Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Anzafin
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 3747
    • Kajaani

    Originally posted by poke View Post
    520d 2008 N47-koneella, onko läpät vai ei? ETK mukaan näyttäisi ainakin koko imusarja erilaiselta kun m47/m57 koneissa..
    Näyttäisi olevan läpät; "flap control".


    Originally posted by Tylyttäjä View Post
    2004 tai 2005 E61 525da, onko tuossa rikkoutuvat läpät?
    No läpät siinä on, enkä tunne ilmaisua "rikkoutumattomat läpät" .

    Comment

    • Spetke
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 3446
      • Janakkala

      Originally posted by sami0283 View Post
      Missähän nuo sylinterissä vierailleet romut nyt on - hiukkassuodatin, katalysaattori...? Ei kai noi palaset turboonkaan kovin hyvin sovi? Voiko tämä näin pienillä vauroilla mennä?
      Läppähän on terästä eli sieltä kovimmasta päästä verrattuna moottorin muihin sisuskaluihin (poislukien venttiilit), kyllähän ne läpän ja akselin jämät turbon läpi sujahtavat, osa uppoaa mäntään ja kanteen kiini eli suurella todennäköisyydellä ahdin saa myös vaurioita. Rojut pysähtyvät viimeistään partikkelisuodattimeen tai mikäli sellaista ei ole niin katalysaattoriin. Mikäli läppärojut jäävät suodatinkennoon niin ne saattavat kulkeutua siitä pakosyklien johdosta takaisinpäin moottoriin aiheuttaen uutta vauriota, eli "virallisen" ohjeen mukaan tulee partikkelisuodatin / katalysaattori myös uusia.
      ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

      Comment

      • wiikki
        Bimmer Rookie
        • Mar 2004
        • 75
        • Kirkkonummi

        Läpät veks - kylmäkäynnistys tuskaista

        Moi

        Omasta 2005 e46 330xd:stä lähti imusarjan läpät tämän foorumin innoittamina viime keväänä. Auto on normaalisti lämpimässä tallissa, joten siinä ei ole lohkolämmitintä eikä kylmäkäynnistyksiä osu kohdalle muutamaa enempää vuodessa. Nyt kuitenkin olemme hiihtolomalla ja yllättäen Tahkon vuokramökkiin ei kuulu lämpöistä säilytyspaikkaa autolle.

        Pitkän, kylmän yön jälkeen käynnistys kestää minuutteja ja tuottaa komeasti paksua mustaa(kin) savua. Liittyykö tämä läppien poistoon vai auton ikääntymiseen? Aiemmin ongelmia ei ole ollut.

        Antti
        Entiset: e21 316, e30 318i, e30 325i Cabrio, e36 328i Cabrio, e39 M5, e46 330xd, e90 335xi M-Sport, e60 535d
        Nykyiset: F11 530 xd, Jeep Wrangler TJ 4.0L, 1969 Corvette T-Top 4-speed Muncie

        Comment

        • Spetke
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 3446
          • Janakkala

          Originally posted by wiikki View Post
          Moi

          Omasta 2005 e46 330xd:stä lähti imusarjan läpät tämän foorumin innoittamina viime keväänä. Auto on normaalisti lämpimässä tallissa, joten siinä ei ole lohkolämmitintä eikä kylmäkäynnistyksiä osu kohdalle muutamaa enempää vuodessa. Nyt kuitenkin olemme hiihtolomalla ja yllättäen Tahkon vuokramökkiin ei kuulu lämpöistä säilytyspaikkaa autolle.

          Pitkän, kylmän yön jälkeen käynnistys kestää minuutteja ja tuottaa komeasti paksua mustaa(kin) savua. Liittyykö tämä läppien poistoon vai auton ikääntymiseen? Aiemmin ongelmia ei ole ollut.

          Antti
          Ei pitäisi olla läpillä mitään tekemistä tuon kanssa.
          Hehkut / hehkurele tai vuotava suutin ovat todennäköisempiä vaihtoehtoja
          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

          Comment

          • wiikki
            Bimmer Rookie
            • Mar 2004
            • 75
            • Kirkkonummi

            Originally posted by Spetke View Post
            Ei pitäisi olla läpillä mitään tekemistä tuon kanssa.
            Hehkut / hehkurele tai vuotava suutin ovat todennäköisempiä vaihtoehtoja
            Höh, olin jo valmistautunut vaihtamaan imusarjan läpällisellä, mutta taitaa mennä vian etsinnäksi. Se ei tule olemaan helppoa koska normaalilämpötiloissa kone starttaa heti. Hehkutus kyllä taitaa toimia.
            Entiset: e21 316, e30 318i, e30 325i Cabrio, e36 328i Cabrio, e39 M5, e46 330xd, e90 335xi M-Sport, e60 535d
            Nykyiset: F11 530 xd, Jeep Wrangler TJ 4.0L, 1969 Corvette T-Top 4-speed Muncie

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              Originally posted by wiikki View Post
              Hehkutus kyllä taitaa toimia.
              Kuulostais kyllä siltä ettei toimi ehkä sittenkään, ei niitä perstuntumalla pysty ehjäksi sanomaan, varsinkaan jos pakkasilla auto ei käynnisty... Eikä homma kyllä vaikeatakaan ole, koodit lukuun ja eiköhän sieltä paljastu suoraan ongelma
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • Rahu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 6463
                • Tuusula

                Perstuntumalla vika on juuri hehkuissa/ohjainyksikössä.

                Läpillä ei todellakaan ole käynnistyvyyden kanssa mitään tekemistä.. Tai on mutta varmaan yhtä paljon kuin esim. vararenkaan ilmanpaineella.
                BMW Service
                P.o4oo925441
                [email protected]
                Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                Comment

                • poke
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 3083

                  Originally posted by poke View Post
                  520d 2008 N47-koneella, onko läpät vai ei? ETK mukaan näyttäisi ainakin koko imusarja erilaiselta kun m47/m57 koneissa..
                  Eli läpät löytyy kyseisestäkin moottorityypistä. Onko tietoa onko samanlaista kuralaatua kuin noi M47/57 koneitten läpät eli olisiko syytä poistaa?
                  Kulkineet/projektit:

                  640D F06
                  530iA E39
                  635 CSi E24
                  518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                  1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                  Comment

                  • matti.mk
                    Newbiemmer
                    • Jan 2011
                    • 17
                    • Helsinki

                    E83 3.0 d manuaalin läpät

                    Kaveri kysyi Laakkoselta neuvostani E83 3.0d (manuaalista) läpistä, ja Laakkoselta kertoivat että ko auton manuaaliversiossa läppiä ei olisi.

                    Miten sen nyt menikään manuaalien kanssa?? Oli kuulemma tieto vielä tuplavarmistettu toiselta kaverilta Laakkosella

                    Comment

                    • Rahu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 6463
                      • Tuusula

                      Originally posted by matti.mk View Post
                      Kaveri kysyi Laakkoselta neuvostani E83 3.0d (manuaalista) läpistä, ja Laakkoselta kertoivat että ko auton manuaaliversiossa läppiä ei olisi.

                      Miten sen nyt menikään manuaalien kanssa?? Oli kuulemma tieto vielä tuplavarmistettu toiselta kaverilta Laakkosella
                      Saattoivatpa olla molemmat väärässä..
                      BMW Service
                      P.o4oo925441
                      [email protected]
                      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                      Comment

                      • matti.mk
                        Newbiemmer
                        • Jan 2011
                        • 17
                        • Helsinki

                        Originally posted by matti.mk View Post
                        Kaveri kysyi Laakkoselta neuvostani E83 3.0d (manuaalista) läpistä, ja Laakkoselta kertoivat että ko auton manuaaliversiossa läppiä ei olisi.

                        Miten sen nyt menikään manuaalien kanssa?? Oli kuulemma tieto vielä tuplavarmistettu toiselta kaverilta Laakkosella
                        Unohdin mainita: Kyse vuosimallista 2007

                        Comment

                        • Tomi T
                          BTCF Member
                          • Apr 2003
                          • 3830
                          • Nokia

                          Originally posted by matti.mk View Post
                          Unohdin mainita: Kyse vuosimallista 2007
                          Älä turhaan mene mysömään sitä autoa, siinä ei ole läppäongelmaa.
                          ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                          ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                          BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                          BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                          ex. 53*BMW

                          Comment

                          • Anzafin
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 3747
                            • Kajaani

                            Originally posted by matti.mk View Post
                            Unohdin mainita: Kyse vuosimallista 2007
                            Noh...
                            RealOEM:n mukaan läpät on. RealOEM ei myöskään erottele manuaalille ja automaatille erilaisia imusarjoja.

                            http://www.realoem.com/bmw/showparts...52&hg=11&fg=40

                            Comment

                            • MrHenkka
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2010
                              • 113
                              • finlanders

                              lievänä OT:nä pika-avautuminen; läppävammaisia autoja vaivaa moni muukin todellinen suunnittelukukkanen , esim. (ainakin) E61:ssä peräluukun johtosarjan surkea laatu. Läppiin verrattuna johtosarjassa ei ole ainuttakaan liikkuvaa osaa, ei siis pitäisi olla "kulutustavaraa".. jokseenkin noloa merkin imagolle kun johtoja joutuu korjaamaan jatkopätkillä, kolvilla ja kutistesukalla.

                              Addressi johonkin bemaria vastaan, täältä tulee heti nimi listaan ja rouvalta toinen nimi. Koirakin voi allekirjoittaa, kärsii sekin kun ei pääse baanalle auton seistessä.


                              EDIT. Täysin OT:na pakko kehua ja kumartaa Forumia olemassaolostaan, tämmöiselle ei autoasentajalle kaikki ohjeet mitä täältä löytyy on kullan arvoisia, Kiitos kaikille forumin pemaristeille!
                              Last edited by MrHenkka; 04-03-2011, 08:33.
                              --Pakko saada bmw, pakko päästä kruisaileen--
                              ------------BMW 530da touring E61-----------

                              Comment

                              • Rahu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2002
                                • 6463
                                • Tuusula

                                Originally posted by MrHenkka View Post
                                lievänä OT:nä pika-avautuminen; läppävammaisia autoja vaivaa moni muukin todellinen suunnittelukukkanen , esim. (ainakin) E61:ssä peräluukun johtosarjan surkea laatu. Läppiin verrattuna johtosarjassa ei ole ainuttakaan liikkuvaa osaa, ei siis pitäisi olla "kulutustavaraa".. jokseenkin noloa merkin imagolle kun johtoja joutuu korjaamaan jatkopätkillä, kolvilla ja kutistesukalla.
                                Paitsi että siinä joutuu taivutukseen koko johtosarja kun luukkua avataan/suljetaan, jos ei ne liikkuisi niin ongelmaahan ei olisi.
                                BMW Service
                                P.o4oo925441
                                [email protected]
                                Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                                Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎