käsittämätön kampe! otin tulpan pois egr-termarista, ja kasasin alkuperäiseen muotoon, termari oli rikki, eli kokoajan auki, siitä huolimatta lämmöt nousee ajossa eka kertaa tälle talvelle 88 asteeseen ja tyhjäkäynnillä 92 - 93 jolloin nakkaa nesteet pihalle n.4 - 5dl. eli paineta on nyt jostain syystä järjestelmässä... kuitenkin nesteet ja öljyt on ok ... haiskahtaa kuitenkin kansivialta?
nyt auto oli tyhjäkäynnillä pihassa, nesteet pysyi sisässä kun lämpö oli kokoajan 85 astetta ... ei jummarra
ja nesteet häipyy paisuntasäiliöstä, konetila sen alta märkä ,kuitenkin säiliö on ehjä, pitäskö korkin olla tiivis vai päästää painetta?
apuva ...
nyt auto oli tyhjäkäynnillä pihassa, nesteet pysyi sisässä kun lämpö oli kokoajan 85 astetta ... ei jummarra
ja nesteet häipyy paisuntasäiliöstä, konetila sen alta märkä ,kuitenkin säiliö on ehjä, pitäskö korkin olla tiivis vai päästää painetta?
apuva ...

Mulla meni EGR-termarin o-rengas ja siitä alkoi fuskaamaan nestettä. No, vaihdoin uuden termarin varmuuden vuoksi kun nuo lämmöt on seilaillut ja laitoin EGR:n alipaineletkun takaisin kiinni. Nyt lämmöt nousee 80 asteeseen jo kymmenen minuutin ajon jälkeen
81 astetta on kuitenkin ollut maksimilämmöt, joten jossain muualla esim. laatikon lämönvaihtimessa tai päätermarissa on vielä jotain häikkää kai?


Comment