Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jonhi
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Täsmälleen samanlaiset ne läpät on molemmissa. Brittifoorumeilla kuvittelivat aikoinaan vian koskevan lähinnä 2-litraisia, kun niiden porsimisia sattui tulemaan enemmän julkisuuteen.
    Epäilinkin vähän kaverin pätevyyttä marmorilla, ei ollut ensimmäinen asia joka ei pitänyt paikkaansa tältä tiskiltä.. Melkoista osaamista.. Kiitokset vastauksesta!

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Jonhi View Post
    Onko läppävikoja myös todettu nelipyttyisissä vai onko vain kuusipyttyisten murhe? Marmorilla sanoivat että olis kuuspyttyisten ongelmia..
    Täsmälleen samanlaiset ne läpät on molemmissa. Brittifoorumeilla kuvittelivat aikoinaan vian koskevan lähinnä 2-litraisia, kun niiden porsimisia sattui tulemaan enemmän julkisuuteen.

    Leave a comment:


  • Jonhi
    replied
    Onko läppävikoja myös todettu nelipyttyisissä vai onko vain kuusipyttyisten murhe? Marmorilla sanoivat että olis kuuspyttyisten ongelmia..

    EDIT: Kyseessä 06/2005 valmistettu 320d E90
    Last edited by Jonhi; 10-04-2013, 20:57.

    Leave a comment:


  • Spetke
    replied
    Originally posted by JMTN View Post
    Ei kyllä yhtään sen vahvemalta tuntunut läppien akseli M57N, kuin M57 koneessa. 190tkm oli ajettu, kun otin pois ja olisi tippunut koska vaan. Läppien poiston jälkeen olen nukkunut yöt rauhassa.
    On se läppien akseni abaut sen puolimilliä paksumpi näissä 2004 ja uudemmissa N moottoreissa, ja läppien ympärillä on kumivulkanointi jotta läppä tiivistyisi paremmin eikä resonoisi.
    Noilla menetelmillä sitä läppien vahvistusta ja parempaa kestoa on haettu. Kyllä se hieman parempi rakenne on kuin edeltäjänsä, muttei tosiaankaan mikään pomminvarma.

    Originally posted by heikki81 View Post
    Minä varmaan pelaan venäläistä rulettia sitten . E61 525d -06 ja ajettu 246tkm ja läpät on(tai en ainakaan minä ole irroittanut).
    Kaikissa 525D moottoreissa ei ole läppiä, tai ne on jo saatettu keritä poistamaan.
    Mutta jos siellä läpät on niin kyllä se päivä vielä koittaa, että joku läppä kuudesta irtoaa, ja yleensä se on ollut 4,5, tai 6 pytystä.
    Voi olla että pääset 300tkm tai jopa 500tkm mutta varmasti läppä irtoaa jossakin vaiheessa. Ne on kuitenkin "kulutusosia" vaikka näin ei saisi olla.
    Last edited by Spetke; 12-03-2013, 08:55.

    Leave a comment:


  • JMTN
    replied
    Ei kyllä yhtään sen vahvemalta tuntunut läppien akseli M57N, kuin M57 koneessa. 190tkm oli ajettu, kun otin pois ja olisi tippunut koska vaan. Läppien poiston jälkeen olen nukkunut yöt rauhassa.

    Leave a comment:


  • heikki81
    replied
    Minä varmaan pelaan venäläistä rulettia sitten . E61 525d -06 ja ajettu 246tkm ja läpät on(tai en ainakaan minä ole irroittanut).

    Leave a comment:


  • Spetke
    replied
    Originally posted by Heksula View Post
    Mielenkiinnon ylläpitämiseksi kerro vielä mitä vuosimallia/korimallia nuo ovat olleet?
    No juurikin samaa mitä kysyit M57 T2 ja korimallina on ollut E60 / E61

    Leave a comment:


  • Heksula
    replied
    Originally posted by Spetke View Post
    Nuku yösi rauhassa
    Minä olen omakohtaisesti vaihtanut pari tuollaista mottia uusiksi läppävian takia.
    Mielenkiinnon ylläpitämiseksi kerro vielä mitä vuosimallia/korimallia nuo ovat olleet?

    Leave a comment:


  • Spetke
    replied
    Originally posted by Heksula View Post
    Onko kenelläkään FAKTAA näiden uudempien vahvistetulla akselilla olevien koneiden tuhosta? En ole yrityksistä huolimatta löytänyt yhtään tapausta, vain ylimalkaisia "kyllä niitäkin hajoaa" heittoja. Nukunko yöni rauhassa M57/T2 koneen kanssa vai ryhdynkö toimenpiteisiin?
    Nuku yösi rauhassa
    Minä olen omakohtaisesti vaihtanut pari tuollaista mottia uusiksi läppävian takia.

    Leave a comment:


  • Heksula
    replied
    Onko kenelläkään FAKTAA näiden uudempien vahvistetulla akselilla olevien koneiden tuhosta? En ole yrityksistä huolimatta löytänyt yhtään tapausta, vain ylimalkaisia "kyllä niitäkin hajoaa" heittoja. Nukunko yöni rauhassa M57/T2 koneen kanssa vai ryhdynkö toimenpiteisiin?

    Leave a comment:


  • exhaust
    replied
    Paljonko on halkaisija noilla imusarjan läpillä E91 320d 12/05 ?
    Tarkoitus tilata ne tuolta vai onko jo saatavana suomesta/ratkaistu muuten?
    PMW are Essex's leading service specialists for BMW, BMW Mini, Mercedes-Benz, Porsche and VAG servicing and repairing at a fraction of main dealer costs.

    Leave a comment:


  • 9313juha
    replied
    Talouselämä-lehti:
    "Käytettyjen premium-autojen hintoja voivat selittää moottorituhot"

    Artikkeli sisältää linkin tähän ketjuun

    Leave a comment:


  • KariFi
    replied
    Originally posted by Bullitt View Post
    Kannattaa tutkia imusarja kunnolla. Lyön vaikka vetoa, että läppä löytyy sieltä. Paljonko pistetään?
    Nyt on koeajoja tehty jo vähän reilumminkin ja kauniisti kehrää. Ei sitä läppää mistään löytynyt, eikä varmoja jälkiä siitä. Jotain epämääräisiä viirujahan siellä oli kuten noista mun lähettämistä kuvista voi kuvitella. Joten kait tää veto jäi ratkaisemattomaksi.

    Leave a comment:


  • bmw2002
    replied
    Viime viikolla nyppäsin omasta 530D:stä läpät pois.. autolla rullattu 280tkm ja oli kyllä melko karstassa nuo läpät, ei kuitenkaan vielä ollut merkkejä irtoamisesta, mutta nyt on ainakin oma mielenrauha turvattu. Samalla tulppasin egr:n sotkemasta imusarjaa.

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Mielenkiinnosta, onkos tuossa tilanteessa kannattavaa/mahdollista lämmittää esim. kuumailmapistoolillla hehkujen ympäristöä, ne menee kuitenkin aika syvälle joten saa pidellä ihan huolella ja vieressä on kuitenkin raili polttoaineineen?

    Leave a comment:

Working...
X