Originally posted by Heb3
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan
Collapse
X
-
E93 330iA M-Sport 2009
B8 Audi A4 2010
Ex:
F36 420dA M-Sport GranCoupe 2016
E93 335iA M-Sport 2007
F01 730d M-Sport 2011
E65 745i 2002
E91 325iA M-Sport 2006
E91 320dA 2005
-
-
Originally posted by janne320d View Posttuossapa juttua
harmi kun ei löydy tuota ohjelmaa netistä kun en eilen kerennyt katsoa:think
Mercedes-Benz V250cdi Bluetec W447 -15
Ex:
Toyota Land Cruiser J150, Executive 7p. -10
BMW 530d xDrive A F11 -11
BMW X5 M-Sport individual E70 -08
Mercedes-Benz E270cdi S211 -03
BMW 530dA touring E39 -02
BMW 525 tdsa Touring E34 -94
Toyota avensis 2.0TD wagon -99
Audi 100 2.8 V6 -91
Nissan micra 1.0 -86
Comment
-
-
Tuossapa tuo virallinen lausunto aiheesta jonka tv:ssä haastateltu kaveri on antanut.
"
7. Syyskuuta 2010Hyvä BMW-asiakas,
Julkisuudessa on tuotu esiin väitteitä BMW:n dieselmoottorien yleisestä kestävyydestä. Aiheesta on eri
medioissa esitetty virheellistä informaatiota ja tämän kirjeen tarkoituksena on oikaista näitä virheellisiä
”väittämiä”. Medioissa on todettu yleisesti, että BMW:n diesel moottoreissa, joissa on pyörreläpillä
varustettu imusarja, esiintyy vakavia häiriöitä, jotka pahimmassa tapauksessa saattavat aiheuttaa
moottorivaurion.
BMW Group valvoo järjestelmällisesti tuotteiden laatua ja kestävyyttä. Laadunvalvontajärjestelmien
kautta BMW Group vastaanottaa tuotteiden laatuun liittyviä raportteja yli 150 maasta noin 4 500
valtuutetusta BMW Service toimipisteestä. Laaturaporttien informaatioon perustuen BMW julkaisee
tarvittaessa teknisen toimenpidekampanjan valtuutetuille BMW Service toimipisteille laatupoikkeaman
korjaamiseksi. Päätös teknisen toimenpidekampanjan toteuttamisesta tehdään kansainvälisesti.
Dieselmoottorien imusarjan pyörreläppiin liittyen BMW ei ole julkaissut teknistä toimenpidekampanjaa.
Suomen BMW Service verkosto on raportoinut BMW Suomen tietoon yksittäisiä tapauksia, joissa
moottorivaurion on aiheuttanut imusarjasta irronnut pyörreläppä. Tietoon tulleet tapaukset ovat
koskeneet moottorilla M57 / M57TU olevia,ennen 8.4.2004 valmistettuja autoja:
- BMW 330d (E46)
- BMW 525d (E39)
- BMW 530d (E39, E60 / E61)
- BMW 730d (E38, E65)
Muiden BMW autojen kohdalla vastaavia tapauksia ei ole tullut BMW Suomen tietoon.
Suhteutettuna tapaukset yllä mainittujen autojen kokonaisvalmistusmäärään, moottorivauriotapauksia on
käsiteltävä yksittäistapauksina. Tietoon tulleet moottorivauriotapaukset on käsitelty BMW Suomen ja
valtuutetun BMW Service verkoston toimesta normaalien uuden BMW auton takuuehtojen ja Suomen
kuluttajalainsäädännön mukaisesti. Yllä mainittujen autojen, uudelle BMW autolle myönnetyn takuun
voimassaolo on päättynyt vuonna 2006.
Toimipistekohtaiseen kokemukseen perustuen, tietyt Suomen BMW Service verkoston toimipisteet ovat
voineet suositella yllä mainittujen autojen omistajille imusarjan vaihtoa mahdollisen moottorivaurion
ennaltaehkäisevänä huoltotoimenpiteenä. Kyseessä ei ole BMW valmistajan toimenpidesuositus ja siksi
BMW ei vastaa suosituksesta aiheutuvista kustannuksista.
Parhain terveisin,
Tapio Kontkanen
Jälkimarkkinointipäällikkö
BMW Service
BMW Group Suomi"
BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Jos BMW ei virallisesti suosittele imusarjan vaihtoa ennaltaehköisevänä toimenpiteenä, niin aika erikoista, että ovat kuitenkin omatoimisesti pudottaneet läpällisen imusarjan hintaa huomattavasti aiemmasta. Yksinkertaisempi manuaalilaatikkoisen M57:n läpätön imusarja maksaa edelleen melkein tuplat tuohon läppämalliin verrattuna.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostEikös samaa vikaa ole ollut uudemmissakin? Ei kai BMW tietojen pimittämisen lisäksi myös valehtele...?BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Katsoin myös ohjelman juuri ja jos olisin BMW:llä korkeammassa asemassa kuin hujoppi BMW:ltä niin saisi muuten lähteä kaveri, tyly ja ei missään tapauksessa vakuuttava!!!! Eli IDIOOTTI!!!
Mistä tuo 150tkm tuli? Työkaverilla oli E60 530d ja motti hajosi 115tkm kohdalla irronneesta läpästä! 18000€ tuli maksamaan ja auto ajoon, halpaa ja ei mennyt takuuseen vaikka oli BMW:n täyd. huoltokirja, huvittavaa ja jopa jo noloa BMW:ltä!!!
Työkaveri vetäsi BMW:n käräjille asiasta, mutta hävisi ja nyt taistelee korkeimmassa asiasta, vastausta en ole vielä kuullut, häviää kai...Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by Rahu View PostOn ollut, mutta bmw vetoaa siihen että heidän organisaatiossaan näitä tapauksia ei ole tullut ilmi. Heidän kannaltaanhan se on selvä että yritetään rajata mahdollinen riski mahdollisimman lyhyelle/vanhalle valmistuserälle mikä on jo pitkälti takuuajan ulkopuolella, siihen vedoten myös yritetään välttää tietysti kaikki mahdollinen vastuu.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by schwarze View PostAika amatöörimäinen oli tuo BMW:n virallinen kannanotto eilen...
Jokainen BTCF:läinen voi tehdä kannanoton ja vaihtaa Bemarinsa johonki jaappanin ihmeeseen. Clubin nimikin voitaisiin silloin vaihtaa NTCF:ksi eli Nippon Tuning Club Of Finland:ksi. Ongelmaosio keskittyis sen jälkeen lähinnä korroosiovaurioihin vaikka eihän niiltä nytkään oo vältytty. Oikeesti, kun alkaa miettimään niin mitä hyvää näissä Bemareissa on? ... Joku niissä ihme kyllä silti vetoaa.
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostJokainen BTCF:läinen voi tehdä kannanoton ja vaihtaa Bemarinsa johonki jaappanin ihmeeseen.
Tämähän nasevasti kertois maahantuojalle riskiryhmän dieseleillä autoilevien huolen, postaukseen vois laittaa vaikka vin viimeset tunnisteeksi...mielipiteitä?Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
Originally posted by VolvoTDi View PostKatsoin myös ohjelman juuri ja jos olisin BMW:llä korkeammassa asemassa kuin hujoppi BMW:ltä niin saisi muuten lähteä kaveri, tyly ja ei missään tapauksessa vakuuttava!!!! Eli IDIOOTTI!!!
Mistä tuo 150tkm tuli? Työkaverilla oli E60 530d ja motti hajosi 115tkm kohdalla irronneesta läpästä! 18000€ tuli maksamaan ja auto ajoon, halpaa ja ei mennyt takuuseen vaikka oli BMW:n täyd. huoltokirja, huvittavaa ja jopa jo noloa BMW:ltä!!!
Työkaveri vetäsi BMW:n käräjille asiasta, mutta hävisi ja nyt taistelee korkeimmassa asiasta, vastausta en ole vielä kuullut, häviää kai...
Comment
-
Comment