Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 Turbotus, heikot kohdat jne.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cell
    replied
    Originally posted by Expansion View Post
    Ja taas kyssäreitä eli purkat on tulossa valitettavan alhaiseksi, noin 7:1 ja maks tehot tulevat olemaan edelleen se 400hv, niin niin, käykö tässä vielä vakionokka kun muutenkin alaväännöt tulevat olemaan melko köyhät?
    Onko mitään järkeä tehdä edes tommosia moottoreita?

    Leave a comment:


  • Expansion
    replied
    Ja taas kyssäreitä eli purkat on tulossa valitettavan alhaiseksi, noin 7:1 ja maks tehot tulevat olemaan edelleen se 400hv, niin niin, käykö tässä vielä vakionokka kun muutenkin alaväännöt tulevat olemaan melko köyhät?

    Leave a comment:


  • Tzeimi
    replied
    Orkkis liuskoilla pärjää hienosti.

    Leave a comment:


  • Expansion
    replied
    Mites muuten kampi ja kiertokangen laakereille kannattee tehdä turpiini käytössä? Tehoa on se 400hv maksimissaan eli käykö originaali uudet liukulaakerit vai pitääkö olla jotkut paremmat?

    Leave a comment:


  • O-Peksi
    replied
    Originally posted by Jaska T View Post
    Muumin kanssa ollaankin jo postailtu aiheesta mutta laitetaaan tännekkin.
    http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=2671011 Honda miehilläkin jonkinlaista kokemusta wisecoista.

    Minulla odottaa hyllyssä tuomiota m50:iin wisecon tekemät 8.8 männät ja myös näissäkin tuo tapin välys on 7.5mm!
    Aihetta sivuten, Wössnerin takomännissä välykset luokkaa <1mm. S50 Euro ja S50 US(M50) mäntäsarjoissa molemmissa samoilla seutuvilla. Vaparikäyttöön tarkoitetut tosin, mutta eikös tuo liene matalampipuristeisissa Wössnerin versioissa samaa luokkaa.

    Edit: Wössnereissä myös tappi suht rajusti kevennetty päistään(sisäreikä ajettu kartioksi melko pitkältä matkalta)
    Last edited by O-Peksi; 17-09-2010, 16:53.

    Leave a comment:


  • Jaska T
    replied
    wiseco

    Muumin kanssa ollaankin jo postailtu aiheesta mutta laitetaaan tännekkin.
    http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=2671011 Honda miehilläkin jonkinlaista kokemusta wisecoista.

    Minulla odottaa hyllyssä tuomiota m50:iin wisecon tekemät 8.8 männät ja myös näissäkin tuo tapin välys on 7.5mm!

    Leave a comment:


  • S.Kaulaote
    replied
    Cellillä on hienoja kuvia..!

    Minähän en tiedä onko männän syy vai ei kuhan spekuloin vaan.

    Tiedän kuitenki aika rankkoja laitteita missä noi "ei mihinkään sopivat" mukit on ja hyvin ne on kestänny jopa kilpakäytössä.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Originally posted by S.Kaulaote View Post
    Tuskin on mukin vika ku pannu levinny?! :think
    Ja noihi Wisecoihi saa Virtalaltaki "kuulemma" vahvaa tappia mikä kestää.
    Voi se silti olla männän syy. Tuo liian suuri välys lisää tapin taipumaa ja väsyttää sitä moninkertaisesti, jolloin se nimenomaan katkeaa kerrasta. Toki tämän voi ratkaista vanhalla kunnon "jos ei kestä niin lisää rautaa" -tyylillä jota ilmeisesti tuo tarjottu tappi edustaa. Joka kerta kun niin tehdään, mennään kauemmas menneisyyteen. Eikä nuo ole edes halpoja, ettei voi silläkään perustella tuota.

    Hyvän demonstraation tuosta tapin kestosta saa arkielämässä kun kattelee vaikkapa saranaa.



    Mitäs veikkaat miten saranatapin kestolle käy jos levittää väliä tai kaventaa tuota keskimmäistä niin että tapille tulee vapaata?

    Leave a comment:


  • Muumi
    replied
    Tuskin on mukin vika ku pannu levinny?! :think
    Ja noihi Wisecoihi saa Virtalaltaki "kuulemma" vahvaa tappia mikä kestää.
    Kerroppa oikea syy. Tai muita hyviä vaihtoehtoja. Olis kiva selvittää tuokin ihan tulevaisuutta varten. Saa spekuloida ihan vapaasti.
    Ei ole nakuttanu, sitä epäilet kuitenkin.

    Leave a comment:


  • S.Kaulaote
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Pitipä käydä ihan kurkkaamassa että on jotain konkreettista, ja jos en nyt ihan perssilmällä katsonut niin vakio m30-paketissa on 1,6mm välystä.

    Kyllähän sulle on perus Wirtalan Wisecot käynyt, noi on yleismallien yleismalleja ja siten kaikkiin täysin sopimattomia. Ei ole ensimmäinen missä on ollut tilaa ylhäällä ihan tolkuttomasti, pitkältä matkalta tukematon männäntappi taipuu ihan holtittomasti ja kyllähän sieltä sitten alkaa antautua vaikka Unobtanium. Tapinrei'issä ei näy mitään välttämättä silmällä mutta luultavasti eivät ole enää muodossaan.

    Mielestäni paras välys on niin pieni kuin mahdollista, ilman että syntyy kontaktia missään tilanteessa. Poislukien tietty mäntäohjatut kanget, mutta semmoisiahan näissä ei vakiona ole.


    Tällästä romua tulee ja mäntä ihan "ehjä"..

    Tuskin on mukin vika ku pannu levinny?! :think
    Ja noihi Wisecoihi saa Virtalaltaki "kuulemma" vahvaa tappia mikä kestää.

    Leave a comment:


  • Tzeimi
    replied
    Originally posted by Expansion View Post
    Minkä verran voi kohtuudella siivasta pois lohkon pinnalta ettei ala vielä vaikuttamaan negatiivisesti ketjupuolelle?
    Riippuu paljonko kannesta on jo ajettu. Muistelisin että millistä (yhteensä) vielä selviää suht helposti. Kiristinlaahaimen öljykulhoa voi jonkun verran avartaa (puhkaisematta) niin saa hieman lisää liikkumatilaa laahaimelle. Hulluuksiin ei kannata lähteä vakiokir.männällä kun loppuu ohjaus jossain vaiheessa.

    Leave a comment:


  • Expansion
    replied
    Minkä verran voi kohtuudella siivasta pois lohkon pinnalta ettei ala vielä vaikuttamaan negatiivisesti ketjupuolelle?

    Leave a comment:


  • Muumi
    replied
    Pihdeilä kiinni, ja nykäsee ylös.
    Jos oikein tiukassa, niin sopiva tamppi holkin sisälle ettei pihdeillä puristaessa mene holkki littiin.
    Tai esim. sopiva kierretappikin käy iroittamiseen.

    Leave a comment:


  • Expansion
    replied
    Sanokaapas kun oikasee lohkon tason nii miten nämä lohkon pinnalla olevat kaksi kannen ohjain holkkia saa irti höyläämisen ajaksi?

    Leave a comment:


  • Muumi
    replied
    Originally posted by Expansion View Post
    Mitäs luokkaa ovat muuten suunnilleen puristukset seuraavalla kokoon panolla eli lohko on Wanha m10, sitten on kahden litran kampura eli 80mm iskulla ja sitten on lakikorkeudeltaan 39,6 tasalaki mahlet? Ja kantta ei kylläkään vielä ole. Mutta oletetaan että se on 1.8i kansi.

    Eli kuplan mahlet?
    Muistaakseni n.6.5 taitaa tulla puristuksiksi.
    Itsellä ollu joskus 6.9, ei hyvä. Vasta 8.5 suhteella alko olemaan hieman mukavampi ajettava.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎