Minä olen valmis tulemaan testaamaan tuon nelivedon toimintaa eri olosuhteissa omalla autollani.
Kertokaa vain paikka ja suunnittelemanne olosuhteet/järjestelyt joissa tuon keskitasauspyörästön olemassaolon voi kiistattomasti todistaa.
Minulle sopii näillä näkymin tammikuun viimeinen viikonloppu.
Jos paikka ja nopea ja ammattitaitoinen asentaja löytyy, jakolaatikko voidaan tarvittaessa vaikka purkaa, tulisipahan samalla öljyt vaihdettua.
Ristekyksistä lähtiessä joskus kieltämättä kyllä tulee tunne että voima karkaisi eteen kun vain toinen etupyörä ja molemmat takapyörät sutivat.
Tämä siis ilman DSC:tä.
Mutta jos kerran samaan aikaan perä luisuu sivulleppäin, oletan myös takarenkaiden sutivan.
Enkä usko sitäkään että n.700nm moottoritehoa kestävä tasauspyörästö on mahdollista rakentaa halkaisijaltaan maksimissaan 70mm ja pituudeltaan 50mm olevaan tilaan.
Planeettapyörät olisivat silloin halkaisijaltaan ehkä n.20mm ja keskiakseli maksimissaan saman 20mm.
Vielä mahdottomammaksi tilanne menee kun otetaan huomioon että vaihteiston välityksistä johtuen vaihteiston ulostuloakseliin kohdistuu joissain olosuhteissa noin karkeasti arvioituna ainakin vähintään 1500nm voima.
Tuollainen tilanne tulee vastaan asvaltilla paikaltaan kaasu pohjassa lähtiessä siten että on ensin jarrua vasten nostettu ahtopaineet valmiiksi tappiin.
Lopuksi mainittakoon etten ole kuitenkaan puolustamassa näkemystäni viimeiseen hengenvetoon asti vaan olen valmis myöntämään myös olevani väärässä jos joku esittää pitävät todisteet tasauspyörästön olemassaolosta.
Omat kokemukseni eivät sitä edelleenkään tue, esim aiemmin mainitsemani automaattivaihteiston parkkilukko ja sen vaikutus pyöriin auton ollessa ilmassa.
Sitten uskon jos joku näyttää räjäytys- tai valokuvan tai korkealaatuisen videonpätkän josta selvästi näkee vain etupyörien sutivan takapyörien ollessa paikallaan.
Siihen asti aion ajella tyytyväisenä lumen ja jään keskellä, oli auton jakolaatikko sisältä millainen hyvänsä.
Pääasia että kaikki renkaat osallistuvat auton liikuttamiseen.
Kertokaa vain paikka ja suunnittelemanne olosuhteet/järjestelyt joissa tuon keskitasauspyörästön olemassaolon voi kiistattomasti todistaa.
Minulle sopii näillä näkymin tammikuun viimeinen viikonloppu.
Jos paikka ja nopea ja ammattitaitoinen asentaja löytyy, jakolaatikko voidaan tarvittaessa vaikka purkaa, tulisipahan samalla öljyt vaihdettua.
Ristekyksistä lähtiessä joskus kieltämättä kyllä tulee tunne että voima karkaisi eteen kun vain toinen etupyörä ja molemmat takapyörät sutivat.
Tämä siis ilman DSC:tä.
Mutta jos kerran samaan aikaan perä luisuu sivulleppäin, oletan myös takarenkaiden sutivan.
Enkä usko sitäkään että n.700nm moottoritehoa kestävä tasauspyörästö on mahdollista rakentaa halkaisijaltaan maksimissaan 70mm ja pituudeltaan 50mm olevaan tilaan.
Planeettapyörät olisivat silloin halkaisijaltaan ehkä n.20mm ja keskiakseli maksimissaan saman 20mm.
Vielä mahdottomammaksi tilanne menee kun otetaan huomioon että vaihteiston välityksistä johtuen vaihteiston ulostuloakseliin kohdistuu joissain olosuhteissa noin karkeasti arvioituna ainakin vähintään 1500nm voima.
Tuollainen tilanne tulee vastaan asvaltilla paikaltaan kaasu pohjassa lähtiessä siten että on ensin jarrua vasten nostettu ahtopaineet valmiiksi tappiin.
Lopuksi mainittakoon etten ole kuitenkaan puolustamassa näkemystäni viimeiseen hengenvetoon asti vaan olen valmis myöntämään myös olevani väärässä jos joku esittää pitävät todisteet tasauspyörästön olemassaolosta.
Omat kokemukseni eivät sitä edelleenkään tue, esim aiemmin mainitsemani automaattivaihteiston parkkilukko ja sen vaikutus pyöriin auton ollessa ilmassa.
Sitten uskon jos joku näyttää räjäytys- tai valokuvan tai korkealaatuisen videonpätkän josta selvästi näkee vain etupyörien sutivan takapyörien ollessa paikallaan.
Siihen asti aion ajella tyytyväisenä lumen ja jään keskellä, oli auton jakolaatikko sisältä millainen hyvänsä.
Pääasia että kaikki renkaat osallistuvat auton liikuttamiseen.
Comment