Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rioj
    Bimmer Rookie
    • Dec 2008
    • 47
    • Hyvinkää

    Moro.

    Kyllä tosta M47N2 koneesta läpät löytyy.

    Comment

    • Muuli
      Bimmer Rookie
      • Mar 2007
      • 115

      Originally posted by Rahu View Post
      Laitetaan tiedoksi tänne ennen kuin kaikki alkaa kyselemään että löytyykö omasta autosta läppiä...

      Läpät tuli diesel moottoreihin:

      M47 ei läppiä.

      M57 3/2000-> automaateissa, ei manuaaleissa.

      M47N ja M57N moottoreissa on jo kaikissa vaihteistosta riippumatta.

      E53 (X5) Ei läppiä.

      E83 (X3) on läpät

      LCI malleissa läpät kaikissa dieseleissä.


      Jos jollain on tähän jotain lisättävää niin laittakaa privaa niin lisään kaikki samaan postaukseen niin löytyy jatkossa sitten helpommin tietoa etsiville.

      Ei muuta kuin unettomia öitä kaikille kellä pullistui verisuoni päässä tämän luettuaan.
      E53:en missä on partikkeliloukku niin läpät löytyy myös.

      Comment

      • Rahu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 6464
        • Tuusula

        Originally posted by Muuli View Post
        E53:en missä on partikkeliloukku niin läpät löytyy myös.
        Ok, lisätään listaan
        BMW Service
        P.o4oo925441
        [email protected]
        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9147
          • Oulu

          Sellainen kummajainen tuohon Rahun hyvään listaan, että LCI 525d:ssä EI ole läppiä ("alavireinen" 3-litrainen).
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • Rahu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 6464
            • Tuusula

            Originally posted by Clavurion View Post
            Sellainen kummajainen tuohon Rahun hyvään listaan, että LCI 525d:ssä EI ole läppiä ("alavireinen" 3-litrainen).
            No noh, päivitetään listaan.
            BMW Service
            P.o4oo925441
            [email protected]
            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

            Comment

            • Baggio77
              Bimmer Rookie
              • Nov 2009
              • 99
              • Pirkanmaa

              Mitä ketjun alottajalle kuuluu? Miten Bmw tuli vastaan asiassa vai tuliko mitenkään?
              F31 320d xDrive -13
              -------------------------
              ex e39 523 -96
              ex e46 320d touring -03
              ex e28 518 -82

              Comment

              • huppe
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2004
                • 371
                • Suomi

                Originally posted by AndyM View Post
                Laakkonen, Autosalpa ja Autokeskus ovat kaikki kertoneet, että imusarjan läppien rakennetta on muutettu 8.4.2004 alkaen ja tuolloin on kuulemma tullut vahvistettu rakenne.
                Originally posted by Rahu View Post
                = HÄRÄN KOKOISTA PASKAPUHETTA!!

                Olisi mielenkiintoista tietää mistä tuollainen huhu on saanut alkunsa.

                Tähän varmaan vois laittaa et, "-nimimerkillä kokemusta on"
                Itselleni kerrottiin Laakkosella samaa, että olisi vahvistettu rakenne eikä läppien poisto ole tarpeen. Oma autoni on tullut tehtaalta noin viikko tuon päivämäärän jälkeen. No varasin nyt kuitenkin ajan läppien poistoon, josta sovimme että voin sen perua jos en sitä tahdokaan.

                Onkos tuo 260e kallis tuosta operaatiosta, tekeekö joku PK-seudulla halvemmalla, RAHU?
                530da siis alla ja ajettu n. 140tkm.

                Ei ole mitään ihmeellistä remppaa kyllä ollut tuossa, mutta mun huonolla tsägällä noi läpät irtoo vaikka ois hitsattu kiinni. Pakkohan ne on poistaa.

                EDIT: Ostin auton muuten vajaa 2 vuotta sitten Münchenin BMW-liikkeestä suoraan. Siellä eivät olleet muuten koskaan kuulleetkaan minkään BMW-merkkisen henkilöauton läppäongelmista

                EDIT2:
                Tuossahan se lämpömittari näkyy 5-6 välissä, eli aika kylmänä on kone


                +pitääpä kilauttaa Rahulle.
                Last edited by huppe; 09-12-2009, 11:23.
                ex E61 530da 2004

                Comment

                • Arnolds
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 3311
                  • Kajjjaani

                  Originally posted by huppe View Post
                  Onkos tuo 260e kallis tuosta operaatiosta, tekeekö joku PK-seudulla halvemmalla, RAHU?
                  530da siis alla ja ajettu n. 140tkm.
                  heheh tuolla rahalla vois tehdä noita "ammattimaisesti".
                  Eli kallista on kun tuon voi tehdö vaikka itse.
                  F26 xDrive20d TwinPower

                  EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                  Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                  Comment

                  • huppe
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2004
                    • 371
                    • Suomi

                    Originally posted by huppe View Post
                    +pitääpä kilauttaa Rahulle.
                    Kilautin Rahulle. Pitää perua toi Laakkonen nyt vielä
                    ex E61 530da 2004

                    Comment

                    • Smistik
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2009
                      • 1130
                      • Kanta-Häme

                      No on kallis. Homman tekee kuitenkin n. tunnissa, joten mitähän nuo muut kulut tuossa on, jos veloitetaan tunti töitä?
                      ex E91 320d käsiaskilla
                      ex E46 330dat
                      japski
                      ranu

                      ex E30 316i 4d

                      Comment

                      • huppe
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2004
                        • 371
                        • Suomi

                        Originally posted by Smistik View Post
                        No on kallis. Homman tekee kuitenkin n. tunnissa, joten mitähän nuo muut kulut tuossa on, jos veloitetaan tunti töitä?
                        Erittely:
                        Imusarjan poisto ja kiinnitys: 144 euroa
                        Läppien irroitus, 1h, n. 110 euroa.
                        255 euroa ja pennit päälle oli tuo loppusumma.

                        EDIT: korjattu tuo oikeaksi.
                        Last edited by huppe; 15-12-2009, 15:06.
                        ex E61 530da 2004

                        Comment

                        • izap
                          Newbiemmer
                          • Jan 2009
                          • 10
                          • Lakeus

                          läppävika ?

                          Niin !
                          Mun auto on M57TU 525d manuaali e61 10/04 oliko tässä sitten ne läpät ?

                          Originally posted by Rahu View Post
                          Laitetaan tiedoksi tänne ennen kuin kaikki alkaa kyselemään että löytyykö omasta autosta läppiä...

                          Läpät tuli diesel moottoreihin:

                          M47 ei läppiä.

                          M57 3/2000-> automaateissa, ei manuaaleissa.

                          M47N ja M57N moottoreissa on jo kaikissa vaihteistosta riippumatta.

                          E53 (X5) Ei läppiä mikäli ei ole partikkeli suodatinta.

                          E83 (X3) on läpät

                          LCI malleissa läpät kaikissa dieseleissä (paitsi 525d:ssä).


                          Jos jollain on tähän jotain lisättävää niin laittakaa privaa niin lisään kaikki samaan postaukseen niin löytyy jatkossa sitten helpommin tietoa etsiville.

                          Ei muuta kuin unettomia öitä kaikille kellä pullistui verisuoni päässä tämän luettuaan.

                          Comment

                          • harossi
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2004
                            • 619
                            • Haukipudas

                            Originally posted by izap View Post
                            Niin !
                            Mun auto on M57TU 525d manuaali e61 10/04 oliko tässä sitten ne läpät ?
                            on läpät
                            e39 M5

                            Comment

                            • huppe
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2004
                              • 371
                              • Suomi

                              Oletteko pistäneet uudet tiivisteet läppien poiston yhteydessä? n. 50e maksaa kai tuo sarja jossa olikohan 12kpl? tiivisteitä. Entäs imusarjan putsaus jossain koneistamolla läppien poiston yhteydessä, onko tuosta iloa?
                              No eipä tuo paljoa maksa lisääkään eikä tuosta haittaa ole kun hehkut kai pitää uusia tässä samalla sitten.
                              ex E61 530da 2004

                              Comment

                              • MajorDrake
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 7521
                                • Jyväshyvä

                                Originally posted by huppe View Post
                                Oletteko pistäneet uudet tiivisteet läppien poiston yhteydessä? n. 50e maksaa kai tuo sarja jossa olikohan 12kpl? tiivisteitä. Entäs imusarjan putsaus jossain koneistamolla läppien poiston yhteydessä, onko tuosta iloa?
                                No eipä tuo paljoa maksa lisääkään eikä tuosta haittaa ole kun hehkut kai pitää uusia tässä samalla sitten.
                                3 kpl ~150-160 tkm ajetuista olen läpät repinyt irti ja kaikki ovat olleet niin puhtaita ja läpät moitteettomassa kunnossa etten ole viitsinyt imusarjaa tai EGR venttiileitä putsailla... Tosin ovat tuontiautoja ja saaneet välillä kyytiäkin...
                                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎