Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Spetke
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 3447
    • Janakkala

    Originally posted by bemu2000 View Post
    Siis mistä tuo 5500-6000e hinta-arvio koostuu? Kuulostaa aika kovalta. Vähän ajetun/kunnostetun vaihtomoottorin saa jo huomattavasti halvemmalla.
    Ei toi hinta arvio nyt kaukana ole todellisuudesta. Se riippuu aika monesta asiasta. Ja on siinä moottorin vaihdossa työtäkin aika määrä, korjaamisessa vielä enempi.
    Ja yleensä ahdin hajoaa myös samassa rytäkässä eli läpän jämät menee pakosiivistä läpi, pysähtyen katalysaattorin kennoon. Nämäkin asiat pitää huomioida korjausvaiheessa tai kun kustannuksia lasketaan.
    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17799
      • Jämsä

      Originally posted by Spetke View Post
      Ei toi hinta arvio nyt kaukana ole todellisuudesta. Se riippuu aika monesta asiasta. Ja on siinä moottorin vaihdossa työtäkin aika määrä, korjaamisessa vielä enempi.
      Ja yleensä ahdin hajoaa myös samassa rytäkässä eli läpän jämät menee pakosiivistä läpi, pysähtyen katalysaattorin kennoon. Nämäkin asiat pitää huomioida korjausvaiheessa tai kun kustannuksia lasketaan.
      turbo tekee tosiaan hintaa lisää. Jos nyt ajatellaan että täyttä kansiremonttia ei tehdä ja turboksi kunnostettu malli, niin en ymmärrä hintaa. Olettaen että sylinteri ja mäntä on ehjiä, ei moottoria tarvi edes irroittaa. Vai meneekö näissä aina mäntä niin huonoon kuntoon, että pakko uusia? Tossa on kyllä niin paljon muuttujia, että varmaan pahimman mukaan on tuo arvio. Saksasta saa vaihtomoottorin suomeen rahteineen alkaen 3000-3500e hintaan.
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        Originally posted by rikutherock View Post
        Jos se sinusta on sen verran, että bemari kuuluu olla silloin tiensä päässä, niin sitten pitää kyllä muuttaa omakin kanta bemareita kohtaan. Viissataa sarjan bemarilla voi ajaa vain 172 tkm ja sitten se on end of life, great.
        Opeliin saa saksassa elinikäisen takuun, 160tkm/10v. Opelilta on sanottu, ettei missään ole enää käytössä yli 160tkm ajettuja Opeleita, joten takuu on käytännössä ikuinen. Kertoo kaiken autotehtaiden realiteeteistä. Jos jossain Suomessa ajetaan enemmän, ei se tehdasta kiinnosta. Suomi on niin pieni markkina alue.

        Syvästi ihmettelen, miten joku uskaltaa nykyään ostaa mitään, ennenkuin on tutkinut nettifoorumit...

        Comment

        • Spetke
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 3447
          • Janakkala

          Originally posted by bemu2000 View Post
          turbo tekee tosiaan hintaa lisää. Jos nyt ajatellaan että täyttä kansiremonttia ei tehdä ja turboksi kunnostettu malli, niin en ymmärrä hintaa. Olettaen että sylinteri ja mäntä on ehjiä, ei moottoria tarvi edes irroittaa. Vai meneekö näissä aina mäntä niin huonoon kuntoon, että pakko uusia? Tossa on kyllä niin paljon muuttujia, että varmaan pahimman mukaan on tuo arvio. Saksasta saa vaihtomoottorin suomeen rahteineen alkaen 3000-3500e hintaan.
          Itse olen näitä vastaavia motteja nähnyt / ropannut useimpia kappaleita ja vauriot ovat olleet kaikissa samaa luokkaa. Eli kun teräksinen läppä menee männän päälle "pomppimaan" niin kyllä se raapii kyseisen
          sylinteriseinämän pahoille ja syville naarmuille, männän laki hakkautuu erittäin pahoin kraattereille samaten sylinteri kansi. Käytännössä mottori on käyttökelvoton, eli helpommalla ja varmasti jopa halvemmalla pääsee kun löytää jostain vaihtomoottorin.
          Onhan noita seppiä toki olemassa jotka hoonaavat sylinteri seinämän ja uusii männän tai hioo sen laen kuntoon ja vaihtaavat sylinterikannen ja matka jatkuu. Mutta tämä ei tarkoita mitään peruskorjattua moottoria.
          Kustannuksista on mahdoton sanoa mitään tarkkaa kun seppiä on joka lähtöön ja näkemyksiä siitä, että kuinka paljon osaa pitää vaihtaa ja mitä voi korjata sekä jokainen hinoittelee oman työnsä eri tavalla jne...
          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

          Comment

          • rikutherock
            Newbiemmer
            • Dec 2011
            • 15
            • Vantaa

            Originally posted by Bmw Master View Post
            Opeliin saa saksassa elinikäisen takuun, 160tkm/10v. Opelilta on sanottu, ettei missään ole enää käytössä yli 160tkm ajettuja Opeleita, joten takuu on käytännössä ikuinen. Kertoo kaiken autotehtaiden realiteeteistä. Jos jossain Suomessa ajetaan enemmän, ei se tehdasta kiinnosta. Suomi on niin pieni markkina alue.

            Syvästi ihmettelen, miten joku uskaltaa nykyään ostaa mitään, ennenkuin on tutkinut nettifoorumit...
            Kyllä tässä aika skeptikoksi tosiaan muuttuu jos mihinkään ei voi enää luottaa ilman nettifoorumeita. Tähän asti on pärjätty ilman.

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              Hajoamisella on aina todennäköisyys, kilsojen ja iän kasvaessa todennäköisyys kasvaa, sen olet hyväksynyt ostaessasi vanhan ja käytetyn auton. Se, että kallis auto hajoaa 170tkm kohdalla, ei ole mitään muuta kuin huonoa tuuria. Sisustan kalliit materiaalit tai varusteiden määrä ei vaikuta asiaan, ja voin luvata että maailmasta löytyy muun merkkisiäkin 170tkm ajettuja jotka ovat hajonneet.

              Auto on vanha, on melkoinen tuuri että saat "rempparahaa" kädenojennuksena. Varmasti nakertaa, mutta takuunalaista autoa et ole ostanut joten haavat on nuoltava ja tehtävä jokin diili. Loppu tuli tappiota, jos tällainen riskinotto hirvittää on ostettava uusi/täystakuu erikseen jos saatavilla.
              Last edited by Cell; 29-12-2011, 01:54.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • Spetke
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 3447
                • Janakkala

                Originally posted by rikutherock View Post
                Mulle tuli nyt 530d Bemarissa, eli läppä meni imusarjan kautta
                palotilaan jättäen jälkiä mäntään ja kanteen ja taivuttanu imuventtiilit ja auto kävi vain 5:llä sylinterillä. Laakkoselta soitettiin tänään ja vian laajuutta oli tutkittu sen verran, että ehdottavat koneen viemistä Koneistamolle Keravalle ja arvioivat korjauskustannuksen liikkuvan 5.500 - 6.000 euron välillä ja sanoivat, että voisivat tulla vastaan 2.500 eurolla... t. Riku
                No onkos tämä edennyt mihinkään?
                ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                Comment

                • samokko
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2011
                  • 47
                  • Tampere - Herwood

                  Meinasin poistattaa N47:sta poistattaa läpät autosalvassa(lahdessa).
                  Sanoivat että poistavat kyllä rahasta, mutta sanoivat että tuossa on jo jotkut uudemmat vahvistetut läpät jotka eivät tule hajoamaan.

                  No soitin sitten mega autoon varmistusta asialle ja sanoivat about samat litaniat.

                  Jätin läpät paikalleen.

                  autona: e91 touring 320d (n47)

                  Comment

                  • amisqo
                    BTCF Member
                    • Apr 2011
                    • 1612
                    • Vantaa

                    En muista keneltä luin tässä vähän aikaa sit noista vahvistetummista läpistä, oliko "merkkihuollon mokia" topicin aloitusviesti, ja siinä oli kuulemma näistä vahvemmista läpistä jo irronnut jotain :think
                    G30 530e iPerfomance M-sport -18
                    Ex: F30 330D M-sport -15
                    Ex: E90 330D M-sport -06
                    Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
                    Ex: e30 320i -89
                    Ex: e30 318iS -90

                    Comment

                    • e46touring
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2003
                      • 1320
                      • Tornio

                      N47 ja vahvistetut läpät ??? hah hah

                      Originally posted by samokko View Post
                      Meinasin poistattaa N47:sta poistattaa läpät autosalvassa(lahdessa).
                      Sanoivat että poistavat kyllä rahasta, mutta sanoivat että tuossa on jo jotkut uudemmat vahvistetut läpät jotka eivät tule hajoamaan.

                      No soitin sitten mega autoon varmistusta asialle ja sanoivat about samat litaniat.

                      Jätin läpät paikalleen.

                      autona: e91 touring 320d (n47)
                      pikainen BMW N47 guuglaus antoi seuraavaa merkki uskonnollisille tiedoksi


                      ja lisää vettä myllyyn N sarjan moottoreiden "kestävyydestä"


                      että tämmöistä "laatua"
                      __________________________________________________ ____________
                      Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                      Comment

                      • samokko
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2011
                        • 47
                        • Tampere - Herwood

                        no prkl.. :/
                        Tietääkö kukaan hyvää paikkaa läppien poistolle Lahden lähellä?

                        Comment

                        • GuitarKin
                          Newbiemmer
                          • Feb 2012
                          • 8
                          • suomessa

                          onko läpät vai ei?

                          Ostin muutama päivä sitten 330xda M-Sport E91 08/2006 auton. Selkeää vastausta en löytänyt foorumia selatessa.Onko moottorissa imusarjan läpät vai ei?Autoluettelo.fi antaa moottorin koodiksi seuraavaa:

                          M57 306 D3, M57 D30 TU2

                          RealOem sivusto antaa taas M57N2 moottorin,jossa varmaankin läpät on.
                          Defa antaa taas koodiksi M57T2,jossa ei ilmeisesti olisi läppiä,hankalaa.

                          Mistä löydän autosta moottorin tyyppikilven,mistä asia varmistuisi?
                          Aika läppien poistoon on kuun loppupuolella,mikäli sellaiset autosta löytyy.

                          Voisiko joku auttaa ?Kiitos

                          Comment

                          • Anzafin
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 3747
                            • Kajaani

                            Kyllä siellä minun mielestäni läpät on.

                            - Antti -

                            Comment

                            • _nixu_
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 8972
                              • Kellokoski

                              Originally posted by GuitarKin View Post
                              Ostin muutama päivä sitten 330xda M-Sport E91 08/2006 auton. Selkeää vastausta en löytänyt foorumia selatessa.Onko moottorissa imusarjan läpät vai ei?Autoluettelo.fi antaa moottorin koodiksi seuraavaa:

                              M57 306 D3, M57 D30 TU2

                              RealOem sivusto antaa taas M57N2 moottorin,jossa varmaankin läpät on.
                              Defa antaa taas koodiksi M57T2,jossa ei ilmeisesti olisi läppiä,hankalaa.

                              Mistä löydän autosta moottorin tyyppikilven,mistä asia varmistuisi?
                              Aika läppien poistoon on kuun loppupuolella,mikäli sellaiset autosta löytyy.

                              Voisiko joku auttaa ?Kiitos
                              E91 325D on ilman läppiä, muissa ne on :think
                              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                              Comment

                              • claude
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2008
                                • 144
                                • Hollola

                                Originally posted by samokko View Post
                                no prkl.. :/
                                Tietääkö kukaan hyvää paikkaa läppien poistolle Lahden lähellä?

                                MBA autokorjaamo,kärpäsenmäen alla.. Tuolla ottivat omasta läpät pois,muutenkin tulee tuolla teetettyä huollot ym..



                                F31 320d lci
                                ex bemut.
                                e92 325i -07
                                e91 325d -08
                                e60 530da "m-sport" -04
                                e39 525iat -01

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎