Olen nähnyt yhden -04 -mallisen E39:n jossa EGR:n alipaineletkun tulppaaminen sytytti vikavalon. Mitä eroa siinä on muihin E39:hin?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan
Collapse
X
-
Originally posted by MakeH View PostOlen nähnyt yhden -04 -mallisen E39:n jossa EGR:n alipaineletkun tulppaaminen sytytti vikavalon. Mitä eroa siinä on muihin E39:hin?
Comment
-
-
noita kokemuksia kun kaivattiin niin käytinpä minäkin tuoreena bmw omistajana 03/04 525D touringin läppien poistossa, oulun merkkiliikkeessä tietenkin, kaverin suosituksen saattelemana.
Hämmästys oli suuri kun kävi ilmi että yksi peltiläpistä+pätkä akselia puuttui kokonaan. samoin 4stä läpästä oli toinen niitti kadonnut ja akseli poikki eli olivat jumissa miten sattuu - viittä vaille putoamassa nekin. autolla ajettu ~160tkm, kaikki huollot tehty jne
nyt sitten ihmetellään missä nuo kadonneet osat on, imusarjassa niitä ei näkynyt mitään. kone käy kuin enkeli ja ainakin 20tkm on ajettu niin ettei edellinen omistaja/minä ole huomannut mitään erikoista. huoltohistoriaa selvitin (suomiauto) ja sieltä ei paljastunut mitään erikoista.
täysin eivät yöunet nyt kyllä palautuneet vaikka läpät poistettiin. Joku kuningas vaikka täältä oulun talousalueelta voisi kyllä nyt vähän valaista että mistä nuo helkkarin läpät niitit ja akselin pätkä voisi löytyä jos ei sitten jo katalyssaatorista asti...
pikkusen jos saa sanoa niin on ollut vanhaa sotaratsua (VW polo) ikävä._______________________________________
F11 530xd touring -13
e46 316i sport -05
ex- e61 525xd touring -09
ex- e39 525d touring -04
* Vikakoodien lukua,livedataa,koodailua yms Haukipudas-Oulu
Comment
-
-
Originally posted by JaskaKoo View Postnoita kokemuksia kun kaivattiin niin käytinpä minäkin tuoreena bmw omistajana 03/04 525D touringin läppien poistossa, oulun merkkiliikkeessä tietenkin, kaverin suosituksen saattelemana.
Hämmästys oli suuri kun kävi ilmi että yksi peltiläpistä+pätkä akselia puuttui kokonaan. samoin 4stä läpästä oli toinen niitti kadonnut ja akseli poikki eli olivat jumissa miten sattuu - viittä vaille putoamassa nekin. autolla ajettu ~160tkm, kaikki huollot tehty jne
nyt sitten ihmetellään missä nuo kadonneet osat on, imusarjassa niitä ei näkynyt mitään. kone käy kuin enkeli ja ainakin 20tkm on ajettu niin ettei edellinen omistaja/minä ole huomannut mitään erikoista. huoltohistoriaa selvitin (suomiauto) ja sieltä ei paljastunut mitään erikoista.
täysin eivät yöunet nyt kyllä palautuneet vaikka läpät poistettiin. Joku kuningas vaikka täältä oulun talousalueelta voisi kyllä nyt vähän valaista että mistä nuo helkkarin läpät niitit ja akselin pätkä voisi löytyä jos ei sitten jo katalyssaatorista asti...
pikkusen jos saa sanoa niin on ollut vanhaa sotaratsua (VW polo) ikävä.
Hyviä unia
Comment
-
-
Originally posted by Artok123 View PostTuo kadonneitten läppien arvoitus ei liene selviä kuin kannen avaamisella.
Hyviä unia
näinpä, kuinkahan suuresta operaatiosta tässä on kyse? jos joku viikonloppu ottaisi työn alle... ajattelin tosin aloittaa katin ravistelulla ikäänkuin varmistukseksi että onko tavara varmasti tullut läpi asti.:think_______________________________________
F11 530xd touring -13
e46 316i sport -05
ex- e61 525xd touring -09
ex- e39 525d touring -04
* Vikakoodien lukua,livedataa,koodailua yms Haukipudas-Oulu
Comment
-
-
Originally posted by JaskaKoo View Postnäinpä, kuinkahan suuresta operaatiosta tässä on kyse? jos joku viikonloppu ottaisi työn alle... ajattelin tosin aloittaa katin ravistelulla ikäänkuin varmistukseksi että onko tavara varmasti tullut läpi asti.:think1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
Comment
-
-
Originally posted by r.w. View PostNe osat ovat kyllä varmasti irronneet purkaessa, tai sitten joku on operaatiota jo aiemmin yrittänyt, mutta huonolla menestyksellä. Jos toi romumäärä olisi mennyt koneen läpi, saisit laskea ehjät osat yhden käden sormilla.
Jatkoa ajatellen tyytyisin toteamaan, "Why fix it if it ain't broken?" Jos auto kerran kaikin puolin hyrskyttää nätisti, niin mitäs sitä avaamaan. Miettii asiaa uusien osien muodossa sitten, jos joku paikka porsii. Onko siitä muuten katottu suuttimien korjausarvot, jotka ollessaan pahasti plussalla kyllä kielisi ongelmasta pytyn puristuspaineissa.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Pystyykö tuollainen irtoläppä jäämään kannen imukanavaan jumiin ? Mutuilen vaan en ole ikinä vastaavan moottorin kantta nähnyt irtonaisena ja omat kokemukset bensa koneista.
Vähän aihetta sivuten: Joskus meni omasta turbopyörästä kaasarin neula katki ja neula oli mennyt sylinterin läpi aihettamatta vahinkoja. Lopulta neula löytyi 2vuoden ajon jälkeen turbon huollattamisen yhteydessä turbon sisältä ja oli syönyt akselin sieltä lähse poiki aiheuttaen kivaa savutusta.Last edited by Panu.K; 05-08-2009, 16:22.Kulkuvälineet:
Etsintä käynnissä
ex BMW:t
e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
ex muun merkkiset:
Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350
Comment
-
-
Originally posted by Simpel View Postsilloin on kyllä onnentähden alla syntynyt
Kuviakin muuten noista läpyköistä löytyy jos joku kaipailee. Ei heikkohermoisille.
btw nuo neljä katkennutta akselia + vääntynyttä läppää ja niiden ulossaanti ajoissa jo sinänsä oikeuttaa lotto+jokeri pakettiin ens lauantaiksi_______________________________________
F11 530xd touring -13
e46 316i sport -05
ex- e61 525xd touring -09
ex- e39 525d touring -04
* Vikakoodien lukua,livedataa,koodailua yms Haukipudas-Oulu
Comment
-
-
Originally posted by MakeH View PostOlen nähnyt yhden -04 -mallisen E39:n jossa EGR:n alipaineletkun tulppaaminen sytytti vikavalon. Mitä eroa siinä on muihin E39:hin?
Comment
-
-
Originally posted by rasanttu View PostMulla on 12/03 käyttöönotettu E39 530DA ja se alkoi kiukuttelemaan EGR:n letkun tulppauksen yhteydessä..Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
BMW maksaa
Runsaan vuoden kestäneen juupas eipäs kirjelmien vaihtamisen jälkeen Kuluttajariitalautakunta on tehnyt päätöksen imusarjan läppärikon aiheuttamassa moottorivauriotapauksessa.
Kuluttajariitalautakunta suosittaa Oy BMW Suomi Ab:tä maksamaan 2500 € korkoineen sen lisäksi, mitä olivat korjauksen yhteydessä tulleet vastaan noin 6000 €.
BMW Suomi on asiamiehensä välityksellä ilmoittanut noudattavansa Kuluttajariitalautakunnan suositusta ja maksavansa sen mukaisesti.
Kustannukset jakautuvat näin ollen 50/50. Olisi tietysti voinut olla parempikin ratkaisu.
Aika näyttää, lähteekö Kuluttaja-asiamies ajamaan Mikon kaavailemaa ryhmäkannetta ja muuttaako sen mahdollinen ratkaisu jakosuhdetta.
Kannattaa käyttää asiantuntevaa juristia asian hoitamiseen eikä yrittää itse päätään marmoritiskiin lyömällä ratkoa asiaansa.
Varsinkin, kun kotivakuutuksen oikeusturvavakuutus korvaa valtaosan kustannuksista.
Minulta saa yhteystiedot juristiini, jos joku sitä haluaa.
Comment
-
Comment