Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pekki
    Bimmer Rookie
    • May 2003
    • 156
    • Helsinki

    Tarkennusta vielä, niin siis onko tuo M57N2 (e91 '05) kone samalla tavalla ongelmallinen? Läpäthän siellä ilmeisesti kuitenkin on, vai?

    Thänks!

    -Pekki

    Comment

    • Arnolds
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 3311
      • Kajjjaani

      Originally posted by Pekki View Post
      Tarkennusta vielä, niin siis onko tuo M57N2 (e91 '05) kone samalla tavalla ongelmallinen? Läpäthän siellä ilmeisesti kuitenkin on, vai?

      Thänks!

      -Pekki
      ja pois vaan.
      F26 xDrive20d TwinPower

      EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

      Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

      Comment

      • nasujantero
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 88
        • Kokkola

        Onko E91 330 D vm.06 manuaalissa kans läppä vikaa?? Moottori olisi kaiken mukaan se M57N2

        Comment

        • Rahu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 6464
          • Tuusula

          Originally posted by nasujantero View Post
          Onko E91 330 D vm.06 manuaalissa kans läppä vikaa?? Moottori olisi kaiken mukaan se M57N2
          Arvaa.:think
          BMW Service
          P.o4oo925441
          [email protected]
          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

          Comment

          • rasanttu
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2007
            • 530
            • Tuusula

            Onko 09 2.0D ja 3.0D malleissakin vielä läpät? Onko niille tehty mitään?
            Freude am Fahren

            Comment

            • nasujantero
              BTCF Member
              • Sep 2005
              • 88
              • Kokkola

              Oletteko poistaneet pelkät läpät? muistaakseni vain torxeilla kiinni...
              Kannattaako koko akseli poistaa samalla, pitääkö ns. tukkia akselinreijät poiston jälkeen?

              Comment

              • Arnolds
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 3311
                • Kajjjaani

                Originally posted by nasujantero View Post
                Oletteko poistaneet pelkät läpät? muistaakseni vain torxeilla kiinni...
                Kannattaako koko akseli poistaa samalla, pitääkö ns. tukkia akselinreijät poiston jälkeen?
                Koko hela hoito pois ja ruuvi sikaliimalla/vast siihen akselin reikään.
                F26 xDrive20d TwinPower

                EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                Comment

                • nasujantero
                  BTCF Member
                  • Sep 2005
                  • 88
                  • Kokkola

                  Nyt on tilattu kans aika läppäleikkaukseen, sanoin et ottaa läpät helvettiin ja jättää akselit paikalleen niin ei tarvi rueta täyttelemään mitään reikiä.
                  Luulis et ei se enää ku läpän poistaa niin kuormita akselia juurikaan

                  Comment

                  • tmikki
                    Newbiemmer
                    • Apr 2006
                    • 18

                    Tuli tuossa ostettua 535da -05 ja sovin myyjäliikkeen kanssa että läpät poistetaan heidän toimesta kun sattuu kerran olemaan virallinen BMW huolto. Eipä tarvitse tuotakaan sitten jännittää. Ihan asiallisesti suhtautuivat pyyntöön ja sanoivat että onhan näitä tehty, vaikka väittivätkin ettei 6/04:n jälkeen valmistuneiden kanssa ole ollut ongelmia. Mutta varma on varmaa.
                    e114 1602 -75 -> e21 320 -76 -> e21 320 -79 -> e30 320i -85 -> e23 728i -82 -> e34 520i -88 -> e30 316i -88 -> e36 316i -91 -> e34 535i -88 -> e34 525i -91 -> e39 523i -96 -> e46 320i -99 -> e39 520i -00 -> e39 525d -01 -> e39 530da m-sport -01 -> e60 530da -03 -> e60 535da -05 -> e60 535da m-sport -05 ->e90 320da -05 ->e60 535da m-sport -05 ->f10 530da -10

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9126
                      • Oulu

                      Originally posted by nasujantero View Post
                      Nyt on tilattu kans aika läppäleikkaukseen, sanoin et ottaa läpät helvettiin ja jättää akselit paikalleen niin ei tarvi rueta täyttelemään mitään reikiä.
                      Luulis et ei se enää ku läpän poistaa niin kuormita akselia juurikaan
                      Ei niitä akseleita ole mitään järkeä jättää sinne. Se akseli on melkoisen hento niiden läpän kiinnitysruuvien kohdalta. Eikä siinä akselireiän tulppaamisessa ole mitään ihmeellistä. M5-M6 ~10 mm ruuvi tiivisteliiman kera.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7516
                        • Jyväshyvä

                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Ei niitä akseleita ole mitään järkeä jättää sinne. Se akseli on melkoisen hento niiden läpän kiinnitysruuvien kohdalta. Eikä siinä akselireiän tulppaamisessa ole mitään ihmeellistä. M5-M6 ~10 mm ruuvi tiivisteliiman kera.
                        M6 pultit mennee paikalleen jos käyttää vähän kierretappia tai pelkkää voimaa ;-)

                        Itse olen laittanut peltikattoruuvien rikat sinne alle,
                        niissähän on ne kumet ja ne käy siihen koloon kuin olisi sitä varten tehty...

                        Tosin nuo akselit EI voi mennä poikki jos läpät on poistettu...
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • 324tdic2d
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2004
                          • 136
                          • Kemi, Oulu, Vaala

                          Originally posted by MajorDrake View Post
                          M6 pultit mennee paikalleen jos käyttää vähän kierretappia tai pelkkää voimaa ;-)

                          Itse olen laittanut peltikattoruuvien rikat sinne alle,
                          niissähän on ne kumet ja ne käy siihen koloon kuin olisi sitä varten tehty...

                          Tosin nuo akselit EI voi mennä poikki jos läpät on poistettu...
                          Tätä on yritetty, eli jättää akselit paikalleen ja irroittaa läpät niistä.
                          Läpät on kiinnitetty akseleihin todella pienillä torx-ruuveilla, joten ostin hyvälaatuisen torx-sarjan tätä hommaa varten.
                          Kolmissa miehin niitä irroittamaan.. kun torx-ruuvi lähtee pyörimään, se pyörii kierroksen ehkä pari ja sitten katkeaa, jolloin läppä jää vielä kiinni akseliin.
                          Oliko nyt niin, että kahdesta akselista saimme läpät irti ruuvit poistamalla.
                          Tämän todettua katkaisimme vain leikkureilla akselin juuresta poikki ja teimme ruuvi-liima paikkauksen akselin reikään.
                          Varmaan, jos viittisi jollain pikkuporalla koittaa porata katkenneita torx-ruuveja pois, niin voisi onnistua jättämään akselit paikalleen.

                          Suosittelen poistamaan myös akselit, ainakin akselireiän ostalta tulee tiiviimpi omatekoisella ruuvi-liima -ratkaisulla.
                          325iA Cabriolet 3/1987
                          330d 6/2003

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7516
                            • Jyväshyvä

                            Originally posted by 324tdic2d View Post
                            katkaisimme vain leikkureilla akselin juuresta poikki ja teimme ruuvi-liima paikkauksen akselin reikään.
                            Minä olen vain porannut torx-"pulteista" kannat pois ja ottanyt läpät irti,
                            ei niitä akseleita tarvitse katkoa. Menee about minutti/läppä aikaa...

                            Joskus ruuvi pyörii terän mukana joten joutuu pihdeillä pyörittämään niitä
                            "pulttien" kärkiä vähän takaisinpäin jotta akselit lähtee vetämällä pois...
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • Rahu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 6464
                              • Tuusula

                              En näe myöskään järkeä miksi akselit pitäisi sinne jättää, vähän sama kun ottaisi vain puolet läpistäkin pois.
                              BMW Service
                              P.o4oo925441
                              [email protected]
                              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                              Comment

                              • Samppasika
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2004
                                • 769
                                • Kempele

                                Ei mitään älyä jättää niitä akseleita sinne! Mikä nitä pitää paikallaan, jos se läppä on siitä poistettu? Monesti ovat vielä selvästi vuotaneetkin öljysotkua akselin ja tiivisteen välistä ulospäin. Aivan turhaa myös alkaa torxilla niitä availemaan! Akseli poikki parilla väännöllä edestakaisin ja läpät vittuun...Aikaa menee 10 sekuntia per läppä.. Sitten toimitaan kuten Clavurion asian esitti..
                                Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                                E61 530d M-sport -08
                                E39 528i Touring -97

                                Yhteydenotot: [email protected] !!

                                Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎