Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Spetke
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 3447
    • Janakkala

    Kuinka paljon näitä sitten oikeasti on sattunut omalle kohdalle?
    Nyt kaikki joilta on läppä irronnut ja tullut moottorivaurio niin listaa tekemään,
    Tähän ei sitten laitella mutu tuntumalla naapurin kavereita jne...
    VAIN OMA TAPAUS
    Eli tuohon sitten listaatte allekkain ja seuraava kopioi ja jatkaa:

    ___Nimimerkki__________Mallisarja__________Mittari lukema__________korjauskulut

    1: RoopeA08, e39 530 da vm 2003, 140.000, 4000e
    2:
    3:
    4:
    5:
    6:
    7:
    8:
    9:
    10:
    Last edited by Spetke; 26-09-2010, 09:34.
    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

    Comment

    • Aksa P
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2006
      • 394
      • Sawo

      Tätä "läppähurmosta" kun useamman vuoden on seurannut, niin tulee väistämättä tuntuma, että oiskohan lähdetty läppien tiimoilta vähän turhan isolle liekille...

      Edellisestä e39 530d:stä revin läpät pois, kun asia tuli aikanaan foorumin kautta ajankohtaiseksi. Nykyisestä e60 vastaavasta en ajatellut läppiä poistaa. On se vaan kumma jos ei Bemarin insinöörit 10 vuodessa onnistu toteuttamaan kestäviä läppiä??? Tuohan on tuottamuksellista BMW:n suunnalta, jos vielä tätä nykyä uusissa autoissa hajoavat. Ongelma on kuitenkin ollut tiedossa jossain määrin jo puoli vuosikymmentä, ellei pidempään.

      Spetkeltä hyvä veto listata kaikki laukeamiset foorumilaisten keskuudesta. Voihan se olla, että ilmoittaudun tovin kuluttua tuohon Spetken galluppiin...
      "Meidän isä tekee teidän äitien lapset "

      Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
      E21 M50B20
      E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
      E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
      E34 10/1990 520i
      Honda Prelude EX vm.-83 1.8

      Comment

      • Arnolds
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 3311
        • Kajjjaani

        Originally posted by Nahkuri View Post
        Tietääkö kukaan kajaanissa paikkaa missä noi läpät saisi pois? Wetterin varovainen hinta-arvio oli 300 euron pintaan, säestettynä kommentilla että noita ei juurikaan ole kenelläkään rikki mennyt...
        Onhan noita pois otettu. Mikä moottori kyseessä? Ja hinta ei ole Wetterin hinta.
        F26 xDrive20d TwinPower

        EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

        Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

        Comment

        • RoopeA08
          Newbiemmer
          • Mar 2010
          • 16
          • Helsinki

          HYVÄ idea. Tässä ensimmäinen

          Kuinka paljon näitä sitten oikeasti on sattunut omalle kohdalle?
          Nyt kaikki joilta on läppä irronnut ja tullut moorrorivaurio niin listaa tekemään,
          Tähän ei sitten laitella mutu tuntumalla naapurin kavereita jne...
          VAIN OMA TAPAUS
          Eli tuohon sitten listaatte allekkain ja seuraava kopioi ja jatkaa:

          ___Nimimerkki__________Mallisarja__________Mittari lukema__________korjauskulut

          1: RoopeA08, e39 530 da vm 2003, 140.000, 4000e
          2:
          3:
          4:
          5:
          6:
          7:
          8:
          9:
          10:

          Comment

          • Spetke
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 3447
            • Janakkala

            Siinä oli ensimmäinen ei muuta kuin jatkamaan listaa

            Originally posted by RoopeA08 View Post
            HYVÄ idea. Tässä ensimmäinen

            Kuinka paljon näitä sitten oikeasti on sattunut omalle kohdalle?
            Nyt kaikki joilta on läppä irronnut ja tullut moorrorivaurio niin listaa tekemään,
            Tähän ei sitten laitella mutu tuntumalla naapurin kavereita jne...
            VAIN OMA TAPAUS
            Eli tuohon sitten listaatte allekkain ja seuraava kopioi ja jatkaa:

            ___Nimimerkki__________Mallisarja__________Mittari lukema__________korjauskulut

            1: RoopeA08, e39 530 da vm 2003, 140.000, 4000e
            2:
            3:
            4:
            5:
            6:
            7:
            8:
            9:
            10:
            ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

            Comment

            • Juhis
              BTCF Honorary Member
              • Jul 2002
              • 19175
              • -

              OFFTOPIC keskustelua..

              Originally posted by Dandy View Post
              Täytyy kyllä jatkaa offtopicia BMW:n dieseleiden heikkoudesta. Sivusta olen seurannut kun useissa bemarin dieseleissä on vikaa vian perään. Turbot, pakosarjat, imusarjan läpät antautuvat ja korjaukset tuhansien eurojen hommia merkkiliikkeessä. Olisi paljon opittavaa dieseleiden kestävyydestä MB:ltä ja Vag-konsernilta.
              BMW:n dieseleiden kestävyydestä ollaan samaa mieltä. Itse perusmoottorit on pääsääntöisesti kestäviä. Eli eihän näistä mitkään moottorin laakerit yms hajoa. Mutta tosiaan ahtimet, pakosarjat, imusarjan läpät, termostaatit / egr ongelmat, suuttimet ja muut osat siitä ympäriltä kyllä tuntuu antautuvan, hieman vuosimallista riippuen.

              Siitä sen sijaan ollaan eri mieltä, että muiden merkkien turbodieselit olisi välttämättä sen lujempia. Ainakin Mersulla tiettyjen vuosimallien CDI-koneiden kanssa on ollut paljon suutinvikoja. Tietyn ikäisissä oli syylärivikaa, jossa koneen jäähdytysnesteet ja vaihteistoöljyt pääsi sekoittumaan. Audin 2,5 litraisessa turbodieselissä nokka-akselit kului epänormaalin nopeasti. Ja niin edelleen.

              Tietyt vanhemmat Mersun ja VAG-konsernin dieselit on taas tehty niin yksinkertaisella ja kivikautisella tekniikalla, että eipä sellaisessa paljon voi ollakaan vikaa. Samoin tehoja useasta moottorista oli otettu hyvin maltillisesti. Myöskään esim. käynti ei ole läheskään yhtä hienostunutta kuin ehjässä BMW:n dieselissä.

              Muistelen joissakin vanhoissa BMW:n 80- ja 90-luvun dieselissä viat olleet myös aikoinaan melko vähäisiä uudempiin tuotoksiin verrattuna. Lähinnä tiettyjen mallien kansiviat (sylinterikansi halki, kannentiivisteviat yms) tulee äkkiä mieleen. Jotka varmaan osittain ovat johtuneet viallisista termostaateista, vesipumpuista ja tuulettimien viskokytkimistä. Eli omistajat ovat itse tuhonneet autojensa moottorit ajamalla lämmöt tapissa. Voi tosin olla, että muistikuvat on näistä autoista liiankin hyvät.

              Enemmän kai noita ongelmia on ylipäätään tullut turbodieseleihin 90-luvun loppupuolelta alkaen, kun dieseleistä on alettu puristamaan enemmän tehoja irti ja samaan aikaan yritetty pudottaa sekä kulutusta että päästöjä.
              All good things come to those who wait.

              Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

              Sound Factory Bar & Nightclub

              Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

              Comment

              • Dandy
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2003
                • 1438
                • ....

                Originally posted by Juhis View Post
                OFFTOPIC keskustelua..
                Enemmän kai noita ongelmia on ylipäätään tullut turbodieseleihin 90-luvun loppupuolelta alkaen, kun dieseleistä on alettu puristamaan enemmän tehoja irti ja samaan aikaan yritetty pudottaa sekä kulutusta että päästöjä.
                Nuo syythän siellä diesel-vikojen taustalla varmasti on. Nämä oli tosiaan omia mutu mielipiteitä. Voi olla puhdasta sattumaa, että tietämäni 2000-luvun diesel bemareissa on ollut enemmän tai vähemmän harmia, kun MB:n ja Vagin dieselit toimineet ongelmitta paljonkin ajettuina. Ei siis mitään korjaamotilastoja tms. ollut väitteiden tueksi.

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  Originally posted by Dandy View Post
                  Voi olla puhdasta sattumaa, että tietämäni 2000-luvun diesel bemareissa on ollut enemmän tai vähemmän harmia, kun MB:n ja Vagin dieselit toimineet ongelmitta paljonkin ajettuina. Ei siis mitään korjaamotilastoja tms. ollut väitteiden tueksi.
                  Niinhän se on, aina ne muut toimii ongelmitta jne. Jos olisit monimerkkikorjaamolla tai saisit tilastoja noista ihan oikeasti, joutuisi riisumaan ne ruusunpunaiset lasit päästä. Ei sukulaiset ja tutut koskaan kaikkea kerro ja omalle kohdalle osunut hajoaminen tuntuu aina dekadia pahemmalta kuin täsmälleen samanlainen jonkun toisen autossa.

                  Tuossa eräs tuttu just sanoi että kyllä on bemarit paskoja, kaikki korjaamolle tulleet on olleet rikki. Niinpä niin, kovin yllättävää...
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • Arnolds
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2005
                    • 3311
                    • Kajjjaani

                    Originally posted by Cell View Post
                    Tuossa eräs tuttu just sanoi että kyllä on bemarit paskoja, kaikki korjaamolle tulleet on olleet rikki. Niinpä niin, kovin yllättävää...
                    Kukas nyt ehjää pajalle viekään. :think :think
                    F26 xDrive20d TwinPower

                    EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                    Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                    Comment

                    • Ändi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2004
                      • 1292
                      • Pori

                      Originally posted by Arnolds View Post
                      Kukas nyt ehjää pajalle viekään. :think :think
                      .
                      sigpic
                      E46 2d 330 -02
                      EX.
                      E36 2d 328 -97
                      e92 335d -07
                      330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                      Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                      Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                      Bmw 325 iA 2D -93
                      Bmw 325 4d -92

                      Comment

                      • Bmw Dreamer
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 2762
                        • Kouvola

                        Originally posted by Cell View Post
                        kyllä on bemarit paskoja, kaikki korjaamolle tulleet on olleet rikki...


                        Tässähän on jo vuoden lainaus! Nyt kyl repes...
                        BMW 520d Touring '06 314tkm
                        BMW 530D Touring '99 552tkm
                        BMW 320da Touring '02 427tkm
                        Volvo V70 D5 '02
                        Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                        Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                        Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                        Case IH 5140 Maxxum

                        Comment

                        • VolvoTDi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2006
                          • 1576
                          • Tampere - Pori

                          Originally posted by Dandy View Post
                          Nuo syythän siellä diesel-vikojen taustalla varmasti on. Nämä oli tosiaan omia mutu mielipiteitä. Voi olla puhdasta sattumaa, että tietämäni 2000-luvun diesel bemareissa on ollut enemmän tai vähemmän harmia, kun MB:n ja Vagin dieselit toimineet ongelmitta paljonkin ajettuina. Ei siis mitään korjaamotilastoja tms. ollut väitteiden tueksi.
                          Yllä oleva "väittämä" ei pidä paikkaansa ainakaan minun kohdalla: Mersun cdi oli paska ja VAG:n paskempi ellei jopa **^**, ei keksi edes sanoja sen "hyvyydelle".

                          BMW on mulla toiminut tähän mennessä parhaiten tai paremminkin ongelmitta!! Tietty ehkäisyä ( ) on tullut harrastettua mm. läpät poistettiin edellisestä E39:stä ja nykyisestä, kilometrejä sanon minä!
                          Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                          Check:
                          www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                          Tampere 044-5867096

                          Comment

                          • janne320d
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2008
                            • 1342
                            • jns

                            Originally posted by VolvoTDi View Post
                            Yllä oleva "väittämä" ei pidä paikkaansa ainakaan minun kohdalla: Mersun cdi oli paska ja VAG:n paskempi ellei jopa **^**, ei keksi edes sanoja sen "hyvyydelle".

                            BMW on mulla toiminut tähän mennessä parhaiten tai paremminkin ongelmitta!! Tietty ehkäisyä ( ) on tullut harrastettua mm. läpät poistettiin edellisestä E39:stä ja nykyisestä, kilometrejä sanon minä!
                            oho,tämähän on positiivista että bemari foorumilla kuulee vielä jotakin positiivistakin näistä vehkeistä
                            itselläkin kokemusta vag diiselistä ja kyllä rankkaisin bmw:n paremmaksi,itsellä 2 kpl bmw diiseleitä eikä mitään erikoisia ongelmia ole ollut
                            ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

                            Comment

                            • ockelbo4500
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2007
                              • 922
                              • Sotkamo--Oulu

                              Kyllä kai nämä vanhemmat dieselit vielä kohtuudella toimii, mutta luin tuossa uusinta Tekniikka ja Talous - lehteä niin alko kuulostaa jo aika pahalta. Oli tutkittu DPF:n toimintaa ja vaikutusta kaupunkiajossa niin tuloksena oli se, että DPF:n poltto-ohjelma ei toimi pätkä-ajossa kuten pitäisi ja seurauksena on dieselin kerääntyminen moottoriöljyn sekaan. Pahimmassa autossa oli mitattu jo 25% öljyjen tilavuudesta dieselöljyksi.

                              Ainoastaan Volvo on tainnut D5 koneensa kanssa olla tämän ongelman kanssa esillä, mutta ongelma koskettanee lähes kaikkia DPF:llä varustettuja dieseleitä.

                              Eipä siinä. Kiva ajella long life öjynvaihtoväleillä. Vaihtovälin loppupäässä alkaa ylimääräset jo pursuamaan pihalle
                              BMW E84 X1 18dXdrive -14

                              Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                              Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                              Ex, E46 320 d Touring -01
                              Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                              Comment

                              • VolvoTDi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2006
                                • 1576
                                • Tampere - Pori

                                Tiedossa oleva ongelma monella merkillä! Hondalta tuli päivitys ohjelmaan, jossa se ottaa huomioon myös pätkäajot, tämän ohjelman jälkeen ei ole ollut ongelmia.
                                Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                                Check:
                                www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                                Tampere 044-5867096

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎