Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2317
    • Uusimaa

    Originally posted by Adventure View Post
    Omalla kohdallani tehdas toimi niinkuin piti,maahantuoja ala-arvoisesti.
    Samalla tehdas tietysti tuli myöntäneeksi moottorissa olevan virheen..

    Ai niin, sitä maahantuojan lupaamaa yhteydenottoa ei ole kuulunut vieläkään.
    Olisiko viimeistään tässä vaiheessa jo syytä vetää julkinen johtopäätös, että suomen maahantuojan kautta uitettuja Bemareita ei ole pakko ostaa? Siis jos ostaa käytetyn auton. En ymmärrä miksi halutaan rahoittaa sellaista tahoa, joka toimii näin. Tiedossahan on myös se, että monien muidenkin merkkien maahantuojien toimintatavat eivät ole kovin käyttäjäystävällisiä. Silti vielä myynti-ilmoituksissa maininta "suomi-auto" on olevinaan jokin hintaa nostava tekijä. Minulle se on ollut jo pitkään luotaan työntävä ominaisuus. Noh, meni vähän sivuraiteille...myönnetään.
    BMW G30 530e X-Drive

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

    Comment

    • Lallevihtinen
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2006
      • 690
      • Tampere

      Originally posted by Adventure View Post
      Samalla tehdas tietysti tuli myöntäneeksi moottorissa olevan virheen..
      Oletko tietoinen että oliko autossasi "vahvemmat" läpät vai ei?
      Eli pelkkä hepponen metalli akseli+metalli läppä vai vähä paksumpi akseli ja läppä jossa kumia ympärillä.
      sigpic
      BMW E93 335i & BMW M550Dx
      EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
      XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        Originally posted by Adventure View Post
        Otin suoraan yhteyttä tehtaalle asiassa. Jo seuraavana päivänä minulta kohteliaasti tiedusteltiin autoni valmistenumeroa asian tarkemmaksi tutkimiseksi tehtaan puolesta.
        Miten sait otettua yhteyttä suoraa tehtaalle? Eikös yleensä viestit käännetä takaisin Suomeen?
        E39 528iA

        Comment

        • Adventure
          Newbiemmer
          • Jan 2010
          • 4
          • helsinki

          Originally posted by Lallevihtinen View Post
          Oletko tietoinen että oliko autossasi "vahvemmat" läpät vai ei?
          Eli pelkkä hepponen metalli akseli+metalli läppä vai vähä paksumpi akseli ja läppä jossa kumia ympärillä.
          -03 vuosimallin 530 d:ssä oli nämä "heikommat" läpät. Ohut akseli,joissa läppä kiinni kahdella niitillä. Kiinnityskohta tietystikin reiän takia vielä heikompi.
          535 d:ssä vm -06, jonka hankin, läppälaitteisto jo oli vahvistettu, samoin kuin tehtaalta hajonneen tilalle tulleessa moottorissa.

          Tein saman johtopäätöksen,että en itse halua tukea maahantuontiporrasta jolta en kokenut saavani minkäänlaista apua.

          Comment

          • Adventure
            Newbiemmer
            • Jan 2010
            • 4
            • helsinki

            Originally posted by TJJ View Post
            Miten sait otettua yhteyttä suoraa tehtaalle? Eikös yleensä viestit käännetä takaisin Suomeen?
            BMW:n sivustolta löytyi kuluttajaosaston sähköpostiosoite. Ainakin kaksi vuotta sitten palaute ohjautui sieltä tehtaan tekniselle osastolle, jonka kautta asia lähti etenemään. Missään vaiheessa tehdaskontaktin jälkeen en enää asioinut maahantuojan kanssa, vaan suoraan tehtaalle tai asennuksen suorittaneeseen Länsi-Autoon.

            Comment

            • mikkoman72
              Bimmer Rookie
              • Jul 2006
              • 93
              • Helsinki

              Originally posted by Adventure View Post

              Maahantuoja ei ollut koskaan aiemmin kuullut vastaavasta ongelmasta
              Tätä on hoettu ilmeisesti kaikille - "yksittäistapaus", "ei yleinen vika", jne. On sinne sen verran moni ottanut yhteyttä, että eivät vilpittömin mielin tuollaista voi väittää. Tietävät aivan varmasti ongelman ja sen, että akseli "sattumalta" katkeaa aina samasta kohdasta, ym.

              Perustelut ovat olleet kaikille samat ympäripyöreät ja/tai täysin epäloogiset.

              Comment

              • Thuppu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2007
                • 3626
                • Seinäjoki

                Originally posted by mikkoman72 View Post
                Ennen kuin kuulen jotain *faktaa*, niin pidän BMW:n läppäongelmaa uniikkina. Ja vaikka ongelma olisi joka ikisellä automerkillä, niin se ei tee siitä yhtään "hyväksytympää" tahi loogisempaa. Kun osassa on virhe jo tehtaalta lähtiessä, niin tuote *ei* vastaa sitä, mitä sen voi olettaa olevan ja kestävän. Muistutan vielä, että kyse ei ole kulumisen aiheuttamasta vauriosta, vaan rakenteellisesta viasta eli osan lujuus ei ole riittävä kriittisessä paikassa.
                Oppelilla varmaan ollut samaa ongelmaa koska ovat käyttäneet BMW:n koneita.
                BMW 740iA "ALPINA"
                BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                Comment

                • wta
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2008
                  • 641
                  • ------

                  Originally posted by Adventure View Post
                  En kuitenkaan ollut aivan tyytyväinen maahantuojan selityksiin,kun tutkimalla netin keskusteluja löysin silloinkin kymmeniä samaa asiaa koskevia posteja. Otin suoraan yhteyttä tehtaalle asiassa. Jo seuraavana päivänä minulta kohteliaasti tiedusteltiin autoni valmistenumeroa asian tarkemmaksi tutkimiseksi tehtaan puolesta. Uskoin selitysten olevan vastaavanlaisia kuin maahantuojalla ja siksi yllätys olikin suuri, kun Hämeenlinnan Länsi-Autosta viikon kuluttua soitettiin minulle ja ilmoitettiin, että autooni tulee tehtaalta moottori, mutta asennus pitäisi maksaa. Ratkaisu kelpasi minulle.

                  Omalla kohdallani tehdas toimi niinkuin piti,maahantuoja ala-arvoisesti.
                  Samalla tehdas tietysti tuli myöntäneeksi moottorissa olevan virheen..

                  Ai niin, sitä maahantuojan lupaamaa yhteydenottoa ei ole kuulunut vieläkään.
                  Otas yhteyttä mikkomaniin ja toimita tehtaan kanssa käymäsi kirjeenvaihto eteenpäin, jotta saadaan nämä "ryöstäjät" vastuuseen.

                  Comment

                  • seidltuning
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 1941
                    • Vantaa

                    Originally posted by Adventure View Post
                    BMW:n sivustolta löytyi kuluttajaosaston sähköpostiosoite. Ainakin kaksi vuotta sitten palaute ohjautui sieltä tehtaan tekniselle osastolle, jonka kautta asia lähti etenemään. Missään vaiheessa tehdaskontaktin jälkeen en enää asioinut maahantuojan kanssa, vaan suoraan tehtaalle tai asennuksen suorittaneeseen Länsi-Autoon.
                    auton omistaja voi neuvotella ainoastaan jälleenmyyjän kanssa
                    jos laitat bmw suomelle saat vastauksen jälleenmyyjältä
                    jälleenmyyjällä ei ole suoraa linkkiä tehtaalle vaan bmw suomi on välissä
                    G30 530e Sedan
                    E30 325i Cabriolet

                    Comment

                    • Thuppu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2007
                      • 3626
                      • Seinäjoki

                      Originally posted by seidltuning View Post
                      auton omistaja voi neuvotella ainoastaan jälleenmyyjän kanssa
                      jos laitat bmw suomelle saat vastauksen jälleenmyyjältä
                      jälleenmyyjällä ei ole suoraa linkkiä tehtaalle vaan bmw suomi on välissä
                      No justhan Adventure selitti et oli ollu yhteydessä suoraan tehtaalle joten kai sekin sitten on mahdollista..?
                      BMW 740iA "ALPINA"
                      BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                      Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                      Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                      Comment

                      • Tommi//e46
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2009
                        • 52
                        • Länsi-Suomi

                        Originally posted by Bemujehu View Post
                        Yksi kokemus tältä päivältä muille jakoon: Rahun toimesta tänään koneesta läpät pois (reipasta toimintaa!) ja kas kummaa, yhdestä mukista on vedetty romut läpi! 5. imukanavasta puuttui läppä, vain akseli tallella. Tapahtuma ajankohdasta ei havaintoa, jonkin aikaa jo kuitenkin karstan määrästä päätellen. Jos jotain arvioita niin 4:n vuoden taakse turbon vaurioitumiseen liittyen, ehkä?!:think Ajossa ei kuitenkaan tunnu, ei syö öljyä, käy ok jne eli en valvo tuon takia öitäni. Mutta onnekkaalta tuntuu kun kuvittelee mitä voisi olla.

                        Eli tuntui ihan oikealta päätökseltä purkaa ne loput 5 jäljellä olevaa. Ne kenellä vielä läpät putkissa, miettikää vielä kerran...

                        Auto siis E39 525dAT -02, 330 tkm
                        Täällä kanssa tiedossa tapaus yhdestä e60:stä,josta puuttui yksi läppä jo valmiiksi ennen muitten poistoa. Mystistä...

                        Comment

                        • Adventure
                          Newbiemmer
                          • Jan 2010
                          • 4
                          • helsinki

                          Originally posted by seidltuning View Post
                          auton omistaja voi neuvotella ainoastaan jälleenmyyjän kanssa
                          jos laitat bmw suomelle saat vastauksen jälleenmyyjältä
                          jälleenmyyjällä ei ole suoraa linkkiä tehtaalle vaan bmw suomi on välissä
                          Juuri siksi pitää jättääkin se BMW-Suomi siitä välistä pois! Ja maahantuojan edustajan kanssa pääsi keskustelemaan menemällä paikanpäälle Vantaalle. Eivät edes kovin pitkään minua aulassa odotuttaneet, vaikkei kenenkään kanssa ollut tapaamista sovittunakaan.

                          Comment

                          • JaskaKoo
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2009
                            • 34
                            • Haukipudas

                            Originally posted by Tommi//e46 View Post
                            Täällä kanssa tiedossa tapaus yhdestä e60:stä,josta puuttui yksi läppä jo valmiiksi ennen muitten poistoa. Mystistä...

                            ja täällä kokemuksia vastaavasta 525D e39,
                            yksi läppä ja akselinpätkä plus neljästä läpästä
                            toinen niitti edelleen kateissa. Missä lie, olisi
                            kiva tietää.

                            Hyvin on silti toiminut ~6000km leikkauksen jälkeen.
                            _______________________________________
                            F11 530xd touring -13
                            e46 316i sport -05
                            ex- e61 525xd touring -09
                            ex- e39 525d touring -04
                            * Vikakoodien lukua,livedataa,koodailua yms Haukipudas-Oulu

                            Comment

                            • 2.3i-16
                              Newbiemmer
                              • Sep 2008
                              • 20

                              Originally posted by Thuppu View Post
                              Oppelilla varmaan ollut samaa ongelmaa koska ovat käyttäneet BMW:n koneita.
                              Pitää paikkansa. Omegoissa, joissa on tuota 2.5 kutosta 150hpcommon rail-versiona on tullut vahinkoja.

                              Nuo ovat ooppeleissa kuitenkin todellisia marginaalimalleja eikä Suomessa ole montaa tuolla tavalla rikkoutunutta ooppelia.

                              Comment

                              • 2.3i-16
                                Newbiemmer
                                • Sep 2008
                                • 20

                                Originally posted by mikkoman72 View Post
                                Ennen kuin kuulen jotain *faktaa*, niin pidän BMW:n läppäongelmaa uniikkina. Ja vaikka ongelma olisi joka ikisellä automerkillä, niin se ei tee siitä yhtään "hyväksytympää" tahi loogisempaa.
                                Ei tuo ongelma mitenkään uniikki ole, tosin ilmeisen paljon useammin noita ilmenee BMW:lla. Omaan saabiin (fiatin 1.9 tuplaturbodieselillä) tehtiin takuuseen täysi koneremontti kun imaisi yhden pytyn läpän soppelisti lävitse.

                                Vastaava tapaus oli asiakkaan Jeep Grand Cherokeessa, mesen 3.0 V6 CDI-koneella, jossa tehtiin remontti toiseen kanteen kun oli samoin imenyt läpän läpi koneesta.


                                Molemmat autot olivat takuuaikaisia ja remontit tehtiin tietenkin ihan kiltisti. Fiatilta on ainakin pitänyt tulla tilalle läpätön systeemi, eli enää riskiä ei pitäisi olla. Muuttunut ilmeisesti sielläpuolella joskus mallivuoden 2008 aikana.
                                Last edited by 2.3i-16; 07-01-2010, 10:11.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎