Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tjvirta
    Bimmer Rookie
    • Oct 2007
    • 93
    • Espoo

    Aina kuulee väittelyä niiden uudempien läppien vahvuudesta, että pitääkö nekin poistaa....en jaksanut lukea koko ketjua mitä siellä pähkitään......tässä yksi linkki



    -06 mallinen tekstin mukaan. Uutta mallia lienee ja on DPF. Itse poistin (ja poistaisin) myös uudemmat

    Edit: spjällhusventil on kai "kaasuläppäventtili"? Olettaisin kuitenkin näiksi imusarjan läpiksi?
    Last edited by tjvirta; 05-09-2009, 10:48.
    ________________________________________
    G31 520dA Business SportLine 2017

    Comment

    • Rahu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 6464
      • Tuusula

      Originally posted by tjvirta View Post
      Aina kuulee väittelyä niiden uudempien läppien vahvuudesta, että pitääkö nekin poistaa....en jaksanut lukea koko ketjua mitä siellä pähkitään......tässä yksi linkki



      -06 mallinen tekstin mukaan. Uutta mallia lienee ja on DPF. Itse poistin (ja poistaisin) myös uudemmat

      Edit: spjällhusventil on kai "kaasuläppäventtili"? Olettaisin kuitenkin näiksi imusarjan läpiksi?
      "Kaasuläppäventtiili" ei pitäisi olla kyllä sama asia kuin imusarjanläpät.
      BMW Service
      P.o4oo925441
      [email protected]
      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7520
        • Jyväshyvä

        Originally posted by 324tdic2d View Post
        Täälläkin tehty läppien poisto tänään autoon 330d manuaali 6/2003.
        Mittarissa 166tkm. Läppien kunto oli hyvä, mutta akseli johon läppä on kiinnitetty olivat kaikki kieroja.. En tiedä onko niiden tarkoitus ollakin kieroja vai ovatko vääntyilleet.
        Ei aniakaan E6x sarjoissa ole akselit olleet kieroja...
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • Izzman
          Bimmer Rookie
          • Apr 2008
          • 97

          Teknikens Världissä siis asiaa täsmälleen samasta läppähommasta. Toimittaja pyytää ottamaan yhteyttä jos lukija on kokenut vastaavan kohtalon, vihjaan mailitse BTCFstä ja tästä ketjusta, voi hyvinkin löytyä suomenkielentaitoisia toimituksesta kuitenkin.

          Mukava huomata, että saanut huomiota alan lehdessä.. pitänee yrittää saada juttua Suomen TM:aan tai Tuulilasiin.. Tuulilasiin olinkin joskus yhteydessä, mutta en saanut mitään vastausta.
          BMW 135is Coupe manuaali

          Comment

          • Rahu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 6464
            • Tuusula

            Originally posted by MajorDrake View Post
            Ei aniakaan E6x sarjoissa ole akselit olleet kieroja...
            Mihin tämä otanta perustuu?
            BMW Service
            P.o4oo925441
            [email protected]
            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

            Comment

            • Bemarityttö
              Bimmer Rookie
              • Sep 2009
              • 36
              • Finland

              Heipä hei! Kertoisitteko tietämättömälle että koskeeko tämä imusarjanläppäongelma myös seuraavaa mallia:

              320DA vm. 2002?

              Kiitos!!!!

              Comment

              • Arnolds
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 3311
                • Kajjjaani

                Originally posted by Bemarityttö View Post
                Heipä hei! Kertoisitteko tietämättömälle että koskeeko tämä imusarjanläppäongelma myös seuraavaa mallia:

                320DA vm. 2002?

                Kiitos!!!!
                Siellähän ne pitäis olla, valitettavasti mutta viisaammat korjatkoon jos muistin väärin.
                F26 xDrive20d TwinPower

                EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                Comment

                • Bemarityttö
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2009
                  • 36
                  • Finland

                  Joo ja malli oli siis E46. Mistä voin tarkastaa mikä tuon koneen malli on? Pientä paniikkia Autolla ajettu 197000km...

                  Comment

                  • Izzman
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2008
                    • 97

                    Originally posted by Bemarityttö View Post
                    Heipä hei! Kertoisitteko tietämättömälle että koskeeko tämä imusarjanläppäongelma myös seuraavaa mallia:

                    320DA vm. 2002?

                    Kiitos!!!!
                    Varmimmin selviää jos laitat autosi valmistenumeron 7 viimeistä merkkiä niin näkee varmuudella mikä malli on tarkalleen kyseessä. Löytyy rekisteriotteesta ja konehuoneesta.
                    BMW 135is Coupe manuaali

                    Comment

                    • Arnolds
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 3311
                      • Kajjjaani

                      Originally posted by Bemarityttö View Post
                      Joo ja malli oli siis E46. Mistä voin tarkastaa mikä tuon koneen malli on? Pientä paniikkia Autolla ajettu 197000km...
                      Pitäs olla tämä M47D20 2001-
                      F26 xDrive20d TwinPower

                      EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                      Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                      Comment

                      • Bemarityttö
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2009
                        • 36
                        • Finland

                        Täs olis vielä ne numerot: EM01130, kertooko jotain? Ja kertooko onko siellä ne läpät

                        Comment

                        • Izzman
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2008
                          • 97

                          Rahun postauksessa (johon aloituspostissa viitataan) http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...0&postcount=26 sanotaan, että M47 ei läppiä, M47N läpät.

                          RealOem.com sanoo, että M47 tehty 09/2001 ASTI (huom: tuotantokuukausi ja vuosi on eri asia kuin vuosimalli) ja M47N tehty 03/2001 ALKAEN eli jonkin aikaa myös rinnakkain. Sanoisin siis, että koneen mallia ei annetuilla tiedoilla voi varmuudella päätellä?

                          Bemarityttö: kokeile laittaa ne 7 viimeistä valmistenumeron merkkiä tuonne ja katso minkä kertoo malliksi: http://www.realoem.com/bmw/select.do
                          BMW 135is Coupe manuaali

                          Comment

                          • Izzman
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2008
                            • 97

                            Originally posted by Bemarityttö View Post
                            Täs olis vielä ne numerot: EM01130, kertooko jotain? Ja kertooko onko siellä ne läpät
                            Noniin, nyt selvenee.

                            RealOem.comin mukaan autosi tuotantokuukausi on 11/2001 koneesi on M47N ja sieltä löytyy imusarja "Intake manifold AGR with flap control".

                            Läpät sinulla siis on.
                            BMW 135is Coupe manuaali

                            Comment

                            • Bemarityttö
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2009
                              • 36
                              • Finland

                              Koneeksi paljastui M47N, eli taitaa ne surullisen kuuluisat läpät siellä olla... Pitänee pikapuolin alkaa niitä poistamaan tässä tapauksessa.
                              Kiitos avusta kaikille!

                              Comment

                              • tjvirta
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2007
                                • 93
                                • Espoo

                                Joo kirjoitettuani tajusin kyllä saman....mutta asiaan liittyen eri ketjussa pohditaan toista ongelmaa ja siinä tutkitaan throttle valvea.

                                Olisko tuosta ruotsin autosta hajonnut sitten "throttle valve", jossa samanlainen rakenne kuin noissa läpissä: metallinen läppä kiinni metalliakselissa torx-ruuveilla. Sinnehän (koneeseen) se tuokin ruuvi päätyy...

                                Tuo venttiili siis juuri ennen imusarjaa...



                                Originally posted by Rahu View Post
                                "Kaasuläppäventtiili" ei pitäisi olla kyllä sama asia kuin imusarjanläpät.
                                Attached Files
                                ________________________________________
                                G31 520dA Business SportLine 2017

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎