Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rikkoutuvat imusarjan läpät - tietoa kerätään - taistelu BMW:tä vastaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Spetke
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 3447
    • Janakkala

    Originally posted by kaikkone View Post
    Tyhmää kysyä mutta M47N2 Kone E87, 118d :ssä Siinäkin läpät?, ilmeisesti jos ostan liikkeestä kannattaa ajella se puolvuotta ja sit vasta poistaa läpät vai kantsiiko heti?, autolla ajettu n 180tkm
    Mitä haet takaa tuolla puolella vuodella? Meinaatko, että joku liike kustantaisi sinulle takuuseen veloituksetta uuden kiukaan jos entinen hajoaa?
    Ei se homma ihan niin mene, kyseessä jo kuitenkin vanha auto jolla ajettu lähemmäs 200tkm. Joten itse joudut myös maksumieheksi, joten EI kannata.


    Originally posted by jeremyc View Post
    Eli meikäläisestä tuli eilen ensimmäistä kertaa elämässäni bemaristi kun ostin 11/2009 rekisteröidyn E60 LCI 520d:n automaattilaatikolla. Koneesta löytyy potkua ujot 177hv.
    Ennen auton hankintaa luin (jostain) netistä että tämä kyseinen imusarjan läppä -ropleema olisi noissa "isommissa" koneissa, mutta tätä ketjua luettuani huomasin että kaikissa muissa paitsi 525:ssa olisi tämä.
    Joten saisinko joltain valaistuneen tiedon siitä, että näinköhän tässä meikäläisen hankinnassa olisi tälläinen vaara olemassa.
    Mittarissa siis 210tkm, ja täytyy alkaa työskentelemään pellin alla samantien mikäli tälläinen riski ilmenee.
    Kiitos jo etukäteen!
    Enemmän olisin huolissani jakopään ongelmista, tuppaa ketju venymään ja katkeamaan noista, aiheuttaen totaalisen moottori tuhon.
    Noissa on läpät toteutettu eri tavalla kun noissa vanhemmissa. Tosin onhan maailmalta kuulunut juttuja, että niissäkin olisi jotain ongelmia ollut, mutta ei siinä määrin lähellekkään kuin vanhemmissa moottoreissa.
    Mielestäni tapaus tai jokunen ei tee vielä tyyppivikaa autojen määrään nähden. Tulevaisuus toki näyttää sitten lisää, miten tulee käymään
    Last edited by Spetke; 02-03-2012, 15:35.
    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

    Comment

    • touring39
      BTCF Member
      • May 2005
      • 3901
      • Kaarina

      Mikähän tässä on niin hankalaa?

      Läpät poijes, ja elämä jatkuu. Läppien poiston kustannuskin on samaa luokkaa kuin jos täällä kyselisi, että tankkaisko tankin täyteen...
      Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

      Ex:
      e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

      Comment

      • hcaape
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2009
        • 837
        • hyvinkää

        Originally posted by touring39 View Post
        Mikähän tässä on niin hankalaa?

        Läpät poijes, ja elämä jatkuu. Läppien poiston kustannuskin on samaa luokkaa kuin jos täällä kyselisi, että tankkaisko tankin täyteen...

        tai vaihtaa bensamoottoriin
        sDrive23i A E89 Roadster -10

        ex E92 325i -09

        ex E65 735i -02
        ex E38 730d -98 ;(

        Comment

        • VolvoTDi
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2006
          • 1576
          • Tampere - Pori

          Itse nappasin imusarjan pöydälle 520d 2009 N47 moottorillisesta. Läpät oli tosiaan erí tavalla toteutettu kuin näissä M-sarjalaisissa. Kyllä saa olla ihme, että ne läpät sieltä lähtee liikenteeseen!! Jokatapauksessa kun imusarja oli pöydällä niin lukitsin läpät aukiasentoon. Väljyyttä akselin läpivienneissä oli yhtäpaljon kun katselin 2011 vuotisen 320d:n imusarjaa kun oli kannentiiviste mennyt ja siinä oli kilsoja 12tkm.
          Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
          Check:
          www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
          Tampere 044-5867096

          Comment

          • jeremyc
            Newbiemmer
            • Mar 2012
            • 2
            • Kotka

            Tattis spetke ja antza!

            Joo kyllä se niin on että kunhan kotia pääsen niin aukeaa pelti ja ruvetaan hommiin. (sekä läppien poisto että jakopään tsekkaus) Ei meinaan huvittais heti pettyä tähän bayernilaiseen tuotokseen. Enkä varmasti joudukkaan. Nyt jo niin positiiviset kokemukset 500km ajon jälkeen.

            Sen verran viellä, että Laakkoselt kun kysyin auton huoltohistoriaa itswlleni, niin samalla kysäsin läpistä (ennen kuin käännyin btcf:n puoleen), ja kuinkas ollakkaan seltä huoltopäällikkö vasta että ei siellä ole minkäänmoisia läppiä enään, että ei ole sitä vaaraa että konerikkoa tulisi.... Hyvä siis että olin skeptinen ja tulin tänne huutelemaan.

            Comment

            • VolvoTDi
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2006
              • 1576
              • Tampere - Pori

              Originally posted by jeremyc View Post
              Tattis spetke ja antza!
              Ei meinaan huvittais heti pettyä tähän bayernilaiseen tuotokseen. Enkä varmasti joudukkaan. Nyt jo niin positiiviset kokemukset 500km ajon jälkeen.
              Kannattaa kuitenkin suhtautua varauksella, varsinkin kun olet vasta 500km sillä ajanut!
              Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
              Check:
              www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
              Tampere 044-5867096

              Comment

              • kaikkone
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2010
                • 933
                • Villähde

                Vielä sen verran kysymystä että:
                Oletteko laittaneet noita tulppaus sarjoja? vai vaan poistanut ne lituskat osat ja jättäneet tangot? entä jättänyt sen pyörittävän tangon ja servon kiinni?

                Comment

                • poke
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 3095

                  Originally posted by kaikkone View Post
                  Vielä sen verran kysymystä että:
                  Oletteko laittaneet noita tulppaus sarjoja? vai vaan poistanut ne lituskat osat ja jättäneet tangot? entä jättänyt sen pyörittävän tangon ja servon kiinni?
                  kaikki tangot ja akselit mäkeen ja ruuvit tiivisteliiman kanssa tilalle. ei siihen mitään tulppaussarjoja tarvitse.
                  Kulkineet/projektit:

                  640D F06
                  530iA E39
                  635 CSi E24
                  518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                  1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                  Comment

                  • 03R6
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2005
                    • 153
                    • Kotka

                    530da -04 --> läppä koneeseen (kaverin auto)

                    Tälläinen tarina: Kaveri osti noin 2 kk sitten TUUSULAN PREMIUM CARS:ista kyseisen kiesin työmatka-autoksi ja autolla oli ajettu 180 tkm. Auton myyjä kertoi vakuuttavasti, että kyseiseen autoon on tehty imusarjan läppien poisto. Kävin itsekkin auton testaamassa hankinnan jälkeen ja toimiva peli oli. Noooohhh. Ei mennyt montaa viikkoa kun auto päästi tehot karkuun ja käyntiääni muuttui raksuttavaksi yms yms.

                    Kaveri sai automyyjän puhelimella kiinni useiden yritysten jälkeen. Tämä pesi heti kätensä koko hommasta. Ilmoitti suoraan etteivät aio korvata mitään vaikka diagnoosiakaan ei vielä ollut. Auto vietiin Kotkan Autosalpaan, josta kerrottiin myöhemmin, että imusarjan läppä on irronnut ja kone on täysin paskana. Itsellä ei ole vastaavaa tullut eteen, mutta eikö liikkeestä ostettaessa päde jonkinlainen kuluttajansuoja? Kannattaa muuten välittää tietoa eteenpäin tuosta TUUSULAN PREMIUM CARS:ista... Myyjä oli todella röyhkeään ja vittumaiseen sävyyn lyönyt luuta kurkkuun, että heiltä on turha odottaa mitään korvauksia. Harmittaa kaverin puolesta Ja valehteli päin näköä, että läpät on poistettu.

                    Lisäksi auto oli myyjäliikkeen toimesta katsastettu ennen ostoa, mutta autosalpa oli löytänyt alustasta vikoja enemmänkin. Mahtaa olla hyvät välit ko liikkeellä jonkin katsastuskonttorin kanssa...

                    Jos hyviä toimintaohjeita on jollakulla niin otetaan vastaan!

                    Comment

                    • Betrunken
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2007
                      • 458
                      • Vantaa

                      Lisäksi auto oli myyjäliikkeen toimesta katsastettu ennen ostoa, mutta autosalpa oli löytänyt alustasta vikoja enemmänkin. Mahtaa olla hyvät välit ko liikkeellä jonkin katsastuskonttorin kanssa...
                      Aikoinaan kaverit jotain autoja osteli sieltä niin "juuri katsastetut" autot olivat aivan karseessa kunnossa, tästä on kyllä jo monta vuotta aikaa ja huhut silloin oli että joku inssi olisi jäännyt sulan lähellä olevasta katsastusasemalta kiinni jostain vilpistä.

                      Mutta itse aiheseen niin minun mielestäni autoliikkeellä on vastuu vähintään 6kk/tietty km määrä.

                      Tuosta läppien poistosta ei varmaan ollut mitään dokumenttia myyjän toimesta?
                      Citroen ZX "Sacrebleu" edition
                      EX:
                      -Bmw E28 518i
                      -Saab 9000
                      -Lada 2105
                      Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

                      Comment

                      • 03R6
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2005
                        • 153
                        • Kotka

                        Originally posted by Betrunken View Post
                        Aikoinaan kaverit jotain autoja osteli sieltä niin "juuri katsastetut" autot olivat aivan karseessa kunnossa, tästä on kyllä jo monta vuotta aikaa ja huhut silloin oli että joku inssi olisi jäännyt sulan lähellä olevasta katsastusasemalta kiinni jostain vilpistä.

                        Mutta itse aiheseen niin minun mielestäni autoliikkeellä on vastuu vähintään 6kk/tietty km määrä.

                        Tuosta läppien poistosta ei varmaan ollut mitään dokumenttia myyjän toimesta?
                        Ei ole kuin sana sanaa vastaan eli nyt myyjä tietenkin väittää ettei ole ollut läpistä mitään puhetta. Taas nähdään, että ainakin tietyillä firmoilla autojen myynti perustuu pitkälti huijaamiseen ja kusetukseen. Toki ostajallakin on vastuu kun noinkin paljon ajettua autoa ostaa, mutta onhan tuo melkoisen törkeää toimintaa tuolta Tuusulan Premium Carsilta.

                        Comment

                        • Betrunken
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2007
                          • 458
                          • Vantaa

                          Enpä nytten tiedäkään tuosta "pakollisesta" takuusta, vaan virhevastuu on autoliikkellä näemmä jos oikein ymmärsin.

                          Kuitenkin uskoisin että kun 2kk ostettu auto liikkeestä ja varmasti kuluttajaneuvojat tietävät ko tyyppiviasta niin kuvittelisi kovaa taistelua tulevan vaikka myyjä kieltääkin.

                          Nytten tulevaisuudessa toivottavasti muut ottavat opiksi että dokumentti tuosta poistosta paperille niin ei ole nokan koputtamista sitten
                          Citroen ZX "Sacrebleu" edition
                          EX:
                          -Bmw E28 518i
                          -Saab 9000
                          -Lada 2105
                          Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

                          Comment

                          • miccou
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2005
                            • 488
                            • Iisalmi

                            Originally posted by kaikkone View Post
                            Vielä sen verran kysymystä että:
                            Oletteko laittaneet noita tulppaus sarjoja? vai vaan poistanut ne lituskat osat ja jättäneet tangot? entä jättänyt sen pyörittävän tangon ja servon kiinni?
                            Itse poistin vaan läpät ja tilalle peltiruuvit tiivisteliiman kanssa. Jätin sen tangon ja muut härpäkkeet paikalleen.
                            VW Passat 1.8t -04


                            X1 20Da X-Drive -13
                            E39 530Da Touring -01
                            E39 525iA Touring -01
                            E46 325iA Sedan -01
                            E46 320D Touring -00
                            Audi A3 1.9TDI -01
                            VW Multivan 2.5 TDI -05

                            Comment

                            • tarke
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2009
                              • 73
                              • Ikaalinen

                              Ei ne kaikki mee särki.

                              Pistetään nyt hiukan omia kokemuksiakin noista läpistä.

                              Ostin reilu vuosi sitten -01 530 faceliftin Hangosta noin 425tkm ajettuna.
                              Tottakai tuli kauhulla luettua juttuja noista läpistä ja kuvat ei mieltä piristänyt. Eräässä huoltokuitissa oli maininta imusarjan läpistä suuren kysymysmerkin kera ja kehotettiin ostamaan uusi. Ei sitten muuta kuin toimeen ja sarja irti ja mitä hlv... löytyikään imusarjasta! Ei sitten mitään.....tai löytyi läpät siellä mistä pitikin ja karstaa yhtä vähän kuin uudessa.
                              Hiukan tuli taputeltua itteensä selkään tyyliin "hyvä poika, hyvä poika"!

                              No, sittemmin kohtaloksi koitui....Toyota.

                              Comment

                              • TMBMW
                                Newbiemmer
                                • Jun 2012
                                • 1
                                • Tampere

                                Ja kuinka kävikään..

                                ..kun niin paljon asiasta toitotettu ja sittenhän se piti käydä omalle kohdalle. Eli 2011 lokakuussa ostettu e46 330dA mittarilukeman ollessa 191000km. Liike ilmoitti että läpät poistamatta ja sovittiin että insp.2 yhteydessä nypitään läpät samalla.

                                Vaan ei tartte poistaa enää, juuri vaihtui mittariin 202000km ja huolto -periaatteessa- jo varattu.

                                Auto "nykähti" kesken ajon ja muuttui ikäänkuin tehottomaksi. Auto sivuun ja käyntiääni kuulosti "vajaalta".. --> ajamalla korjaamon pihaan ja imusarja pöydälle. Läppä lähtenyt irti ja matkannut ilmeisesti 2. sylinteriin.

                                Nyt arvotaan että puretaanko enemmän ja tutkitaan paljonko tuhoa saanut aikaan vai säästetään kallista aikaa ja tilataan vaihtomoottori tilalle.

                                Onko muilla kokemusta minkälaista tuhoa saanut aikaan? (yritin haeskella täältä vastaavia tilanteita)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎