Announcement

Collapse
No announcement yet.

TYP188 Lukkoperän kasausta ja ihmettelyä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 325E
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1227
    • LAHTI

    #31
    Ei aina päde...

    Originally posted by *makke* View Post
    Etulaippa vaihdettu M3 typ188 -> 325i typ188, laippojen mitat samat, mutteriin ja akseliin vaan merkki että tulee samaan momenttiin
    Kertomasi ohje ei aina päde joten olkaa varovaisia...

    niin mitä välityksiin tulee tuli myyntiin type 188 välitys 2.65
    välitys on nyt 500:sen kuorissa kiinni ja korostan perä projekti ja välityshän on kysytty harvinaisuus..150€

    Comment

    • Soiled
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 3217
      • Mystinen Kuopio

      #32
      Originally posted by Cell View Post
      Lisää tietoa.

      Eilen ja edellispäivänä niputtelin Typ 188 periä, lähtökohtina 1kpl E32 730i lukkoperä 3.15 välityksellä, lukoton E36 328 cabrio 3.07 välityksellä (automaatista?) ja lukollinen 328 perä, välitys 2.jotain, mikä se nyt on.

      Sekä 328 että 730 lukkoyksiköt olivat samanlaiset. Lukottoman tasauspyörästön lautaspyörän sijainti oli keskemmällä, jonka takia lukottomasta peräisin oleva 3.07 välitys ei sopinut kuin avoimeen tasauspyörästöön. Toisinsanoen 2.x ja 3.x välityksillä oli tasan sama tasauspyörästö, mutta lukollisessa eri lautaspyörä. Weird, huh?
      Ainakin noi lukkoyksiköt menee noiden välitysten mukaan, että 2.xx yksikkö ei käy 3.xx välityksen kanssa, kun rattaat ei osu enää oikealle kohdalle. Että 2.xx ja 2.xx välityksille on omat yksikkönsä, tämä myös havaittu omissa kasatuissa perissä. Muuten ei ole ongelmia tullut Typ 188 sopivuuksien kanssa.
      Mystinen.Fi @ FB
      IG @tarmohanninen
      http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
      Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
      Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
      Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

      Comment

      • baku
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2006
        • 347
        • Kausala

        #33
        Originally posted by Soiled View Post
        Ainakin noi lukkoyksiköt menee noiden välitysten mukaan, että 2.xx yksikkö ei käy 3.xx välityksen kanssa, kun rattaat ei osu enää oikealle kohdalle. Että 2.xx ja 2.xx välityksille on omat yksikkönsä, tämä myös havaittu omissa kasatuissa perissä. Muuten ei ole ongelmia tullut Typ 188 sopivuuksien kanssa.
        Tuo pitää paikkansa. Tuo on kai niin, että kun välitys harvenee, kasvaa pinionin pyörä halkaisijaltaan, jolloin taas lautaspyörä ohenee. Tuossa 3:ssa tuntuisi olevan raja-arvo. Muutama vuosi sitten otin tds:n perästä (2.92 ?) lukon 3.73 välityksiin. Lukon ja lautaspyörän väliin sorvattiin laippa, jonka paksuus oli 5.93 tai 6.93 mm, en enää muista. Laakerit uusin ja tein homman Bentleyn manuaalin mukaan, itse hieman noita mittalaitteita soveltaen. Perä on ollut ainakin ihan äänetön sen 45t mitä sillä on tällä hetkellä ajettu.
        F20 116d
        E63 645
        E28 528
        F30 320d x-drive
        F31 335d x-drive

        ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i

        KTM 1290 Super Adventure
        K1200S
        ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #34
          Vaan kun ei ole. Jos tuon meikäläisen tekstin nyt jotenkin sisäisti, niin siinä siis oli pointtina että tuo 2,93 perän lukkoyksikkö oli ihan samanlainen kuin 3,15 perän.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • mortimer
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 1079
            • Satulinna kaukomaan

            #35
            Originally posted by Cell View Post
            Vaan kun ei ole. Jos tuon meikäläisen tekstin nyt jotenkin sisäisti, niin siinä siis oli pointtina että tuo 2,93 perän lukkoyksikkö oli ihan samanlainen kuin 3,15 perän.
            2.93 ja 3.25 ainakin eri lukkoyksiköllä. Kulkeekohan "raja" sitten 3.15/3,25 kohdalla.

            i3S -20
            E30M3 slotcar 1:32
            XKE FHC 1971
            Mgb Gt -66
            T6 -19
            E91 -08

            Comment

            • Make H.
              BTCF Member
              • Jul 2006
              • 1278
              • Kokkola

              #36
              Originally posted by Soiled View Post
              Ainakin noi lukkoyksiköt menee noiden välitysten mukaan, että 2.xx yksikkö ei käy 3.xx välityksen kanssa, kun rattaat ei osu enää oikealle kohdalle. Että 2.xx ja 2.xx välityksille on omat yksikkönsä, tämä myös havaittu omissa kasatuissa perissä. Muuten ei ole ongelmia tullut Typ 188 sopivuuksien kanssa.
              Omat yksikkönsä joo, mutta saa kyllä sovitettua molempia yksiköitä molempiin välityksiin. Esim. 3.25->2.56.

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6694
                • .......

                #37
                Eli sopiiko tämä typ 188 lukkoyksikkö kaikkiin 3...periin?http://www.realoem.com/bmw/partxref....653&showeur=on
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                • Soiled
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 3217
                  • Mystinen Kuopio

                  #38
                  Originally posted by Make H. View Post
                  Omat yksikkönsä joo, mutta saa kyllä sovitettua molempia yksiköitä molempiin välityksiin. Esim. 3.25->2.56.
                  Joo, on sitä ihmiset kaiketi käyny kuussakin niin eiköhän tuollainen perän sovitus onnistu esim. ylhäällä mainitulla tavalla käyttäen ns. spaceria
                  Mystinen.Fi @ FB
                  IG @tarmohanninen
                  http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
                  Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
                  Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
                  Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #39
                    Paitsi jos ratas onkin liian paksu, siihen ei spacerit auta. Kuten tuon mun 3.07 perän kanssa kävi.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • Jukka81
                      BTCF Member
                      • Nov 2002
                      • 1176

                      #40
                      Originally posted by JJT View Post
                      Eli sopiiko tämä typ 188 lukkoyksikkö kaikkiin 3...periin?http://www.realoem.com/bmw/partxref....653&showeur=on
                      Tämän mukaan 188:n lukkoyksikkö käy siis myös 210:iin.. Onko kukaan sovittanut?
                      -E30 325i M-TechII Turbo
                      -E39 528iA M-Sport
                      -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

                      Comment

                      • Maza
                        BTCF Member
                        • Jul 2002
                        • 4321
                        • Kannus/Kokkola

                        #41
                        Originally posted by Jukka81 View Post
                        Tämän mukaan 188:n lukkoyksikkö käy siis myös 210:iin.. Onko kukaan sovittanut?
                        Uskaltanee sanoa, että noihin realoem perähommiin ei kannata luottaa pätkääkään. Väittää mm. että e28 535i:stä löytyy typ188 perä. Toistaseks ei oo tullu vastaan kuin typ210.

                        Sanoisin ettei mitään mahiksia sovittaa typ210 lukkoyksikköä typ188:n sisään. Tämä siis näppituntumalla. Asiantuntijat vahvistakoot/korjatkoon.

                        Comment

                        • Jukka81
                          BTCF Member
                          • Nov 2002
                          • 1176

                          #42
                          Originally posted by Maza View Post
                          Uskaltanee sanoa, että noihin realoem perähommiin ei kannata luottaa pätkääkään. Väittää mm. että e28 535i:stä löytyy typ188 perä. Toistaseks ei oo tullu vastaan kuin typ210.

                          Sanoisin ettei mitään mahiksia sovittaa typ210 lukkoyksikköä typ188:n sisään. Tämä siis näppituntumalla. Asiantuntijat vahvistakoot/korjatkoon.
                          Samaa ajattelin kans, että 535i E28:ssa typ210. Tuli mieleen että jos sama lukkoyksikkö 188 ja 210 perässä olis, niin aina helpompaa osien etsiminen jne.
                          -E30 325i M-TechII Turbo
                          -E39 528iA M-Sport
                          -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

                          Comment

                          • *makke*
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2007
                            • 884
                            • Klaukkala

                            #43
                            Typ210 lukko on kyllä huomattavasti järeämpi, eikä sovi typ188 tilalle.

                            Comment

                            • Make H.
                              BTCF Member
                              • Jul 2006
                              • 1278
                              • Kokkola

                              #44
                              Originally posted by Cell View Post
                              Paitsi jos ratas onkin liian paksu, siihen ei spacerit auta. Kuten tuon mun 3.07 perän kanssa kävi.
                              Sitte sorvaillaan ja shimmaillaan, kyllä onnistuu

                              Comment

                              • JJT
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6694
                                • .......

                                #45
                                Nyt olis sellainen tilanne että e36 m3 perään pitää vaihtaa normi e36 kardaanin laippa. Molempiin periin merkkasin laipan, pinjoniakselin ja mutterin keskinäiset asennot. Laipan "korkeus" vastinpinnasta toiseen on molemmissa sama työntömitalla mitattuna. Toimiiko tuo nyt jos vaan siirrän toisesta laipan toiseen ja kiristän merkit kohdalleen?

                                Yhdessä korjausoppaassa oli tuosta jotain, ja hirveitä momentteja mut noista molemmista peristä aukes laipan mutteri yhdellä kevyellä napautuksella. Normia?
                                Myyn:
                                M10/20/52 E30-E36 osia

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎