Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Netsk
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2009
    • 238
    • Helsinki

    Taksifoorumilta luin että oli yhdestä E60:isestä mennyt kun autossa oli vasta 3tkm mittarissa!

    Oli kans puhetta et joku bemari-paja oli kertonut et kannattais vaihtaa imusarja 120tkm välein.
    F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
    ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

    Comment

    • BeemeR1
      Bimmer Fanatic
      • May 2008
      • 310
      • Junttilan mutka

      Originally posted by Netsk View Post
      Taksifoorumilta luin että oli yhdestä E60:isestä mennyt kun autossa oli vasta 3tkm mittarissa!
      Oli F10-mallinen 530dA
      Joku venttiilien pinnoitusongelma katkaisi kattilan laulun...

      Comment

      • LeMansBlau
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2006
        • 1060
        • Insomniac

        Originally posted by MajorDrake View Post
        3 kpl ~150-160 tkm ajetuista olen läpät repinyt irti ja kaikki ovat olleet niin puhtaita ja läpät moitteettomassa kunnossa etten ole viitsinyt imusarjaa tai EGR venttiileitä putsailla... Tosin ovat tuontiautoja ja saaneet välillä kyytiäkin...
        Onko homman yhteydessä tarvinnut imusarjantiivisteitä vaihdella? :think
        ///MADE IN FINLAND

        sigpic

        TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
        E30 SEDAN IX M-TECNIC II
        F32 COUPE PERFORMANCE
        F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7521
          • Jyväshyvä

          Originally posted by LeMansBlau View Post
          Onko homman yhteydessä tarvinnut imusarjantiivisteitä vaihdella? :think
          Ei, siellä on silikoonitiivisteet eikä ne irroittelusta kummene.
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • tniemin
            BTCF Member
            • Apr 2010
            • 81
            • Tampere

            Huomasin aiheeseen liittyvän jakson Kuningaskuluttajassa...

            E61 BMW 530dA M-Sport -05
            E36/7 BMW Z3 M Roadster -98
            ---
            EX: E46 BMW 330d M-Sport II -03

            Comment

            • LeMansBlau
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2006
              • 1060
              • Insomniac

              Originally posted by MajorDrake View Post
              Ei, siellä on silikoonitiivisteet eikä ne irroittelusta kummene.
              Tulipa viikonloppuna tosta omasta 535D:stä otettua mm. nämä läpät pois tuolta kaiken muun huollon ohella. Oikeastaan kaikki huollettava on nyt huolettu ja DPF:kin hävis siinä ohessa.

              Imusarjan tiivisteet oli kyllä hyväkuntoiset ja samoin itse läpät. Mutta itse imusarjanläppärunkojen tiivisteet oli kyllä finito&kaput. Eli tiivisteet oli ihan runkojen tasalla miten ne ei kuuluis olla ja imusarja oli vähän vuotanut jokaisen tiivisteen kohdilta. (Näissä on näemmä täysin erilaiset rungot kun vanhemmissa. Eli läpät on kumivahvisteiset ja jokainen erillisen rungon sisässä.)
              Tämä tiiviste kiertää siis yksittäisen rungon ympäri jokasuunnasta vähän niinkuin olis kuminen korkki josta on yläkulmat pois.
              No varaosana noita tiivisteitä ei saa, mutta pikku pesu thinnerissä ja tiivisteet turpos ja oli taas kuin uudet. Lisäksi vielä runkojen juureen kunnon tiivistemassa, niin nyt on kyllä 100% vuotamaton.

              Läppärungoista poistetun akseliston jättämät reiät peittyi parhaiten kattoruuvien (tiivisteprikkoineen) avulla, jotka sai kyllä vääntää ihan täystiukkuuteen ja vielä liiman kanssa, niin pysyy ainakin ikuisesti kiinni!

              Eli vinkkinä muille sanoisin, että ihan turha sinne on mitään kierteitä pulteille alkaa vääntään, kun kaikkein kireimmän ratkaisun saa varmasti noilla kattoruuveilla. Ruuveista voi halutessaan katkasta vielä sen kärjen pois.

              .
              Last edited by LeMansBlau; 17-11-2010, 23:14.
              ///MADE IN FINLAND

              sigpic

              TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
              E30 SEDAN IX M-TECNIC II
              F32 COUPE PERFORMANCE
              F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

              Comment

              • markki23
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2010
                • 205
                • Karkkila

                E60 535d Imusarjan läppää.?

                Joo elikkäs kyseessä 535d 11/04(vuosimalli 05) ajet,110tkm

                Tulee ensiviikolla huolto eteen ja alkaa liikkeen takuu loppumaan eli onko tässä vielä riskiä noitten läppäen kanssa vai ei.?
                Merkkihuollossa sanovat että kyseisessä moottorissa ei enään olisi mutta uskoakko heitä.?:think
                -02 E46 M3 SMG2 LagunaSegaBlau & -14 F45 220xd Msport AlpinWhite.

                Ex: -99 V70 2,4 10v,, -99 c70 t5,, -04 Type-R,, -02 325ti compact( Rankin vanha),, -04 Z4 2,2l,, -04 S60R +400hp,, -05 A4 3,0TDI Q,, -04 Z4 3,0l (bemu2000 vanha),, -02 e46 M3 SMG II,, -05 E60 535d M5 Look,, -85 E30 325 Cabrio,, -11 F10 M-Sport AlpinWhite,, -11 A6 3.0TDI Q RS6 Look,, -13 A4 3,0TDI Q,, - 11 F11 525d Msport.

                Comment

                • Rahu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 6464
                  • Tuusula

                  Tästä on muutama topikki jauhettu jo, sieltä voi lukea juttuja tähän liittyen sekä sen pohjalta perustaa ihan oman mielipiteen asiasta.
                  BMW Service
                  P.o4oo925441
                  [email protected]
                  Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                  Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                  Comment

                  • markki23
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2010
                    • 205
                    • Karkkila

                    Samalla.

                    Originally posted by Rahu View Post
                    Tästä on muutama topikki jauhettu jo, sieltä voi lukea juttuja tähän liittyen sekä sen pohjalta perustaa ihan oman mielipiteen asiasta.
                    Vaivalla olis voinu sanoa oman mielipiteen että irti vai ei... ?
                    -02 E46 M3 SMG2 LagunaSegaBlau & -14 F45 220xd Msport AlpinWhite.

                    Ex: -99 V70 2,4 10v,, -99 c70 t5,, -04 Type-R,, -02 325ti compact( Rankin vanha),, -04 Z4 2,2l,, -04 S60R +400hp,, -05 A4 3,0TDI Q,, -04 Z4 3,0l (bemu2000 vanha),, -02 e46 M3 SMG II,, -05 E60 535d M5 Look,, -85 E30 325 Cabrio,, -11 F10 M-Sport AlpinWhite,, -11 A6 3.0TDI Q RS6 Look,, -13 A4 3,0TDI Q,, - 11 F11 525d Msport.

                    Comment

                    • _nixu_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 8972
                      • Kellokoski

                      Originally posted by markki23 View Post
                      Vaivalla olis voinu sanoa oman mielipiteen että irti vai ei... ?
                      No katso edellisen vastaajan sigu ja tee omat johtopäätökset
                      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                      Comment

                      • Gonzalez
                        BTCF Member
                        • Jun 2003
                        • 2632
                        • Seinäjoki

                        Jos läpät on niin on riskikin aina, kaikkia läppätyyppejä on moottorit imaisseet ihan yhtälailla koneesta tai vuosimallista riippumatta vaikka huollon sedät kuinka selittelisi.

                        Pois jo tänään niin ei tarvitse olla jälkiviisas huomenna, operaationa erittäin yksinkertainen eikä vaikuta moottorin käytökseen tai mihinkään muuhunkaan.
                        530d GT F07 2010
                        325i E30 Cabriolet 1987

                        Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                        Comment

                        • markki23
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2010
                          • 205
                          • Karkkila

                          Kiitos.

                          Originally posted by Gonzalez View Post
                          Jos läpät on niin on riskikin aina, kaikkia läppätyyppejä on moottorit imaisseet ihan yhtälailla koneesta tai vuosimallista riippumatta vaikka huollon sedät kuinka selittelisi.

                          Pois jo tänään niin ei tarvitse olla jälkiviisas huomenna, operaationa erittäin yksinkertainen eikä vaikuta moottorin käytökseen tai mihinkään muuhunkaan.
                          Kiitos tästä yksinkertaisesta kommentista jota yritin tossa hakea.
                          Ilmeisesti parintunnin homma tossa huollon yhteydessä että kannattaisi tehdä.
                          -02 E46 M3 SMG2 LagunaSegaBlau & -14 F45 220xd Msport AlpinWhite.

                          Ex: -99 V70 2,4 10v,, -99 c70 t5,, -04 Type-R,, -02 325ti compact( Rankin vanha),, -04 Z4 2,2l,, -04 S60R +400hp,, -05 A4 3,0TDI Q,, -04 Z4 3,0l (bemu2000 vanha),, -02 e46 M3 SMG II,, -05 E60 535d M5 Look,, -85 E30 325 Cabrio,, -11 F10 M-Sport AlpinWhite,, -11 A6 3.0TDI Q RS6 Look,, -13 A4 3,0TDI Q,, - 11 F11 525d Msport.

                          Comment

                          • -challenger-
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2009
                            • 2148
                            • L a h t i

                            Kustantaa kuulema jotain 200egua ?

                            Comment

                            • Tommix
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 5407
                              • S:t Karins

                              Originally posted by markki23 View Post
                              Ilmeisesti parintunnin homma tossa huollon yhteydessä että kannattaisi tehdä.
                              Merkkihuolto ei sitten tuota toimenpidettä tee (Metroauto, Autokeskus) maahantuoja kieltänyt kuulemma...
                              Last edited by Tommix; 15-11-2010, 19:39. Reason: lukihäiriö
                              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                              Comment

                              • veku
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6325
                                • P-Pohjanmaa

                                Eikös nuo saa lukittua jotenkin auki asentoon tms,onko tuo yhtä varma konsti ?
                                Näin tehtiin ex E61 bemuun bmw huollossa.
                                Torstaina menee nykyinen lohkarin+sisäpistokkeen laittoon joten voisi samalla noille läpillekin jotain tehdä..
                                F11 M550D
                                E39 M5
                                F26 3.0 Da M-Sport
                                E61 535D M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎