Originally posted by Adventure
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by Adventure View PostSamalla tehdas tietysti tuli myöntäneeksi moottorissa olevan virheen..
Eli pelkkä hepponen metalli akseli+metalli läppä vai vähä paksumpi akseli ja läppä jossa kumia ympärillä.sigpic
BMW E93 335i & BMW M550Dx
EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.
Comment
-
-
Originally posted by Adventure View PostOtin suoraan yhteyttä tehtaalle asiassa. Jo seuraavana päivänä minulta kohteliaasti tiedusteltiin autoni valmistenumeroa asian tarkemmaksi tutkimiseksi tehtaan puolesta.
Comment
-
-
Originally posted by Lallevihtinen View PostOletko tietoinen että oliko autossasi "vahvemmat" läpät vai ei?
Eli pelkkä hepponen metalli akseli+metalli läppä vai vähä paksumpi akseli ja läppä jossa kumia ympärillä.
535 d:ssä vm -06, jonka hankin, läppälaitteisto jo oli vahvistettu, samoin kuin tehtaalta hajonneen tilalle tulleessa moottorissa.
Tein saman johtopäätöksen,että en itse halua tukea maahantuontiporrasta jolta en kokenut saavani minkäänlaista apua.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostMiten sait otettua yhteyttä suoraa tehtaalle? Eikös yleensä viestit käännetä takaisin Suomeen?
Comment
-
-
Originally posted by Adventure View Post
Maahantuoja ei ollut koskaan aiemmin kuullut vastaavasta ongelmasta
Perustelut ovat olleet kaikille samat ympäripyöreät ja/tai täysin epäloogiset.
Comment
-
-
Originally posted by mikkoman72 View PostEnnen kuin kuulen jotain *faktaa*, niin pidän BMW:n läppäongelmaa uniikkina. Ja vaikka ongelma olisi joka ikisellä automerkillä, niin se ei tee siitä yhtään "hyväksytympää" tahi loogisempaa. Kun osassa on virhe jo tehtaalta lähtiessä, niin tuote *ei* vastaa sitä, mitä sen voi olettaa olevan ja kestävän. Muistutan vielä, että kyse ei ole kulumisen aiheuttamasta vauriosta, vaan rakenteellisesta viasta eli osan lujuus ei ole riittävä kriittisessä paikassa.
Comment
-
-
Originally posted by Adventure View PostEn kuitenkaan ollut aivan tyytyväinen maahantuojan selityksiin,kun tutkimalla netin keskusteluja löysin silloinkin kymmeniä samaa asiaa koskevia posteja. Otin suoraan yhteyttä tehtaalle asiassa. Jo seuraavana päivänä minulta kohteliaasti tiedusteltiin autoni valmistenumeroa asian tarkemmaksi tutkimiseksi tehtaan puolesta. Uskoin selitysten olevan vastaavanlaisia kuin maahantuojalla ja siksi yllätys olikin suuri, kun Hämeenlinnan Länsi-Autosta viikon kuluttua soitettiin minulle ja ilmoitettiin, että autooni tulee tehtaalta moottori, mutta asennus pitäisi maksaa. Ratkaisu kelpasi minulle.
Omalla kohdallani tehdas toimi niinkuin piti,maahantuoja ala-arvoisesti.
Samalla tehdas tietysti tuli myöntäneeksi moottorissa olevan virheen..
Ai niin, sitä maahantuojan lupaamaa yhteydenottoa ei ole kuulunut vieläkään.
Comment
-
-
Originally posted by Adventure View PostBMW:n sivustolta löytyi kuluttajaosaston sähköpostiosoite. Ainakin kaksi vuotta sitten palaute ohjautui sieltä tehtaan tekniselle osastolle, jonka kautta asia lähti etenemään. Missään vaiheessa tehdaskontaktin jälkeen en enää asioinut maahantuojan kanssa, vaan suoraan tehtaalle tai asennuksen suorittaneeseen Länsi-Autoon.
jos laitat bmw suomelle saat vastauksen jälleenmyyjältä
jälleenmyyjällä ei ole suoraa linkkiä tehtaalle vaan bmw suomi on välissäG30 530e Sedan
E30 325i Cabriolet
Comment
-
-
Originally posted by seidltuning View Postauton omistaja voi neuvotella ainoastaan jälleenmyyjän kanssa
jos laitat bmw suomelle saat vastauksen jälleenmyyjältä
jälleenmyyjällä ei ole suoraa linkkiä tehtaalle vaan bmw suomi on välissä
Comment
-
-
Originally posted by Bemujehu View PostYksi kokemus tältä päivältä muille jakoon: Rahun toimesta tänään koneesta läpät pois (reipasta toimintaa!) ja kas kummaa, yhdestä mukista on vedetty romut läpi! 5. imukanavasta puuttui läppä, vain akseli tallella. Tapahtuma ajankohdasta ei havaintoa, jonkin aikaa jo kuitenkin karstan määrästä päätellen. Jos jotain arvioita niin 4:n vuoden taakse turbon vaurioitumiseen liittyen, ehkä?!:think Ajossa ei kuitenkaan tunnu, ei syö öljyä, käy ok jne eli en valvo tuon takia öitäni. Mutta onnekkaalta tuntuu kun kuvittelee mitä voisi olla.
Eli tuntui ihan oikealta päätökseltä purkaa ne loput 5 jäljellä olevaa. Ne kenellä vielä läpät putkissa, miettikää vielä kerran...
Auto siis E39 525dAT -02, 330 tkm
Comment
-
-
Originally posted by seidltuning View Postauton omistaja voi neuvotella ainoastaan jälleenmyyjän kanssa
jos laitat bmw suomelle saat vastauksen jälleenmyyjältä
jälleenmyyjällä ei ole suoraa linkkiä tehtaalle vaan bmw suomi on välissä
Comment
-
-
Originally posted by Tommi//e46 View PostTäällä kanssa tiedossa tapaus yhdestä e60:stä,josta puuttui yksi läppä jo valmiiksi ennen muitten poistoa. Mystistä...
ja täällä kokemuksia vastaavasta 525D e39,
yksi läppä ja akselinpätkä plus neljästä läpästä
toinen niitti edelleen kateissa. Missä lie, olisi
kiva tietää.
Hyvin on silti toiminut ~6000km leikkauksen jälkeen._______________________________________
F11 530xd touring -13
e46 316i sport -05
ex- e61 525xd touring -09
ex- e39 525d touring -04
* Vikakoodien lukua,livedataa,koodailua yms Haukipudas-Oulu
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostOppelilla varmaan ollut samaa ongelmaa koska ovat käyttäneet BMW:n koneita.
Nuo ovat ooppeleissa kuitenkin todellisia marginaalimalleja eikä Suomessa ole montaa tuolla tavalla rikkoutunutta ooppelia.
Comment
-
-
Originally posted by mikkoman72 View PostEnnen kuin kuulen jotain *faktaa*, niin pidän BMW:n läppäongelmaa uniikkina. Ja vaikka ongelma olisi joka ikisellä automerkillä, niin se ei tee siitä yhtään "hyväksytympää" tahi loogisempaa.
Vastaava tapaus oli asiakkaan Jeep Grand Cherokeessa, mesen 3.0 V6 CDI-koneella, jossa tehtiin remontti toiseen kanteen kun oli samoin imenyt läpän läpi koneesta.
Molemmat autot olivat takuuaikaisia ja remontit tehtiin tietenkin ihan kiltisti. Fiatilta on ainakin pitänyt tulla tilalle läpätön systeemi, eli enää riskiä ei pitäisi olla. Muuttunut ilmeisesti sielläpuolella joskus mallivuoden 2008 aikana.Last edited by 2.3i-16; 07-01-2010, 10:11.
Comment
-
Comment