Laitetaan tiedoksi tänne ennen kuin kaikki alkaa kyselemään että löytyykö omasta autosta läppiä...
Läpät tuli diesel moottoreihin:
M47 ei läppiä.
M57 3/2000-> automaateissa, ei manuaaleissa.
M47N ja M57N moottoreissa on jo kaikissa vaihteistosta riippumatta.
E53 (X5) Ei läppiä.
E83 (X3) on läpät
LCI malleissa läpät kaikissa dieseleissä.
Jos jollain on tähän jotain lisättävää niin laittakaa privaa niin lisään kaikki samaan postaukseen niin löytyy jatkossa sitten helpommin tietoa etsiville.
Ei muuta kuin unettomia öitä kaikille kellä pullistui verisuoni päässä tämän luettuaan.
E53:en missä on partikkeliloukku niin läpät löytyy myös.
E53:en missä on partikkeliloukku niin läpät löytyy myös.
Ok, lisätään listaan
BMW Service P.o4oo925441 [email protected] Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Sellainen kummajainen tuohon Rahun hyvään listaan, että LCI 525d:ssä EI ole läppiä ("alavireinen" 3-litrainen).
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Sellainen kummajainen tuohon Rahun hyvään listaan, että LCI 525d:ssä EI ole läppiä ("alavireinen" 3-litrainen).
No noh, päivitetään listaan.
BMW Service P.o4oo925441 [email protected] Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Laakkonen, Autosalpa ja Autokeskus ovat kaikki kertoneet, että imusarjan läppien rakennetta on muutettu 8.4.2004 alkaen ja tuolloin on kuulemma tullut vahvistettu rakenne.
Olisi mielenkiintoista tietää mistä tuollainen huhu on saanut alkunsa.
Tähän varmaan vois laittaa et, "-nimimerkillä kokemusta on"
Itselleni kerrottiin Laakkosella samaa, että olisi vahvistettu rakenne eikä läppien poisto ole tarpeen. Oma autoni on tullut tehtaalta noin viikko tuon päivämäärän jälkeen. No varasin nyt kuitenkin ajan läppien poistoon, josta sovimme että voin sen perua jos en sitä tahdokaan.
Onkos tuo 260e kallis tuosta operaatiosta, tekeekö joku PK-seudulla halvemmalla, RAHU?
530da siis alla ja ajettu n. 140tkm.
Ei ole mitään ihmeellistä remppaa kyllä ollut tuossa, mutta mun huonolla tsägällä noi läpät irtoo vaikka ois hitsattu kiinni. Pakkohan ne on poistaa.
EDIT: Ostin auton muuten vajaa 2 vuotta sitten Münchenin BMW-liikkeestä suoraan. Siellä eivät olleet muuten koskaan kuulleetkaan minkään BMW-merkkisen henkilöauton läppäongelmista
EDIT2:
Tuossahan se lämpömittari näkyy 5-6 välissä, eli aika kylmänä on kone
Laitetaan tiedoksi tänne ennen kuin kaikki alkaa kyselemään että löytyykö omasta autosta läppiä...
Läpät tuli diesel moottoreihin:
M47 ei läppiä.
M57 3/2000-> automaateissa, ei manuaaleissa.
M47N ja M57N moottoreissa on jo kaikissa vaihteistosta riippumatta.
E53 (X5) Ei läppiä mikäli ei ole partikkeli suodatinta.
E83 (X3) on läpät
LCI malleissa läpät kaikissa dieseleissä (paitsi 525d:ssä).
Jos jollain on tähän jotain lisättävää niin laittakaa privaa niin lisään kaikki samaan postaukseen niin löytyy jatkossa sitten helpommin tietoa etsiville.
Ei muuta kuin unettomia öitä kaikille kellä pullistui verisuoni päässä tämän luettuaan.
Oletteko pistäneet uudet tiivisteet läppien poiston yhteydessä? n. 50e maksaa kai tuo sarja jossa olikohan 12kpl? tiivisteitä. Entäs imusarjan putsaus jossain koneistamolla läppien poiston yhteydessä, onko tuosta iloa?
No eipä tuo paljoa maksa lisääkään eikä tuosta haittaa ole kun hehkut kai pitää uusia tässä samalla sitten.
Oletteko pistäneet uudet tiivisteet läppien poiston yhteydessä? n. 50e maksaa kai tuo sarja jossa olikohan 12kpl? tiivisteitä. Entäs imusarjan putsaus jossain koneistamolla läppien poiston yhteydessä, onko tuosta iloa?
No eipä tuo paljoa maksa lisääkään eikä tuosta haittaa ole kun hehkut kai pitää uusia tässä samalla sitten.
3 kpl ~150-160 tkm ajetuista olen läpät repinyt irti ja kaikki ovat olleet niin puhtaita ja läpät moitteettomassa kunnossa etten ole viitsinyt imusarjaa tai EGR venttiileitä putsailla... Tosin ovat tuontiautoja ja saaneet välillä kyytiäkin...
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment