Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • harald
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2003
    • 252
    • Kaarina

    Originally posted by MrBubbles View Post
    mutta onkos se peltolan mikko vai vaan kovasti näköönen?
    Täyttä teflonia tää kaveri. Eihän siitä saanu mitään otetta..
    Last edited by harald; 11-09-2010, 18:40.
    W204 C350 AMG
    Toyota Corolla 1.3XI 16V
    Ex: E39 530i M-Sport, E39 523i, E34 520i turbo, E30 320iM, E30 318i

    Comment

    • BeamR
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 13363
      • Espoon takametsät

      Originally posted by TJJ View Post
      Ja suu suppuun, tähän tyyliin

      Tää veijari oli way-out-of-his-league tuossa haastattelussa. Olis nyt edes valmistautunut tuohon haastatteluun, mutta ei... Väärän kaliiberin mies yrityksen julkisuuskuvan kannalta vaikeaan aiheeseen vastaamassa -> kevyt katastrofi. PR-toimistossa on varmasti revitty peliverkkareita kun pitää alkaa tollasta toilailua paikaamaan.

      F46 Gran Tourer -20
      Boxster 2.5 -97

      Comment

      • fastandfurious
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 1731
        • Tampesteri

        Originally posted by BeamR View Post
        Tää veijari oli way-out-of-his-league tuossa haastattelussa. Olis nyt edes valmistautunut tuohon haastatteluun, mutta ei... Väärän kaliiberin mies yrityksen julkisuuskuvan kannalta vaikeaan aiheeseen vastaamassa -> kevyt katastrofi. PR-toimistossa on varmasti revitty peliverkkareita kun pitää alkaa tollasta toilailua paikaamaan.
        Katselin kanssa suu auki ko. kaverin esiintymistä. Ei osannut hommiaan sitten pätkääkään! Olis tosiaan edes voinut jotenkin valmistautua etukäteen, kyseessä oli kuitenkin melkonen case merkin imagon näkökulmasta.
        ---------------------------------------------------
        E91 325d M-Sport
        ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
        E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

        Comment

        • tuomkiti81
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2005
          • 1162
          • Seinäjoki

          Originally posted by sirkus View Post
          Tässä kuningaskuluttajan jutussa jäi ihmetyttämään se, että miksi Maahantuojan edustaja ei maininnut (vai oliko tämä editoitu pois) sitä, että läpät vaikuttavat EU tyyppihyväksynnän yhteydessä ilmoitettuihin ja mitattuihin päästöihin ja siksi Maahantuoja virallisena tahona ei voi suositella poistamaan läppiä ja näin yllyttää "ympäristörikokseen??" kuten YLE nyt tällä ohjelmalla teki.
          Tämä itseäkin ihmetytti että miksi tästä ei puhuttu ohjelmassa sen enempää?? Toki sehän ei pelastaisi bmw:n mainetta tässä keississä mutta silti...kaikenmaailman läppiä pitää asentaa uusiin autoihin viherpiipertäjien kannustamana >maailma pelastuu >kuluttaja maksaa
          Mercedes Benz Cls 350cdi W218
          Opel Insignia 2.0 Cdti
          Scania R560 8x4

          Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
          Ex. E60 530dA -05
          Ex. E39 530dA -01
          Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
          Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
          Ex. Opel Vectra 1.6i -99

          Comment

          • Petteri75
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 2542
            • Kirkkonummi

            Itse asiassa, se kaikkein pelottavin osa jäi kokonaan ilman käsittelyä. Taustakuvassa Benkara taivutteli hiukan läppää, joka sitten paukkui poikki. Mitä ihmeen väliä sillä on, että kyseessä on mahd. harvinainen vikatila, jos arvan osuessa kohdalle se on 4-18k€ kulu?

            Toisekseen, ei kukaan ota kantaa bemariin merkkinä vaan maahantuojan munattomaan asenteeseen ja selkärangattomaan välttelyyn. Toisekseen, vaikka bemari olisikin merkkien merkki, niin ei totta vieköön omilla rahoillaan autoileva katsele tälläisiä läppävikoja.
            BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

            Comment

            • dieselrules
              Bimmer Rookie
              • Mar 2004
              • 193
              • ToRnIo

              Etiskelin vastausta, mut en löytäny. Elikkä oon operaation tehnyt omaan e39 530dat ja nyt ois tulossa 535dat -05. Siinä on kait sama perus kone kuin 530d, eli läpät sieltä kait löytyy???
              No onkos se poisto homma kovinki erinlainen mitä tuohon e39???
              Jospa ne nyt alku töikseen sit poistais, niin ei tarvi sitä pelätä

              Comment

              • Thuppu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2007
                • 3626
                • Seinäjoki

                Originally posted by dieselrules View Post
                No onkos se poisto homma kovinki erinlainen mitä tuohon e39???
                Eipä juurikaan mitään, mitä nyt moottorin suojamuovi ja poikkituki vähä eroaa...
                BMW 740iA "ALPINA"
                BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                Comment

                • jonilaht
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2006
                  • 455
                  • .

                  Kai tästä menee saksaankinpäin tietoa, kuinka hienosti hommat suomessa hoidetaan. Tai niin, samanlaillahan ne voi siellä kierrellä, mutta kuitenkin.

                  Tänään tuon pätkän tosiaan katoin ja voi hyvänen aika sentään mikä pässi tuo jätkä oli.

                  Paras oli kyllä tämä:

                  - Onko normaalia, että autossa tulee moottorivika alle 150tkm?
                  - Ei
                  - Mistä se johtuu?
                  - Normaalia kulumista.

                  Comment

                  • dieselrules
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2004
                    • 193
                    • ToRnIo

                    Originally posted by Thuppu View Post
                    Eipä juurikaan mitään, mitä nyt moottorin suojamuovi ja poikkituki vähä eroaa...
                    Tämä mukava tietää...Kiiitosss

                    Comment

                    • Vanquish
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2004
                      • 1961
                      • Hki

                      Pathetic!!

                      Comment

                      • suffeli
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2004
                        • 559
                        • JKL

                        Eiköhän ne ole bemarilla laskenut tälle hinnan. Kaksi vaihtoehtoa:
                        1) Kerrotaan, että läpät voi irrota ja tuhota koko moottorin. Sit ilmoitetaan jokaiselle kyseiset läpät sisältävän moottorin omistajalle, että tulkaa käymään, niin otetaan ne pois. Välitön seuraus on imagotappio (kuten kävi toyotalla) ja helvetinmoiset kulut maailmanlaajuisesti. Lisäksi tässä "rikotaan lakia" kun päästöt muuttuu. Toisaalta autojen omistajat ehkä ajattelisivat, että bmw on laatumerkki ja se hoitaa asiat kunnolla myös takuuajan ulkopuolella. Toisaalta miksi tämä korjaus tehtäisiin vasta nyt?!? Onhan se ollut tiedossa jo kauan. Varmaan jokainen konerikon kokenut olisi sen jälkeen vaatimassa korvauksia.
                        2) Sanotaan, että nämä ovat ihan vain yksittäistapauksia, joten ei tarvitse tehdä mitään, paitsi korjata rikkinäisiä koneita ja ottaa siitä vitunmoiset rahat. Lisäksi läppien poistosta saa kanssa hyvät rahat ja korjaamoille töitä. Jos nyt joku harrastaja vetää herneet nenään, niin mitä sitten?!? Pari asiakasta ehkä menetään, ihan sama. Ne joilla on varaa ostaa uusia bemareita, niin tämähän ei juurikaan heitä koske.

                        Jos itse olisin bemarin pomo, niin eiköhän tuo ensimmäinen vaihtoehto olisi aika helppo valinta?
                        ------
                        G31 530d

                        Comment

                        • k0rppi
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2008
                          • 784
                          • Varkaus

                          Originally posted by suffeli View Post
                          Eiköhän ne ole bemarilla laskenut tälle hinnan. Kaksi vaihtoehtoa:
                          1) Kerrotaan, että läpät voi irrota ja tuhota koko moottorin. Sit ilmoitetaan jokaiselle kyseiset läpät sisältävän moottorin omistajalle, että tulkaa käymään, niin otetaan ne pois. Välitön seuraus on imagotappio (kuten kävi toyotalla) ja helvetinmoiset kulut maailmanlaajuisesti. Lisäksi tässä "rikotaan lakia" kun päästöt muuttuu. Toisaalta autojen omistajat ehkä ajattelisivat, että bmw on laatumerkki ja se hoitaa asiat kunnolla myös takuuajan ulkopuolella. Toisaalta miksi tämä korjaus tehtäisiin vasta nyt?!? Onhan se ollut tiedossa jo kauan. Varmaan jokainen konerikon kokenut olisi sen jälkeen vaatimassa korvauksia.
                          2) Sanotaan, että nämä ovat ihan vain yksittäistapauksia, joten ei tarvitse tehdä mitään, paitsi korjata rikkinäisiä koneita ja ottaa siitä vitunmoiset rahat. Lisäksi läppien poistosta saa kanssa hyvät rahat ja korjaamoille töitä. Jos nyt joku harrastaja vetää herneet nenään, niin mitä sitten?!? Pari asiakasta ehkä menetään, ihan sama. Ne joilla on varaa ostaa uusia bemareita, niin tämähän ei juurikaan heitä koske.

                          Jos itse olisin bemarin pomo, niin eiköhän tuo ensimmäinen vaihtoehto olisi aika helppo valinta?


                          eli sun mielestä on parempi painaa villasella, kuin antaa edes jotain järkevää vinkkiä millä ongelman voisi ehkäistä.

                          kävikö mielessä, että moniko henkilö tämän jälkeen miettii pemarin ostamista toiselta kantilta, kun ei puhuta muuta kun puutaheinääpaskaa ja jätetään asiakkaan hotteille moinen vahinko. varsinkin kun suurin osa kuluttajista katsoo televisiota, eikä pemarifoorumeita.

                          Comment

                          • olliev
                            Newbiemmer
                            • Nov 2009
                            • 26
                            • Kirkkonummi

                            E91 330xd -06, 140tkm

                            Rahun toimesta läpät lähti eilen lopullisesti, kiitos siitä!

                            Oli ongelmaa tahi ei M57N2:ssa, eipä tarvitse enää sitä sitten miettiä.

                            Comment

                            • Esal
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2009
                              • 1344
                              • Lempäälä

                              Originally posted by k0rppi View Post
                              eli sun mielestä on parempi painaa villasella, kuin antaa edes jotain järkevää vinkkiä millä ongelman voisi ehkäistä.

                              kävikö mielessä, että moniko henkilö tämän jälkeen miettii pemarin ostamista toiselta kantilta, kun ei puhuta muuta kun puutaheinääpaskaa ja jätetään asiakkaan hotteille moinen vahinko. varsinkin kun suurin osa kuluttajista katsoo televisiota, eikä pemarifoorumeita.
                              Iso osa uusista bemareista ostetaan työsuhdeautoksi, ja vaikka ostaisi omaksi tuskin pitää kuin 3v./100tkm. Ongelma on niiden yli 3v. vanhojen käytettyjen ostajien jotka maksaa edelleen suolasen hinnan ja saa tuon ongelman ehkä kaupanpäälle. Venäläinen ruletti jatkuu, kelle nalli napsahtaa...
                              *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                              Comment

                              • BMW-pete
                                Newbiemmer
                                • Sep 2010
                                • 2
                                • vantaa

                                E60 -04 530 aj. 205tkm

                                Multa irtosi imusarjan läppä noin kuukausi sitten. Ajattelin vaan ilmoitella, jos vielä kerätään jäseniä, joilta on läpät lähtenyt.

                                Laakkosen huoltoedustaja lupasi ystävällisesti 5-7% alennusta, jos hommaan kaikki osat Laakkoselta. Hinnasto: moottori 11 t€, turbo 1800€, joku välijäähdytin 300€, imusarja 305€. Hinta-arvio töineen oli 17 t€. Huoltoedustaja myös kyseli kovin huoltojen perään, kun ei ollut Laakkosella viimeksi huollossa.

                                Lisäksi olen kuullut ns. "Good W...?" diilistä, jossa Laakkonen voi korvata osan asiakkaan kustannuksista jälkimarkkinointi budjetistaan. Jos asiakas vaikenee asiasta. Pitääkö paikkaansa?

                                Mikä on ryhmäkanteen tilanne tällä hetkellä ja vetääkö joku asiaa eteenpäin?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎