Originally posted by Clavurion
View Post
Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan
Collapse
X
-
Epäilinkin vähän kaverin pätevyyttä marmorilla, ei ollut ensimmäinen asia joka ei pitänyt paikkaansa tältä tiskiltä.. Melkoista osaamista..
Kiitokset vastauksesta!
-
Täsmälleen samanlaiset ne läpät on molemmissa. Brittifoorumeilla kuvittelivat aikoinaan vian koskevan lähinnä 2-litraisia, kun niiden porsimisia sattui tulemaan enemmän julkisuuteen.Originally posted by Jonhi View PostOnko läppävikoja myös todettu nelipyttyisissä vai onko vain kuusipyttyisten murhe?
Marmorilla sanoivat että olis kuuspyttyisten ongelmia..
Leave a comment:
-
On se läppien akseni abaut sen puolimilliä paksumpi näissä 2004 ja uudemmissa N moottoreissa, ja läppien ympärillä on kumivulkanointi jotta läppä tiivistyisi paremmin eikä resonoisi.Originally posted by JMTN View PostEi kyllä yhtään sen vahvemalta tuntunut läppien akseli M57N, kuin M57 koneessa. 190tkm oli ajettu, kun otin pois ja olisi tippunut koska vaan. Läppien poiston jälkeen olen nukkunut yöt rauhassa.
Noilla menetelmillä sitä läppien vahvistusta ja parempaa kestoa on haettu. Kyllä se hieman parempi rakenne on kuin edeltäjänsä, muttei tosiaankaan mikään pomminvarma.
Kaikissa 525D moottoreissa ei ole läppiä, tai ne on jo saatettu keritä poistamaan.Originally posted by heikki81 View PostMinä varmaan pelaan venäläistä rulettia sitten
. E61 525d -06 ja ajettu 246tkm ja läpät on(tai en ainakaan minä ole irroittanut).
Mutta jos siellä läpät on niin kyllä se päivä vielä koittaa, että joku läppä kuudesta irtoaa, ja yleensä se on ollut 4,5, tai 6 pytystä.
Voi olla että pääset 300tkm tai jopa 500tkm mutta varmasti läppä irtoaa jossakin vaiheessa. Ne on kuitenkin "kulutusosia" vaikka näin ei saisi olla.Last edited by Spetke; 12-03-2013, 09:55.
Leave a comment:
-
Ei kyllä yhtään sen vahvemalta tuntunut läppien akseli M57N, kuin M57 koneessa. 190tkm oli ajettu, kun otin pois ja olisi tippunut koska vaan. Läppien poiston jälkeen olen nukkunut yöt rauhassa.
Leave a comment:
-
Minä varmaan pelaan venäläistä rulettia sitten
. E61 525d -06 ja ajettu 246tkm ja läpät on(tai en ainakaan minä ole irroittanut).
Leave a comment:
-
Nuku yösi rauhassaOriginally posted by Heksula View PostOnko kenelläkään FAKTAA näiden uudempien vahvistetulla akselilla olevien koneiden tuhosta? En ole yrityksistä huolimatta löytänyt yhtään tapausta, vain ylimalkaisia "kyllä niitäkin hajoaa" heittoja. Nukunko yöni rauhassa M57/T2 koneen kanssa vai ryhdynkö toimenpiteisiin?

Minä olen omakohtaisesti vaihtanut pari tuollaista mottia uusiksi läppävian takia.
Leave a comment:
-
Onko kenelläkään FAKTAA näiden uudempien vahvistetulla akselilla olevien koneiden tuhosta? En ole yrityksistä huolimatta löytänyt yhtään tapausta, vain ylimalkaisia "kyllä niitäkin hajoaa" heittoja. Nukunko yöni rauhassa M57/T2 koneen kanssa vai ryhdynkö toimenpiteisiin?
Leave a comment:
-
Leave a comment:
-
Talouselämä-lehti:
"Käytettyjen premium-autojen hintoja voivat selittää moottorituhot"
Artikkeli sisältää linkin tähän ketjuun
Leave a comment:
-
Nyt on koeajoja tehty jo vähän reilumminkin ja kauniisti kehrää. Ei sitä läppää mistään löytynyt, eikä varmoja jälkiä siitä. Jotain epämääräisiä viirujahan siellä oli kuten noista mun lähettämistä kuvista voi kuvitella. Joten kait tää veto jäi ratkaisemattomaksi.Originally posted by Bullitt View PostKannattaa tutkia imusarja kunnolla. Lyön vaikka vetoa, että läppä löytyy sieltä. Paljonko pistetään?
Leave a comment:
-
Viime viikolla nyppäsin omasta 530D:stä läpät pois.. autolla rullattu 280tkm ja oli kyllä melko karstassa nuo läpät, ei kuitenkaan vielä ollut merkkejä irtoamisesta, mutta nyt on ainakin oma mielenrauha turvattu. Samalla tulppasin egr:n sotkemasta imusarjaa.
Leave a comment:
-
Mielenkiinnosta, onkos tuossa tilanteessa kannattavaa/mahdollista lämmittää esim. kuumailmapistoolillla hehkujen ympäristöä, ne menee kuitenkin aika syvälle joten saa pidellä ihan huolella ja vieressä on kuitenkin raili polttoaineineen?
Leave a comment:
Leave a comment: