainen muovi pois. Ja jos EGR-termari löytyy, ehdottomasti ensin sen vaihto. Se kuitenkin vikaantuu huomattavasti yleisemmin kuin päätermari.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • teropa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 3855
        • Oulu

        #33
        Itelläkin tuo uusin kinneri lämpesi jo alkusyksystä hitaasti. Ei muutako riskillä uusi EGR-termari paikalleen ja vot...

        Tero
        E60 520dA M-sport
        ---Ex
        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
        E90 330iA, 325iA, 320dA
        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

        PPL(A)

        Comment

        • Max
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2003
          • 994
          • Kotona

          #34
          Tällainen ns. tyhmä kysymys Tarvitseeko tuossa EGR-termarin yhteydessä alkaa jäähdytinjärjestelmää ilmaamaan? Termarihan on melko korkealla ettei sieltä ilmeisesti kuitenkaan kovin paljoa nestettä tule, kun sen irroittaa?

          EGR-termarin vaihto edessä...

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9146
            • Oulu

            #35
            Originally posted by Max View Post
            Tällainen ns. tyhmä kysymys Tarvitseeko tuossa EGR-termarin yhteydessä alkaa jäähdytinjärjestelmää ilmaamaan? Termarihan on melko korkealla ettei sieltä ilmeisesti kuitenkaan kovin paljoa nestettä tule, kun sen irroittaa?
            Jos viileästä koneesta irrottaa, ei tule kuin muutama desi jäähdytysnestettä. Käytännössä ei tarvitse kummemmin ilmata. Siinä termarin rungossa on ilmausruuvi, jonka voi käydessä kokeeksi avata.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Vecara
              BTCF Member
              • Jul 2003
              • 342
              • Rovaniemi

              #36
              Originally posted by Vecara View Post
              Huuli ymmyrkäisenä on hän..

              Eli sama juttu: lämmöt lähtee laskuun jos ajaa pidempää matkaa näin pakkasilla ja muutenkin nousevat hitaasti normaaliin. Auto on menossa normaalin termostaatin vaihtoon torstaina.

              Onko manuaali 330d:ssa myös EGR-termari? RealOEM:n mukaan on vain automaateissa, voiko pitää paikkaansa?

              http://www.realoem.com/bmw/showparts...42&hg=11&fg=35
              Vastaus tähän: prefacelift 330d manuaalissa ei ole EGR-termostaattia. Normi termostaatti vaihdettu ja nyt lämmöt nousee normaalisti ja pysyy keskellä kuin nakutettu.
              ** S203 C250 CDI 4Matic ** Ski-Doo MXZ X-RS 850 **

              Comment

              • Max
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2003
                • 994
                • Kotona

                #37
                Originally posted by Clavurion View Post
                Jos viileästä koneesta irrottaa, ei tule kuin muutama desi jäähdytysnestettä. Käytännössä ei tarvitse kummemmin ilmata. Siinä termarin rungossa on ilmausruuvi, jonka voi käydessä kokeeksi avata.
                Kiitokset Clavurionille vastauksesta. Toissa päivänä vaihdoin EGR-termarin ja nyt nousee lämmöt muutaman kilometrin ajamisen jälkeen normaalille, kun aikaisemmin piti ajaa toistakymmentä kilometriä!

                Comment

                • JayJay-
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2004
                  • 625
                  • jkl

                  #38
                  Tänään vaihdoin sen "oikean" termarin ja voin sanoa että oli aika perse homma! Syö hermoa aukasta jumittuneita pultteja CRCllä ja rystysillä
                  Autoton..
                  ex BMW F10, BMW e92 325d, Audi a4q s-line+,BMW 320d*supadisel*,e91 325i "No fat chicks car will scrape"

                  Comment

                  • Wasabi
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2007
                    • 89
                    • Helsinki

                    #39
                    Vähän lisää näistä "merkkiliikkeiden" ammattitaidosta.

                    Kävin Tampereella Autokeskuksesta kyselemässä 530D:n termarin hintaa.
                    Mainitsin siinä ohimennen että lämmöt sakkaa, voisiko vika olla EGR:n termarissa? Kaveri tiskiltä sanoi että ei kyllä oikein millään voi olla. Ja kuulema kerran yksi asiakas halusi ihan väkisin vaihtaa EGR:n termarin lämpöjen takia. Ja he huoltomiesten kanssa pohtivat, että mitähän se sillä haluaa kun heistä kukaan ei ymmärtänyt miten se lämpöihin voisi vaikuttaa.

                    Tuli jotenkin merisairas olo siinä tiskillä kun kuuntelin kaverin jorinoita.
                    Ihan rupesi epäilyttämään itseäkin, että onko valkoinen sittenkin mustaa.

                    Jokatapauksessa jätin termarin ostamatta, vein auton Tampereen Benkaran muuhun rassaukseen ja samassa yhteydessä EGR:n termari tulpattiin (läpät poissa). Kappas vain, lämmöt taas ihan normaalit. Jännä että Benkaran kommentti oli, vika takuuvarmasti EGR:n termarissa.

                    Tuli vain taas kerra mieleen pieni sääli niitä kohtaan, jotka käyttävät autoa huollossa aina vain marmoritiskin takana uskoen, että auton arvo näin parhaiten säilyy. Ja vielä enemmän säälin niitä, jotka ostavat käytettyjä ehtona, että huoltokirjassa vain marmorileimoja.

                    Comment

                    • KaKaRa
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2005
                      • 130
                      • Turku/Kuopio

                      #40
                      Originally posted by Wasabi View Post
                      Vähän lisää näistä "merkkiliikkeiden" ammattitaidosta...
                      Itsellä samanlaisia kokemuksia. Soitin merkkiliikkeeseen ja kysyin onko heillä E61:een EGR:n termaria. Kaveri linjan toisessa päässä rupesi nauramaan ja väitti ettei missään BMW:ssä ole sellaista... Väitin hetken vastaan ja sen jälkeen annoin puhelinnumeroni ja käskin soittamaan kun ovat selvittäneet asian. Parin tunnin päästä puhelin soi ja kaveri selitti että he olivat löytäneet jonkun vahapanostermarin EGR:stä?!?! Enpä kysellyt enempää koska olin saanut ko osan jo muualta.
                      E61 530dAT -08, M-sport, Imola Red
                      E90 330d -06
                      E36 328iT -96, "M-sport"
                      VW junakeula -64

                      Comment

                      • Bm]V[^]V[3
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2003
                        • 178
                        • Uusimaa

                        #41
                        Originally posted by Wasabi View Post
                        Vähän lisää näistä "merkkiliikkeiden" ammattitaidosta.

                        Kävin Tamissa? Kaveri tiskiltä sanoi että ei kyllä oikein millään voi olla. Ja kuulema kerran yksi aspereella Autokeskuksesta kyselemässä 530D:n termarin hintaa.
                        Mainitsin siinä ohimennen että lämmöt sakkaa, voisiko vika olla EGR:n termariakas halusi ihan väkisin vaihtaa EGR:n termarin lämpöjen takia. Ja he huoltomiesten kanssa pohtivat, että mitähän se sillä haluaa kun heistä kukaan ei ymmärtänyt miten se lämpöihin voisi vaikuttaa.

                        Tuli jotenkin merisairas olo siinä tiskillä kun kuuntelin kaverin jorinoita.
                        Ihan rupesi epäilyttämään itseäkin, että onko valkoinen sittenkin mustaa.

                        Jokatapauksessa jätin termarin ostamatta, vein auton Tampereen Benkaran muuhun rassaukseen ja samassa yhteydessä EGR:n termari tulpattiin (läpät poissa). Kappas vain, lämmöt taas ihan normaalit. Jännä että Benkaran kommentti oli, vika takuuvarmasti EGR:n termarissa.

                        Tuli vain taas kerra mieleen pieni sääli niitä kohtaan, jotka käyttävät autoa huollossa aina vain marmoritiskin takana uskoen, että auton arvo näin parhaiten säilyy. Ja vielä enemmän säälin niitä, jotka ostavat käytettyjä ehtona, että huoltokirjassa vain marmorileimoja.
                        Sanotaan ny vaikka näin että kyllä vain egr-temarin vaihto auttoi... muummuassa omassakin nakkikattilassa oli ongelmia lämpöjen pysyminen normaaliss laski väkisin miltein siniselle alueelle :P Tuommoiset ongelman oli siis kovilla pakkasilla
                        Halpa osa ja helppo vaihtaa
                        edellinen omistaja oli käynny vaihdattamassa siihen vespumpun ja temarin sen vian takia
                        Poistin kanssa läpät autosta mutta en ottanut EGR:rrää pois käytöstä hyvin toimi silti...

                        Comment

                        • jms1601
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2006
                          • 338
                          • P-Pohjanmaa

                          #42
                          Itsellä ennen EGR termarin vaihtoa lämmöt -10 asteen pakkasessa kiekkamittari 4400 ja samassa pakkasessa EGR tarmarin vaihdon jälkeen kiekkamittari 4600. Eli selvä vaikutus oli termarin vaihdon jälkeen ja taas tarkenee
                          530e G30 M-Sport -21
                          ***********************
                          Ex Audi A6 allroad -17
                          Ex X5 xd30 M-Sport -14
                          Ex 530dA F11 M-Sport -11
                          Ex E61 530xD M-Sport -08
                          Ex 530DAT E61
                          Ex E39 M-Sport

                          Comment

                          • aragon
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2008
                            • 54
                            • Lohja

                            #43
                            onko mulla egr termaria

                            pukkaa samaa ongelmaa lämpöjen kans kuin muillakin, eli hitaasti nousee ja ei mee nollakelilläkään viisari pystyyn. otin muovin pois egr:n päältä enkä löytäny osan nro 13 mukaista mötikkää. autona e39 530d man. -99. onk se vaan tomaateis?.. ja mulla kait vikaa päätermaris?.. onks se paha vaihtaa/kallis? ohjeita viisaamminta!!!! kiitos jo etukäteen vastauksista
                            ARAGON
                            E61 530d M
                            E39 523i

                            Comment

                            • surface
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2008
                              • 257

                              #44
                              Auto 330D e46 (150kw). Olen purkanut kerran imusarjan ja putsannut EGR:n (joka nyt tulpattuna), niin olisinko kenties törmännyt EGR:n termostaattiin jos tässä semmoinen on? Vai missä tuon termostaatin oikein pitäisi sijaita?
                              E46 -03 330d * 160 kw * 500 Nm

                              Comment

                              • O.K.
                                Moderator
                                • Nov 2003
                                • 4854
                                • Espoo

                                #45
                                Itselläni (M57, 530d) oli moottorin etupäässä ylhäällä kiinni EGR:n jäähdytyspalikassa. Tuossa kuvassa (googletettu, ei sen tarkemmin hajua missä korissa tai moottorin tehosta) se on vasemmalla heti keltaisen rätin päällä oleva musta muovipalikka, josta lähtee jäähdytysvesiletku, jossa lukee kuvassa "A" ja toinen pää menee "EGR-jäähdytyslatikkoon".
                                Attached Files
                                Last edited by O.K.; 13-01-2009, 13:13.
                                Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                                Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                                E34 525i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎