Ei viitsi jokaista pikkuasiaa kysellä erikseen niin ajattelin kasata tälläisen mieltä askarruttavien asioiden listan.
-Sihinää.
Välillä ajaessa auto nykäisee, ja samalla kuuluu keskikonsolin tienoilta outo sihahdus. Samanlainen kuin kytkiessä ilmastointi päälle.
Ilmastointi ei ole päällä silloin kun tuo tapahtuu, Voisiko ilmastoinnin kompura kytkeytyä itsekseen päälle?
Mutenkin tuo ilmastoinnin toiminta ihmetyttää, ajaessa kompura hyppii päälle ja pois, napissa valo palaa kokoajan. Kuuluuko sen toimia noin?
Kylmää tulee kyllä mutta ärsyttää vaan se toistuva pssssssst
-Lämpimänä lähteminen
Toinen ihmetystä aiheuttava asia ilmenee kun lähtee ajamaan "puolilämpimällä" koneella.
Esim. tulen töistä kotiin, Auto seisoo joitain tunteja, niin että mittaristossa lämpö on jo sinisellä, kone kuitenkin lämpöinen.
Kun tuosta lähtee ajamaan niin Kulku on ensimmäiset kilometrit tahmaista ja kulutusmittari korkealla, mittarilämmöt tuossa nousee nopeasti normaaliin.
Jonkun matkaa kun on ajanut niin yhtäkkiä meno muuttuu taas normaaliksi, samaan tyyliin kun "ryyppy" lähtee pois. lämpöanturit olen tarkastanut ja kaikki näyttivät toimivan.
Voiko olla mahdollista että lämpöanturi tulee vanhemmiten hitaaksi eikä ehdi reagoida kun puolilämmin kone lämpenee nopeasti, ja sen takia pitää konetta rikkaalla?
Yön yli seissenä toimii aivan normaalisti kun kone on kunnolla kylmä.
-Kampiakselin asentotunnistin
Kävin tuossa huvikseni yleismittarin kanssa kaikki muutkin anturit läpi niin tuo aiheutti ihmetystä.
Bentleyn korjausraamattu antaa tuon mittausarvoksi m20/m30 koneelle ~540ohm ja m50/m60 koneelle 1280ohm. Tuosta sain 530ohm, onkohan väärä anturi paikalla ja onko vaarallista? toimii ihan moitteetta joten voisiko tuossa manuaalissa olla virhe? Jos jollain sattuu olemaan alkupään m60 kone lähettyvillä niin voisiko mitata mitä saa tuon arvoksi niin olisi kiitollinen.
Tässä nyt tärkeimmät.
Olisiko siinä muuten mitään ideaa että olisi omat threadit eri koneille pikkukysymyksiä varten?
Jaoteltuna esim m10, m20, m30, m40, m50, m60, m70, ja s-koneet niin että vaikkapa m50 käsittäisi kaikki m5X koneet?
-Sihinää.
Välillä ajaessa auto nykäisee, ja samalla kuuluu keskikonsolin tienoilta outo sihahdus. Samanlainen kuin kytkiessä ilmastointi päälle.
Ilmastointi ei ole päällä silloin kun tuo tapahtuu, Voisiko ilmastoinnin kompura kytkeytyä itsekseen päälle?
Mutenkin tuo ilmastoinnin toiminta ihmetyttää, ajaessa kompura hyppii päälle ja pois, napissa valo palaa kokoajan. Kuuluuko sen toimia noin?
Kylmää tulee kyllä mutta ärsyttää vaan se toistuva pssssssst
-Lämpimänä lähteminen
Toinen ihmetystä aiheuttava asia ilmenee kun lähtee ajamaan "puolilämpimällä" koneella.
Esim. tulen töistä kotiin, Auto seisoo joitain tunteja, niin että mittaristossa lämpö on jo sinisellä, kone kuitenkin lämpöinen.
Kun tuosta lähtee ajamaan niin Kulku on ensimmäiset kilometrit tahmaista ja kulutusmittari korkealla, mittarilämmöt tuossa nousee nopeasti normaaliin.
Jonkun matkaa kun on ajanut niin yhtäkkiä meno muuttuu taas normaaliksi, samaan tyyliin kun "ryyppy" lähtee pois. lämpöanturit olen tarkastanut ja kaikki näyttivät toimivan.
Voiko olla mahdollista että lämpöanturi tulee vanhemmiten hitaaksi eikä ehdi reagoida kun puolilämmin kone lämpenee nopeasti, ja sen takia pitää konetta rikkaalla?
Yön yli seissenä toimii aivan normaalisti kun kone on kunnolla kylmä.
-Kampiakselin asentotunnistin
Kävin tuossa huvikseni yleismittarin kanssa kaikki muutkin anturit läpi niin tuo aiheutti ihmetystä.
Bentleyn korjausraamattu antaa tuon mittausarvoksi m20/m30 koneelle ~540ohm ja m50/m60 koneelle 1280ohm. Tuosta sain 530ohm, onkohan väärä anturi paikalla ja onko vaarallista? toimii ihan moitteetta joten voisiko tuossa manuaalissa olla virhe? Jos jollain sattuu olemaan alkupään m60 kone lähettyvillä niin voisiko mitata mitä saa tuon arvoksi niin olisi kiitollinen.
Tässä nyt tärkeimmät.
Olisiko siinä muuten mitään ideaa että olisi omat threadit eri koneille pikkukysymyksiä varten?
Jaoteltuna esim m10, m20, m30, m40, m50, m60, m70, ja s-koneet niin että vaikkapa m50 käsittäisi kaikki m5X koneet?
Comment