Originally posted by VaihtoVirta
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M60 kysymyksiä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
-
-
Mitenkäs se tuon flektin kans, oliko se paskana jos sen pysty kädellä pysäyttämään? Välillä kuuluu moottorijarrulla/kääntäessä melkonen jurina.. Minkälainen homma vaihtaa?
edit. Kai se on paremminkin ohjaustehostimen pumppu tai vastaava ehtoopuolella. Mistä lie tullu tuo tuuletin mieleen, moottorin tukikumeista on pelko perseessä että pääsis mylly elämään liikaa ja tuuletin ottas johonkin kiinni..Last edited by Roisto; 26-08-2014, 19:28.2001 E39 525iA
1992 E34 "540i/5"
Comment
-
-
Eli vieläkin auto temppuilee..
Osia vaihdettu: imusarjan tiivisteet, huohotinventtiili, kaasuläpän asentotunnistin.
Muuten ropattu: tulpat putsattu, puolat tarkastettu yleismittarilla, imuvuotoja etsitty, anturit mm. kampi- ja nokantunnistin tutkittu yleismittarilla. Koitettu käyttää ilman lambdoja, sekä MAF:fia -->ei vaikutusta käyntiin. katalysaattorit tarkastettu, tyhjäkäyntimoottori putsattu, bensat vaihettu tankkiin. Mikään ei ole auttanut.
Tarkennusta vielä siis vikaan. Auto käy tyhjää hädin tuskin 500 rpm. Kaasulla sai pidettyä jonkin aikaa elossa ennen kuin sammuu. Pumppaammalla sai kiertämään about. 3000 rpm, jolloin myöskin ropeltaa putkessa. Kun kaasuläpän avasi kertaheitolla meinasi tukehtua koko vehje ja kierroksia otti vasta kun läpän vapautti ja se oli palaamassa kiinni asentoon(?!). Lisäksi tietyssä läpän kohdassa kuuluu korkeaa vihellystä.
Auto on toiminut aina satunnaisesti, viimeksi kun vaihdoin kaasun asentotunnistimen niin pelitti kolmisen tuntia. (Liekö sitten vain sattumaa?) Ensiksi oli pientä heittoa käynnissä mutta tasottui hetken käytettyäni ja pelitti ihan normaalisti, kunnes ajelulla oltuani rupes kakomaan ja ei lähtenyt enää käyntiin ollenkaan. Hinaushommiksihan se meni..
Auto siis toimi toissapäivänä ja eilen hetkisen kun kaasuvaijerilla sääsin käymään tyhjää, vaikka näin ei ilmeisesti kuuluisi tehdä. Tämän jälkeen käytin akun kengät yhdessä. Testilenkitkin heitin ja vastas iloisesti kaasuun, sai takarenkaatkin luistamaan. Noh eilen sitten oli taas pakko mennä hifistelemään sen vaijerin kanssa ja rupeshan toi taas kakomaan. Kaasua painettaessa ei tapahdu mitään ja jonkin verran seosta menee vissiin putkistoonkin asti. Eilisen episodin jälkeen ei sitten lähde enää laisinkaan käyntiin. Startti pyörii iloisesti mutta ei edes lupaile että voisi käynnistyä.
Tällä hetkellä mielessä on bensapumppu tahi paineensäädin vika. Mielipiteitä kaipaisin, että kummassa mahdollisesti vika vai että onko noista kiinni laisinkaan. Alkaa pikkuhiljaa motivaatio hiipumaan tämän kanssa kun ei millään rupea pelittään ja aina välillä vittuillaikseen toimii hetken aikaa..e32 740iA Diamantschwarz metallic
Comment
-
-
Kokeileppa toisella dme:llä. Vois täs kohtaa hatusta kiskasta että sielläpäin vois olla vikaa.
Ja nollaako se boksin pelkästään yhdistämällä akunkengät?
Tuo boksi voi oman kokemuksen mukaan mennä sellaseen tilaan, jossa vika ei poistu, ellei boksia nollata. Itsellä kävi näin.
Eli kone ei reagoinut mihinkään temppuhin ennen kuin boksi oli nollattu irrottamalla boksin liitin.
Nämä omia kokemuksia, ei mitään tieteellistä faktaa.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by eimilkki View PostEli vieläkin auto temppuilee..
Osia vaihdettu: imusarjan tiivisteet, huohotinventtiili, kaasuläpän asentotunnistin.
Muuten ropattu: tulpat putsattu, puolat tarkastettu yleismittarilla, imuvuotoja etsitty, anturit mm. kampi- ja nokantunnistin tutkittu yleismittarilla. Koitettu käyttää ilman lambdoja, sekä MAF:fia -->ei vaikutusta käyntiin. katalysaattorit tarkastettu, tyhjäkäyntimoottori putsattu, bensat vaihettu tankkiin. Mikään ei ole auttanut.
Tarkennusta vielä siis vikaan. Auto käy tyhjää hädin tuskin 500 rpm. Kaasulla sai pidettyä jonkin aikaa elossa ennen kuin sammuu. Pumppaammalla sai kiertämään about. 3000 rpm, jolloin myöskin ropeltaa putkessa. Kun kaasuläpän avasi kertaheitolla meinasi tukehtua koko vehje ja kierroksia otti vasta kun läpän vapautti ja se oli palaamassa kiinni asentoon(?!). Lisäksi tietyssä läpän kohdassa kuuluu korkeaa vihellystä.
Auto on toiminut aina satunnaisesti, viimeksi kun vaihdoin kaasun asentotunnistimen niin pelitti kolmisen tuntia. (Liekö sitten vain sattumaa?) Ensiksi oli pientä heittoa käynnissä mutta tasottui hetken käytettyäni ja pelitti ihan normaalisti, kunnes ajelulla oltuani rupes kakomaan ja ei lähtenyt enää käyntiin ollenkaan. Hinaushommiksihan se meni..
Auto siis toimi toissapäivänä ja eilen hetkisen kun kaasuvaijerilla sääsin käymään tyhjää, vaikka näin ei ilmeisesti kuuluisi tehdä. Tämän jälkeen käytin akun kengät yhdessä. Testilenkitkin heitin ja vastas iloisesti kaasuun, sai takarenkaatkin luistamaan. Noh eilen sitten oli taas pakko mennä hifistelemään sen vaijerin kanssa ja rupeshan toi taas kakomaan. Kaasua painettaessa ei tapahdu mitään ja jonkin verran seosta menee vissiin putkistoonkin asti. Eilisen episodin jälkeen ei sitten lähde enää laisinkaan käyntiin. Startti pyörii iloisesti mutta ei edes lupaile että voisi käynnistyä.
Tällä hetkellä mielessä on bensapumppu tahi paineensäädin vika. Mielipiteitä kaipaisin, että kummassa mahdollisesti vika vai että onko noista kiinni laisinkaan. Alkaa pikkuhiljaa motivaatio hiipumaan tämän kanssa kun ei millään rupea pelittään ja aina välillä vittuillaikseen toimii hetken aikaa..
omassa 540:ssä oli hetki sitten melkolailla samoja oireita, viallinen bensapumppu paljastui syylliseksi. en alleviivaa että vika ois sun autossa siinä.nykyinen: E34 525i touring-92 ja E28 "M535i " -86
exät:
e30 318 M40B18 -88
e28 535 M30B34-87
e32 735 M30B34 -89
e34 535 M30B34 -89
e34 530 M60B30 iA -93
e30 325 M20B25 -85
e34 540 M60B40 iA -93
e39 525 M54B25 -01
e34 540iA M60B40 -93
e38 740iA M60B40 -96
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostKokeileppa toisella dme:llä. Vois täs kohtaa hatusta kiskasta että sielläpäin vois olla vikaa.
Ja nollaako se boksin pelkästään yhdistämällä akunkengät?
Tuo boksi voi oman kokemuksen mukaan mennä sellaseen tilaan, jossa vika ei poistu, ellei boksia nollata. Itsellä kävi näin.
Eli kone ei reagoinut mihinkään temppuhin ennen kuin boksi oli nollattu irrottamalla boksin liitin.
Nämä omia kokemuksia, ei mitään tieteellistä faktaa.
Edit: https://www.youtube.com/watch?v=LaKBy3Tdz-Y
Kyseisen videon auto käyttäytyy aivan samalla tavalla kuin omani kun vielä kävi. Käynti huojui aivan identtisesti, tosin vielä pienemmillä kierroksilla. Kaasun kun runttas pohjaan niin samalla lailla ei kiertänyt.Last edited by eimilkki; 28-08-2014, 15:52.e32 740iA Diamantschwarz metallic
Comment
-
-
Originally posted by eimilkki View PostLukasin netistä ohjeet että navat irti, avain kakkos asentoon, navat yhteen ja odottelua. Tolla pitäs sen boksinkin kuulemma nollaantua. Voisko sulta saada mahdollisesti lainattua sitä boksia tässä joku päivä sen verta että kattos että lähteekö toi sillä edes käymään? Eikös meillä pitäs olla samallaiset? 404 loppunen oli oma.
Ot. Typerä kysymys, mutta lyökö M60/M62 "ketun häntää" suorilla putkilla?
Ei tule ketun häntää, eikä putkessakaan pauku moottorijarrulla, tms. (tämä asia ei tietenkään haittaa, mutta monesta topikista täälläkin lukenu että näin monella tekee). Suorat röörit ilman katteja, liekö nuo pakosarjat niin paskat sitten.
Edit: Ei tule "ketun häntää".Last edited by bemmeri; 28-08-2014, 22:21.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Moottorijarrulla poksuu kyllä, on aina poksunu tuo minun katiska. Siis ennen oli m60b40 ja nyt "m60b44" Putki on lähes suora, vain keskivaimennin löytyy. Mut ota näistä selvää.
Olisko moottorinohjaus joka tuon tekee, voisko 62 olla vähän sivistyneempi.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Konejarrulla paukkuu ja jos konejarrun päätteeksi hipaisee kaasuun niin liekkiä lyö
Suora putki yhdellä vaimentimella ja kevyt vauhtipyörä.Autopalvelu MH-motor
Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
Maxxecu myynti ja asennus
www.mh-motor.fi 0503218217
Kulkineet:
E6 2000 touring
E6 2002 touring
E30 318is ///Mtechnic 2
E34 ///M5 nürburgring
E34 S62b50 turbo dct
E39 523i ///Msport
F30 320d
Comment
-
-
No ei poksu tai tule putkesta mitään, vaikka tekis mitä.
pakosarjoilta suoraa kahdella 2,5" putkella jossa X-pipe, takavaimennin on suorilla 2,5" reikäputkilla, jotka hieman ohentuu lopussa (n. 50mm per rööri).
Videossa ääni on mitä on, vanha nokialainen teipattu puskuriin... Mutta näkeepähän ettei ketun häntä vilahda. Tuossa aamulla katoin jonkun videon jossa e34 540i heitti ketun häntää vaihteen vaihdossa (niissä kohti kun putkisto "hytkähtää".)
Piruvie, antaa olla. Jos ei mitään vikaa ole?EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Last edited by pheno; 29-08-2014, 14:35.
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostNo ei poksu tai tule putkesta mitään, vaikka tekis mitä.
pakosarjoilta suoraa kahdella 2,5" putkella jossa X-pipe, takavaimennin on suorilla 2,5" reikäputkilla, jotka hieman ohentuu lopussa (n. 50mm per rööri).
Videossa ääni on mitä on, vanha nokialainen teipattu puskuriin... Mutta näkeepähän ettei ketun häntä vilahda. Tuossa aamulla katoin jonkun videon jossa e34 540i heitti ketun häntää vaihteen vaihdossa (niissä kohti kun putkisto "hytkähtää".)
Piruvie, antaa olla. Jos ei mitään vikaa ole?E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostNo ei poksu tai tule putkesta mitään, vaikka tekis mitä.
pakosarjoilta suoraa kahdella 2,5" putkella jossa X-pipe, takavaimennin on suorilla 2,5" reikäputkilla, jotka hieman ohentuu lopussa (n. 50mm per rööri).
Videossa ääni on mitä on, vanha nokialainen teipattu puskuriin... Mutta näkeepähän ettei ketun häntä vilahda. Tuossa aamulla katoin jonkun videon jossa e34 540i heitti ketun häntää vaihteen vaihdossa (niissä kohti kun putkisto "hytkähtää".)
Piruvie, antaa olla. Jos ei mitään vikaa ole?
btw. Olen kuullut käytettävän "ketun häntä" termiä kunnolla öljyä polttavassa haaskassa siitä sauhu kärystä. En kyllä lieskasta.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostAnna ihmeessä olla jos ei pauku. Parempi ilman.
btw. Olen kuullut käytettävän "ketun häntä" termiä kunnolla öljyä polttavassa haaskassa siitä sauhu kärystä. En kyllä lieskasta.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Comment