Täsmälleen samanlaiset ne läpät on molemmissa. Brittifoorumeilla kuvittelivat aikoinaan vian koskevan lähinnä 2-litraisia, kun niiden porsimisia sattui tulemaan enemmän julkisuuteen.
Epäilinkin vähän kaverin pätevyyttä marmorilla, ei ollut ensimmäinen asia joka ei pitänyt paikkaansa tältä tiskiltä.. Melkoista osaamista.. Kiitokset vastauksesta!
Onko läppävikoja myös todettu nelipyttyisissä vai onko vain kuusipyttyisten murhe? Marmorilla sanoivat että olis kuuspyttyisten ongelmia..
Täsmälleen samanlaiset ne läpät on molemmissa. Brittifoorumeilla kuvittelivat aikoinaan vian koskevan lähinnä 2-litraisia, kun niiden porsimisia sattui tulemaan enemmän julkisuuteen.
Ei kyllä yhtään sen vahvemalta tuntunut läppien akseli M57N, kuin M57 koneessa. 190tkm oli ajettu, kun otin pois ja olisi tippunut koska vaan. Läppien poiston jälkeen olen nukkunut yöt rauhassa.
On se läppien akseni abaut sen puolimilliä paksumpi näissä 2004 ja uudemmissa N moottoreissa, ja läppien ympärillä on kumivulkanointi jotta läppä tiivistyisi paremmin eikä resonoisi.
Noilla menetelmillä sitä läppien vahvistusta ja parempaa kestoa on haettu. Kyllä se hieman parempi rakenne on kuin edeltäjänsä, muttei tosiaankaan mikään pomminvarma.
Minä varmaan pelaan venäläistä rulettia sitten . E61 525d -06 ja ajettu 246tkm ja läpät on(tai en ainakaan minä ole irroittanut).
Kaikissa 525D moottoreissa ei ole läppiä, tai ne on jo saatettu keritä poistamaan.
Mutta jos siellä läpät on niin kyllä se päivä vielä koittaa, että joku läppä kuudesta irtoaa, ja yleensä se on ollut 4,5, tai 6 pytystä.
Voi olla että pääset 300tkm tai jopa 500tkm mutta varmasti läppä irtoaa jossakin vaiheessa. Ne on kuitenkin "kulutusosia" vaikka näin ei saisi olla.
Ei kyllä yhtään sen vahvemalta tuntunut läppien akseli M57N, kuin M57 koneessa. 190tkm oli ajettu, kun otin pois ja olisi tippunut koska vaan. Läppien poiston jälkeen olen nukkunut yöt rauhassa.
Onko kenelläkään FAKTAA näiden uudempien vahvistetulla akselilla olevien koneiden tuhosta? En ole yrityksistä huolimatta löytänyt yhtään tapausta, vain ylimalkaisia "kyllä niitäkin hajoaa" heittoja. Nukunko yöni rauhassa M57/T2 koneen kanssa vai ryhdynkö toimenpiteisiin?
Nuku yösi rauhassa
Minä olen omakohtaisesti vaihtanut pari tuollaista mottia uusiksi läppävian takia.
Onko kenelläkään FAKTAA näiden uudempien vahvistetulla akselilla olevien koneiden tuhosta? En ole yrityksistä huolimatta löytänyt yhtään tapausta, vain ylimalkaisia "kyllä niitäkin hajoaa" heittoja. Nukunko yöni rauhassa M57/T2 koneen kanssa vai ryhdynkö toimenpiteisiin?
PMW are Essex's leading service specialists for BMW, BMW Mini, Mercedes-Benz, Porsche and VAG servicing and repairing at a fraction of main dealer costs.
Kannattaa tutkia imusarja kunnolla. Lyön vaikka vetoa, että läppä löytyy sieltä. Paljonko pistetään?
Nyt on koeajoja tehty jo vähän reilumminkin ja kauniisti kehrää. Ei sitä läppää mistään löytynyt, eikä varmoja jälkiä siitä. Jotain epämääräisiä viirujahan siellä oli kuten noista mun lähettämistä kuvista voi kuvitella. Joten kait tää veto jäi ratkaisemattomaksi.
Viime viikolla nyppäsin omasta 530D:stä läpät pois.. autolla rullattu 280tkm ja oli kyllä melko karstassa nuo läpät, ei kuitenkaan vielä ollut merkkejä irtoamisesta, mutta nyt on ainakin oma mielenrauha turvattu. Samalla tulppasin egr:n sotkemasta imusarjaa.
Mielenkiinnosta, onkos tuossa tilanteessa kannattavaa/mahdollista lämmittää esim. kuumailmapistoolillla hehkujen ympäristöä, ne menee kuitenkin aika syvälle joten saa pidellä ihan huolella ja vieressä on kuitenkin raili polttoaineineen?
Leave a comment: