Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Arnolds
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 3311
    • Kajjjaani

    Originally posted by Arnolds View Post
    On
    Eiku ei ookkaan.

    Ne tuli vasta 3/2000

    Kunhan pelottelin
    F26 xDrive20d TwinPower

    EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

    Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

    Comment

    • Jamppa
      BTCF Member
      • Jul 2002
      • 387
      • Kerava

      Oli kyllä maahantuojan edustaja ottanut niin poliitikon roolin tuossa ohjelmassa, ei mihinkään kysymykseen suoraa vastausta... No toivotaan että ohjelmalla olisi jotain vaikutusta asian suhteen...

      Comment

      • dieseljussi
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2010
        • 592
        • Suomi

        Originally posted by Rahu View Post
        Alla olevassa tekstissä on myös linkki taulukkoon missä ne mahdollisesti on.
        Tällaiselle aloittelevalle bemarimiehelle linkin koodit eivät sano mitään, joten kokeilin vaihtoehtoista menetelmää:

        www.realoem.com
        - Syötä rekisteriotteen valmistenumeron 7 viimeistä numeroa
        - Taulukko antaa auton ja moottorin tyypin (minulla N47)
        -> browse parts
        -> klikkaa 11 engine
        -> klikkaa 11 40 intake manifold

        Tulee kuva "intake manifold AGR without flap control"

        Tuosta sitten tuulettamaan, ettei läppiä olisi. Menikö oikein?

        Comment

        • Arnolds
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 3311
          • Kajjjaani

          Originally posted by dieseljussi View Post
          Tällaiselle aloittelevalle bemarimiehelle linkin koodit eivät sano mitään, joten kokeilin vaihtoehtoista menetelmää:

          www.realoem.com
          - Syötä rekisteriotteen valmistenumeron 7 viimeistä numeroa
          - Taulukko antaa auton ja moottorin tyypin (minulla N47)
          -> browse parts
          -> klikkaa 11 engine
          -> klikkaa 11 40 intake manifold

          Tulee kuva "intake manifold AGR without flap control"

          Tuosta sitten tuulettamaan, ettei läppiä olisi. Menikö oikein?
          Ja auto on malliltaan mikä?
          F26 xDrive20d TwinPower

          EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

          Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

          Comment

          • MakeH
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2004
            • 1170
            • Vantaa

            Voi hitto mikä venkula tuo häiskä!

            Comment

            • wta
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2008
              • 641
              • ------

              Originally posted by Jamppa View Post
              Oli kyllä maahantuojan edustaja ottanut niin poliitikon roolin tuossa ohjelmassa, ei mihinkään kysymykseen suoraa vastausta... No toivotaan että ohjelmalla olisi jotain vaikutusta asian suhteen...
              Mun mielestä tuo oli lähinnä säälittävä yritys kierrellä ja kaarrella asiaa. Ei vakuuttanut kyllä yhtään. Ammattipoliitikot tekevät saman asian sen verran luontevasti mutta tässä tapauksessa kyllä näki, että kaveri ei itse uskonut asiaansa yhtään. No ei siinä ei välttämättä oikeat kiertelijätkään usko mutta ne ainakin näyttelevät paremmin.

              Mua vain harmittaa, että tästä ei saada isompaa porua aikaiseksi, kuin joku hikinen kuningaskuluttajan jakso. Varmasti olisi enemmän vaikutusta jos iltapäivälehtien lööpeissä komeilisi otsikko. "Maahantuoja myöntää - BMW-moottorin normaali kestoikä on 150 tkm".

              Niinhän tämä edustaja tässä myönsi. Koneet rikkoutuvat, koska läpät ovat rikkoutuneet normaalin kulumisen johdosta.

              Comment

              • Weuli
                BTCF Member
                • Feb 2008
                • 1169
                • Turku

                olipa melkoista paskaa noi vastaukset telkkarissa..
                F10 530da xDrive -14
                ----------------
                E92 330d -09
                E93 325i -08
                E92 330d -08
                E61 535d -06
                E91 320d -08
                E46 330Ci -01
                E61 525d -06
                E90 320i -05
                E46 325i -01
                E46 318i -99
                E36 316i -91

                Comment

                • Petteri75
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 2542
                  • Kirkkonummi

                  Voi luoja mitä sontaa. Aivan oikeasti ne laittoivat tuontasoista roskaa merkin viralliseksi vastineeksi vakavaan syytökseen ison ongelman pimittämisestä sekä halusta rahastaa??

                  Ehkä BTCF:n etusivulle voisi laittaa linkin, jonne kaikki läppäongelmaiset voitaisiin koota. Esim, laittamalla täydelliset yhteystietonsa, saisi oman "koodin", ellei ole jo BTCF:n forumille rekisteröity. Sitten kun saadaan sata täyteen, lista kuluttaja-asiamiehelle yhteiskannetta varten. Kun puhutaan yli viisinumeroisista korjauslaskuista, uskoisin että taloudelliset vaikutukset jopa osittaiskorvauksissakin olisivat tarpeeksi suuret niin yksittäiselle BMW-kärsijälle, kuin vakuuttamaan ko maahantuoja linjanmuutoksen tarpeellisuudesta.

                  Helkkari. Kun ostaa Opelin, Renaultin, Citroënin tms hiukan ehkä halvemman merkin, ymmärtää myös sen mahdollisuuden, että vikoja saattaa löytyä, laatu saattaa heittää jne. Mutta ei bemarin kohdalla. Brändi on lupaus jonka pitäminen on ainoa tapa saada sille tuottoa.
                  BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                  Comment

                  • dieseljussi
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2010
                    • 592
                    • Suomi

                    Originally posted by Arnolds View Post
                    Ja auto on malliltaan mikä?
                    318d -08. Valmistenumeron perusteella sanoo, että 11/07.

                    Comment

                    • Heb3
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2007
                      • 33
                      • Kokkola

                      Löytyykö nelarikoneesta nämä läpät? E90, vm 2005 320d. Jos löytyy, niin missähän nuo kannattais käydä poistattamassa Jyväskylän seudulla?
                      nyt:
                      f11 LCI 520d xdrive (sophisto blau metallic)
                      e46 330Ci cabrio M-Sport II (sapphire schwartz metallic)

                      ex:
                      f10 LCI 530xdA (sophistograu metallic)
                      e90 LCI 320xdA (space grau metallic)
                      e30 325i cabrio (brillantrot)
                      e53 X5 3.0dA (silber grau metallic)
                      e90 320dA (monaco blau metallic)
                      e46 330Ci cabrio M-Sport II (orient blau metallic)
                      e46 316i (low budget nigga) (sahara beige metallic)

                      Comment

                      • coupe e46
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2005
                        • 228
                        • espoo

                        hajonneista lista

                        jos haluatte vaikuttaa, tehkää hajonneista autoista kattava lista ja lähettäkää kuningaskuluttajaan ja maahantuojalle.

                        jos lista on pitkä, alkaa tapahtua.

                        jos siellä 10 autoa, asian käsittely päättyy.

                        Comment

                        • tinke76
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2008
                          • 285
                          • Lempäälä

                          Pitääkö paikkansa että maahantuojan huoltoohjelmaan kuuluu imusarjan vaihto n 100tkm välein? Näin minulle kerran väitettiin.

                          EDIT: Ai niin Kuningaskuluttajan kuvauksissa näkynyt auto oli manuaali, itse olen ymmärtänyt että manuaalivaihteisissa ei ole läppiä.
                          Last edited by tinke76; 10-09-2010, 16:09.



                          F11 525 dA M-sport & F45 218iA& Corvette C5

                          Comment

                          • sirkus
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2004
                            • 2195
                            • kaustinen

                            Originally posted by dieseljussi View Post
                            318d -08. Valmistenumeron perusteella sanoo, että 11/07.
                            318d:ssä ei ole läppiä.

                            Tässä kuningaskuluttajan jutussa jäi ihmetyttämään se, että miksi Maahantuojan edustaja ei maininnut (vai oliko tämä editoitu pois) sitä, että läpät vaikuttavat EU tyyppihyväksynnän yhteydessä ilmoitettuihin ja mitattuihin päästöihin ja siksi Maahantuoja virallisena tahona ei voi suositella poistamaan läppiä ja näin yllyttää "ympäristörikokseen??" kuten YLE nyt tällä ohjelmalla teki.

                            Lisäksi maahantuoja olisi voinut perustella vaihtomoottorin asennusta sillä, että sille tulee 2-vuoden takuu kun taas korjaamolla on vain 1-v takuu työlleen joka kattaa vain mahdolliset virheet.

                            Sen sijaan maahantuoja voisi kyllä ilmoittaa asiakkaille riskistä ja suositella esim. imusarjan vaihtoa ihan virallisesti. Tämähän toki nostaisi BMW diesel mallien huoltokulut kilpailijoita korkeammiksi.

                            Tokihan näitä läppävaurio tapauksia on melkoisen pieni osuus autokannasta.
                            Chrysler 300c crd touring 2010
                            Daily driver
                            Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                            Man cave on wheels
                            Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                            Built not bought
                            V8, only juice&milk come in 2 litres

                            Kawasaki zzr1100 fighter


                            Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                            Comment

                            • schwarze
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2004
                              • 2017
                              • Kangasala

                              Paljonkohan läppävaurion rikkomia moottoreita sitten olisi, mikäli niitä ei puoskaroitaisi urakalla pois...Mun lähipiirissä ei yhdessäkään m57/n/n2:ssa niitä enää ole. Aika amatöörimäinen oli tuo BMW:n virallinen kannanotto eilen...
                              Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                              Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                              Comment

                              • janne320d
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2008
                                • 1342
                                • jns

                                tuossapa juttua



                                harmi kun ei löydy tuota ohjelmaa netistä kun en eilen kerennyt katsoa:think
                                ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎