M60 kysymyksiä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
5\5Originally posted by jannmann View PostÄlä nyt aitoon B8:siin mitään kikka vitosia laita. Osta suosiolla uus maffi ja pistä vakio ilmansuodatin setuppi takaisin -> valele toi vv suodatin bensalla ja sytytä palamaan.
Leave a comment:
-
Originally posted by jannmann View PostÄlä nyt aitoon B8:siin mitään kikka vitosia laita. Osta suosiolla uus maffi ja pistä vakio ilmansuodatin setuppi takaisin -> valele toi vv suodatin bensalla ja sytytä palamaan.
En aikonutkaan ruveta muokkaamaan/puukottamaan alkuperäistä johtosarjaa. Sillä kysyin onnistuuko rikastamaan seosta noilla kikkaviitosilla ilman, että tarviis johtoja perata. Mulla on jo uusi Maffi ollu jonkun aikaa. Sen uuden maffin runko tallessa ja en sitä muokkaa, ainoastaan anturin otin siitä tähän muokattuun vanhaa runkoon. Pakko myöntää että otin uudesta maffista myös ne ritilät pois aikoinaan kun vaihdoin ja dynossakin kävin siltään. Toiminnassa en huomannu eroa, paitsi että l/h lukemat nousi ja kyyti hieman parani vanhaan kuolleeseen maffiin verrattuna. Parin kymmenen min. hommahan tuo on heittää alkuperäiset vermeet ja nykäisemätön maffin runko ritilöineen takaisin. Taidanpa kokeilla viikonloppuna uutta maffia orkkissuodattimella että myös ne verkot on paikoillaan.
Oikeassa olet tuon vv-suotimen kohdalla, mitä se ansaitsee...
Last edited by TuoAntti; 11-09-2014, 11:11.
Leave a comment:
-
Älä nyt aitoon B8:siin mitään kikka vitosia laita. Osta suosiolla uus maffi ja pistä vakio ilmansuodatin setuppi takaisin -> valele toi vv suodatin bensalla ja sytytä palamaan.Originally posted by bemmeri View PostTarviiko johtoa puukottaa, vai onnistuisiko tuommoinen Siihen liittimen perään helposti tehtynä. Ei viittis tuota ilmamassamittarin johtoa ruveta katkomaan, tms. En oo kuullukaan moisesta ja en nopeella googlella löytäny tietoa.
Nyt jokusen päivän ajojen jälkeen nykiminen on edelleen vähentyny ja L/H lukemat on noussu (edelleen n. n. 10% pienempi kuin alkuperäisellä kotelolla/putsarilla). Odotan kun saan toisen maffin rungon ja muokkaan siitä sellaisen jossa nuo ritilät säilyy ja sen jälkeen teen vielä dme resetin ja katon toimiiko. Jos ei toimi, niin alkuperäiset paikoilleen.
Leave a comment:
-
Itselle tuli laitettua nyt alkuperänen putsari laatikko b40 maffeinneen sekä boxeineen(484->404) niin havaittavissa kiekkamittarin sekoilua, jotenkin tehottomampi, epätasaista käyntiä. Äänet muuttu paljon paremmaks tosin.
Jotenkin vaikutti paremmalta kun oli tuon b40 imupuoli vv suotimella ja omalla boxilla.
Paikallaan on siis m60b30, b40 imusarjalla ja kaasulapällä
Leave a comment:
-
Tarviiko johtoa puukottaa, vai onnistuisiko tuommoinen Siihen liittimen perään helposti tehtynä. Ei viittis tuota ilmamassamittarin johtoa ruveta katkomaan, tms. En oo kuullukaan moisesta ja en nopeella googlella löytäny tietoa.Originally posted by Morkai View Postgooglettamalla löytyy semmonen kytkentä, jonka voi asentaa maffin anturijohtoon ja ns. "nostaa" tasoa. Tällä saa kuluneen maffinkin henkiin, kunne heikkenee aika lineaarisesti kautta koko skaalan.
Nyt jokusen päivän ajojen jälkeen nykiminen on edelleen vähentyny ja L/H lukemat on noussu (edelleen n. n. 10% pienempi kuin alkuperäisellä kotelolla/putsarilla). Odotan kun saan toisen maffin rungon ja muokkaan siitä sellaisen jossa nuo ritilät säilyy ja sen jälkeen teen vielä dme resetin ja katon toimiiko. Jos ei toimi, niin alkuperäiset paikoilleen.
Leave a comment:
-
Mitä enemmän siinä MAF:n edessä ois suoraa putkea + ne ritilät, niin sitä todenmukaisempi ilmamassan mittaus olisi. Maffia varten ilma pitäisi saada turbulenttiseksi, mutta konetehoa varten taas kaikki painehäviö on hukkaan heitettyä voimaa. Jos on tunnetta, että maffia pitäisi säätää rikkaammalle, niin googlettamalla löytyy semmonen kytkentä, jonka voi asentaa maffin anturijohtoon ja ns. "nostaa" tasoa. Tällä saa kuluneen maffinkin henkiin, kunne heikkenee aika lineaarisesti kautta koko skaalan.Originally posted by bemmeri View PostLämpöanturi taitaa olla siinä imusarjan kyljessä ja ollu kokoajan kiinni. M60 moottori siis.
Kävin päivällä uudelleen ajamassa, niin lämpimällä kelillä oli äänet saman kuuloiset kuin aiemmin ja nykiminen vähempää. Otin Maffin anturin liittimen irti ja kokeilin, niin vetoja oli vähemmän, mutta ei nykiny, tms. korkeilla kierroksilla.
Tuossa hieman googlettelin, niin soppa taitaa mennä laihalle täyskaasulla, kun mennään "full trhottlen kartalla". Jätin muokatusta Maffista ne ritilät pois, kun kuvittelin mielessäni että ahdistavat virtausta. Mutta ritilöiden tarkoitus taitaa olla tasoittaa ilmanvirtausta sensorin kohdalla (putkessa ilma virtaa nopeemmin keskellä), ajattelin aluksi maalaisjärjellä että ovat jotain anturin suojia isoimmilta roskilta, tms.. Mutta nyt kun miettii, niin miksi ritilä olisi myös koneen puolella (juu, eli tässä virtauksen hallinta selittyy).
Lisäksi syötetyn polttoaineen L/H lukema laski jyrkästi tällä kartiofilsulla ja ritilättömällä Maffilla. Eli laihalle menee selvästi, vaikka suorituskyky oli vain hieman heikompi kännymittauksien perusteella, vartin loput laski 4km/h aikaisemmasta, L/H lukema pieneni n. 18%. (aika tarkasti on samat loparit, yms. tullu samoilla modeilla aina useilla vedoilla, samasta kohti ajettuna tietty. vaikka eihän näitä dynoon voi verrata).
Leave a comment:
-

Nonni. Vaihdoin tuohon 730iA:sta dme:n ja käy ihan samallalailla. Kuvassa alempi on alkuperäinen boksi ja ylhäällä uusi. Nyt siihen päääsee jostain syystä inpalla kiinni, mutta ei toki näytä ihan kaikki arvoja oikein ja muutenkin herjaa välillä script erroria. Akun jännite kuitenkin nyt siellä 14v tienoilla ja suuttimien aukioloaika jotain 1.3ms luokkaa dis:llä katsottuna. Dis toimii myös paljon sulavammin tuolla boksilla, eikä jumita niinku sillä alkuperäisellä, mistä lie johtuu. Savuttaa ja haisee siis vieläkin, ehkä kuitenkin aavistuksen vähemmän tällä boksilla. Mutta silmien kirvely ja päänsärky on ihan samaa luokkaa
Vikakoodiksi antoi jotain can-väylästä, eli kun ei tuota automaattia ole niin ilmeisesti sen vuoksi. Nokka-akselin asentotunnistimesta tuli myös aikansa käytyään mutta poistui nollaamalla.
Laitan sinne putkeen pari magnaflow:n kattia ja katsotaan tilannetta sitten uudestaan..



Last edited by VaihtoVirta; 09-09-2014, 21:28.
Leave a comment:
-
Lämpöanturi taitaa olla siinä imusarjan kyljessä ja ollu kokoajan kiinni. M60 moottori siis.Originally posted by Muurahainen View PostOliko tuo M60 / M62?
Eihän lämpöanturi jäänyt irti?
Kävin päivällä uudelleen ajamassa, niin lämpimällä kelillä oli äänet saman kuuloiset kuin aiemmin ja nykiminen vähempää. Otin Maffin anturin liittimen irti ja kokeilin, niin vetoja oli vähemmän, mutta ei nykiny, tms. korkeilla kierroksilla.
Tuossa hieman googlettelin, niin soppa taitaa mennä laihalle täyskaasulla, kun mennään "full trhottlen kartalla". Jätin muokatusta Maffista ne ritilät pois, kun kuvittelin mielessäni että ahdistavat virtausta. Mutta ritilöiden tarkoitus taitaa olla tasoittaa ilmanvirtausta sensorin kohdalla (putkessa ilma virtaa nopeemmin keskellä), ajattelin aluksi maalaisjärjellä että ovat jotain anturin suojia isoimmilta roskilta, tms.. Mutta nyt kun miettii, niin miksi ritilä olisi myös koneen puolella (juu, eli tässä virtauksen hallinta selittyy).
Lisäksi syötetyn polttoaineen L/H lukema laski jyrkästi tällä kartiofilsulla ja ritilättömällä Maffilla. Eli laihalle menee selvästi, vaikka suorituskyky oli vain hieman heikompi kännymittauksien perusteella, vartin loput laski 4km/h aikaisemmasta, L/H lukema pieneni n. 18%. (aika tarkasti on samat loparit, yms. tullu samoilla modeilla aina useilla vedoilla, samasta kohti ajettuna tietty. vaikka eihän näitä dynoon voi verrata).Last edited by TuoAntti; 07-09-2014, 21:00.
Leave a comment:
-
Oliko tuo M60 / M62?Originally posted by bemmeri View PostOngelma VV-kartiosuotimen kanssa.
Meneekö seos liian laihalle, vai sotkeeko kartiosuodatin ilmanvirtaa MAF:in kohdalla? Filtteri jäi aika lähelle maffia, johtuen tilanahtaudesta.
Kuva 1 Kuva 2
Kokeilin huvikseni BMC:n twin kartiosuodatinta ja nyt ekalla koeajolla täyskaasulla rupee ennen huiputehoa "rykimään/nykimään" ja tuntuu vedot niillä paikkeilla selvästi heikommilta. Normiajossa ei nyi, tai muutakaan erikoista, ainoastaan tuossa n. vajaan 5000rpm kohdalla tulee tuo ongelma. Äänet on erilaiset verrattuna vakiokoteloon/suodattimeen läpi kierrosalueen, ei oo semmoset "kireen" kuuloiset.
Imuilma on viileätä ja sitä varmasti riittävästi (lämpömittari putsarissa ja eristin putsarin konetilasta). Nyt imulämmöt oli kaupunkipyörittelyssä n. 10C korkeemmat kuin kuin ulkolämpö, verrattina OEM-kotelossa jossa lämmöt nousee n. 20C korkeemmaksi. (maantiellä tippuu lähelle ulkolämpöä molemmilla).
Ei uskaltanu enempää kenkiä, jos menee laihalle, tms. Varmaan viisain olisi pistää alkuperäinen suodatin/kotelo takaisin. Odotten pari päivää ja ajelen rauhallisesti, jos adaptiot korjaa tilannetta.
Ois pitäny jättää mokoma kaupan hyllylle ja pistää niilläkin rahoilla bensaa tankkiin.
Eihän lämpöanturi jäänyt irti?
Leave a comment:
-
TämäOriginally posted by bemmeri View Post
Ois pitäny jättää mokoma kaupan hyllylle ja pistää niilläkin rahoilla bensaa tankkiin.

E: kaverilla oli aikoinaan 540 e34 jossa vv-suodatin, ja ei mitään ongelmaa.Last edited by Urpo_rotta; 07-09-2014, 15:33.
Leave a comment:
-
Ongelma VV-kartiosuotimen kanssa.
Meneekö seos liian laihalle, vai sotkeeko kartiosuodatin ilmanvirtaa MAF:in kohdalla? Filtteri jäi aika lähelle maffia, johtuen tilanahtaudesta.
Kuva 1 Kuva 2
Kokeilin huvikseni BMC:n twin kartiosuodatinta ja nyt ekalla koeajolla täyskaasulla rupee ennen huiputehoa "rykimään/nykimään" ja tuntuu vedot niillä paikkeilla selvästi heikommilta. Normiajossa ei nyi, tai muutakaan erikoista, ainoastaan tuossa n. vajaan 5000rpm kohdalla tulee tuo ongelma. Äänet on erilaiset verrattuna vakiokoteloon/suodattimeen läpi kierrosalueen, ei oo semmoset "kireen" kuuloiset.
Imuilma on viileätä ja sitä varmasti riittävästi (lämpömittari putsarissa ja eristin putsarin konetilasta). Nyt imulämmöt oli kaupunkipyörittelyssä n. 10C korkeemmat kuin kuin ulkolämpö, verrattina OEM-kotelossa jossa lämmöt nousee n. 20C korkeemmaksi. (maantiellä tippuu lähelle ulkolämpöä molemmilla).
Ei uskaltanu enempää kenkiä, jos menee laihalle, tms. Varmaan viisain olisi pistää alkuperäinen suodatin/kotelo takaisin. Odotten pari päivää ja ajelen rauhallisesti, jos adaptiot korjaa tilannetta.
Ois pitäny jättää mokoma kaupan hyllylle ja pistää niilläkin rahoilla bensaa tankkiin.
Last edited by TuoAntti; 07-09-2014, 13:03.
Leave a comment:
-
Kannelmäessä tekee yksi pulju pelkkiä pakoputkia jonotus periaatteella. klo 16.00 sinne ei kannata mennä koska jono voi olla pitkä. tekee autoon kun autoon ja halvalla. nyt en itse jaksa googlettaa mutta kokeile itse. pätevä paikka.Originally posted by Nikke700 View Postelikkä olis tarvetta hommata omaa 540 uutta pukistoa ku rupee olee vähä reikiä täys.
jotenka onko tietoa mistä sais kohtuu hintaa ettei tarvis alkaa itse pala palata kasailee sitä.
pakosarjalta lähtien ois hyvä jos löytys jostain.
Leave a comment:
-
ei tule pitämään . ei kannata paikolleen laittaa . ei muuta ku takas osa ja pika pikana käsket laittaa uuden tulee parissa päivässsä.Originally posted by Boben View PostTilasin Ebaysta M62 yläpääntiivistesarjan ja huomasin, että toisessa kannentiivisteessä oli yksi metallikerros taipunut. Ei näyttäis ulottuvan ns. liekkirenkaaseen asti...
Ihmeellistä kyllä, mutta eipä noissa näytä liekkirenkaita olevankaan. Ei ole aiempaa kokemusta näistä metallikerrostiivisteistä.
Voikohan tuota käyttää? Ei oikeen huvittais lähtee lähettelemään Saksaan takaisin.
Leave a comment:
-
Ite en laittas tollasta paikalleen. Saahan noita kaupasta uusia.Originally posted by Boben View PostTilasin Ebaysta M62 yläpääntiivistesarjan ja huomasin, että toisessa kannentiivisteessä oli yksi metallikerros taipunut. Ei näyttäis ulottuvan ns. liekkirenkaaseen asti...
Ihmeellistä kyllä, mutta eipä noissa näytä liekkirenkaita olevankaan. Ei ole aiempaa kokemusta näistä metallikerrostiivisteistä.
Voikohan tuota käyttää? Ei oikeen huvittais lähtee lähettelemään Saksaan takaisin.
E: kova on työ vaihdella jos tuon takia ei pelaakaan moitteettomasti.Last edited by Urpo_rotta; 05-09-2014, 22:24.
Leave a comment:
Leave a comment: