Originally posted by Rahu
View Post
Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan
Collapse
X
-
Joo tossa on kyllä pointtinsa.
Eiköhän noikin tuolta tule riisuttua jahka muilta murheilta ehtii.
///MADE IN FINLAND
sigpic
TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
E30 SEDAN IX M-TECNIC II
F32 COUPE PERFORMANCE
F31 TOURING XDRIVE M-SPORT
-
Originally Posted by Spetke
___Nimimerkki__________Mallisarja__________Mittari lukema__________korjauskulut
1: RoopeA08, e39 530 da vm 2003, 140.000, 4000e
2: "Tuttumies" E60 530 Da Vm. 2004 83000, 8000€
3:
4:
5:
6:
7:
8:
9:
10:
ei näitä nyt mahdottomasti taida olla kun kaksi on vasta ilmottautunut!
ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia
Comment
-
___Nimimerkki__________Mallisarja__________Mittari lukema__________korjauskulut
1: RoopeA08, e39 530 da vm 2003, 140.000, 4000e
2: "Tuttumies" E60 530 Da Vm. 2004 83000, 8000€
3: "Asiakas" E39 530 Da vm.2002 170.000 Ei tietoa hinnasta.
4:
5:
6:
7:
8:
9:
10:
Lisäsin kun ei tunnu kukaan uskaltavan kertoa omista kokemuksista erään asiakkaan kokemuksen. Otin siitä imusarjasta läpät pois mikä oli tuhonnut moottoria, joten voin sanoa läpän akselin pätkän hävinneen jonnekin moottorin sisälle ja parin läpän heiluvan kuin vanhan mummon hammas.
Comment
-
No onkos kellään varmaa tietoa, että olisi hajonnut läppiä näistä uudemmista imusarjoista? Itsellä ei ole tiedossa, että niitä olisi katkennut. Muutamista uudemman mallisista imusarjoista läppiä poistaneena läpissä ei ole näkynyt erikoisempaa vikaa. Ainoa minkä olen haivainnut, että rupeavat tihkumaan öljyä joko läpänakselista tai läpänrungon ja imusarjan välistä. Laittanut sitten liiman kanssa runko-osan takaisin. No samalla on sitten tullut mitattua hehkut
hyvä vaihtaa samalla jos on rikkonaisia.
Comment
-
[QUOTE=Rubu;2166975]___Nimimerkki__________Mallisarja__________Mittari lukema__________korjauskulut
1: RoopeA08, e39 530 da vm 2003, 140.000, 4000e
2: "Tuttumies" E60 530 Da Vm. 2004 83000, 8000€
3: "Asiakas" E39 530 Da vm.2002 170.000 Ei tietoa hinnasta.
4: Rajak E60 530Da vm.2004 220.000 3200eur.
5:
6:
7:
8:
9:
10:
Comment
-
Mikkomanille eli ketjun perustajalle on ilmoittautunut aikain saatossa henkilötietoineen kymmenkunta vahingon kärsinyttä ja Kuningaskuluttaja sai useamman henkilön tiedot (jos antoi suostumuksen antaa tiedot) jne. Moni ei varmaan katsokaas enää palaa tähän ketjuun, itseltäkin pannu hajosi jo 2008.Originally posted by rajak View Post___Nimimerkki__________Mallisarja__________Mittari lukema__________korjauskulut
1: RoopeA08, e39 530 da vm 2003, 140.000, 4000e
2: "Tuttumies" E60 530 Da Vm. 2004 83000, 8000€
3: "Asiakas" E39 530 Da vm.2002 170.000 Ei tietoa hinnasta.
4: Rajak E60 530Da vm.2004 220.000 3200eur.
5: Izzman E60 530D vm. 2004, 80 000, 4600 e
6:
7:
8:
9:
10:
Listan lyhyys ei millään muotoa indikoi hajoamisten pienestä määrästä vaan siitä, että pieni osa bemaristeista lukee tätä foorumia, tuosta osasta sitten pieni osa jaksaa perehtyä tähän pitkäksi venyneeseen ketjuun ja sitten tuosta porukasta vain osa viitsii "tarttua kynään" lisätäkseen itsensä tai kaverinsa vanhan jutun listaan.
Itsehän siis haluan ja jaksan ajaa tätä juttua vaikka maailman loppuun asti, olen vähän helvetin pitkävihainen luonteeltani.
Voiskohan Mikkoman kommentoida tässä vaiheessa ja kertoa miltä ryhmäkanne näyttää jne? Ootko ollut missään vaiheessa yhteydessä kuluttaja-asiamieheen? Jos näihin ei tule vastauksia niin voihan joku toinenkin soittaa, Kuluttajaviraston vaihde p. 010 19 4700 ja kysyä tosta ryhmäkanneasiasta, että montako ilmoittautunutta tarvitaan jne. Itse aikanaan soittelin tuonne, AKEen (takaisinkutsuun pakottamiseksi) ja ties mihin mutta homma jäi niille sijoilleen kun jäätiin odottamaan näitä vahingon kärsineiden yhteystietoja.BMW 135is Coupe manuaali
Comment
-
e39 525DAT Imusarja maksaa 300 eur
En jaksanut taistella, vaan ostin Espoon Laakkoselta alkuperäisvaraosan, maksoi noin 300 eur. Viime vuonna hinta oli kuulemma 500 eur, eli jotain vaikutusta julkisuudella on ollut.
Olen kauhulla seurannut tätä keskustelua ja kun hehkut piti vaihtaa joka tapauksessa, niin vaihdatin imusarjan samalla. Kilometrejä tässä vaiheessa 307 tkm, eli tuurilla on ajeltu.
Comment
-
Onko tämä uusi imusarja sitten läpätön vai vahvistetuilla läpillä?Originally posted by jaati View PostEn jaksanut taistella, vaan ostin Espoon Laakkoselta alkuperäisvaraosan, maksoi noin 300 eur. Viime vuonna hinta oli kuulemma 500 eur, eli jotain vaikutusta julkisuudella on ollut.
Olen kauhulla seurannut tätä keskustelua ja kun hehkut piti vaihtaa joka tapauksessa, niin vaihdatin imusarjan samalla. Kilometrejä tässä vaiheessa 307 tkm, eli tuurilla on ajeltu.
Comment
-
M47N2 (120D 2005) moottorissa on luullakseni imusarjan läpät, mutta on tietoa siitä onko näissä pikkukoneisissa läpät aiheuttaneet moottoririkkoja??
Kyllä minäkin ne aion poistaa, mutta onko huoli yhtä suuri kuin isoimmissa myllyissä?BMW R 1200 GS
Comment
-
Eikai sillä moottoritilavuudella ja pyttyjen määrällä väliä ole..? Samanlaiset noi läpät on pikkukoneessakin ja yhtä lailla egr:ä karstaa paikat.
Comment
-
___Nimimerkki__________Mallisarja__________Mittari lukema__________korjauskulut
1: RoopeA08, e39 530 da vm 2003, 140.000, 4000e
2: "Tuttumies" E60 530 Da Vm. 2004 83000, 8000€
3: "Asiakas" E39 530 Da vm.2002 170.000 Ei tietoa hinnasta.
4: Rajak E60 530Da vm.2004 220.000 3200eur.
5: Izzman E60 530D vm. 2004, 80 000, 4600 e
6: BMW-pete, E60 530Da vm.2004 205000, 3800€
7:
8:
9:
10:
Comment
-
Tuossa mallissa imusarjan läpät vain automaatilla varustetuissa ja tuo näkyy ihan osaluetteloa katsomalla.Originally posted by huppu View PostVein oman E46 318d:n (M47N-kone) läppäoperaatioon, niin siellä selvis ettei tuossa mallissa ole ollenkaan imusarjan läppiä :think jännä juttu, kun Wetterillä sanoivat että pitäis olla
hahaE39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
Comment