Originally posted by Yltti
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan
Collapse
X
-
Originally posted by Yltti View PostKyllä se akseli on ihan saman paksuinen koko matkalta. Ja Läppä on kiinteänä akselissä. Sitä en tiedä mitä suunnittelija on hakenut kun siihen on laitettu 2 pientä torx kantaista ruuvia 2 kpl.
Comment
-
-
Sorry OT..
Originally posted by rasanttu View PostSe että auto saastuttaa hivenen enemmän ei paljon merkkaa kun katselet ympärillesi millaisia 10x saastuttavampia liikennevälineitä on liikenteessä. Kaupungissa ei ole pakkoa asua (altistua pakokaasuille) ja autolla ei ole pakko ajaa (saastuttaa) jos nämä asiat vaivaa.
Ja loppu tuosta onkin täyttä skeidaa..- E34 M5 Diamantschwarz restoration project-
ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Originally posted by Vasara View PostKatselin äsken Rahun postausta, missä läpät on ja missä ei...
E53 X5 ei läppiä? Minusta -03 asti läppiä ei ole, mutta -04 alkaen facelift malleissa ne ovat. Konehan on sama kuin alkupään E60 530d (M57N 218hv)BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by Rahu View PostNe mitä olen muutamat X5 faceliftit(-04->)tsekannut niin missään ei ole läppiä ollut vaikka N kone onkin.-> E92 325i -07
ex: E53 X5 3.0d -04 Sport
Comment
-
-
Originally posted by sassi View PostOT:
Nyt kävin katsastamassa eri paikassa (myös EGR disabloitu), ennen katsastukseen menoa kävin vähän "lämmittämässä" ettei noki lähde liikkeelle testin aikana, oli paljon matkaköröttelyä takana... Siellä sitten katsastusmies noitui että "Perkele että näistä 6-sylinterisistä bemareista on hankala saada tuloksia. No ei saatana täältä mitään tule!"E46 -03 330d * 160 kw * 500 Nm
Comment
-
-
Originally posted by surface View PostSama juttu, EGR disabloitu ja läpät poistettu ja meni päästömittauksista läpi että heilahti, ollut edes lähellä maksimi arvoja. Auto 330d (204 hv)- E34 M5 Diamantschwarz restoration project-
ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Originally posted by Jonsku View PostEipä katsastuksessa pystytä pahemmin NOx:ja mittailemaan, mm. niitä varten on olemassa pussitestit jne
Comment
-
-
Originally posted by Vasara View PostUskaltaako tämän perusteella huokaista helpotuksesta, vai pitääkö mielenrauhan saamiseksi avata kone ja kurkata?BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by Anzafin View PostKatsohan uudestaan jos et usko. Piirustelin hienon kuvan siitä rakenteesta:
Tässä sama valokuvana: oman auton (e90 320d -05) läppäakseli ja läppä.
Porsche Cayman S
MB 200cdi W203
ex: BMW F36 420xd M-sport
ex: BMW e46 M3
ex: Nissan Micra 995cc "pikkulohko"
ex: Mercedes-Benz 220cdi -08 w204
ex: e36 M3 sedan
ex: e90 320d
ex: e30 320i (2.6) -87
ex: e39 520i -97
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostJep, mutta niinkuin totesitkin aiemmin niillä arvoilla ei ole käytännössä mitään merkitystä oikeassa elämässä koska valtaosalla autoista kuitenkin ajetaan ja kuormituksessa egr on disabloitu(pieni merkitys on isoissa ja ruuhkaisissa kaupungeissa jossa autot seisoo valoissa ison ajan). Vähä sama kun mitataan jotain savutusarvoja ilman kuormitusta.
Nimenomaan osakuormilla tuolla on vaikutusta _päästöihin_, muuhun ei niinkään eli sikäli se on todellakin merkittävä tekijä osakuormilla jolloin moottorin hyötysuhde on muutenkin joitain prosentteja..
Mutta tämä OT;stä, voi jatkaa muualla jos huvittaa.- E34 M5 Diamantschwarz restoration project-
ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Originally posted by Jonsku View Postöö ? mitäköhän tuollakin meinaat.
Nimenomaan osakuormilla tuolla on vaikutusta _päästöihin_, muuhun ei niinkään eli sikäli se on todellakin merkittävä tekijä osakuormilla jolloin moottorin hyötysuhde on muutenkin joitain prosentteja..
Mutta tämä OT;stä, voi jatkaa muualla jos huvittaa.
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostHehe Sori sekoiluni, näinhän se tosiaan menee. Missä kohdin tuo raja menee, että egr-disabloidaan?
- Coolant temperature < 16 °C or > 100 °C (status EGR = 11 or 12)
- Engine speed < 600 rpm or > 2700 rpm (status EGR = 8, 13 or 15)
- Required volume > 36 mm^3 (status EGR = 7)
- Atmospheric pressure < 880 mbar (status EGR = 10)
- Battery voltage < 9 V (status EGR = 6)
- Starting engine (status EGR = 9)
- Coasting (status EGR = 4 or 14)
- Engine idling for longer than 15 min (status EGR = 2)
BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
Lukasin nää 47 sivua aiheesta ja voin kertoa että läpät lähtee mun autosta. Sen verta kova homma on etten ala ite pihalla niden kans räpimään.Soittelin wetterille ja hinnaksi hommalle sanottiin 300€, minä sitte kysyin että onko teillä poistettu näitä ja oletteko tietoisia mitä vahinkoa ne saa aikaan. Vastaus oli että "tuolta työluettelosta löytyi sellainen työ ja vaikka niitä oliskin tehty ja ongelman tietäisin niin enhän minä saa puhua." Vissiin nykyään on vaitiolovelvollisuus jopa töidenvastaanottajalla. Auto on 320d -03MB C S204
BMW e30 cabriolet
Lynx 3500 gls - 93
Comment
-
Comment