Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Esal
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2009
    • 1344
    • Lempäälä

    Nämä samat "moottorijarrutus ja vääntö" kummittelee edelleen tässä läppäjutussa. Eikö tämä olis jo selvä että ne läpät kuuluu saasteenestojärjestelmään niinkuin egr:kin. Sitä enemmänhän moottorijarrutukseen on kuormaa kun kone saa ilmaa jota puristaa kokoon sylinterissä? Laitetaan imurin putki tukkoon niin johan kierrokset nousee - no korjatkaa jos ei näin ole.
    Vapaasti hengittäviin bensakoneisiin on laitettu pitkiä (tai muutuva pituuksisia) imusarjoja väännön lisäämiseksi, mutta ahdetussa sillä ei kai merkitystä.
    *** E53 X5 3.0d 2005 ***

    Comment

    • -Tapi
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 3117
      • Välisuomi

      Originally posted by Esal View Post
      Laitetaan imurin putki tukkoon niin johan kierrokset nousee - no korjatkaa jos ei näin ole.
      No korjataan: Ei siellä imuputkea tukita vaan toinen, lyhyempi kanava joka on tarpeen isoilla kierroksilla kakkua pyttyyn jakamassa. Edelleen kone saa ilmaa kuten ennenkin sen pidemmän kanavan kautta (korkeilla kierroksilla ehkä hieman huonommin kuin ennen kun vastusta saattaa siellä syntyä).

      EDIT: Eikä siellä imurissakaan kierrokset nouse vaan päinvastoin
      ---

      Comment

      • Baggio77
        Bimmer Rookie
        • Nov 2009
        • 99
        • Pirkanmaa

        Löytyiskö pirkanmaan seudulta osaava seppää, joka nappasis noi multa pois ja mihin hintaan?

        Tai vaihtoehtosesti missä liikkeessä ootte käyny nuo poistattamassa ja mitä makso?

        Autona 320d -03, realOEM.com sanoi koneeksi M47N
        F31 320d xDrive -13
        -------------------------
        ex e39 523 -96
        ex e46 320d touring -03
        ex e28 518 -82

        Comment

        • Kilpuri
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2004
          • 831
          • Tampere

          Originally posted by Baggio77 View Post
          Löytyiskö pirkanmaan seudulta osaava seppää, joka nappasis noi multa pois ja mihin hintaan?

          Tai vaihtoehtosesti missä liikkeessä ootte käyny nuo poistattamassa ja mitä makso?

          Autona 320d -03, realOEM.com sanoi koneeksi M47N
          Multa lähti läpät tänään Benkaralla, vaikka tuossa "pitäisi" vahvisteut läpät ollakin (M57N2).

          Auto oli saatava ajoon heti, enkä alkanut itse niitä ropaamaan. Hintaa: 210€, löytyy Pispalasta, suosittelen jos ei itse jaksa / osaa / ei ole vehkeitä.
          Now: 525xd -09
          Ex: 330d -07
          Ex: 328i -96

          Comment

          • Rahu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 6464
            • Tuusula

            Vahvistetut läpät IN MY ASS.. Hintakin on sellainen mitä en kahtais edes pyytää.
            BMW Service
            P.o4oo925441
            [email protected]
            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

            Comment

            • Dunky
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 4929
              • Kotka

              Tuleepahan tuohon hintaan ainakin hyvin poistettua
              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

              Comment

              • Ekape
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2005
                • 205
                • Luvia

                Mitä topicin aloittajalle nykyään kuuluu? Ootko saanut maahantuojalta uuden bemarin lahjaks että pidät suusi kiinni?

                Comment

                • mikkoman72
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2006
                  • 93
                  • Helsinki

                  Originally posted by Ekape View Post
                  Mitä topicin aloittajalle nykyään kuuluu? Ootko saanut maahantuojalta uuden bemarin lahjaks että pidät suusi kiinni?
                  Se olisikin poikaa, erityisesti kun (edulliseksikin jääneiden) korjauskulujen maksukin riittäisi. Mutta ei. Ei ole BMW:llä varaa/pokkaa myöntää virheen syntyneen suunnitteluvaiheessa ja hoitaa homma kuntoon, kuten pitäisi. Ainoastaan jättävät vastaamatta hankaliin kysymyksiin ja perustellaan maksusta kieltäytymistä aivan irrelevanteilla seikoilla.

                  Listaa vahingon kärsineistä kerätään yhä ja faktoja kartoitetaan.

                  Erityisen lystikkääksi on osoittautunut eri suunnista tietoon tullut BMW Suomen ohje siitä, että valtuutetut huoltamot eivät saa enää missään nimessä vaihtaa imusarjoja / poistaa läppiä, kun aiemmin linja oli "jollet vaihda 100tkm välein, BMW ei vastaa mistään"
                  Last edited by mikkoman72; 16-11-2009, 00:42.

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9147
                    • Oulu

                    Originally posted by mikkoman72 View Post
                    Erityisen lystikkääksi on osoittautunut BMW Suomen ohje siitä, että valtuutetut huoltamot eivät saa enää missään nimessä vaihtaa imusarjoja / poistaa läppiä, kun aiemmin linja oli "jollet vaihda 100tkm välein, BMW ei vastaa mistään"
                    Silti merkkiorganisaatio (kuten Wetteri) poistaa läpät hyvinkin innokkaasti, jos asiakas sellaista erehtyy kysymään. Muutaman asiakkaan kautta kuultuna taitavat jopa suositella sitä. Hyi hyi... Uskokaa nyt, ne imusarjat on ihan hyviä. Hauskinta olisi ajella uudehkolla Bemulla, jos täällä saisi maksamalla reilusti jatketun takuun, kuten jossain päin maailmaa. Sitten vain odottaa hyvillä mielin tuomiopäivää.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • Anzafin
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 3747
                      • Kajaani

                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Silti merkkiorganisaatio (kuten Wetteri) poistaa läpät hyvinkin innokkaasti, jos asiakas sellaista erehtyy kysymään. Muutaman asiakkaan kautta kuultuna taitavat jopa suositella sitä. Hyi hyi... Uskokaa nyt, ne imusarjat on ihan hyviä. Hauskinta olisi ajella uudehkolla Bemulla, jos täällä saisi maksamalla reilusti jatketun takuun, kuten jossain päin maailmaa. Sitten vain odottaa hyvillä mielin tuomiopäivää.
                      Nimenomaan!
                      Ei kyllä ole harmittanut/kaduttanut sekuntiakaan kun läpät aikanaan poistin. Suuret kiitokset vieläkin Kähmylle ja Clavurionille, joidenka innoittamana ja ohjeiden saattelemana hommaan ryhdyin.

                      Enkä ole todellakaan huomannut mitään muutosta missään amputoinnin jälkeen. En väännössä enkä moottorijarrutuksessa.

                      Väänsin silloin E60Forumille ohjeet kun itse poistin joten jos niistä vain jollekin on apua niin hyvä.
                      Last edited by Anzafin; 15-11-2009, 00:42.

                      Comment

                      • harossi
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2004
                        • 619
                        • Haukipudas

                        Läpät poistettu täälläkin, auto e61 525d DPF manuaali 05/11 ajettu 125tkm. Ei ollut mitään väsymisen merkkejä eikä pahasti karstassa. Eipähän tarvi miettiä milloin ne tipahtaa koneeseen.
                        e39 M5

                        Comment

                        • Kuul4
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2009
                          • 226
                          • Salo - Somero - UKI, akseli

                          Osaattekos suositella missä poistattaisi läpät tuosta omasta kulkineesta Turun seudulla tai PK-seudulla?? Itse en viitsi/jaksa, eikä ole oikein suorituspaikkaakaan tuollaiselle operaatiolle..
                          Autoton

                          EX: E61 535d, Audi A4 B7 2.0T Avant quattro -05, Audi S6 C5 Avant manual -00, Audi A6 C5 2.8 Avant quattro -98, Audi TT 1.8T MK1 -99, VW passat 3BG 1.8T -01, VW Golf MKII 1.4 -90, Honda Prelude 2.0 4WS -88.

                          Comment

                          • jannmann
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 5856
                            • Joccis City

                            Originally posted by Kuul4 View Post
                            Osaattekos suositella missä poistattaisi läpät tuosta omasta kulkineesta Turun seudulla tai PK-seudulla?? Itse en viitsi/jaksa, eikä ole oikein suorituspaikkaakaan tuollaiselle operaatiolle..
                            Kysy Bullitt nimimerkiltä.
                            Aprilia RSV4

                            Comment

                            • Kuul4
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2009
                              • 226
                              • Salo - Somero - UKI, akseli

                              Kysy Bullitt nimimerkiltä.
                              Bullitt, yritin laittaa sulle privaa, mutta sun boksi on täynnä..
                              Autoton

                              EX: E61 535d, Audi A4 B7 2.0T Avant quattro -05, Audi S6 C5 Avant manual -00, Audi A6 C5 2.8 Avant quattro -98, Audi TT 1.8T MK1 -99, VW passat 3BG 1.8T -01, VW Golf MKII 1.4 -90, Honda Prelude 2.0 4WS -88.

                              Comment

                              • ealex
                                Newbiemmer
                                • Oct 2004
                                • 5

                                Minullakin moottori on syönyt läpän. En tiennyt yhtään mitään läppien olemassaolosta kun edellisessä bemarin koneessa niitä ei ollut ja elin siinä uskossa, että autossani on ”käytännössä ikuinen” kone, niin kuin minulle on useasti kerrottu.

                                Yhtenä päivänä startin jälkeen kone yhtäkkiä kävikin vain viidellä sylinterillä. Käynti merkkihuollossa avarsi maailmani – koneessa on tyyppivika, se on todennäköisesti syönyt läpän ja on korjauskelvoton. Enhän minä tällaista ihan heti uskonut ja suostuin että imusarja irrotetaan ja asia varmistetaan mutta oikeassahan merkkihuolto oli…

                                Merkkihuolto muuten meinasi myydä minulle uuden imusarjan uusilla läpillä, mutta tässä vaiheessa olen jo tutustunut ongelmaan enkä mennyt siihen lankaan…

                                Muuten tälläkin kerta huoltomies jaksoi kehua kuinka ikuisia nämä koneet ovat, mitä nyt tällainen pieni typpivika esiintyy välillä mikä rikkoo koneen korjauskelvottomaan kuntoon…

                                Auto on 525da farmari -04 (E39), suomimallia, ajettu 290tkm, läppä meni rikki kesän alussa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎