Originally posted by Expansion
View Post
M10 Turbotus, heikot kohdat jne.
Collapse
X
-
Ja taas kyssäreitä eli purkat on tulossa valitettavan alhaiseksi, noin 7:1 ja maks tehot tulevat olemaan edelleen se 400hv, niin niin, käykö tässä vielä vakionokka kun muutenkin alaväännöt tulevat olemaan melko köyhät?
Leave a comment:
-
Mites muuten kampi ja kiertokangen laakereille kannattee tehdä turpiini käytössä? Tehoa on se 400hv maksimissaan eli käykö originaali uudet liukulaakerit vai pitääkö olla jotkut paremmat?
Leave a comment:
-
Aihetta sivuten, Wössnerin takomännissä välykset luokkaa <1mm. S50 Euro ja S50 US(M50) mäntäsarjoissa molemmissa samoilla seutuvilla. Vaparikäyttöön tarkoitetut tosin, mutta eikös tuo liene matalampipuristeisissa Wössnerin versioissa samaa luokkaa.Originally posted by Jaska T View PostMuumin kanssa ollaankin jo postailtu aiheesta mutta laitetaaan tännekkin.
http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=2671011 Honda miehilläkin jonkinlaista kokemusta wisecoista.
Minulla odottaa hyllyssä tuomiota m50:iin wisecon tekemät 8.8 männät ja myös näissäkin tuo tapin välys on 7.5mm!
Edit: Wössnereissä myös tappi suht rajusti kevennetty päistään(sisäreikä ajettu kartioksi melko pitkältä matkalta)Last edited by O-Peksi; 17-09-2010, 17:53.
Leave a comment:
-
wiseco
Muumin kanssa ollaankin jo postailtu aiheesta mutta laitetaaan tännekkin.
http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=2671011 Honda miehilläkin jonkinlaista kokemusta wisecoista.
Minulla odottaa hyllyssä tuomiota m50:iin wisecon tekemät 8.8 männät ja myös näissäkin tuo tapin välys on 7.5mm!
Leave a comment:
-
Cellillä on hienoja kuvia..!
Minähän en tiedä onko männän syy vai ei kuhan spekuloin vaan.
Tiedän kuitenki aika rankkoja laitteita missä noi "ei mihinkään sopivat" mukit on ja hyvin ne on kestänny jopa kilpakäytössä.
Leave a comment:
-
Voi se silti olla männän syy. Tuo liian suuri välys lisää tapin taipumaa ja väsyttää sitä moninkertaisesti, jolloin se nimenomaan katkeaa kerrasta. Toki tämän voi ratkaista vanhalla kunnon "jos ei kestä niin lisää rautaa" -tyylillä jota ilmeisesti tuo tarjottu tappi edustaa. Joka kerta kun niin tehdään, mennään kauemmas menneisyyteen. Eikä nuo ole edes halpoja, ettei voi silläkään perustella tuota.Originally posted by S.Kaulaote View PostTuskin on mukin vika ku pannu levinny?! :think
Ja noihi Wisecoihi saa Virtalaltaki "kuulemma" vahvaa tappia mikä kestää.
Hyvän demonstraation tuosta tapin kestosta saa arkielämässä kun kattelee vaikkapa saranaa.

Mitäs veikkaat miten saranatapin kestolle käy jos levittää väliä tai kaventaa tuota keskimmäistä niin että tapille tulee vapaata?
Leave a comment:
-
Kerroppa oikea syy. Tai muita hyviä vaihtoehtoja. Olis kiva selvittää tuokin ihan tulevaisuutta varten. Saa spekuloida ihan vapaasti.Tuskin on mukin vika ku pannu levinny?! :think
Ja noihi Wisecoihi saa Virtalaltaki "kuulemma" vahvaa tappia mikä kestää.
Ei ole nakuttanu, sitä epäilet kuitenkin.
Leave a comment:
-
Originally posted by Cell View PostPitipä käydä ihan kurkkaamassa että on jotain konkreettista, ja jos en nyt ihan perssilmällä katsonut niin vakio m30-paketissa on 1,6mm välystä.
Kyllähän sulle on perus Wirtalan Wisecot käynyt, noi on yleismallien yleismalleja ja siten kaikkiin täysin sopimattomia. Ei ole ensimmäinen missä on ollut tilaa ylhäällä ihan tolkuttomasti, pitkältä matkalta tukematon männäntappi taipuu ihan holtittomasti ja kyllähän sieltä sitten alkaa antautua vaikka Unobtanium. Tapinrei'issä ei näy mitään välttämättä silmällä mutta luultavasti eivät ole enää muodossaan.
Mielestäni paras välys on niin pieni kuin mahdollista, ilman että syntyy kontaktia missään tilanteessa. Poislukien tietty mäntäohjatut kanget, mutta semmoisiahan näissä ei vakiona ole.
Tällästä romua tulee ja mäntä ihan "ehjä"..
Tuskin on mukin vika ku pannu levinny?! :think
Ja noihi Wisecoihi saa Virtalaltaki "kuulemma" vahvaa tappia mikä kestää.
Leave a comment:
-
Riippuu paljonko kannesta on jo ajettu. Muistelisin että millistä (yhteensä) vielä selviää suht helposti. Kiristinlaahaimen öljykulhoa voi jonkun verran avartaa (puhkaisematta) niin saa hieman lisää liikkumatilaa laahaimelle. Hulluuksiin ei kannata lähteä vakiokir.männällä kun loppuu ohjaus jossain vaiheessa.Originally posted by Expansion View PostMinkä verran voi kohtuudella siivasta pois lohkon pinnalta ettei ala vielä vaikuttamaan negatiivisesti ketjupuolelle?
Leave a comment:
-
Minkä verran voi kohtuudella siivasta pois lohkon pinnalta ettei ala vielä vaikuttamaan negatiivisesti ketjupuolelle?
Leave a comment:
-
Pihdeilä kiinni, ja nykäsee ylös.
Jos oikein tiukassa, niin sopiva tamppi holkin sisälle ettei pihdeillä puristaessa mene holkki littiin.
Tai esim. sopiva kierretappikin käy iroittamiseen.
Leave a comment:
-
Sanokaapas kun oikasee lohkon tason nii miten nämä lohkon pinnalla olevat kaksi kannen ohjain holkkia saa irti höyläämisen ajaksi?
Leave a comment:
-
Originally posted by Expansion View PostMitäs luokkaa ovat muuten suunnilleen puristukset seuraavalla kokoon panolla eli lohko on Wanha m10, sitten on kahden litran kampura eli 80mm iskulla ja sitten on lakikorkeudeltaan 39,6 tasalaki mahlet? Ja kantta ei kylläkään vielä ole. Mutta oletetaan että se on 1.8i kansi.
Eli kuplan mahlet?
Muistaakseni n.6.5 taitaa tulla puristuksiksi.
Itsellä ollu joskus 6.9, ei hyvä. Vasta 8.5 suhteella alko olemaan hieman mukavampi ajettava.
Leave a comment:
Leave a comment: