Olis tulossa potilaaksi e91 320d 2007 n47 koneella.
Vuotaa reilusti tuota egr mönjää imusarjan läppien säätötangon päästä, eli siitä kohtaa mihin tulee se säätömoottorin varsi kiinni. Tarkoitus olisi napata imusarja pöydälle ja poistaa läpät (jos niitä on enään). Pitääkö kaikki imusarjassa kanavien välillä olevat läppäakselin reiät tukkia vai riittääkö että tukkii vain sen reiän mistä akseli tulee kanavan ulkopuolelle? Entä pitääkös sille läppämoottorille tehdä jotain huijauskikkoja?
Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan
Collapse
X
-
Originally posted by JaniLap View PostLäppien paikallaan oloa voi arvioida purkamattakin, eikä tulkinta edellytä ihmeempää taitoa. Taskupeilillä ja sopivalla valonlähteellä kun peilaat moottorin ison suojamuovin alle (kuskinpuoli) suunnilleen öljymäärän tarkistustikun kohdalla, niin havaitset läppien säätötangon ja sen takana oheisen kuvan mukaisia rakenteita. Ohjaustanko jätetään usein paikalleen läppien poiston jälkeen, mutta sen haarakkeet eivät kulje enää kuvassa olevien säätöaukkojen läpi ja tuon läppärungon tausta on tasainen jos tilalle on vaihdettu erilliset taustalevyt tai läppäakselin katkaisun jälkeen jäävä aukko on tukittu esim. ruuvilla ja liimalla.
Kiitos avusta !!Last edited by nappe74; 11-02-2018, 11:17.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JaniLap View PostLäppien paikallaan oloa voi arvioida purkamattakin, eikä tulkinta edellytä ihmeempää taitoa. Taskupeilillä ja sopivalla valonlähteellä kun peilaat moottorin ison suojamuovin alle (kuskinpuoli) suunnilleen öljymäärän tarkistustikun kohdalla, niin havaitset läppien säätötangon ja sen takana oheisen kuvan mukaisia rakenteita.
Sekä luonnollisesti öljyn sotkema lohkon kylki. Vuotanut siis läpän akseleista sekä tulppien reunoilta.
Ylimääräiset osat riisuttuna, tilalle tulevat tulpat sekä imusarjan tiivisteet.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by nappe74 View PostPystyykö tällainen maallikko näkemään mitenkään mitään suuremmin purkamatta edestä, onko ne irroitettu?? Ilmeisesti siitä tangosta voi nähdä tilanteen mikäli olen oikein ymmärtänyt; jos tanko paikallaan ja löysänä niin läpät on poistettu...??
Leave a comment:
-
-
Sigun autosta ei ole tietoa onko imusarjan läppiä poistettu...
Pystyykö tällainen maallikko näkemään mitenkään mitään suuremmin purkamatta edestä, onko ne irroitettu?? Ilmeisesti siitä tangosta voi nähdä tilanteen mikäli olen oikein ymmärtänyt; jos tanko paikallaan ja löysänä niin läpät on poistettu...??
Eli pääseekö mitään kautta näkemään/kokeilemaan että saisi varmistuksen?? Ohjeet ja vinkit mielellään rautalangasta väännettynä...
Leave a comment:
-
-
Nyt on multakin läpät poistettu, samalla vaihtu hehkut ja ohjausyksikkö. Kävi näppärästi kun tietää mitä tekee, kiitokset Rahulle.
Leave a comment:
-
-
Kysyin Laakkoselta noin viisi vuotta sitten, onko autossani 530d (M57-koneella) imusarjan läpät. Huoltoneuvoja tutki asiaa tietokoneelta ja kertoi, ettei oleja ymmärsin että se johtui siitä ettei se ollut automaatti vaan manuaali. Kysyin asiaa uudestaan reilu kuukausi sitten ja nyt vastaus oli, että läpät löytyvät.
Avasin koneen parin päivän päästä ja siellä ne läpät olivat. Yhdessä oli akseli jo toiselta puolelta poikki, mutta onneksi läppä ei vielä ollut irronnut kokonaan. Näkyy kuvassa. Oli siis aivan viimeinen hetki poistaa ne.
Kiitokset hyvästä ohjeesta Antille.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by lassiv View PostOkei se siinä lähinnä ihmetytti, kun netistä ei löydy mistään oikein tietoa että n57 olis noita irroteltu. M57 juttua löytyy vaikka kuinka, kävin eräältä kyselemässäkin kuka ottanut kymmeniä irti m57 koneista, niin sano että on kyll niin erikoisen näkönen imusarja n57:ssa, ett täytyy olla täysin erilaiset kun siin m57 koneessa.
Toki jos joltain löytyy linkkiä että noita irroteltu ja miten on parhaiten onnistunut niin mielelläni otan sellasia vastaan
Tänään kuitenki vihdoin heilahti vikakoodia läppien asennosta ja jos sulla on jo vinkkiä siihen, miten homma hoituu, ni pistä vaik tähän jatkoks tai privalla infoa!
Leave a comment:
-
-
Okei se siinä lähinnä ihmetytti, kun netistä ei löydy mistään oikein tietoa että n57 olis noita irroteltu. M57 juttua löytyy vaikka kuinka, kävin eräältä kyselemässäkin kuka ottanut kymmeniä irti m57 koneista, niin sano että on kyll niin erikoisen näkönen imusarja n57:ssa, ett täytyy olla täysin erilaiset kun siin m57 koneessa.
Toki jos joltain löytyy linkkiä että noita irroteltu ja miten on parhaiten onnistunut niin mielelläni otan sellasia vastaanLast edited by lassiv; 13-12-2015, 22:35.
Leave a comment:
-
-
Käännytään tietävämpien puoleen asian suhteen, kovasti olen yrittänyt ettiä tietoa N57 läpistä, onko sellaisia vielä olemassa ja onko näistä niitä poisteltu ollenkaan. Kaikki netin keskustelu tuntuu viittaavan M57 moottori perheeseen eli äkkiseltään olen niissä mietteissä että N57 koneessa tuo olisi muutettu niin ettei noihin tarvitse enää koskea?
Jos täältä löytyisi ihan faktaa asian puolesta. Tuossa N57:ssahan tuo imusarja muutenkin täysin erilainen kun M57 koneessa, eli lieneekö kyseisiä läppiä ollenkaan enää N57 moottorissa?Last edited by lassiv; 11-12-2015, 13:29.
Leave a comment:
-
-
Läppätanko
Originally posted by Esal View PostOmassa jätetty tanko paikoilleen, tosin tanko helisee irrallaan käsin koittaessa.
Tanko paikallaan näkyy olevan.
Kuuluuko tangon olla tiukka, jos läpät paikoillaan?
Itellä tanko "helisee" käsin koplaamalla.
Vai mistä muutoin tunnistaa onko joku jo poistanut nuo läpät?
(530d-01 M57 400 000km)
T :Alu
Leave a comment:
-
-
Kuinka helpoin selvittää m47 moottorissa olevien imusarjan läppien koko, että onko 22mm vai 33mm? Mielellään muu keino kuin purkamalla selvittäminen. Onko jossakin vaiheessa esim. vaihtunut tuo läppäkoko ja vakioitunut jompaan kumpaan?
Yrittäny penkoa tässä foorumia läpi ja myöskään RealOEMin kautta ei selviä, että kumpi koko olisi kyseessä. Auto mallia BMW X3 E83 LCI 2.0d PD11 -07 (VIN: WF81569), moottori otteen mukaan 110kW
Kiitos jo etukäteen avustanne
Leave a comment:
-
Leave a comment: