Onko E91 330 D vm.06 manuaalissa kans läppä vikaa?? Moottori olisi kaiken mukaan se M57N2
Arvaa.:think
BMW Service P.o4oo925441 [email protected] Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Oletteko poistaneet pelkät läpät? muistaakseni vain torxeilla kiinni...
Kannattaako koko akseli poistaa samalla, pitääkö ns. tukkia akselinreijät poiston jälkeen?
Oletteko poistaneet pelkät läpät? muistaakseni vain torxeilla kiinni...
Kannattaako koko akseli poistaa samalla, pitääkö ns. tukkia akselinreijät poiston jälkeen?
Koko hela hoito pois ja ruuvi sikaliimalla/vast siihen akselin reikään.
Nyt on tilattu kans aika läppäleikkaukseen, sanoin et ottaa läpät helvettiin ja jättää akselit paikalleen niin ei tarvi rueta täyttelemään mitään reikiä.
Luulis et ei se enää ku läpän poistaa niin kuormita akselia juurikaan
Tuli tuossa ostettua 535da -05 ja sovin myyjäliikkeen kanssa että läpät poistetaan heidän toimesta kun sattuu kerran olemaan virallinen BMW huolto. Eipä tarvitse tuotakaan sitten jännittää. Ihan asiallisesti suhtautuivat pyyntöön ja sanoivat että onhan näitä tehty, vaikka väittivätkin ettei 6/04:n jälkeen valmistuneiden kanssa ole ollut ongelmia. Mutta varma on varmaa.
Nyt on tilattu kans aika läppäleikkaukseen, sanoin et ottaa läpät helvettiin ja jättää akselit paikalleen niin ei tarvi rueta täyttelemään mitään reikiä.
Luulis et ei se enää ku läpän poistaa niin kuormita akselia juurikaan
Ei niitä akseleita ole mitään järkeä jättää sinne. Se akseli on melkoisen hento niiden läpän kiinnitysruuvien kohdalta. Eikä siinä akselireiän tulppaamisessa ole mitään ihmeellistä. M5-M6 ~10 mm ruuvi tiivisteliiman kera.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Ei niitä akseleita ole mitään järkeä jättää sinne. Se akseli on melkoisen hento niiden läpän kiinnitysruuvien kohdalta. Eikä siinä akselireiän tulppaamisessa ole mitään ihmeellistä. M5-M6 ~10 mm ruuvi tiivisteliiman kera.
M6 pultit mennee paikalleen jos käyttää vähän kierretappia tai pelkkää voimaa ;-)
Itse olen laittanut peltikattoruuvien rikat sinne alle,
niissähän on ne kumet ja ne käy siihen koloon kuin olisi sitä varten tehty...
Tosin nuo akselit EI voi mennä poikki jos läpät on poistettu...
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
M6 pultit mennee paikalleen jos käyttää vähän kierretappia tai pelkkää voimaa ;-)
Itse olen laittanut peltikattoruuvien rikat sinne alle,
niissähän on ne kumet ja ne käy siihen koloon kuin olisi sitä varten tehty...
Tosin nuo akselit EI voi mennä poikki jos läpät on poistettu...
Tätä on yritetty, eli jättää akselit paikalleen ja irroittaa läpät niistä.
Läpät on kiinnitetty akseleihin todella pienillä torx-ruuveilla, joten ostin hyvälaatuisen torx-sarjan tätä hommaa varten.
Kolmissa miehin niitä irroittamaan.. kun torx-ruuvi lähtee pyörimään, se pyörii kierroksen ehkä pari ja sitten katkeaa, jolloin läppä jää vielä kiinni akseliin.
Oliko nyt niin, että kahdesta akselista saimme läpät irti ruuvit poistamalla.
Tämän todettua katkaisimme vain leikkureilla akselin juuresta poikki ja teimme ruuvi-liima paikkauksen akselin reikään.
Varmaan, jos viittisi jollain pikkuporalla koittaa porata katkenneita torx-ruuveja pois, niin voisi onnistua jättämään akselit paikalleen.
Suosittelen poistamaan myös akselit, ainakin akselireiän ostalta tulee tiiviimpi omatekoisella ruuvi-liima -ratkaisulla.
En näe myöskään järkeä miksi akselit pitäisi sinne jättää, vähän sama kun ottaisi vain puolet läpistäkin pois.
BMW Service P.o4oo925441 [email protected] Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Ei mitään älyä jättää niitä akseleita sinne! Mikä nitä pitää paikallaan, jos se läppä on siitä poistettu? Monesti ovat vielä selvästi vuotaneetkin öljysotkua akselin ja tiivisteen välistä ulospäin. Aivan turhaa myös alkaa torxilla niitä availemaan! Akseli poikki parilla väännöllä edestakaisin ja läpät vittuun...Aikaa menee 10 sekuntia per läppä.. Sitten toimitaan kuten Clavurion asian esitti..
Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
E61 530d M-sport -08
E39 528i Touring -97
Comment