Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan
Collapse
X
-
Mulla olis ylimääräsenä 4kpl tulppaamiseen tarvittavia palikoita tuolla myyntipuolella jos joku sattuu tarvitsemaan, http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=284951
-
-
Originally posted by code View PostTänään tuli ainakin lisäapuja kun imusarja avattiin, 3/6 peiteläppää vuotivat. Nyt sitten uudella yrityksellä kohti auringonlaskua.
Veikkaan, että ekalla kertaa oli jäänyt joku piuha irti...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TseiTsei View PostPaljonkohan korjaamolla veloittavat läppien poistosta(e46 330d xi -04)?
Tai monenko tunnin urakka ensikertalaiselle?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by KariFi View PostSittenpä aletaan jännittämään miten läpät kestää M550d koneessa. Vahvistettuhan tuo pitäisi olla monilta osiltaan, miten lienee läppien laita.
Ei nyt ainakaan takuuaikana kehtaa lähteä irti repimään, mutta heti sen jälkeen varmaan mikäli tästäkin mallista alkaa kauhukertomuksia kuulua.
Leave a comment:
-
-
Sittenpä aletaan jännittämään miten läpät kestää M550d koneessa. Vahvistettuhan tuo pitäisi olla monilta osiltaan, miten lienee läppien laita.
Ei nyt ainakaan takuuaikana kehtaa lähteä irti repimään, mutta heti sen jälkeen varmaan mikäli tästäkin mallista alkaa kauhukertomuksia kuulua.
Leave a comment:
-
-
Itsellä 206tkm ajettu E46 320d (10/04) ollut nyt reilun kuukauden ja eilen loman kunniaksi aloin siihen perushuoltoa tekemään ja samalla lähti läpät. Täytyy sanoa, että meinasi löysät lirahtaa uikkariin, paikallaan oli nimittäin vain 3 läppää! Endoskooppia jo kyselemään lainaan, kunnes vilasin imusarjan sisään ja sieltä löytyi puuttuva läppä takertuneena karstaan (Kiitos EGR!). Täytyy vielä putsata imusarja, EGR:n sainkin jo kohtuu puhtaaksi.
Last edited by Furior; 22-07-2013, 00:37.
Leave a comment:
-
-
Tänään tuli ainakin lisäapuja kun imusarja avattiin, 3/6 peiteläppää vuotivat. Nyt sitten uudella yrityksellä kohti auringonlaskua.
Leave a comment:
-
-
Auto kävi tänään tarkastuksessa ja sama tuomio tuli korjaamolta, jotain on pielessä. Eli ei toimi kuten pitäisi läppien poiston jälkeen. Ensi viikolla tutkitaan tarkemmin mistä / miksi mättää alakierrosten/väännön kanssa.
Turbon mallista selvisi, että se on servotyyppinen.
Hiukan lisää selostusta: vikakoodeja ei ole, äkkiseltään vaikuttaa imupuolen ongelmalta. Kaasupoljinta täytyy painaa reilu sentti ennen kuin moottori alkaa liikuttaa autoa reilummin esimerkiksi liikennevaloista lähtiessä. Eilen otettiin livedataa, eikä sieltä pompannut mitään ihmeempää esiin, ilmamäärät heilui jonkin verran. Kierrosten noustessa koneesta takapuolituntumalla löytyy tehot / väännöt entiseen malliin. Ilmamääräpiuhakin otettiin hetkeksi pois, vaikutuksena se, että auto ei ainakaan kulkenut yhtään paremmin.
Oisko kellään veikkauksia / arvauksia mitä kannattaisi tutkaista?
Btw, oliskohan joku toinen viestiketju parempi jatkaa juttua tästä? vinkkejä?Last edited by code; 16-07-2013, 12:39.
Leave a comment:
-
-
Paljonkohan korjaamolla veloittavat läppien poistosta(e46 330d xi -04)?
Tai monenko tunnin urakka ensikertalaiselle?
Leave a comment:
-
-
Ex E39 poistettiin läpät Laakkosella ja alavääntö muuttui huonommaksi.
Auto oli 530DA.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by sassi View PostKyllä siihen letkuun pääsee käsiksi purkamattakin, ellei sitä ole vedetty nippusiteellä kiinni johonkin toiseen letkuun ja se on jossakin imusarjan alla...
Tuossa kuvassa ex E46 330d:n imusarja "selällään" pöydällä, tuossa näkyy se kyseinen alipainekello oikealla ylhäällä http://www.kotinet.com/sassi/imusarj...arja+lapat.JPG
Omasta autostasi kun katselet noilta nurkilta irrallista letkua ja katsot peilin + lampun avulla imusarjan takaosaa, niin näet että onko tuo alipainekello siellä paikallaan ja onko siinä letku kiinni.Last edited by code; 14-07-2013, 14:38.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by code View PostKiitokset. Näitä "tietosivuja" on luettu ja periaatteet ovat selvillä.
Pystynkö oma-aloitteisesti tsekkaamaan tuon alipaineletkun? Joutuuko imusarjan irroittamaan, jotta tuon näkee?
Tuossa kuvassa ex E46 330d:n imusarja "selällään" pöydällä, tuossa näkyy se kyseinen alipainekello oikealla ylhäällä http://www.kotinet.com/sassi/imusarj...arja+lapat.JPG
Omasta autostasi kun katselet noilta nurkilta irrallista letkua ja katsot peilin + lampun avulla imusarjan takaosaa, niin näet että onko tuo alipainekello siellä paikallaan ja onko siinä letku kiinni.
Leave a comment:
-
Leave a comment: