Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60 kysymyksiä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Morkai
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 3197
    • Saarijärvi

    Originally posted by VaihtoVirta View Post
    Ok eli tiivistän tuon putkiston ja käytän päästötestissä. En ole kehdannut tuohon vielä katteja asentaa kun ei tiedä onko seokset ok. Vanhat katit oli tukossa ja silppua löytyi takavaimentimestakin. Ei sulla satu olemaan nurkissa 404-loppuista dme:tä jos kokeilisi sitäkin?
    Vain nelilitrasen 404-loppunen löytyy ja se ei toimi ilman nelilitrasen maffia.
    sigpic
    E23 728iA V8-projekti
    E38 730D -projekti
    E39 540iA -projekti
    I01 i3 -projekti

    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

    Comment

    • Roisto
      BTCF Member
      • Nov 2010
      • 2542
      • Kajaani

      Mitenkäs se tuon flektin kans, oliko se paskana jos sen pysty kädellä pysäyttämään? Välillä kuuluu moottorijarrulla/kääntäessä melkonen jurina.. Minkälainen homma vaihtaa?

      edit. Kai se on paremminkin ohjaustehostimen pumppu tai vastaava ehtoopuolella. Mistä lie tullu tuo tuuletin mieleen, moottorin tukikumeista on pelko perseessä että pääsis mylly elämään liikaa ja tuuletin ottas johonkin kiinni..
      Last edited by Roisto; 26-08-2014, 19:28.
      2001 E39 525iA
      1992 E34 "540i/5"

      Comment

      • eimilkki
        Newbiemmer
        • Nov 2013
        • 27
        • Tampere

        Eli vieläkin auto temppuilee..

        Osia vaihdettu: imusarjan tiivisteet, huohotinventtiili, kaasuläpän asentotunnistin.

        Muuten ropattu: tulpat putsattu, puolat tarkastettu yleismittarilla, imuvuotoja etsitty, anturit mm. kampi- ja nokantunnistin tutkittu yleismittarilla. Koitettu käyttää ilman lambdoja, sekä MAF:fia -->ei vaikutusta käyntiin. katalysaattorit tarkastettu, tyhjäkäyntimoottori putsattu, bensat vaihettu tankkiin. Mikään ei ole auttanut.

        Tarkennusta vielä siis vikaan. Auto käy tyhjää hädin tuskin 500 rpm. Kaasulla sai pidettyä jonkin aikaa elossa ennen kuin sammuu. Pumppaammalla sai kiertämään about. 3000 rpm, jolloin myöskin ropeltaa putkessa. Kun kaasuläpän avasi kertaheitolla meinasi tukehtua koko vehje ja kierroksia otti vasta kun läpän vapautti ja se oli palaamassa kiinni asentoon(?!). Lisäksi tietyssä läpän kohdassa kuuluu korkeaa vihellystä.

        Auto on toiminut aina satunnaisesti, viimeksi kun vaihdoin kaasun asentotunnistimen niin pelitti kolmisen tuntia. (Liekö sitten vain sattumaa?) Ensiksi oli pientä heittoa käynnissä mutta tasottui hetken käytettyäni ja pelitti ihan normaalisti, kunnes ajelulla oltuani rupes kakomaan ja ei lähtenyt enää käyntiin ollenkaan. Hinaushommiksihan se meni..

        Auto siis toimi toissapäivänä ja eilen hetkisen kun kaasuvaijerilla sääsin käymään tyhjää, vaikka näin ei ilmeisesti kuuluisi tehdä. Tämän jälkeen käytin akun kengät yhdessä. Testilenkitkin heitin ja vastas iloisesti kaasuun, sai takarenkaatkin luistamaan. Noh eilen sitten oli taas pakko mennä hifistelemään sen vaijerin kanssa ja rupeshan toi taas kakomaan. Kaasua painettaessa ei tapahdu mitään ja jonkin verran seosta menee vissiin putkistoonkin asti. Eilisen episodin jälkeen ei sitten lähde enää laisinkaan käyntiin. Startti pyörii iloisesti mutta ei edes lupaile että voisi käynnistyä.

        Tällä hetkellä mielessä on bensapumppu tahi paineensäädin vika. Mielipiteitä kaipaisin, että kummassa mahdollisesti vika vai että onko noista kiinni laisinkaan. Alkaa pikkuhiljaa motivaatio hiipumaan tämän kanssa kun ei millään rupea pelittään ja aina välillä vittuillaikseen toimii hetken aikaa..
        e32 740iA Diamantschwarz metallic

        Comment

        • Urpo_rotta
          BTCF Member
          • May 2012
          • 5266
          • Pirkkala

          Kokeileppa toisella dme:llä. Vois täs kohtaa hatusta kiskasta että sielläpäin vois olla vikaa.

          Ja nollaako se boksin pelkästään yhdistämällä akunkengät?

          Tuo boksi voi oman kokemuksen mukaan mennä sellaseen tilaan, jossa vika ei poistu, ellei boksia nollata. Itsellä kävi näin.

          Eli kone ei reagoinut mihinkään temppuhin ennen kuin boksi oli nollattu irrottamalla boksin liitin.

          Nämä omia kokemuksia, ei mitään tieteellistä faktaa.
          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
          E34 525i -90 twinturbo 427/519

          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
          Kysy jos tarvetta

          Comment

          • ike24
            BTCF Member
            • Mar 2011
            • 957
            • haapavesi

            Tuo puolien tarkistus on vähän sitä ja tätä yleismittarilla. Vedä niitä puolia irti auton käydessä ja kato muuttuuko käynti.

            Comment

            • vellu87
              BTCF Member
              • Aug 2011
              • 119
              • harjavalta

              Originally posted by eimilkki View Post
              Eli vieläkin auto temppuilee..

              Osia vaihdettu: imusarjan tiivisteet, huohotinventtiili, kaasuläpän asentotunnistin.

              Muuten ropattu: tulpat putsattu, puolat tarkastettu yleismittarilla, imuvuotoja etsitty, anturit mm. kampi- ja nokantunnistin tutkittu yleismittarilla. Koitettu käyttää ilman lambdoja, sekä MAF:fia -->ei vaikutusta käyntiin. katalysaattorit tarkastettu, tyhjäkäyntimoottori putsattu, bensat vaihettu tankkiin. Mikään ei ole auttanut.

              Tarkennusta vielä siis vikaan. Auto käy tyhjää hädin tuskin 500 rpm. Kaasulla sai pidettyä jonkin aikaa elossa ennen kuin sammuu. Pumppaammalla sai kiertämään about. 3000 rpm, jolloin myöskin ropeltaa putkessa. Kun kaasuläpän avasi kertaheitolla meinasi tukehtua koko vehje ja kierroksia otti vasta kun läpän vapautti ja se oli palaamassa kiinni asentoon(?!). Lisäksi tietyssä läpän kohdassa kuuluu korkeaa vihellystä.

              Auto on toiminut aina satunnaisesti, viimeksi kun vaihdoin kaasun asentotunnistimen niin pelitti kolmisen tuntia. (Liekö sitten vain sattumaa?) Ensiksi oli pientä heittoa käynnissä mutta tasottui hetken käytettyäni ja pelitti ihan normaalisti, kunnes ajelulla oltuani rupes kakomaan ja ei lähtenyt enää käyntiin ollenkaan. Hinaushommiksihan se meni..

              Auto siis toimi toissapäivänä ja eilen hetkisen kun kaasuvaijerilla sääsin käymään tyhjää, vaikka näin ei ilmeisesti kuuluisi tehdä. Tämän jälkeen käytin akun kengät yhdessä. Testilenkitkin heitin ja vastas iloisesti kaasuun, sai takarenkaatkin luistamaan. Noh eilen sitten oli taas pakko mennä hifistelemään sen vaijerin kanssa ja rupeshan toi taas kakomaan. Kaasua painettaessa ei tapahdu mitään ja jonkin verran seosta menee vissiin putkistoonkin asti. Eilisen episodin jälkeen ei sitten lähde enää laisinkaan käyntiin. Startti pyörii iloisesti mutta ei edes lupaile että voisi käynnistyä.

              Tällä hetkellä mielessä on bensapumppu tahi paineensäädin vika. Mielipiteitä kaipaisin, että kummassa mahdollisesti vika vai että onko noista kiinni laisinkaan. Alkaa pikkuhiljaa motivaatio hiipumaan tämän kanssa kun ei millään rupea pelittään ja aina välillä vittuillaikseen toimii hetken aikaa..

              omassa 540:ssä oli hetki sitten melkolailla samoja oireita, viallinen bensapumppu paljastui syylliseksi. en alleviivaa että vika ois sun autossa siinä.
              nykyinen: E34 525i touring-92 ja E28 "M535i " -86
              exät:
              e30 318 M40B18 -88
              e28 535 M30B34-87
              e32 735 M30B34 -89
              e34 535 M30B34 -89
              e34 530 M60B30 iA -93
              e30 325 M20B25 -85
              e34 540 M60B40 iA -93
              e39 525 M54B25 -01
              e34 540iA M60B40 -93
              e38 740iA M60B40 -96

              Comment

              • eimilkki
                Newbiemmer
                • Nov 2013
                • 27
                • Tampere

                Originally posted by Urpo_rotta View Post
                Kokeileppa toisella dme:llä. Vois täs kohtaa hatusta kiskasta että sielläpäin vois olla vikaa.

                Ja nollaako se boksin pelkästään yhdistämällä akunkengät?

                Tuo boksi voi oman kokemuksen mukaan mennä sellaseen tilaan, jossa vika ei poistu, ellei boksia nollata. Itsellä kävi näin.

                Eli kone ei reagoinut mihinkään temppuhin ennen kuin boksi oli nollattu irrottamalla boksin liitin.

                Nämä omia kokemuksia, ei mitään tieteellistä faktaa.
                Lukasin netistä ohjeet että navat irti, avain kakkos asentoon, navat yhteen ja odottelua. Tolla pitäs sen boksinkin kuulemma nollaantua. Voisko sulta saada mahdollisesti lainattua sitä boksia tässä joku päivä sen verta että kattos että lähteekö toi sillä edes käymään? Eikös meillä pitäs olla samallaiset? 404 loppunen oli oma.

                Edit: https://www.youtube.com/watch?v=LaKBy3Tdz-Y

                Kyseisen videon auto käyttäytyy aivan samalla tavalla kuin omani kun vielä kävi. Käynti huojui aivan identtisesti, tosin vielä pienemmillä kierroksilla. Kaasun kun runttas pohjaan niin samalla lailla ei kiertänyt.
                Last edited by eimilkki; 28-08-2014, 15:52.
                e32 740iA Diamantschwarz metallic

                Comment

                • bemmeri
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4181

                  Originally posted by eimilkki View Post
                  Lukasin netistä ohjeet että navat irti, avain kakkos asentoon, navat yhteen ja odottelua. Tolla pitäs sen boksinkin kuulemma nollaantua. Voisko sulta saada mahdollisesti lainattua sitä boksia tässä joku päivä sen verta että kattos että lähteekö toi sillä edes käymään? Eikös meillä pitäs olla samallaiset? 404 loppunen oli oma.
                  Ite tein saman ohjeen mukaan ja tuntui toimivan.





                  Ot. Typerä kysymys, mutta lyökö M60/M62 "ketun häntää" suorilla putkilla?
                  Ei tule ketun häntää, eikä putkessakaan pauku moottorijarrulla, tms. (tämä asia ei tietenkään haittaa, mutta monesta topikista täälläkin lukenu että näin monella tekee). Suorat röörit ilman katteja, liekö nuo pakosarjat niin paskat sitten.
                  Edit: Ei tule "ketun häntää".
                  Last edited by bemmeri; 28-08-2014, 22:21.
                  EVERYTHING | WORKS

                  Comment

                  • Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5266
                    • Pirkkala

                    Moottorijarrulla poksuu kyllä, on aina poksunu tuo minun katiska. Siis ennen oli m60b40 ja nyt "m60b44" Putki on lähes suora, vain keskivaimennin löytyy. Mut ota näistä selvää.

                    Olisko moottorinohjaus joka tuon tekee, voisko 62 olla vähän sivistyneempi.
                    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                    E34 525i -90 twinturbo 427/519

                    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                    Kysy jos tarvetta

                    Comment

                    • MH motorsport
                      BTCF Member
                      • Sep 2011
                      • 2301
                      • Turku

                      Konejarrulla paukkuu ja jos konejarrun päätteeksi hipaisee kaasuun niin liekkiä lyö

                      Suora putki yhdellä vaimentimella ja kevyt vauhtipyörä.
                      Autopalvelu MH-motor
                      Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                      Maxxecu myynti ja asennus
                      www.mh-motor.fi
                      0503218217
                      Kulkineet:
                      E6 2000 touring
                      E6 2002 touring
                      E30 318is ///Mtechnic 2
                      E34 ///M5 nürburgring
                      E34 S62b50 turbo dct
                      E39 523i ///Msport
                      F30 320d

                      Comment

                      • bemmeri
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4181

                        No ei poksu tai tule putkesta mitään, vaikka tekis mitä.
                        pakosarjoilta suoraa kahdella 2,5" putkella jossa X-pipe, takavaimennin on suorilla 2,5" reikäputkilla, jotka hieman ohentuu lopussa (n. 50mm per rööri).


                        Videossa ääni on mitä on, vanha nokialainen teipattu puskuriin... Mutta näkeepähän ettei ketun häntä vilahda. Tuossa aamulla katoin jonkun videon jossa e34 540i heitti ketun häntää vaihteen vaihdossa (niissä kohti kun putkisto "hytkähtää".)

                        Piruvie, antaa olla. Jos ei mitään vikaa ole?
                        EVERYTHING | WORKS

                        Comment

                        • pheno
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 1995
                          • Tampere

                          Onko LuK ja Sachs kytkimillä paljonkin eroa M60:ssa ?? Luk vaan on reippaasti halvempi:

                          LuK




                          Sachs:



                          EDIT: niin ja sopiiko siis E39 540i:n manuaalin kytkin ja asetelma+laakeri e34 540:n M60:iin ??
                          Last edited by pheno; 29-08-2014, 14:35.

                          Comment

                          • Urpo_rotta
                            BTCF Member
                            • May 2012
                            • 5266
                            • Pirkkala

                            Originally posted by bemmeri View Post
                            No ei poksu tai tule putkesta mitään, vaikka tekis mitä.
                            pakosarjoilta suoraa kahdella 2,5" putkella jossa X-pipe, takavaimennin on suorilla 2,5" reikäputkilla, jotka hieman ohentuu lopussa (n. 50mm per rööri).


                            Videossa ääni on mitä on, vanha nokialainen teipattu puskuriin... Mutta näkeepähän ettei ketun häntä vilahda. Tuossa aamulla katoin jonkun videon jossa e34 540i heitti ketun häntää vaihteen vaihdossa (niissä kohti kun putkisto "hytkähtää".)

                            Piruvie, antaa olla. Jos ei mitään vikaa ole?
                            Joo, kannattaa ihan tyytyväinen olla kerta ei poksu, ei se mikään vika ole.
                            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                            E34 525i -90 twinturbo 427/519

                            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                            Kysy jos tarvetta

                            Comment

                            • Muurahainen
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              Originally posted by bemmeri View Post
                              No ei poksu tai tule putkesta mitään, vaikka tekis mitä.
                              pakosarjoilta suoraa kahdella 2,5" putkella jossa X-pipe, takavaimennin on suorilla 2,5" reikäputkilla, jotka hieman ohentuu lopussa (n. 50mm per rööri).


                              Videossa ääni on mitä on, vanha nokialainen teipattu puskuriin... Mutta näkeepähän ettei ketun häntä vilahda. Tuossa aamulla katoin jonkun videon jossa e34 540i heitti ketun häntää vaihteen vaihdossa (niissä kohti kun putkisto "hytkähtää".)

                              Piruvie, antaa olla. Jos ei mitään vikaa ole?
                              Anna ihmeessä olla jos ei pauku. Parempi ilman.

                              btw. Olen kuullut käytettävän "ketun häntä" termiä kunnolla öljyä polttavassa haaskassa siitä sauhu kärystä. En kyllä lieskasta.

                              Comment

                              • Urpo_rotta
                                BTCF Member
                                • May 2012
                                • 5266
                                • Pirkkala

                                Originally posted by Muurahainen View Post
                                Anna ihmeessä olla jos ei pauku. Parempi ilman.

                                btw. Olen kuullut käytettävän "ketun häntä" termiä kunnolla öljyä polttavassa haaskassa siitä sauhu kärystä. En kyllä lieskasta.
                                Kyllä ketunhäntä on keltanen
                                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                                Kysy jos tarvetta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎