Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Anzafin
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 3747
    • Kajaani

    Originally posted by Yltti View Post
    Kyllä se akseli on ihan saman paksuinen koko matkalta. Ja Läppä on kiinteänä akselissä. Sitä en tiedä mitä suunnittelija on hakenut kun siihen on laitettu 2 pientä torx kantaista ruuvia 2 kpl.
    Katsohan uudestaan jos et usko. Piirustelin hienon kuvan siitä rakenteesta:

    Comment

    • aaronp
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2005
      • 908
      • Pirkanmaa

      Originally posted by Yltti View Post
      Kyllä se akseli on ihan saman paksuinen koko matkalta. Ja Läppä on kiinteänä akselissä. Sitä en tiedä mitä suunnittelija on hakenut kun siihen on laitettu 2 pientä torx kantaista ruuvia 2 kpl.
      Mulla läpät lähti komiasti irti akselista kun ruuvailin ne torxit siitä veke, akseli on vieläkin mulla paikallaan ja poistin vain läpät.

      Comment

      • Jonsku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 4645
        • Tuusula

        Sorry OT..

        Originally posted by rasanttu View Post
        Se että auto saastuttaa hivenen enemmän ei paljon merkkaa kun katselet ympärillesi millaisia 10x saastuttavampia liikennevälineitä on liikenteessä. Kaupungissa ei ole pakkoa asua (altistua pakokaasuille) ja autolla ei ole pakko ajaa (saastuttaa) jos nämä asiat vaivaa.
        Palttiarallaa 20% EGR:llä NOx:t tippuvat 80%, se ei mielestäni ole "hivenen enemmän". Osakuormillahan tuota systeemiä ainoastaan käytetään, joten käytännön suorituskykyyn / kulutukseen tuolla ei merkittävää vaikutusta ole.

        Ja loppu tuosta onkin täyttä skeidaa..
        - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

        ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
        ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
        ex. Alpina D10 Touring #33/94
        ... and many more

        Comment

        • Rahu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 6464
          • Tuusula

          Originally posted by Vasara View Post
          Katselin äsken Rahun postausta, missä läpät on ja missä ei...


          E53 X5 ei läppiä? Minusta -03 asti läppiä ei ole, mutta -04 alkaen facelift malleissa ne ovat. Konehan on sama kuin alkupään E60 530d (M57N 218hv)
          Ne mitä olen muutamat X5 faceliftit(-04->)tsekannut niin missään ei ole läppiä ollut vaikka N kone onkin.
          BMW Service
          P.o4oo925441
          [email protected]
          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

          Comment

          • Vasara
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2006
            • 310
            • Hesa

            Originally posted by Rahu View Post
            Ne mitä olen muutamat X5 faceliftit(-04->)tsekannut niin missään ei ole läppiä ollut vaikka N kone onkin.
            Uskaltaako tämän perusteella huokaista helpotuksesta, vai pitääkö mielenrauhan saamiseksi avata kone ja kurkata?
            -> E92 325i -07
            ex: E53 X5 3.0d -04 Sport

            Comment

            • rasanttu
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2007
              • 530
              • Tuusula

              Originally posted by Vasara View Post
              Uskaltaako tämän perusteella huokaista helpotuksesta, vai pitääkö mielenrauhan saamiseksi avata kone ja kurkata?
              Elä avaa koko moottoria. Kädellä tai peilillä näkee onko imusarjan alla akseli joka liikuttaa läppiä-.
              Freude am Fahren

              Comment

              • surface
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2008
                • 257

                Originally posted by sassi View Post
                OT:


                Nyt kävin katsastamassa eri paikassa (myös EGR disabloitu), ennen katsastukseen menoa kävin vähän "lämmittämässä" ettei noki lähde liikkeelle testin aikana, oli paljon matkaköröttelyä takana... Siellä sitten katsastusmies noitui että "Perkele että näistä 6-sylinterisistä bemareista on hankala saada tuloksia. No ei saatana täältä mitään tule!"
                Sama juttu, EGR disabloitu ja läpät poistettu ja meni päästömittauksista läpi että heilahti, ollut edes lähellä maksimi arvoja. Auto 330d (204 hv)
                E46 -03 330d * 160 kw * 500 Nm

                Comment

                • Jonsku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 4645
                  • Tuusula

                  Originally posted by surface View Post
                  Sama juttu, EGR disabloitu ja läpät poistettu ja meni päästömittauksista läpi että heilahti, ollut edes lähellä maksimi arvoja. Auto 330d (204 hv)
                  Eipä katsastuksessa pystytä pahemmin NOx:ja mittailemaan, mm. niitä varten on olemassa pussitestit jne
                  - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                  ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                  ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                  ex. Alpina D10 Touring #33/94
                  ... and many more

                  Comment

                  • Thuppu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2007
                    • 3626
                    • Seinäjoki

                    Originally posted by Jonsku View Post
                    Eipä katsastuksessa pystytä pahemmin NOx:ja mittailemaan, mm. niitä varten on olemassa pussitestit jne
                    Jep, mutta niinkuin totesitkin aiemmin niillä arvoilla ei ole käytännössä mitään merkitystä oikeassa elämässä koska valtaosalla autoista kuitenkin ajetaan ja kuormituksessa egr on disabloitu(pieni merkitys on isoissa ja ruuhkaisissa kaupungeissa jossa autot seisoo valoissa ison ajan). Vähä sama kun mitataan jotain savutusarvoja ilman kuormitusta.
                    BMW 740iA "ALPINA"
                    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                    Comment

                    • Rahu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 6464
                      • Tuusula

                      Originally posted by Vasara View Post
                      Uskaltaako tämän perusteella huokaista helpotuksesta, vai pitääkö mielenrauhan saamiseksi avata kone ja kurkata?
                      Voithan toki kurkata varmuudeksi jos saat nukuttua paremmin. Riittää kun avaa konepellin ja kurkkaa siitä kuskinpuoleisen etuvalon takaa niin pitäisi tangon näkyä mikäli just sulle sellainen olisi laitettu.
                      BMW Service
                      P.o4oo925441
                      [email protected]
                      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                      Comment

                      • Ässä
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2003
                        • 374
                        • Nokia

                        Originally posted by Anzafin View Post
                        Katsohan uudestaan jos et usko. Piirustelin hienon kuvan siitä rakenteesta:

                        Tässä sama valokuvana: oman auton (e90 320d -05) läppäakseli ja läppä.
                        Porsche Cayman S
                        MB 200cdi W203

                        ex: BMW F36 420xd M-sport
                        ex: BMW e46 M3
                        ex: Nissan Micra 995cc "pikkulohko"
                        ex: Mercedes-Benz 220cdi -08 w204
                        ex: e36 M3 sedan
                        ex: e90 320d
                        ex: e30 320i (2.6) -87
                        ex: e39 520i -97

                        Comment

                        • Jonsku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 4645
                          • Tuusula

                          Originally posted by Thuppu View Post
                          Jep, mutta niinkuin totesitkin aiemmin niillä arvoilla ei ole käytännössä mitään merkitystä oikeassa elämässä koska valtaosalla autoista kuitenkin ajetaan ja kuormituksessa egr on disabloitu(pieni merkitys on isoissa ja ruuhkaisissa kaupungeissa jossa autot seisoo valoissa ison ajan). Vähä sama kun mitataan jotain savutusarvoja ilman kuormitusta.
                          öö ? mitäköhän tuollakin meinaat.

                          Nimenomaan osakuormilla tuolla on vaikutusta _päästöihin_, muuhun ei niinkään eli sikäli se on todellakin merkittävä tekijä osakuormilla jolloin moottorin hyötysuhde on muutenkin joitain prosentteja..

                          Mutta tämä OT;stä, voi jatkaa muualla jos huvittaa.
                          - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                          ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                          ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                          ex. Alpina D10 Touring #33/94
                          ... and many more

                          Comment

                          • Thuppu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2007
                            • 3626
                            • Seinäjoki

                            Originally posted by Jonsku View Post
                            öö ? mitäköhän tuollakin meinaat.

                            Nimenomaan osakuormilla tuolla on vaikutusta _päästöihin_, muuhun ei niinkään eli sikäli se on todellakin merkittävä tekijä osakuormilla jolloin moottorin hyötysuhde on muutenkin joitain prosentteja..

                            Mutta tämä OT;stä, voi jatkaa muualla jos huvittaa.
                            Hehe Sori sekoiluni, näinhän se tosiaan menee. Missä kohdin tuo raja menee, että egr-disabloidaan?
                            BMW 740iA "ALPINA"
                            BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                            Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                            Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                            Comment

                            • Rahu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 6464
                              • Tuusula

                              Originally posted by Thuppu View Post
                              Hehe Sori sekoiluni, näinhän se tosiaan menee. Missä kohdin tuo raja menee, että egr-disabloidaan?
                              Exhaust gas recirculation is switched off when:
                              • Coolant temperature < 16 °C or > 100 °C (status EGR = 11 or 12)
                              • Engine speed < 600 rpm or > 2700 rpm (status EGR = 8, 13 or 15)
                              • Required volume > 36 mm^3 (status EGR = 7)
                              • Atmospheric pressure < 880 mbar (status EGR = 10)
                              • Battery voltage < 9 V (status EGR = 6)
                              • Starting engine (status EGR = 9)
                              • Coasting (status EGR = 4 or 14)
                              • Engine idling for longer than 15 min (status EGR = 2)
                              BMW Service
                              P.o4oo925441
                              [email protected]
                              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                              Comment

                              • korpis
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2009
                                • 115
                                • Kemijärvi/Kittilä/Pyhätunturi

                                Lukasin nää 47 sivua aiheesta ja voin kertoa että läpät lähtee mun autosta. Sen verta kova homma on etten ala ite pihalla niden kans räpimään.Soittelin wetterille ja hinnaksi hommalle sanottiin 300€, minä sitte kysyin että onko teillä poistettu näitä ja oletteko tietoisia mitä vahinkoa ne saa aikaan. Vastaus oli että "tuolta työluettelosta löytyi sellainen työ ja vaikka niitä oliskin tehty ja ongelman tietäisin niin enhän minä saa puhua." Vissiin nykyään on vaitiolovelvollisuus jopa töidenvastaanottajalla. Auto on 320d -03
                                MB C S204
                                BMW e30 cabriolet
                                Lynx 3500 gls - 93

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎