Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tertsoni
    replied
    Miten sen ottaa.. Näkeekö vaivaa tilata sitäkautta.

    Jos egr:n tulppaa ni pitääkö nuo läpät poistaa?
    Ja toinen et saako ton egr:n ohjelmoinnilla pois pelistä vai pitääkö se jokatapauksessa tulpata se putki? Mietein ku vien auton huomenna lastutuksee ja ehdi tähän hätää noita tekee..

    Leave a comment:


  • Laakeri
    replied
    Originally posted by Tertsoni View Post
    Voisin tehdä työstökeskuksella läjän noita imuläppärunkojen paikalle tulppia vaikka alumiinista o-rengas urineen, jos porukalla on kiinnostusta...?

    Ni ei tarvi kikkailla sen reiän tukkimisen kanssa.. kohta siä moottoris on joku ruuvi muuten.
    Eikö noita ebaystä saa jo niin halvalla, ettei kannata alkaa tekeen?

    Leave a comment:


  • Tertsoni
    replied
    Voisin tehdä työstökeskuksella läjän noita imuläppärunkojen paikalle tulppia vaikka alumiinista o-rengas urineen, jos porukalla on kiinnostusta...?

    Ni ei tarvi kikkailla sen reiän tukkimisen kanssa.. kohta siä moottoris on joku ruuvi muuten.
    Last edited by Tertsoni; 27-07-2014, 12:24.

    Leave a comment:


  • mikkis-92
    replied
    Itse otin imusarjan läpät pois noin puoli vuotta auton ostamisen jälkeen, samalla kun vaihtelin hehkuja yms. M47N koneeseen. Yhdestä läpästä oli jo akseli poikki, onneksi oli vielä pysynyt paikallaan eikä lähtenyt irti

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Ei siitä mitää koodia pitäis tulla, kunhan solenoidin jättää kytkettynä paikalleen.
    Ei tule koodia...

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by kampsu_79 View Post
    Jossain tällä foorumilla luin vain että jos sen tulppaa ni saattaa joku vikakoodi putkahtaa tauluun.En sitte tiiä.
    Ei siitä mitää koodia pitäis tulla, kunhan solenoidin jättää kytkettynä paikalleen.

    Leave a comment:


  • kampsu_79
    replied
    Jossain tällä foorumilla luin vain että jos sen tulppaa ni saattaa joku vikakoodi putkahtaa tauluun.En sitte tiiä.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by kampsu_79 View Post
    Ilmeisesti se alipainepumppu kannattaa jättää paikalleen mikä liikuttaa sitä akselia?Akselin otin kyllä pois.
    Voi sen toki jättää sinne, mutta eipä sillä siellä enää mitään virkaa ole. Alipainelinjan voi tulpata jo sieltä imusarjan alla olevalta jakotukilta ennen läppien alipainesolenoidia.

    Leave a comment:


  • kampsu_79
    replied
    Otin tänään kans omasta pirssistä irti imusarjan kun en tienny onko jo poistettu läpät.Siellähän ne oli vielä.Bmw 335d vm-08 kyseessä.
    Tuntui aika kohtuu jykeviltä.Metallia jotka päällystetty kumilla.
    Mutta poishan nuo on otettava tietenkin ja tuli ebaystä hommattua alumiinitulpatkin vielä.Egr oli aika likainen joten se menee imusarjan kanssa yöksi likoamaan Ilmeisesti se alipainepumppu kannattaa jättää paikalleen mikä liikuttaa sitä akselia?Akselin otin kyllä pois.

    Leave a comment:


  • imuläppä
    replied
    Nyt otin omastakin kaarasta (2008 2.0dA N47 160tkm) imusarjan irti ja sieltä löytyi akseli, joka liikuttaa 4 läppää ja lisäksi on 2 kiinteää läppää imusarjan 2 rei'ässä
    Oletteko ottaneet kaikki läpät irti vai vain ne 4 liikkuvaa? Oletteko jättäneet akselin paikoilleen ja tulpanneet alkupään vai miten olette tehneet?

    Huomasin, että imusarjan sisällä pohjalla on jokin muovinen levy, mikäköhän virka silläkin on.

    Eli täysin samanlainen imusarja kuin videossa:

    Leave a comment:


  • Jarhead
    replied
    Opel Omega 2.5DTi M57 koneella ja keppilaatikolla löyty läppiä 5/6 imusarjasta liian myöhään.

    Eli ainakin loppupään omppuihin on laitettu manuaalilaatikkoonkin läpät, ellei joku ole vaihtanut moottoria/imusrajaa tähän yksilöön.

    Leave a comment:


  • DannyBoy
    replied
    Mites X5:ssa. Eli E53 ei ole kaikissa. Mutta mites E70? Onko noissa kaikissa diesel moottori malleissa läpät?

    Leave a comment:


  • kampsu_79
    replied
    Löytyiskö kellään myytävänä niitä tulppia vielä?Tai onko linkkiä mistä mistä vois ostaa?

    Leave a comment:


  • Amex10
    replied
    Lähinnä mietin, että mahdollinen voimakas karstoittuminen läpissä voisi aiheuttaa niiden liikkeessä ongelmia, jotka johtaisi rakenteen rikkoutumiseen.

    Minulla vaikutti ainakin läppien poisto vaihteiston toimintaa 1->2 ja 2->1. Nyt vaihtaa ikävästi töksähdellen. Tämä tulee esille ihan pintakaasulla kiihdyttäessä alle 2000rpm alueella. Muuten toimii laatikko kuten ennenkin.

    Adaptaatioiden nollaus luetun perusteella saattaisi auttaa, mutta en ole onnistunut tuolla "pedaali pohjaan" - ohjeella saamaan minkäänlaista muutosta aikaiseksi laatikon toimintaan. Ehkä en ole sitä oikein suorittanut, kun oli nuo ohjeetkin vähän niin ja näin.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Amex10 View Post
    - Jos otat tämän ns "vahvistetun" - läppärungon irti imusarjasta ja katsot, mitä tekoa se on. Aika vahvaa. Autollani oli ajettu 170tkm ja sen verta jykevää tavaraa on tuo runkomalli, että uskallan sanoa, että läpistä, tai sen runkomallista johtuvista syistä, läppä tai sen runko, ei hajoa koskaan. Tiivistemateriaali sen pinnalla kovettuu ja saattaa mennä kiertoon, vaikuttako se mitään, en usko.

    - Kuitenkin on varmaa tietoa siitä, että vahvistettukkin läppä voi lähteä irti. Uskoisin silloin, että, mikäli mahdollista, niin ahtopuolelta lähtee ongelma, joka irroittaa läpän.
    Uudempi läppämalli on vahvempi ja rikkoutumisen todennäköisyys pienempi kuin vanhalla läppämallilla. Kuten Spetke totesi niitä on siltikin irronnut ihan puhtaasti läpän mekaanisen rakenteen rikkouduttua.

    Mikään ahtopuolen ongelma ei voi oikein aiheuttaa läppävauriota. Jos sieltä jotain vierasmateriaalia lähtisi liikkeelle, niin ne kyllä pysähtyisivät välijäähdyttimeen ennen imusarjaan päätymistä. EGR-venttiilin lautasen irtoaminen on oikeastaan ainut mieleen tuleva sekundäärinen syy, joka voisi myös läpän viedä mukanaan, mutta tuossa tapauksessa mahdollinen moottorivaurio todennäköisesti tapahtuisi läpistä riippumatta.

    Leave a comment:

Working...
X