Announcement
Collapse
No announcement yet.
Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan
Collapse
X
-
Originally posted by ealex View PostMinullakin moottori on syönyt läpän. En tiennyt yhtään mitään läppien olemassaolosta kun edellisessä bemarin koneessa niitä ei ollut ja elin siinä uskossa, että autossani on ”käytännössä ikuinen” kone, niin kuin minulle on useasti kerrottu.
Yhtenä päivänä startin jälkeen kone yhtäkkiä kävikin vain viidellä sylinterillä. Käynti merkkihuollossa avarsi maailmani – koneessa on tyyppivika, se on todennäköisesti syönyt läpän ja on korjauskelvoton. Enhän minä tällaista ihan heti uskonut ja suostuin että imusarja irrotetaan ja asia varmistetaan mutta oikeassahan merkkihuolto oli…
Merkkihuolto muuten meinasi myydä minulle uuden imusarjan uusilla läpillä, mutta tässä vaiheessa olen jo tutustunut ongelmaan enkä mennyt siihen lankaan…
Muuten tälläkin kerta huoltomies jaksoi kehua kuinka ikuisia nämä koneet ovat, mitä nyt tällainen pieni typpivika esiintyy välillä mikä rikkoo koneen korjauskelvottomaan kuntoon…
Auto on 525da farmari -04 (E39), suomimallia, ajettu 290tkm, läppä meni rikki kesän alussa.F25 X3 35d
E87 118i
E46 330ti
E46 M3
E30 M3
E30 M3 Convertible
Z3 Roadster
Comment
-
-
Originally posted by Izzman View PostTerve ja osanotot!
Mitä autolle sitten tehtiin ja mitä tuli kustannuksia?
Originally posted by Convertible View PostPitkään kesti jos 290tkm oli lasissa, vaihtosuositus on 100tkm.Last edited by ealex; 24-11-2009, 09:43.
Comment
-
-
Originally posted by ealex View PostMerkkihuollossa imusarjan irrottaminen, ongelman todennus ja pyynnöstäni läppien poisto - 350€, muuta ei ole vielä tehty. Benkara lupasi vaihtaa kone n. 5000€:lla kai siihen on suostuttava... Mutta jos jollain on parempaa ehdotusta otan mielelläni vastaan.BMW 135is Coupe manuaali
Comment
-
-
Originally posted by Izzman View PostSisältyyks tohon uusi turbo? Itse ottaisin nyt ton 5000 e koneen, mulle tarjos merkkihuolto "mega-alennuksella" reiluun 11 000 euroon upouutta.. LOL. Korjaus vain tarvittavat osat vaihtaen tuli maksamaan 4600 eli siihen nähden toi 5000 ei oo lainkaan paha. Tuntuu kuitenkin, että koneeseen olis "jääny jotain pientä hampaankoloon" kun savuttaa ja turbonkin äänen kuulee ihan eri tavalla kuin ennen remonttia.. tyyliin siis turbon kierrosten laskun aikaan kuuluu KOHHHHHHHHHHHHHHhhhh ihan kuin ois laakerit menossa mut on ajettu jo 20 000 km näillä eväillä joten eiköhän se ihan kunnossa ole.
”Vähän ajetut” saksalaiset koneet vaan arveluttavat, sen verran mitä näitä olen kuunnellut, kuulostavat ainakin kaksi kerta enemmän ajetulta kuin oma 290tkm.
Comment
-
-
Käväsin poistattamassa läpät Benkaralla pari viikkoa sitten, 180€ velotti benkara.
Autona 320d touring 157tkm vedetty.
Yksi läpistä oli hieman vääntynyt, en tiedä oliko vääntynyt kun olivat poistaneet, muuten hyvässä kunnossa.F31 320d xDrive -13
-------------------------
ex e39 523 -96
ex e46 320d touring -03
ex e28 518 -82
Comment
-
-
Originally posted by masiaro View PostMoip
Onko 530xdA:ssä se kuuluisa läppä? Vm on 2007/4 ja moottorimallina M57N2..
Eli vastaus: ON!--
Sassi
- F10 530d
- KTM 690 Enduro
Ex. E90 330d, E46 330d
Comment
-
-
Originally posted by jannejm View Postniin listalla mainitaan että M47:ssa ei ole läppiä, mutta M47N:ssä on. Jos autossa on moottorimerkintä M47/T2 niin en osaa yhdistää tuohon taulukkoon että onko vai ei?
Katso tuolta niin näet koneen tyypin http://www.realoem.com/bmw/select.doF31 320d xDrive -13
-------------------------
ex e39 523 -96
ex e46 320d touring -03
ex e28 518 -82
Comment
-
Comment