Announcement
Collapse
No announcement yet.
Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan
Collapse
X
-
F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
-
-
Originally posted by Rahu View PostAlla olevassa tekstissä on myös linkki taulukkoon missä ne mahdollisesti on.
www.realoem.com
- Syötä rekisteriotteen valmistenumeron 7 viimeistä numeroa
- Taulukko antaa auton ja moottorin tyypin (minulla N47)
-> browse parts
-> klikkaa 11 engine
-> klikkaa 11 40 intake manifold
Tulee kuva "intake manifold AGR without flap control"
Tuosta sitten tuulettamaan, ettei läppiä olisi. Menikö oikein?
Comment
-
-
Originally posted by dieseljussi View PostTällaiselle aloittelevalle bemarimiehelle linkin koodit eivät sano mitään, joten kokeilin vaihtoehtoista menetelmää:
www.realoem.com
- Syötä rekisteriotteen valmistenumeron 7 viimeistä numeroa
- Taulukko antaa auton ja moottorin tyypin (minulla N47)
-> browse parts
-> klikkaa 11 engine
-> klikkaa 11 40 intake manifold
Tulee kuva "intake manifold AGR without flap control"
Tuosta sitten tuulettamaan, ettei läppiä olisi. Menikö oikein?F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
-
Originally posted by Jamppa View PostOli kyllä maahantuojan edustaja ottanut niin poliitikon roolin tuossa ohjelmassa, ei mihinkään kysymykseen suoraa vastausta... No toivotaan että ohjelmalla olisi jotain vaikutusta asian suhteen...
Mua vain harmittaa, että tästä ei saada isompaa porua aikaiseksi, kuin joku hikinen kuningaskuluttajan jakso. Varmasti olisi enemmän vaikutusta jos iltapäivälehtien lööpeissä komeilisi otsikko. "Maahantuoja myöntää - BMW-moottorin normaali kestoikä on 150 tkm".
Niinhän tämä edustaja tässä myönsi. Koneet rikkoutuvat, koska läpät ovat rikkoutuneet normaalin kulumisen johdosta.
Comment
-
-
Voi luoja mitä sontaa. Aivan oikeasti ne laittoivat tuontasoista roskaa merkin viralliseksi vastineeksi vakavaan syytökseen ison ongelman pimittämisestä sekä halusta rahastaa??
Ehkä BTCF:n etusivulle voisi laittaa linkin, jonne kaikki läppäongelmaiset voitaisiin koota. Esim, laittamalla täydelliset yhteystietonsa, saisi oman "koodin", ellei ole jo BTCF:n forumille rekisteröity. Sitten kun saadaan sata täyteen, lista kuluttaja-asiamiehelle yhteiskannetta varten. Kun puhutaan yli viisinumeroisista korjauslaskuista, uskoisin että taloudelliset vaikutukset jopa osittaiskorvauksissakin olisivat tarpeeksi suuret niin yksittäiselle BMW-kärsijälle, kuin vakuuttamaan ko maahantuoja linjanmuutoksen tarpeellisuudesta.
Helkkari. Kun ostaa Opelin, Renaultin, Citroënin tms hiukan ehkä halvemman merkin, ymmärtää myös sen mahdollisuuden, että vikoja saattaa löytyä, laatu saattaa heittää jne. Mutta ei bemarin kohdalla. Brändi on lupaus jonka pitäminen on ainoa tapa saada sille tuottoa.BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Löytyykö nelarikoneesta nämä läpät? E90, vm 2005 320d. Jos löytyy, niin missähän nuo kannattais käydä poistattamassa Jyväskylän seudulla?nyt:
f11 LCI 520d xdrive (sophisto blau metallic)
e46 330Ci cabrio M-Sport II (sapphire schwartz metallic)
ex:
f10 LCI 530xdA (sophistograu metallic)
e90 LCI 320xdA (space grau metallic)
e30 325i cabrio (brillantrot)
e53 X5 3.0dA (silber grau metallic)
e90 320dA (monaco blau metallic)
e46 330Ci cabrio M-Sport II (orient blau metallic)
e46 316i (low budget nigga) (sahara beige metallic)
Comment
-
-
Pitääkö paikkansa että maahantuojan huoltoohjelmaan kuuluu imusarjan vaihto n 100tkm välein? Näin minulle kerran väitettiin.
EDIT: Ai niin Kuningaskuluttajan kuvauksissa näkynyt auto oli manuaali, itse olen ymmärtänyt että manuaalivaihteisissa ei ole läppiä.Last edited by tinke76; 10-09-2010, 16:09.
Comment
-
-
Originally posted by dieseljussi View Post318d -08. Valmistenumeron perusteella sanoo, että 11/07.
Tässä kuningaskuluttajan jutussa jäi ihmetyttämään se, että miksi Maahantuojan edustaja ei maininnut (vai oliko tämä editoitu pois) sitä, että läpät vaikuttavat EU tyyppihyväksynnän yhteydessä ilmoitettuihin ja mitattuihin päästöihin ja siksi Maahantuoja virallisena tahona ei voi suositella poistamaan läppiä ja näin yllyttää "ympäristörikokseen??" kuten YLE nyt tällä ohjelmalla teki.
Lisäksi maahantuoja olisi voinut perustella vaihtomoottorin asennusta sillä, että sille tulee 2-vuoden takuu kun taas korjaamolla on vain 1-v takuu työlleen joka kattaa vain mahdolliset virheet.
Sen sijaan maahantuoja voisi kyllä ilmoittaa asiakkaille riskistä ja suositella esim. imusarjan vaihtoa ihan virallisesti. Tämähän toki nostaisi BMW diesel mallien huoltokulut kilpailijoita korkeammiksi.
Tokihan näitä läppävaurio tapauksia on melkoisen pieni osuus autokannasta.Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
-
Paljonkohan läppävaurion rikkomia moottoreita sitten olisi, mikäli niitä ei puoskaroitaisi urakalla pois...Mun lähipiirissä ei yhdessäkään m57/n/n2:ssa niitä enää ole. Aika amatöörimäinen oli tuo BMW:n virallinen kannanotto eilen...Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
Comment