memebuy23buy

Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • skoob
    replied
    Mulla olis ylimääräsenä 4kpl tulppaamiseen tarvittavia palikoita tuolla myyntipuolella jos joku sattuu tarvitsemaan, http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=284951

    Leave a comment:


  • code
    replied
    Originally posted by code View Post
    Tänään tuli ainakin lisäapuja kun imusarja avattiin, 3/6 peiteläppää vuotivat. Nyt sitten uudella yrityksellä kohti auringonlaskua.
    Itseäni lainaten, auto muuttui lähes entiseksi viimeisimmän korjauksen jälkeen. Tuntuma on, että koneessa on puhtia, mutta kun tuppaa kaasua, niin hetken mietinnän jälkeen auto pykältää pienemmän vaihteen, vaikka kuskista tuntuisi että pelkällä väännöllä olisi pärjätty.
    Veikkaan, että ekalla kertaa oli jäänyt joku piuha irti...

    Leave a comment:


  • code
    replied
    Originally posted by TseiTsei View Post
    Paljonkohan korjaamolla veloittavat läppien poistosta(e46 330d xi -04)?

    Tai monenko tunnin urakka ensikertalaiselle?
    Itselle kustansi 240e korjaamolla asioiden.

    Leave a comment:


  • JML
    replied
    Originally posted by TseiTsei View Post
    Paljonkohan korjaamolla veloittavat läppien poistosta(e46 330d xi -04)?

    Tai monenko tunnin urakka ensikertalaiselle?
    Ei se ainakaan e39ssä ollut kuin tunnin-parin homma rauhassa tehtynä. e46 saattaa kutoskoneella tosin olla vaikeampi, koska moottorin takaosa menee piiloon sinne kehyksen alle. Ei kokemuksia.

    Leave a comment:


  • Spetke
    replied
    Originally posted by KariFi View Post
    Sittenpä aletaan jännittämään miten läpät kestää M550d koneessa. Vahvistettuhan tuo pitäisi olla monilta osiltaan, miten lienee läppien laita.

    Ei nyt ainakaan takuuaikana kehtaa lähteä irti repimään, mutta heti sen jälkeen varmaan mikäli tästäkin mallista alkaa kauhukertomuksia kuulua.
    Tulevaisuushan sen näyttää, onhan tuon imusarja jo ihan erilainen kuin vanhemmissa dieseleissä. Ja sen myötä myös läppärakenteet täysin erilaiset.

    Leave a comment:


  • KariFi
    replied
    Sittenpä aletaan jännittämään miten läpät kestää M550d koneessa. Vahvistettuhan tuo pitäisi olla monilta osiltaan, miten lienee läppien laita.

    Ei nyt ainakaan takuuaikana kehtaa lähteä irti repimään, mutta heti sen jälkeen varmaan mikäli tästäkin mallista alkaa kauhukertomuksia kuulua.

    Leave a comment:


  • Furior
    replied
    Itsellä 206tkm ajettu E46 320d (10/04) ollut nyt reilun kuukauden ja eilen loman kunniaksi aloin siihen perushuoltoa tekemään ja samalla lähti läpät. Täytyy sanoa, että meinasi löysät lirahtaa uikkariin, paikallaan oli nimittäin vain 3 läppää! Endoskooppia jo kyselemään lainaan, kunnes vilasin imusarjan sisään ja sieltä löytyi puuttuva läppä takertuneena karstaan (Kiitos EGR! ). Täytyy vielä putsata imusarja, EGR:n sainkin jo kohtuu puhtaaksi.
    Last edited by Furior; 22-07-2013, 00:37.

    Leave a comment:


  • Furior
    replied
    Originally posted by code View Post
    Tänään tuli ainakin lisäapuja kun imusarja avattiin, 3/6 peiteläppää vuotivat. Nyt sitten uudella yrityksellä kohti auringonlaskua.
    Oliko peitelätkissä pultit, M5 vai M6?

    Leave a comment:


  • code
    replied
    Tänään tuli ainakin lisäapuja kun imusarja avattiin, 3/6 peiteläppää vuotivat. Nyt sitten uudella yrityksellä kohti auringonlaskua.

    Leave a comment:


  • code
    replied
    Auto kävi tänään tarkastuksessa ja sama tuomio tuli korjaamolta, jotain on pielessä. Eli ei toimi kuten pitäisi läppien poiston jälkeen. Ensi viikolla tutkitaan tarkemmin mistä / miksi mättää alakierrosten/väännön kanssa.
    Turbon mallista selvisi, että se on servotyyppinen.

    Hiukan lisää selostusta: vikakoodeja ei ole, äkkiseltään vaikuttaa imupuolen ongelmalta. Kaasupoljinta täytyy painaa reilu sentti ennen kuin moottori alkaa liikuttaa autoa reilummin esimerkiksi liikennevaloista lähtiessä. Eilen otettiin livedataa, eikä sieltä pompannut mitään ihmeempää esiin, ilmamäärät heilui jonkin verran. Kierrosten noustessa koneesta takapuolituntumalla löytyy tehot / väännöt entiseen malliin. Ilmamääräpiuhakin otettiin hetkeksi pois, vaikutuksena se, että auto ei ainakaan kulkenut yhtään paremmin.

    Oisko kellään veikkauksia / arvauksia mitä kannattaisi tutkaista?

    Btw, oliskohan joku toinen viestiketju parempi jatkaa juttua tästä? vinkkejä?
    Last edited by code; 16-07-2013, 12:39.

    Leave a comment:


  • Rado
    replied
    n. 300€

    Leave a comment:


  • TseiTsei
    replied
    Paljonkohan korjaamolla veloittavat läppien poistosta(e46 330d xi -04)?

    Tai monenko tunnin urakka ensikertalaiselle?

    Leave a comment:


  • Rado
    replied
    Ex E39 poistettiin läpät Laakkosella ja alavääntö muuttui huonommaksi.
    Auto oli 530DA.

    Leave a comment:


  • code
    replied
    Originally posted by sassi View Post
    Kyllä siihen letkuun pääsee käsiksi purkamattakin, ellei sitä ole vedetty nippusiteellä kiinni johonkin toiseen letkuun ja se on jossakin imusarjan alla...

    Tuossa kuvassa ex E46 330d:n imusarja "selällään" pöydällä, tuossa näkyy se kyseinen alipainekello oikealla ylhäällä http://www.kotinet.com/sassi/imusarj...arja+lapat.JPG
    Omasta autostasi kun katselet noilta nurkilta irrallista letkua ja katsot peilin + lampun avulla imusarjan takaosaa, niin näet että onko tuo alipainekello siellä paikallaan ja onko siinä letku kiinni.
    Alipainekello on paikallaan ja mustakeltaisen letkun viereen T-kappaleeseen tulee koneen etuosasta päin musta letku. Taitaa olla viisainta ottaa kertalleen irti ja varmistaa vielä asennus. Luulen, että jos muillakin efekti olisi vastaava kuin itsellä alakierroksilla/väännöllä, tästä olisi keskustelua paljon enemmän. Tähän oman mausteensa tuo myös äänimaailma, imuäänet(?) ovat muuttuneet, koneen ääni on entistä kireämpi.
    Last edited by code; 14-07-2013, 14:38.

    Leave a comment:


  • sassi
    replied
    Originally posted by code View Post
    Kiitokset. Näitä "tietosivuja" on luettu ja periaatteet ovat selvillä.
    Pystynkö oma-aloitteisesti tsekkaamaan tuon alipaineletkun? Joutuuko imusarjan irroittamaan, jotta tuon näkee?
    Kyllä siihen letkuun pääsee käsiksi purkamattakin, ellei sitä ole vedetty nippusiteellä kiinni johonkin toiseen letkuun ja se on jossakin imusarjan alla...

    Tuossa kuvassa ex E46 330d:n imusarja "selällään" pöydällä, tuossa näkyy se kyseinen alipainekello oikealla ylhäällä http://www.kotinet.com/sassi/imusarj...arja+lapat.JPG
    Omasta autostasi kun katselet noilta nurkilta irrallista letkua ja katsot peilin + lampun avulla imusarjan takaosaa, niin näet että onko tuo alipainekello siellä paikallaan ja onko siinä letku kiinni.

    Leave a comment:

Working...
X