M62b44 misfiring 1,2 ja 3 cylinder(toimii, mutta vikaa ei löytynyt)

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jürgen_
    Bimmer Enthusiast
    • May 2008
    • 2707
    • Mylsä

    #136
    Ompa hyvä ettet kerennyt vielä konetta purkaa :think
    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

    Comment

    • rainekoo
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2008
      • 294
      • oulainen

      #137
      Mikä oli se suurin syy käyntihäiriöön?

      Comment

      • Luntti
        2Wheel Driver
        • Jul 2003
        • 5021
        • Yka

        #138
        Originally posted by rainekoo View Post
        Mikä oli se suurin syy käyntihäiriöön?
        Ei tiedä. Mitään ei tehty kun alkoi yllättäin taas toimiin.

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7035
          • Uusikaupunki

          #139
          Ja luultavasti yhtä yllättäen alkaa ajan x päästä taas kiukuttelemaan, mutta mikä ihme sen softan saa sekoamaan :think
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Luntti
            2Wheel Driver
            • Jul 2003
            • 5021
            • Yka

            #140
            Originally posted by Cell View Post
            Ja luultavasti yhtä yllättäen alkaa ajan x päästä taas kiukuttelemaan, mutta mikä ihme sen softan saa sekoamaan :think
            Näin itsekkin uskon.
            Lambdojen kanssa vielä hieman sekoilen. Joko Inpa ei näytä tai ei osata lukea kumpi puoli on viallinen.
            Eli lambdoista herjaa vielä.

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7035
              • Uusikaupunki

              #141
              Hmm, mitä se herjaa? Muistaakseni ecu ei itse antureista näytä kuin jos on oikosessa. :think
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • Samppae39
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2009
                • 1670
                • Vähäkyrö

                #142
                Tulee taas pdf:ää myöhemmin, josta selviää. Mutta lyhyesti antaa vikakoodia ja voltit on jotenki pielessä.

                Comment

                • Luntti
                  2Wheel Driver
                  • Jul 2003
                  • 5021
                  • Yka

                  #143



                  Comment

                  • Radon
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2003
                    • 463
                    • Suomi-Finland

                    #144
                    Kyllä noissa lamdoissa taitaa vaan vikaa olla, kannattaa tosin ennen uusien vaihtamista mitata tuleeko lämmitys jännite perille mitattaessa kannattaa pitää anturi kiinni ja myös mitata että anturissa on lämmitysvastus kunnossa.

                    Jos on tarvike anturit paikalla niin voi suoraan heittää menemään ja hakea orginellit tilalle.

                    Comment

                    • Luntti
                      2Wheel Driver
                      • Jul 2003
                      • 5021
                      • Yka

                      #145
                      Originally posted by Radon View Post
                      Kyllä noissa lamdoissa taitaa vaan vikaa olla, kannattaa tosin ennen uusien vaihtamista mitata tuleeko lämmitys jännite perille mitattaessa kannattaa pitää anturi kiinni ja myös mitata että anturissa on lämmitysvastus kunnossa.

                      Jos on tarvike anturit paikalla niin voi suoraan heittää menemään ja hakea orginellit tilalle.
                      Eilen illalla vielä puuhastelin lambdojen kanssa.
                      Toistaiseksi ei herjannut lambdoista enään.
                      Toinen on tarvike lambda nyt. Mutta omastakin kokemuksesta tiedän, että ne on mitä on. Bocshin "paksurunkoinen" on aina kuitenkin hintansa väärti.

                      Comment

                      • pheno
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 1998
                        • Tampere

                        #146
                        Tosiaan tarvikelambdoihin minäkin erehdyin, halpa hinta houkutteli. Liitokset oli viimeisen päälle tehty ja suojattu. Mutta ei vaan kestäneet kuin sen pari-kolme kuukautta. Sitten kone kävi kuin vanha jenkki silleen hör-hör-hör ja bensa haisi. Uusi bosch tilalle ja nyt on menty yli vuosi ongelmitta.

                        Mutta ainakin videon perusteella kone näyttäisi käyvän tosi nätisti! M62:ssa onkin vähän fiksummin tehty imusarja verrattuna M60:een. M62:ssahan johdetaan huohotusventtiilin kautta tulevat ylimääräiset ilmat etuosaan putken kautta, eikä se varmaan pääse sotkemaan tyhjäkäyntiä niin herkästi.

                        Olisi kyllä mielenkiintoista nähdä mitä vaikutusta olisi jos laittais M62 imusarjan kaasuläppineen M60 koneeseen
                        Last edited by pheno; 27-11-2009, 20:41.

                        Comment

                        • Luntti
                          2Wheel Driver
                          • Jul 2003
                          • 5021
                          • Yka

                          #147
                          Noniin, taas alku tilanteessa.
                          Tasa kaasulla tuntuu, että toimii. Tyhjäkäynti ja kiihdytyksessä tipuu pyttyjä pois.

                          Comment

                          • rainekoo
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2008
                            • 294
                            • oulainen

                            #148
                            Mites kaasuläppäkytkin ja kaasuläppä onko kunnossa?

                            Comment

                            • Luntti
                              2Wheel Driver
                              • Jul 2003
                              • 5021
                              • Yka

                              #149
                              Originally posted by rainekoo View Post
                              Mites kaasuläppäkytkin ja kaasuläppä onko kunnossa?
                              Inpan mukaan kaasuläpän asento tunnistin antoi tietoa. Palkki liikkui kun läppää liikutteli.
                              Itse läpän ainakin putsailin kesällä.
                              Mutta mistäpä sitä ihan tarkkaan tietää onko silti kunnossa.

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7035
                                • Uusikaupunki

                                #150
                                Oisko tästä nyt taas luettavissa että kun sait lambdan pelittämään niin adaptaatiot pärähti päälle ja sekasin meni?

                                Kaasuläpän asentotunnistin on ihan vaan potikka näissä, jos palkki liikkuu niin kyllä se on ok, vikakoodi jäisi varmasti jos olisi satunnaisia katkoksia.

                                Pitää varmaan rakennella nappi kojikseen josta saa nollattua adaptaatiot ja repiä lambdat veks
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X